Re: Concept DACIA DUSTER! V-ati lua asa ceva?
Dupa mine varianta cheala (Duster) nu e de luat in considerare : e doar ptr motorul 1.6 16V 105CP 4x2 sau 4x4, iar de 500 de euro primesti diferenta fata de Ambient:
- Bare de pavilion longitudinale negre
- Consola centrala, contur aeratoare si manere deschidere usi Gris Etoile (vs Consola centrala si consola frana de mana Carbone Foncé)
- Airbaguri laterale fata
- Tetiere fata noua generatie (vs Tetiere fata cu reglare pe inaltime)
- Alerta vizuala si sonora prindere centura pasager
- Inchidere centralizata cu telecomanda
- Geamuri electrice fata
- Radio CD 4x15 W cu satelit de comanda pe volan
- aer conditionat manual (+750EURO)
- mp3 (+50)
- Pack Modularitate: bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, scaun sofer reglabil pe inaltime, centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime, volan reglabil pe inaltime (+150)
- Proiectoare ceata (+100)
- Vopsea metalizata (+255)
- Jante de aluminiu 16 (+300)
Dupa mine, merita cei 500 de euro diferenta.
Intre Ambient si Laureate diferenta este de 900 de euro de care primesti:
- Bare de protectie fata/spate vopsite in culoarea caroseriei (vs negre)
- Manere deschidere usi din exterior in culoarea caroseriei (vs negre)
- Jante de otel 16 stilizate (vs nestilizate)
- Consola centrala, contur aeratoare si manere deschidere usi Brun Shiny (vs Gris Etoile)
- Ornament volan Brun Shiny
- Panouri usi cu insertie de material textil si bagheta decor Brun Shiny
- Consola frana de mana Brun Shiny
- Tapiterie Krest
- Centuri de siguranta fata cu pretensionare pirotehnica (vs fixe)
- Computer de bord cu 6 functii (kilometraj general, kilometraj partial, consum carburant, consum mediu, autonomie previzibila, viteza medie)
- Martor portiere deschise
- Oglinzi retrovizoare exterioare cu reglaj electric si degivrante (vs reglaj manual din interior)
- Proiectoare ceata (pe Ambient costa 100)
- Aer conditionat manual (pe Ambient costa 750)
- Plafoniera cu spot pentru lectura (vs Plafoniera centrala fata)
- Iluminare cutie de documente
- Pack Modularitate: bancheta spate rabatabila 1/3-2/3, scaun sofer reglabil pe inaltime, centuri de siguranta fata reglabile pe inaltime, volan reglabil pe inaltime (pe Ambient costa 150)
- Pack Piele: tapiterie Piele/Tep, volan si ornament schimbator de viteze imbracate in piele. (Tapiterie din piele naturala (disponibila pe partea centrala a scaunului) si piele ecologica.) (+400)
- Pack Look: oglinzi retrovizoare exterioare cu aspect crom satinat, bare de pavilion longitudinale cu aspect crom satinat, scut de protectie fata/spate cu aspect crom satinat, protectie praguri cu aspect crom satinat, jante de aluminiu 16, geamuri usi spate, geamuri custode si luneta cu tenta fumurie. (+600)
- mp3 (+50)
- Geamuri electrice spate (+100)
- ASR - ESP (disponibil numai pentru motorul 1.5 dCi 110 CP) cica "Implica automat volan imbracat in piele" (+250)
- Volan imbracat in piele (+100)
- Jante de aluminiu 16 (+300)
- Vopsea metalizata (+255)
Din nou, cei 900 de euro se justifica doar din 3 optionale care altfel valoreaza 1000, pe langa celelalte 15 mici imbunatatiri sau cate sunt. Practic, diferenta dintre cea mai cheala si versiunea de top(dar care nu e full) e doar 1400 euro (presupunand aceeasi motorizare, unele nu sunt accesibile pe versiunea cheala). Inca ma intreb de ce le-au structurat asa
Eu as lua 1.5dCi 110CP 4x4 Laureate cu : MP3, geamuri electrice spate, ESP, Jante aluminiu de 16 si vopsea metalizata, ceea ce m-ar duce la un cost total de 16500 EURO. Pachetul Look ramane de vazut.
Daca mai pun ehivalentul pachetului Look (17200), pot sa ma intind la un Tucson cu motor de 2L Diesel cu 140CP (30CP diferenta la 0.5L, si parca intra si la alta clasa de impozit), dar nu 4x4 si cu bara fata/spate gri, dar in rest cam aceleasi dotari. Tucson 4x4 cu motor de 2L benzina ajunge la 19000, dar NU MERCI! Pentru un Tucson cu motor Diesel si 4x4 mai trebuie sa scot 5000 de euro fata de Duster fara Pack Look, dar avantajele nu cred ca sunt chiar asa de favorabile pentru Tucson (o fi avand putere mai mare in zona utila 2000-3000RPM, dar la demaraj 0-100 diferenta nu e chiar asa de mare).
Dimensiuni Duster 1.5dCi 110CP vs Tucson 2.0 CRDi 140CP:
- Lungime : 4315 vs 4325
- Latime : 1822 vs 1830 (prima e fara oglinzi, sper ca si a doua)
- Inaltime : 1695 vs 1730 (prima e cu bare de pavilion, sper ca si a doua)
- Masa : 1294/1844 vs 1758 (a doua SPER ca e maxima autorizata)
- Ampatament : 2673 vs 2630
- Ecartament : 1560/1567 vs 1550/1550
- Consum oficial (urban/mixt/extra) : 6,5/5,6/5,3 vs 8.8/7.0/5.9
- Emisii CO2 : 145 vs 184
- 0-100 : 12"5/12"0
- Vit maxima : 168 vs 178
Comparatie capacitati offroad (garda la sol [mm] / unghi de atac [°] / ventral [°] / de degajare):
- Dacia Duster : 210/30/23/36
- BMW X3 : 210/26/19/23.6
- Citroen C-Crosser : 174/22/??/21
- Ford Kuga : 180/21/14/25
- Honda CR-V : 185/28/18/23
- Hyundai Tucson : 196/28/19/32 - 2010 sta mai prost
- Jeep Compass : 206/20/20/31
- Jeep Cherokee : 195/39.1/20.4/32.1
- Kia Sportage : 186/28.8/28.9/18.8
- Land Rover Freelander2 : 210/31/23/34
- Mazda CX-9 : 203/16/??/21
- Mitshubishi Outlander : 205/22/19/21
- Nissan Qashqai : 200/19.2/??/30.2
- Nissan X-Trail : 200/29/20/23
- Nissan Murano : 185/28/14/26
- Renault Koleos : 206/27/21/31
- Suzuki Grand Vitara : 190/28/18/26
- Suzuki SX4 : 175/29/19/27
- Toyota Rav4 : 190/29/25/25
- Volkswagen Tiguan : 195/28/21/23
- Volvo XC90 : 218/28/20/25
- Volvo XC60 : 231/22/22/27

-
toxicristi - Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 7689
- Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
- Localitate: Bucuresti / Brasov
- Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon