La Craiova o sa inceapa productia la B-Max.[/quote]
Da, da ! Daca se va face B-max si nu altceva va fi in anul 2011 probabil... Anul asta se face - prin vara - prototipul (la Koln) si incep testele Surse din interiorul fabricii - cam pe unde lucrez si eu...
Cel mai urat lucru la masina asta mi se pare usa de la rezervor, ca nu ii pot zice usita... Nu stiu de ce au lasat-o asa mare, poate vor sa ii faca mai multa conectivitate, 2 USB, firewire, RJ45 si un port serial ca sa vezi cata motorina mai ai prin laptop
$1 scrie:$2u am citat brosura oficiala Focus de pe site-ul ford.ro
numai daca mai sunt pe stoc productie 2008.la ultimele au toate esp standard.cei de la romcar nu prea actualizeaza site-ul (si nici preturile cu discounturi,ca la alte marci).
Am facut si eu testdrive pe un Duster de 1.5 85 de cai ... ce sa zic Bordu pare mai inchegat ca al unui Logan(model 2006) usile au manere in adevaratul cuvant nu niste scobituri in plasticele usilor. Usile se inchid cam la fel ca la Logan, cu acel zgomot de lucruri nu prea bine fixate in interiorul usii. In spate imi pare cam la fel ca un Logan ca spatiu(cel putin la picioare). Volanul e cam mare si subtire Motorul ... desi imi place dieselul in general asta e neplacut ca se aude si se simte acel carait de zici ca e un greiere sub capota sunet care mai dispare odata ce creste in ture, dar ramane din punctu meu de vedere senzatia de nush cum sa zic .. parca o masina utilitara. Desi are pasla pe capota, overall insonorizarea de compartimentul motor nu imi place ... e slaba. Venit de pe un benzinar nu imi place lag-ul turinei pe care l-am simtit imediat. Ca impresie, am fost mult mai placut impresionat de un FF 1.8 TDDI cu 180.000km in bord(care probabil nici nu erau reali). Legat de suspensie ... am luat vreo 2 speed bumpuri mai tare si in partea rotii din dreapta fata ... nu as putea zice ca bate dar nu se simte la fel de inchegat ca stanga.
Desi calitatea materialelor e imbunatatita fata de Loganurile din prima generatie si masina merge fain eu nu as putea da 15.000 pe ea.
$1 scrie:$2Plusuri: - capitolul finisaje a progresat mult. .
Fata de ?
La dealerul la care am mers aveau doar varianta 4x2, maron si negru, Laureate. De drivetest nici vorba (joi 15.04). Masina e ok, da doar atat. Am facut comparatie cu un Logan, ca tot era la indemana, e aceeasi masina la interior. Plasticele alea maron in realitate nu se vad asa de rau cum apareau in poze, culoarea e mai inchisa, insa parca tot pe Ambiente se vede mai misto griul. Locurile din spate mi se par cam inalte, in sensul ca atunci cand cobori, la peste 1.75 ai mari sanse sa dai cu capul de manerul de sus sau de marginea caroseriei. Ce mi s'a parut aiurea e ca bancheta nu e rabatabila 60/40. La fel, ruloul ptr compartimentul portbagaj zici ca'i facut in drum spre showroom. As fi fost curios sa vad o versiune full, cu "piele". Daca, insa, e acelasi material care era pe spatarele scaunelor, e clar ... de fapt, nici nu ma astept sa fie altfel Am facut comparatie cu garda la sol a unui Logan. Sincer sa fiu, pentru cine nu cumpara versiunea 4x4, nu vad mari avantaje in a cumpara Duster si nu Logan. E un pic mai jos cel din urma, insa nu mi s'a parut mare diferenta
andrei0241: ai dreptate, nu am specificat referinta. Eu cunosc Loganul inainte de facelift, e posibil ca cel de dupa facelift sa aiba finisaje mai bune, ca si Duster. Cat despre garda la sol, este mai mare la Duster, plus unghiurile de degajare fata-spate care conteaza atunci cand parasesti asfaltul.
$1 scrie:$2ndrei0241: ai dreptate, nu am specificat referinta. Eu cunosc Loganul inainte de facelift, e posibil ca cel de dupa facelift sa aiba finisaje mai bune, ca si Duster. Cat despre garda la sol, este mai mare la Duster, plus unghiurile de degajare fata-spate care conteaza atunci cand parasesti asfaltul.
Eu, personal, nu eram familiar cu finisarile si materialele din Logan, nici cel normal, nici cel cu FL. Tineam minte doar ca la lansarea Sandero'ului ramasesem cu o impresie proasta, mai ales din cauza unor imbinari de la bord/volan. Joi, cand am fost sa vad Duster'ul, pentru ca in showroom era si in Logan FL Kiss FM, am putut face comparatia intre cele doua si mie mi s'au parut similare, de aceea am intrebat ce aveai tu ca referinta
@toxicristi: in Ct, la dealerul la care am fost, erau 2 modele expuse la interior si unul din ele avea si pack look
Am facut si eu azi un test drive cu dasteru' de 85cp 4*2, insa doar pe un teren nu accidentat, ci foarte extraordinar de accidentat, incat ne miram cu totii (nu eram singur, ci mai multi) pe unde poate sa mearga masina asta. De fapt nu cred k mai este alt suv care sa-i egale performantele de off road. In rest cam tot aceeasi masina ramane, plina de plasticuri care cam joaca, motor cam zgomotos de zici ca e tdi in mers, iar pe langa astea la gropi mai mari puntea spate zici k avea un mic joc. Cine vrea sa o testeze ar trebui sa o faca pe teren accidentat, acolo se vad capacitatile acestei masinii. Pur si simplu urca si coboara absolut orice, asta da k soferu are sange in el . Un mic filmulet, initial nu pare orice dar cand am coborat prima data pe acolo am zis k indrumatorul ori e nebun, ori camicaze.
Ultima oară modificat de Alen pe 19 Apr 2010, 14:16, modificat 1 dată în total.
Motiv:format Youtube
Maine sunt si eu programat la un test drive. Sunt curios ce poate. Am fost cand s-a lansat, dar tot aceeasi dacie. Multe plasticaraie care joaca, dotari putine. Motorul inca nu l-am testat, dar mi se pare cam micut. Si tinand cont ca varianta de top nu are inclus clima automata, senzori de lumina, ploaie si multe alte dotari. Mai avem cativa ani pana sa scoatem o masina decenta, dar pana atunci tehnologia va avansa si vor aparea lucruri noi.
@Bricy ... ala e teren f accidentat? Sa fim seriosi, in afara de faptul ca la intrarea pe platoul drept de sus s'ar putea sa atingi pe dedesubt daca nu vii cu destula viteza, pe traseul ala poti merge si cu o masina obisnuita
Mie mi se par senzorii de lumina si ploaie frectie. Adica ce vrei sa zici ca masina nu e decenta daca nu are aceste "dotari " ? Sa fim seriosi eu inca nu le vad utilitatea pe masina mea.Daca cel de ploaie sa zicem ca e cat de cat util ca sa nu mai misti tu de maneta ( asta da efort) cel de lumina e chiar moft. Am condus si eu Duster in weekend si chiar mi s-a parut decent la banii astia. Sincer mi-a placut live foarte tare. Cel putin la aspect exterior chiar m-a incantat. Era un maroniu inchis ( nu stiu exact cum se cheama culoarea) care il prindea foarte bine.
Eu am sensori de ploaie si lumina pe Nissan, nu frectie, ci foarte frectie. In Romania, si in alte state, senzorul de lumini ar trebui fie cuplat in serie cu un senzor de drumuri europene Cu lumini oricum circul tot timpul, preventiv. Iar ala de ploaie, nu pot spune ca ma ajuta f mult, cateodata ma incurca. Ce intradevar ce as vrea sa vad in lista de dotari este cruise-control.
Eu era sa o patesc odata de la senzorii de ploaie... mergeam pe un DN si inainte de o curba, o masina de pe contrasens a trecut printr-o groapa si mi-a aruncat apa cu noroi in parbriz - au pornit stergatoarele automat si nu am mai vazut nimic. Era sa iau curba drept
@andrei0241 Da, ala e teren accideentat numai k in clip nu pare, cei care cunosc "parcul" feroviarilor din Tecuci o pot spune, desi ma indoiesc k e cineva pe aici. Duminica cel tarziu am sa fac un clip cu traseul din parcul respectiv, sper sa gasesc o motoreta ceva.
$1 scrie:$2e fapt nu cred k mai este alt suv care sa-i egale performantele de off road.
Inteleg ca-i tare in off-road, dar sa fim seriosi, nu este Duster-ul mama tuturor SUV-urilor. Fac altii masini de teren de zeci si zeci de ani si vine dintr-o data Dacia sa le arate cum se face.
eu cred ca aici vorbim de raport pret/calitate , unde dusterul sta foarte bine. aici se rezuma toata discutia. doar nu compara nimeni un free lander cu dusterul.
daca ne uitam la masinile apropiate de pret cu duster (desi e o diferenta de 6-7,000 de euro intre duster si restul, deci nu stiu cat de apropiate sunt) observam ca pe hartie, ca performante 4x4 dusterul sta FOARTE BINE in raport cu celelalte. O masina cu performante ok in offroad (clar peste duster) e Hover cuv . dar aici e foarte discutabila treaba avand in vedere tara de provenienta a masinii .
Am vazut ca au afisat preturi si ptr Hyundai ix35, e cam 24k (intradevar e mai dotata si are si motor mai puternic). Totusi, eu sunt f sceptic ca o masina de 1750kg cu motor de 2.0 185CP poate sa scoata acelasi consum extraurban cu una de 1300kg cu motor de 1.5 110CP.
Pe hartie poate sta mai bine la raportul calitate-pret, insa totusi oameni buni, ati da 11000 de euro pe un Logan supra-inaltat, ca nu e mai mult de atat varianta cu tractiune fata a Dusterului?
In banii astia zic ca mai bine iesi cu un suv sh daca vrei sa pari mai sus prin oras, sau un off-road mai vechi dar robust, gen Suzuki Samurai, si cu restul bugetului il intretii. Ce ma socheaza e ideea de SUV economy class, dupa parerea mea nu exista asa ceva, uitati-va la concurenta ce preturi baga, si nici alea nu sunt chiar Sports Utility Vehicles ( vezi Chevrolet, Hyunday sau mai noile chinezarii ). Iar pt. cine vrea o utilitara pt. drumuri mai grele exista Logan MCV, cu care si scoti consumuri mici.
Mie mi-e ca francezii astia smecheri iar vor profita de falsul patriotism al romanului care simte nevoia sa-si ia masina poporului. Abia dupa ce vor vinde 30.000 de "prafuite" de genul celor prezentate mai sus, si in cel mai pur stil comunist cu liste de asteptare, avansuri si tot tacamul, vor iesi cu ele in Vest si culmea, le vor da mult mai ieftine. Asa au facut cu Loganul, care era mai ieftin cu 700 de euro in Ungaria. Renault va trebui sa faca eforturi mult mai mari pt. a ma convinge ca Dacia a redevenit masina romanului. Parere strict personala!
DESPRE SUPER DUSTER. SPECIAL. PT BASE. CITESTE SI DA MAI DEPARTE.......... din cele 20.000 de exemplare Duster, doar unul este cu adevarat special. Rosu, luat cu banii sotiei, condus direct din uzina spre portile Cotrocenilor, ful-options, 4x4, probabil fara aburi de alcool, iata cateva coordonate ale singurului SUPER DUSTER. Obama si Putin ar putea crapa de ciuda.
Traian Basescu este cel mai tare din parcare la ora aceasta, nu de alta, dar e singurul roman care si-a tras un SUPER Duster. Si ca sa fie mai cu mot (pardon, nu mai are mot de mult), a cerut-o rosie. Constructorii nu s-au lasat mai prejos si rosie i-au livrat-o, dar pe banii sotiei. Pe langa aceasta culoare aleasa de Basescu special pentru a-l tachina pe nea Nelu, cei de la Dacia au echipat masina cu cele mai noi sisteme de protectie si siguranta auto din lume.
Dintre acestea enumeram:
SPP (Safe Personal Protection) - sistem ce functioneaza pe baza de protectie generala pentru presedinte si familia acestuia. Un singur buton blindeaza 4×4-ul ca pe un tanc.
ANI (Alcohol Neutralizator Injection) - daca masina simte ca soferul a consumat bauturi alcoolice, din bord iese o seringa cu un neutralizator al alcoolului din organism cu care conducatorul auto este injectat.
DNA (Direct Nervous Action) - este un buton in bordul masinii care, odata apasat, permite trecerea autovehiculului din starea de croaziera in starea de urmarire viteza.
PDL (Popular Drive Life) - sistem ce permite decapotarea SUV-ului, astfel incit presedintele sa poata face cu mina poporului dupa modelul Papamobilului, stind in picioare.
CNSAS (Controlled Navigation and Security Advanced System) - un sistem de navigare si securitate extrem de complex, ce permite o deplasare din punctul A in punctul B prin inlaturarea oricarui obstacol din drum, si trecerea tuturor semafoarelor pe verde.
FMI (Full Motion Injection) - sistem ce elibereaza in rezervorul dusterului prezidential o serie de aditivi speciali care solicita motorul la maximum sporind viteza. Aici exista riscuri pe termen lung, o posibila explozie din cauza supra alimentarii cu aditivi.
In contrapartida a fost instalat sistemul BNR (Bypass NOS Reduction) - care diminueaza efectele negative ale sistemului FMI. Insa, cireasa de pe tort o reprezinta cel mai bun si cel mai fiabil sistem dintre toate, construit special pentru masina presedintelui, model unicat.
Sistemul BOC (Basescu's Optimal Control) - cu ajutorul acestui sistem presedintele nici nu mai trebuie sa puna mina pe volan, BOC face tot ce-i spui fiind actionat pe comanda vocala.
Din pacate, cei de la Dacia au facut si o greseala, au instalat si sistemul PSD (Prudent Safe Drive), dar pe care Basescu l-a dezactivat din prima clipa cind s-a urcat la volan.
Invidios, nea Nelu si-a comandat si el un Duster, portocaliu, cu un singur sistem, PCR.