Noutăţi din lumea automobilistică
Subiect închis

29 Ian 2008, 14:09

mda cand l-am auzit pe ministrul Mediului ca imi dadea exemple de taxa din diferite tari imi venea sa bag mana in televizor si sa il omor,cum mama dracu compara doar taxele si preturile si nu compara si salariul mediu???

29 Ian 2008, 16:13

Astazi cand am auzit la TV ca autoutilitare n-au platit taxa de prima inmatriculare in ultimul an, simteam o furnicatura pe sira spinarii :|

Alea nu polueaza?

Vad ca partidele tot pistoneaza cu taxa asta, ca deh, vin alegerile.

Poate reuseste ceva Realitatea TV cu campania lor...

Mi-e scarba de toti astia din conducere :(

ti-am trimis pe PM

29 Ian 2008, 16:17

cum am procedat eu

pot spune ca sistemul este VARZA

cu detalii publice voi reveni pe Vineri (sper)

29 Ian 2008, 17:30

te asteptam
si eu merg zilele astea sa o inmatriculez.nu am ce tot astepta

30 Ian 2008, 04:22

te astept si eu cu detalii, ca mai am nr. rosii pana pe 15 feb.

30 Ian 2008, 11:05

Buna emisiunea.
1) Cum poti sa te certi cu un avocat care a obtinut in instanta recuperarea banilor din taxa impusa de tine, dovedind ca este nelegala?
2) Guvernantii sunt varza, au nevoie de bani din orice
3) Dupa declararea taxei ca nelegala si vor incepe sa dea banii inapoi, eu in locul lor (noul guvern?) as da in judecata si pe cei care au introdus aceasta taxa aiurea. :evil:

30 Ian 2008, 11:57

$1 scrie:$2) Dupa declararea taxei ca nelegala si vor incepe sa dea banii inapoi, eu in locul lor (noul guvern?) as da in judecata si pe cei care au introdus aceasta taxa aiurea. :evil:


asta e solutia , pusi sa dea banii inapoi de la ei nu de la buget !!! la fel as face si cu cei care masluiesc procese de ajunge Romania sa plateasca despagubiri in urma proceselor de la Haga !

31 Ian 2008, 00:52

Numere rosii care expira pe 12 februarie!Please help!
@Radur, te rog o indicatie ...ceva... PM pe romelian35
JOS GUVERNUL !

31 Ian 2008, 01:33

$1 scrie:$2umere rosii care expira pe 12 februarie!Please help!
@Radur, te rog o indicatie ...ceva... PM pe romelian35
JOS GUVERNUL !


Pai si cu ce vrei sa te ajut?

Sint cu ochii ca pe butelie

31 Ian 2008, 01:33

Momentan nu am noutati sper ca pina Luni sa am.

Singura noutate este ca de Luni poluez mai putin cu un motor euro 4 dpf in comparatie cu un motor non euro pe care l-am forjat pina luni cam 10 ani.

Asadar cum spun cretinii din Guvern POLUATORUL PLATESTE si eu ca un cetatean cinstit asa am facut.


Oricum distractia abia incepe.

Cine doreste documentele prin care sa poate face contestatia la Administratia Financiara imi poate scrie pe e mail.

Ramine raspunsul la intrebarea : Oare va fi nevoit Triceanu sa isi vinda averea sa ne dea banii inapoi ?

SE VEDE DESTUL DE CLAR CHIAR DIN CONSTANTA CA IN CALITATE DE IMPORTATOR DAR SI DE BENEFICIAR AL SPAGILOR DATE DE MEMBRI APIA MERGE CU TAXA ASTA PINA IN MORMINT.

31 Ian 2008, 12:41

As dori tare mult ca domnul Vozganian sa-mi explice in detaliu cum a ajuns la concluzia ca noua formula a taxei de prima inmatriculare ar putea sa fie o taxa de mediu, menita sa descurajeze importul masinilor vechi si poluante. Este exact contrar, se descurajeaza importul masinilor second hand cu vechime mica, care respecta normele de poluare EURO 3 sau EURO 4 si care, prin prisma pretului fac concurenta directa Daciei Logan. Se incurajeaza aducerea masinilor vechi si poluante, pentru care taxa devine ridicol de mica, pe motivul ca durata normata de viata a acestor autovehicule este aproape de expirare si prin urmare nu vor mai polua multa vreme. Interesant este faptul ca in asa numita scurta durata de viata pe care o mai au, aceste masini vor polua mai mult decat un EURO 4 in 20 de ani.
In calitate de cetatean responsabil, inteleg necesitatea protejarii mediului inconjurator, mai ales in conditiile deprecierii accelerate si accentuate a calitatii mediului in ultimii ani. Sunt posesor al unui autoturism si sunt de acord sa platesc taxa de mediu. Dar sa fie o taxa coerenta, destinata a proteja mediul inconjurator, nu mediul de afaceri al Renault.

As fi mai mult decat bucuros sa platesc o taxa de mediu corecta, care ar indeplini urmatoarele criterii:
- sa fie platita de toate autovehiculele aflate in circulatie, nu doar de cele care se inmatriculeaza de la momentul X.
- sa fie o suma decenta, corelata cu nivelul veniturilor din tara noastra.
- suma sa fie calculata in functie de capacitatea cilindrica si normele de poluare indeplinite de un autovehicul. Adica un posesor de EURO 5 sau EURO 4 sa plateasca sa zicem 20 de EURO/an, in timp ce un non-EURO 50-60 EURO/an.
- sa fie platita anual, asemeni taxei de drum. La fel ca si in cazul taxei de drum, ar trebui ca fiecare vehicul sa primeasca o vinieta aplicabila pe parbriz. Pentru EURO5 - EURO4 vinieta verde, EURO3 - vinieta galbena, EURO2- vinieta portocalie si non EURO - vinieta rosie (idee aplicata deja in Germania, unde treptat se va interzice accesul vehiculelor poluante in centrul oraselor mari, pe baza acestor viniete - cei cu vinieta portocalie si rosie nu vor mai avea acces in orase). Aceasta metoda ar putea fi aplicata pe viitor si in Romania, iar aceasta vinieta este doar un pas pregatitor.
Plata anuala a taxei exclude speculatiile de genul masina veche mai are putini ani de poluat, in timp ce una noua are mai multi ani... Fiecare plateste atata timp cat polueaza.
Daca Doamne fereste o masina noua are un accident si se face zob, posesorul primeste inapoi taxa de mediu pe care a platit-o in avans pe 20-30 de ani?? Corect e sa se plateasca anual.
- actuala taxa de drum ar trebui modificata in asa fel incat sa nu fie calculata in functie de capacitatea cilindrica, ci in functie de masa autovehiculelor.

Asa cum afirmam mai sus, as plati bucuros o astfel de taxa, mai ales daca banii ar ajunge intr-adevar in programe de protectie a mediului. Si la fel ca mine, multi altii.
Taxarea intregului parc auto ar aduce mai multi bani la buget decat taxarea doar a autovehiculelor nou inmatriculate, dar ar fi o masura mai nepopulara decat este deja. Ar nemultumi un procent mai mare din populatia tarii decat nemultumeste in prezent. Totusi, in cativa ani, multi dintre cei care astazi nu sunt interesati de aceasta taxa, vor ajunge in ipostaza achizitionarii unei masini noi si in timp, aceasta taxa va afecta majoritatea populatiei.

In afara de bani mai multi pentru buget, va mai dau un exemplu de beneficiu pentru statul roman, daca ar aplica taxa intr-o formula ca acea propusa mai sus. De exemplu pentru masina X, taxa actuala este 1000 EURO. Aceeasi masina, platind o taxa anuala asa cum am propus, ar putea sa ajunga sa plateasca in 20-30 de ani de exploatare, o suma mai mare decat cei 1000 de EURO din prezent.

As dori ca propunerea mea sa fie analizata de Ministerul Finantelor si de Ministerul Mediului si imbunatatita. Si de ce nu, aplicata... Ar fi o taxa corecta, pe care ar accepta-o lumea. Nu am gasit nici o adresa unde sa trimit aceasta propunere.

Voi, cei din ClubFord, ati accepta o taxa anuala de mediu? Ar fi interesant un poll.

31 Ian 2008, 13:12

$1 scrie:$2s dori tare mult ca domnul Vozganian sa-mi explice in detaliu cum a ajuns la concluzia ca noua formula a taxei de prima inmatriculare ar putea sa fie o taxa de mediu,
- sa fie o suma decenta, corelata cu nivelul veniturilor din tara noastra.
.


Ai dreptate !
totusi s-ar putea sa ramii dezamagit ...Vosganian nu are cum sa-ti explice ceva pt ca nici el nu intelege...ei au facut o taxa la repezeala si acum incearca s-o dreaga ! s-apoi , daca coreleaza taxele cu veniturile populatiei or sa trebuiasca sa-si ajusteze si ei salariile ...
am vazut ca pe la Realitatea tv s-a initiat o petitie ?!

31 Ian 2008, 13:39

Hai mah calmati-va k doar ar trebui sa stiti k parlamentarii nostrii sunt saraci si nu isi permit sa cerseasca in strada...asa k cersesc cu ghiseele cu taxa asta ;) Din cate am vazut in primul post al topicului daca ai o masina euro 4 mai veche de 6 luni te-ai scos...platesti o taxa mai mica decat daca o iei noua. Daca nu vreti sa platiti taxa luati-va o masina pe abur...e hibrid si taxa e 0 :P
Degeaba vorbiti k se fac petitii si toate astea k nu o sa mearga, taxa e in asa fel facuta incat sa ia fabricile romanesti tzapa...UE tre sa scape de masini si a gasit locu doar ca inainte "taxa de prima inmatriculare" era pentru masinile noi sau aproape ceea ce nu era bine k nu puteau UE sa scape de junghiuri...stati un pic si ganditi-va...ce sa faca UE cu atatea masini pe care nu pe pot casa pt ca proprietarii cer prea mult pe ele...asa k ii lasa pe fraierii in este sa ia mai vechi si ii scapa de problema

Acum dupa comentu asta vreau sa va intreb... se vorbeste de o reducere a taxei actuale, in 1 iunie sau 1 iulie??

31 Ian 2008, 13:40

$1 scrie:$2Daca Doamne fereste o masina noua are un accident si se face zob, posesorul primeste inapoi taxa de mediu pe care a platit-o in avans pe 20-30 de ani?? Corect e sa se plateasca anual.
- actuala taxa de drum ar trebui modificata in asa fel incat sa nu fie calculata in functie de capacitatea cilindrica, ci in functie de masa autovehiculelor.



Vosganian sustine ca noua taxa aplica principiul : "poluatorul plateste"....este cea mai mare minciuna pe care o poate debita un om...imi cumpar masina (noua sau sh), guvernul imi ia taxa pe 20 ani...buun....dupa 3-4 ani sa zicem ca eu vand masina (in tara) si imi cumpar alta....cel care cumpara masina de la mine nu plateste nici o taxa desi el continua sa polueze (taxa i-am platit-o eu)...eu poate imi cumpar o alta masina noua si platesc o alta taxa pentru alti 20 ani...sa fim seriosi, cine tine o masina 20 ani ?

Cum ramane atunci cu principiul enuntat de vosganian : poluatorul plateste...?
Ultima oară modificat de catser pe 31 Ian 2008, 14:39, modificat 1 dată în total.

31 Ian 2008, 14:01

omule ai dreptate, dar nu uita taxele din benzina...pana la urma ajungem sa platim cam cam 2000 de euro pt o masina euro 4 noua : taxe locale, taxa de mediu, taxe din benzina, rca, casco si totus sa stai linistit pe drum.
O concluzie pana acum ... masina incet incet ajunge iara un lux :(

31 Ian 2008, 14:25

Va recomand sa semnati petitia initiata de Realitatea TV :
http://www.realitatea.net/petitie
Am inteles ca daca se strang nu stiu cate mii de semnaturi se poate inainta initiativa legislativa in parlament, sau initia un referendum, sau se poate trimite la Comisia Europeana...

31 Ian 2008, 14:35

...va mai amintiti de acum cativa ani de celebra taxa radio?...pe care o plateste toata lumea indiferent ca are sau nu radio...a fost un scandal imens, dar pana la urma taxa a ramas...

31 Ian 2008, 17:48

Mi se pare f. corect ce a scris ,,magic''. Sunt de acord cu taxarea in felul asta (neamtu-i neamt tata) cu specificare sa dea si banii inapoi celor care au platit-o, mai putin cu perioada care au mers cu masina. Adica daca omul a circulat un an, din 1000E sa zicem cat a platit sa-i dea inapoi 950 sau cat o fi.

01 Feb 2008, 01:25

Magic are dreptate cu forma de aplicare a taxei eu am platit luni taxa de drum si tipa de la OMV ma intreba ce euro are masina si chiar ma intrebam daca eu uzez mai mult drumul in copmaratie cu un tir

Prin aceasta metoda se va mai rarefia si circulatia in centru unde de exemplu in Constanta am inceput sa stau 508 minute pe la semafor lucru ce nu se intimpl acum 3-4 ani

Legat de taxa radio eu nu o platesc pentru ca am facut o simpla cerere la Renel am spus ca nu am radio acasa si gata

In casa nu am radio dar am in masina si nu ascult postul national si mi se pare corect sa nu platesc taxa mai ales ca am prieteni in Bucuresti ce lucreaza la Radio Romania Tineret si stiu ce salarii au in comparatie cu munca pe care o fac

In ceea ce priveste noutatile mele astazi am primit ceva bani in cont dar nu de la Trezorerie

Astept pina luni iar marti voi incepe distractia

In seara asta l-am auzit pe Vosganian la TVR spunind `masinile din tara deja inmatriculate nu platesc taxa de mediu sau cum dracu o tot redenumesc astia pentru ca ATENTIE de cind au fost cumparate au platit taxe in Romania`

asta da argument adica mie la dacie imi face un dscount de 100 % pt taxa de mediu in schimb ma arde la impozit rca si alte taxe pt ca masina este pe firma si platesc dublu fata de Ford chiar daca este diferenta intre capacitatea cilindrica

Astia chiar sint interesati de protectia mediului

01 Feb 2008, 11:57

$1 scrie:$2egat de taxa radio eu nu o platesc pentru ca am facut o simpla cerere la Renel am spus ca nu am radio acasa si gata

In casa nu am radio dar am in masina si nu ascult postul national si mi se pare corect sa nu platesc taxa


cica pa vremea lu ceasca s-a dus unu la Posta in Galati s-a intrebat :"pt rusi unde platesc abonamentul TV ?" :lol:

01 Feb 2008, 12:07

am avut o mica surpriza la plata taxei .... in sensul ca valoarea afisata pe siteul ministerului de finante pt masina mea era de 34M ... iar cand am platit mi-a cerut numai 27-28M ... explicatia mea e ca
1.site-ul nu era updatat (valoarea euro e gresita)
2.vechimea masinii se ia dupa data primei inmatriculari si nu dupa data fabricatiei (in cazul meu fabricata in 09.2005 si inmatriculata in 03.2006)

... poate mai sunt si altii care si-au calculat gresit ...

01 Feb 2008, 13:16

pe site nu este actualizat.adica euro are alta valoare

02 Feb 2008, 14:30

ce tare deci daca e cu data inmatricularii imi iau un golf 1 non euro in acte..il inmatriculez acum si e euro4 sau nah sa fie mai frumos euro 5 ;)
nu am inteles poti sa repeti te rog

02 Feb 2008, 15:01

Legat de taxa asta mult discutata... eu as propune sa ne gindim la o varianta de boicotare...cum se face in occident atunci cind se inventeaza taxe aberante sau preturile sar artificial la diverse produse.
La noi se scumpeste benzina in functie de euro, de pretul barilului, de bursa nu stiu care...dar cind scade euro, nu se intimpla nimic... nici o reducere. Imi amintesc ca in Marea Britanie, pretul la benzina/motorina a crescut brusc peste noapte. Britanicii au preferat sa nu mai alimentze citeva zile, sa nu mai circule cu masinile, si dupa 5 zile, minunea s-a intimplat. Preturile au revenit la normal...!!! Pierderile suferite de cei din industria combustibililor erau atit de mari incit riscau sa intre in blocaj financiar... Poate ar trebui si la noi sa se faca ceva in sensul asta.

Inca ceva... De ce se tot invoca industria romaneasca de auto in polemica taxei? Vai saracii francezii de la Pitesti! Ce treaba are Renault cu industria romaneasca?? Oameni buni, profitul de pe urma loganului pleaca in Franta, la Renault... Dacia nu mai e de mult firma Romaneasca. Ce tot vor facilitati, sa isi faca treaba daca sint buni manageri si sa isi vinda carutzle, ca salariile la Dacia Renault sint departe de cele din Franta.

Facem aceasi greseala ca si cu Petrom..ciumparam de la Petrom ca asa ne-a ramas noua in suflet Peco, ca e firma Romaneasca.. Petrom a fost firma Romaneasca.. si s-a vindut pt a obtine votul Austriei la aderarea la UE. Eu unu nu mai calc de mult pe la Petrom. Boicotul meu personal :D

02 Feb 2008, 15:10

Degeaba facem asa k tot o sa cumpere, romanii nu se aliaza. Daca am face asa ceva ar fi bine, dar hai sa fim seriosi cati romani o sa faca asta??? nu zic ca nu e o idee buna, dar atata timp cat sunt oameni cu bani muti de castigat si de dat pe transport adik benzina/motorina o sa mearga. Daca nu s-ar circula o saptamana ar fi super si daca ne-am si tine de asta pun pariu k o sa cada pretzurile, fiti pe pace.
Ce ma deranjeaza cel mai mult e ca taxa e gandita sa ia ei bani, nu sa ne faca noua bine.
Pacat, mare pacat ca sunt destul de multi care pot si manipulati si nu vom reusi sa facem nimic :(
Daca e de boicot sa ne stabilim cum facem caaaa..count me in.

02 Feb 2008, 15:24

Nu stiu cum se poate pune in practica, dar se pare ca noi romanii am ajuns o vaca de muls..scuzati expresia... Ne-am vindut ca fraerii toata industria, toate companiile nationale, de telefonie, electricitate, gaz, benzina/motorina... au venit niste deshtepti de afara care le-au luat pe nimic, nu au investit 1 leu sa ridice standardele, au monopol in multe dintre domenii si acum iau pielea de pe noi. .. Nu se poate ca in Romania benzina sa fie mai scumpa ca in multe tari din occident! Aceeasi problema cu gazul/energia electrica... Cred ca e timpul sa ne trezim si sa le dam o lectie. Sigur o sa-i usture!!! Sint multi cei cu bani care nu se vor alia acestei actiuni dar in economia industriasilor si astia mai mici dar muuuulti conteaza!

PS: personal nu imi pun problema consumului la benzina, dar ma revolta sa fiu luat de fraier... As vrea eu sa vad ca fac ei manevre din astea in tarile de origine, unde societatea civila exista, actioneaza si sanctioneaza astfel de practici tip "vaca de muls". Dar la noi, tara de lumea a3a..las ca merge... !

02 Feb 2008, 15:59

din pacate ai perfecta dreptate

02 Feb 2008, 22:27

Sunt de acord cu toata lumea. As participa si la orice forma de boicot, dar sa fie unul mare, nu alde 30 de prosti ne trezim noi si ne apuca un fel de boicot. Asa ca trebuie sa vedem cum o facem cat mai publica.

02 Feb 2008, 23:53

Vali...30 de prosti e un inceput!.. :D Eu mai am cam 150 de prosti in lista de mess, alti 50 in lista de mail.... si uite asa aude lumea... Eu personal nu calc in benzinariile Petrom..pt ca noi romanii am fost santajati de austrieci pt a primi votul de aderare la UE cu vinzarea Petrom catre OMV. Si ca prostii, am acceptat... Asa ca sa nu aud de Petrom si austriecii cu inima de mama care ne vor binele si bunastarea!

03 Feb 2008, 01:11

$1 scrie:$2m avut o mica surpriza la plata taxei .... in sensul ca valoarea afisata pe siteul ministerului de finante pt masina mea era de 34M ... iar cand am platit mi-a cerut numai 27-28M ... explicatia mea e ca
1.site-ul nu era updatat (valoarea euro e gresita)
2.vechimea masinii se ia dupa data primei inmatriculari si nu dupa data fabricatiei (in cazul meu fabricata in 09.2005 si inmatriculata in 03.2006)

... poate mai sunt si altii care si-au calculat gresit ...

@cretzzone,surpriza ta vine din faptul ca valoarea euro nu se actualizeaza zilnic sau saptamanal,ci se stabileste pentru tot anul,iar ca si cuantum se ia paritatea de schimb din prima zi lucratoare a lunii octombrie a anului precedent.Asa merge in continuare pana la sfarsitul anului.Anul trecut(2007)valoarea a fost luata cea din octombrie 2006 si s-a situat la 3.5361 in 2 octombrie, 2006,pe cand euro era la 33000 aproape tot anul deci o pierdere de 200.000 lei la 100 de euro, adica la 1500 de euro anul trecut s-au pierdut cam 3.000.000 de lei din diferrenta de curs ,iar anul asta (2008)s-a luat valoarea de 3.5334 carea fost in prima zi lucratoare din octombrie 2007 iar euro fiind acum la 38000, se castiga vreo 300.000 lei la suta de euro, implicit la o taxa de 1500 de euro castigi 4.500.000 lei din cursul actual si asa merge mai departe,(pana in decembrie sau pana va cadea traxa cu totul)DOAMNE AJUTA! :roll:
SI DA , VARSTA MASINII SE VA LUA DUPA DATA PRIMEI INMATRICULARI,TEORETIC DE CAND A INCEPUT SA POLUEZE.
Subiect închis