de MUM » 27 Mar 2008, 17:05
Uniunea este în sfârºit de acord cu taxa auto.
Conform Mediafax, Comisia ar fi acceptat noile norme de calcul propuse de ministerul Economiei de la Bucureºti.
Faþã de propunerea din ianuarie, taxa scade.
Conform ultimelor criterii de calcul, emisiile CO2 sunt luate în considerare la taxarea maºinilor Euro 4 ºi Euro 3.
Pentru autovehicule noi, cu o duratã lungã de folosire, sunt plãtite sume mai mari decât pentru maºinile vechi, criteriul principal de calcul fiind însã emisiile poluante.
Comparativ cu propunerea înaintatã în luna ianuarie, taxele sunt reduse.
Este pãstrat principiul conform cãruia pentru o maºinã nouã care polueazã mai mult în timp trebuie achitatã o taxã mai mare, aceasta contând însã mai puþin deoarece criteriul principal de calcul sunt emisiile poluante, iar valorile sunt în scãdere comparativ cu cifrele avansate în luna ianuarie.
Emisiile de dioxid de carbon vor fi luate în calcul ºi pentru maºinile Euro 3 care au inclus acest indicator în cartea tehnicã. Proprietarii maºinilor Euro 3 pentru care emisia de CO 2 nu este inclusã în cartea tehnicã vor putea opta între a evalua gradul emisiilor poluante la Registrul Auto Român, ceea ce va implica însã cheltuieli suplimentare, sau a accepta impozitarea în funcþie de celelalte emisii de poluanþi.
Comisia a respins în mod repetat taxa auto, pe care a catalogat-o drept necomunitarã.
Mazda 323 f Astina 1,6 16v Blue