Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

ITP la masini inmatriculate temporar in Ro

23 Aug 2006, 14:08

Eu am luat Focus-ul in leasing. Nu este importat definitiv in Ro. Mai am 2 ani de contract.
Intrebarea mea este: trebuie sa-i fac ITP la 2 ani ? :icon_eek:
Nu m-a intrebat nici un politai pina acum, dar deja am depasit doi ani si nu vreau s-o iau pe coaja !

Scuze daca a mai fost discutat subiectul, dati-mi macar un link...

DA.

23 Aug 2006, 14:14

Conform decretului in vigoare (pe care-l citesc ca sa iau A)...:
"Art. 9. (1) Pentru a fi înmatriculate, înscrise si mentinute în circulatie, autovehiculele, remorcile si tramvaiele se supun inspectiei tehnice.
(2) Inspectia tehnică se efectuează periodic în statii autorizate, conform legislatiei în vigoare.
(3) Pentru autovehiculele apartinând Ministerului Apărării Nationale, Ministerului de Interne, Serviciului Român de Informatii, Serviciului de Informatii Externe, Serviciului de Protectie si Pază si Serviciului de Telecomunicatii Speciale, inspectia tehnică se efectuează în statii proprii, autorizate potrivit legii.
Art. 10. (1) Este interzisă circulatia pe drumurile publice a vehiculelor care nu corespund din punct de vedere tehnic, precum si în cazul în care termenul de valabilitate al inspectiei tehnice a expirat."

prin inmatriculare si inscriere in circulatie se intelege toaate categoriile de auto care au certificat de inmatriculare si placute de inmatriculare.

Deci.. ITP se face....
Inca ceva, la ITP nou.... e valabil 2 ani. Daca masina este nou si vanduta in primul an, NU are nevoie de ITP. De asemenea, daca se face ITP la RAR, acela e valabil 2 ani si nu mai e nevoie sa-l faci la schimbarea proprietarului. Asta e din practica si auzite.. sper sa nu se fi schimbat!!

23 Aug 2006, 14:17

sau ... I'm a criminal.
outch !!! am plecat la ITP....

23 Aug 2006, 14:25

Eu am luat masina in septembrie 2005 de la cineva care la randul lui o luase cu o luna in urma (august 2005)...deci teoretic nu as mai fi avut nevoie de ITP ... dar a trebuit...n-a ramas valabil ITP-ul facut de proprietarul de dinaintea mea...poate de-atunci s-au mai schimbat regulile ?!

23 Aug 2006, 14:25

Frate, sa ne spui cum ti-au turat baietii motorul pana pe zona rosie, si cum se auzea. :)

NU vreau sa fiu sadic, dar am asistat intr-un service la o "tortura" de vreo 30-40 minute a unei skoda octavia diesel .

Cica ii faceau testul de noxe. Cred ca acul a sarit de zona rosie, si motorul urla infernal, mai sa zici ca iti sare prin capota.

Rezultatul final: UN TZACANIT PE CARE NU IL AVEA INAINTE.
AM zis ca ma impusc pe loc. Saracul motor.:(

deci...

23 Aug 2006, 14:28

$1 scrie:$2u am luat masina in septembrie 2005 de la cineva care la randul lui o luase cu o luna in urma (august 2005)...deci teoretic nu as mai fi avut nevoie de ITP ... dar a trebuit...n-a ramas valabil ITP-ul facut de proprietarul de dinaintea mea...poate de-atunci s-au mai schimbat regulile ?!

Daca cel care a luat-o in august 2005 era de noua... NU TREBUIA ITP.
Daca era second, e altceva. Si aici... daca ITP l-a facut la RAR, atunci era valabil si pt dvs. Altfel il faceti si dvs, inca o data!

Asa mi-a fost comunicat si mie de altii care tot manevreaza masini!!

si eu am asistat.. Peugeot 307 1.4 HDI

23 Aug 2006, 14:31

$1 scrie:$2rate, sa ne spui cum ti-au turat baietii motorul pana pe zona rosie, si cum se auzea. :)

NU vreau sa fiu sadic, dar am asistat intr-un service la o "tortura" de vreo 30-40 minute a unei skoda octavia diesel .

Cica ii faceau testul de noxe. Cred ca acul a sarit de zona rosie, si motorul urla infernal, mai sa zici ca iti sare prin capota.

Rezultatul final: UN TZACANIT PE CARE NU IL AVEA INAINTE.
AM zis ca ma impusc pe loc. Saracul motor.:(


Asa se face cand nu ies noxele, ba din nu stiu ce motiv, li se mai aprind si toate farurile......
Si urla motoarele prin halele de la RAR de te doare capul. Nu vreau sa fiu carcotas, dar la a mea a luat 3 reprize de maxim 4000 ture... tinand cont ca pe la 5 mii intra zona rosie... (sau pe-acolo)... e o chestie... si a si terminat repede testul... cam 7-8 minute.

bafta

Re: deci...

23 Aug 2006, 15:29

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2i aici... daca ITP l-a facut la RAR, atunci era valabil si pt dvs. Altfel il faceti si dvs, inca o data!

Asa mi-a fost comunicat si mie de altii care tot manevreaza masini!!


Chiar daca ITP-ul e facut in alta parte decat la RAR, adica la o statie ITP particulara, ramane valabil si la schimbarea proprietarului. Stiu din experienta proprie.

23 Aug 2006, 16:39

Asta cu noxele se face la relati, eventual in turatii normale intre 2000-3500, nu la 5000rpm cum fac animalele de la noi. Daca nu iese inseamna ca au ei echipament prost si nu citeste decat daca e inundat de gaze de esapament.Pentru asta nu trebuie sa plateasca omul cu motorul lui.

Am asa un gust amar ca totul se face in bataie de joc. Un prieten a fost nevoit sa faca inspectia tehnica in Germania cand a cumparat masina (tocmai expirase si nu eliberau numere de tranzit fara ea). In 2 ore, a facut si inspectie, si acte, si numere si tot, si nici vorba de forjari.
30-40 de min la 5000rpm inseamna ca ti-a distrus un sfert din viata motorului aluia. Imi pare foarte rau dar nu trebuia sa accepti asa ceva, treabuia sa faci scandal, poti sa mergi la alt centru ITP oricum.
Eu am avut noroc, la RAR la inscriere cand au facut si testele, "inginerul" a sarit peste proba de noxe la masina mea. Slava Domnului, tocmai asistasem la cateva forjari inaintea mea.
Bafta

23 Aug 2006, 17:10

oricum motoarele sunt protejate de calculator..ma refer la turatii f mari scade turatia automat in limite normale.....vedeti incercati sa turati la 5000, vedeti cum scade ,la 4700...diesel....stiu ei de ce.....

23 Aug 2006, 17:36

:Banane08: :Banane08: :Banane08: :Banane08:

URAAAAAAAAAAA am intrat in legalitate. Pe scurt:
- am stat ca prostu' 3 ore;
- a bagat masina pe linie; a infipt tashmoaca in .. pardon, poponeata. A turat de doua ori pe la 2500-3000 si gata;
- a bagat-o pe standul de frane unde a tras un test cu fata, unul cu spatele si unul spatele cu frana de mina;
- dupa 5 min si o poza eram iesit.

Nimic de consemnat..., franele echilibrate...
Afacerea a costat 43 RON.
Am scos mai intai tablita de obturare a EGRV. A fost o prostie, pentru ca la diesel-uri se verifica doar opacitatea. Deci chiar daca ar scoate mai multi oxizi de azot... nu-i controloeaza nimeni. O sa o pun imediat la loc. Intr-adevar scoate fum fara ea. Dar nu pot sa zic totusi ca se simte diferenta de putere (contrar celor afirmate chiar de mine mai inainte).
Ar trebui sa mentionez doar ca celor de la statie le curgeau... apele pe linga masina. Au fost foarte atenti si au umblat cu grija.

Asta-i tot.

23 Aug 2006, 19:56

@Blizzard: nu eu faceam ITP-ul ci eram prin preajma, si nu l-a tinut turat 30 de minute la 5009. ci in reprize de cate 10 secunde apoi iar pauza, cateva secunde apoi iar blana 20 de secunde. A mai oprit de cateva ori motorul in timpul asta cateva minute, dar sincer .....mi-era mila.

DIn cate stiu eu NU SE TUREAZA MOTORUL LA MAXIM IN GOL. AM inteles ca prinde joc la supape parca.

Mai pe scurt niste idioti. Daca imi face si mie asa la anu' le bag tzeava de esapament in gura si-l turez eu la maxim pana zic c-am iesit OK. :D

23 Aug 2006, 21:32

Imi aduc aminte ca la un service auto care facea si ITP am vazut (destul de curand) ca scria ca testul de noxe la masinile cu diesel se face ambaland motorul la maxim si ca nu-si asuma nici o raspundere in cazul in care crapa...

Nu e chiar asa...

24 Aug 2006, 06:41

$1 scrie:$2.. dar nu trebuia sa accepti asa ceva, treabuia sa faci scandal, poti sa mergi la alt centru ITP oricum. ...
Bafta

Du-te tu si fa scandal la RAR... ia vezi ... iti mai da RAR-ul.!?!?!?
Apoi, la masinile bune, gazele ies imediat... cateva minute dureaza... cu tot cu scos raportul ala pe un terminal... parca ar fi un POS de banca....
Nu sunt ei vinovati ca nu ies noxele bune... ei iti pot respinge imediat masina.... Atfel spus.. ei cica iti fac un favor ca iti tureaza masina de-i sare lantul/cureaua ..... ca sa iti iasa totul bine....

Apropos.. lansez aceasta intrebare pe aceasta cale: De ce aprind faruri/lumini in general la masina cand i se fac noxele??
Bafta

24 Aug 2006, 06:46

Sa se poata vedea intre ei daca iese fum ! :icon_lol: :icon_lol: :icon_lol:

24 Aug 2006, 10:31

pai la RAR se verifica starea tehnica generala a masinii, si nu poti circula daca nu ai lumini in stare de functionare...

24 Aug 2006, 10:35

@verga_Cip : era vorba de ITP, nu de RAR. ITP sunt 1000 care fac. Si chiar si la RAR poti sa faci scandal daca nu-ti convine ceva, atata timp cat masina e ok. Si daca nu-ti dau actele din cauza asta poti sa mergi la alt centru RAR ca sunt mai multe... dar normal asta dupa ce ii **** in gura.

04 Sep 2006, 15:02

Cit mai costa ITP la Focus TDDI ?

04 Sep 2006, 15:28

Nu cred ca are importanta marca masinii ci locul unde faci inspectia. In general se invarte intre 450.000 lei si 600.000 lei. Nu dati cu paraul. Cam asa stiu eu. Pe danysg74 l-a costat 430.000 lei daca citeai nitel mai sus.
Răspunde