de alex1405 » 04 Apr 2012, 13:07
citat press release Ford Geneva 2012
La Salonul Auto Geneva 2012, noul model cu stil Ford B-MAX deschide calea către soluţiile practice pentru condusul urban
• Ford B-MAX prezintă un sistem plin de stil şi originalitate cu uşi faţă clasice şi uşi spate glisante, care integrează pilonii centrali şi oferă cel mai bun acces din clasa lui
• Motoarele pe benzină şi diesel de înaltă performanţă câştigă la economia de combustibil şi emisiile de CO2; motorul EcoBoost de 120CP pe benzină de 1 litru de la Ford realizează un consum de combustibil cu 15 % mai mic decât cel mai apropiat competitor
• B-MAX este printre cele mai avansate automobile din punct de vedere tehnologic din Europa, fiind echipată cu sistemul Ford SYNC de conectivitate încorporat cu activare vocală. De asemenea, include dotarea Emergency Assistance, concepută să îi ajute pe pasageri să solicite ajutor în cazul unei coliziuni
GENEVA, 5 martie 2012 – Noul B-MAX de la Ford, dezvăluit astăzi la ediţia 2012 a Salonului Auto de la Geneva, include o combinaţie câştigătoare de design unic, consum de neegalat şi una dintre cele mai avansate tehnologii pentru maşini de talie mică din Europa.
Sistemul de acces uşor (Easy Access Door) al Ford B-MAX asigură intrarea şi ieşirea neobstrucţionate, cu uşile din faţă cu sistem clasic de deschidere şi cele din spate glisante. care integrează pilonii centrali.
Noul model realizează un consum de combustibil de înaltă clasă şi cele mai mici emisii de CO2 atât pentru motoarele pe benzină, cât şi diesel1.
Inovativul B-MAX este prima maşină europeană care va oferi SYNC, sistemul Ford de conectivitate încorporat cu activare vocală care include caracteristica Emergency Assistance, conceput să îi ajute pe pasageri să apeleze serviciile de urgenţă în cazul unui accident.
De asemenea, este primul autovehicul din segmentul său care oferă siguranţă în plus prin sistemul Active City Stop, conceput să îi ajute pe şoferi să evite coliziunile la viteză mică în trafic staţionar sau care se deplasează lent înainte.
“Ford B-MAX revoluţionează realmente gândirea tradiţională cu privire la maşinile din această clasă şi promovează un concept care nu a mai fost încercat de alţi producători” a spus Stephen Odell, preşedinte şi CEO, Ford Europa. "deschide perspectiva – aproape literal – unor idei noi şi incitante legat de ce se poate face cu o maşină compactă.
2
“Dar aceasta este mai mult decât o maşină compactă, inteligentă şi versatilă” a adăugat el. “Ultimele tehnologii Ford implică faptul că B-MAX este mai distractiv de condus, oferă siguranţă sporită şi realizează un consum de combustibil de înaltă clasă. Face lucruri pe care celelalte autovehicule nu le pot face. Credem că Ford B-MAX va avea un impact major asupra pieţei maşinilor compacte.”
Noua viziune asupra maşinilor compacte
Bazat pe platforma globală B-car de la Ford – comună cu noul Fiesta de mare succes – B-MAX prezintă viziunea companiei asupra unui vehicul “multi-activity” compact premium, care combină un spaţiu extraordinar şi versatilitatea cu un exterior inteligent şi stilat.
Joerg Beyer, director global de linie pentru autovehicule de clasă mică la Ford, a spus “B-MAX este un rezultat complet al gândiri inovative, de la conceptul unic al uşilor până la motorul avansat EcoBoost de 1 litru, la puternicul sistem de control vocal SYNC. Clienţii care caută un autovehicul compact şi versatil au acum o alegere nouă şi incitantă.”
B-MAX are puţin peste 4 metri lungime, doar cu 11 cm mai lung decât Fiesta cu cinci uşi şi este cu 32 cm mai scurt decât noul C-MAX, făcându-l perfect pentru a satisface cerinţa în rapidă creştere de maşini de talie mică, adecvate condiţiilor urbane aglomerate fără a face vreun compromis în privinţa spaţiului interior sau confortului pasagerilor.
Sistemul unic de acces al Ford
Sistemul unic de acces (Easy Access Door) al Ford oferă noi niveluri de comoditate, acces şi flexibilitate. Include uşi faţă cu sistem clasic de prindere şi uşi spate glisante, combinate într-un design nou al caroseriei. Aceasta integrează structura tradiţională a montantului central în uşile faţă şi spate în loc să facă parte din caroseria propriu-zisă.
Cu ambele uşi faţă şi spate deschise, accesul în interior este extraordinar, cu o deschidere enormă, neobstrucţionată de peste 1,5 metri. Aceasta reprezintă o lăţime de două ori mai mare decât cea oferită de competitorii cu concepte de uşi alternative, uşurând semnificativ intrarea şi ieşirea de pe locurile din spate, la locurile speciale ale copiilor sau încărcarea şi descărcarea cumpărăturilor2.
Cele două uşi duble glisante din spate ale modelului B-MAX oferă avantaje suplimentare pe străzile aglomerate sau în garajele înguste unde accesul prin uşile clasice ar putea fi dificil. Uşile din faţă şi spate pot fi deschise complet independent astfel încât cabina din spate sau din faţă să poată fi accesate la nevoie.
Versatilitate interioară excepţională
B-MAX îmbină sistemul de acces uşor cu un sistem de amplasare a scaunelor flexibil şi uşor de utilizat. Scaunele din spate divizate într-o proporţie de 60/40 pot fi rabatabile printr-un mecanism simplu ‘dintr-o mişcare’. Scaunul din faţă al pasagerului poate fi şi el rabatat, creând o platformă plată de încărcare din faţă în spate, care poate prelua încărcături care măsoară până la 2,35 metri lungime.
Accesul generos face deosebit de comodă încărcarea obiectelor voluminoase prin uşile laterale, cum ar fi mobilă demontată sau chiar biciclete. O podea de încărcare reglabilă în portbagaj creează un spaţiu plat când sunt rabatate scaunele din spate, cu spaţiu suplimentar dedesubt pentru ascunderea obiectelor valoroase de la vedere.
Şoferii beneficiază de o poziţie de condus înaltă în B-MAX, a cărui înălţime totală este cu 12 cm mai mare decât cea a modelului Fiesta. Acest lucru îmbunătăţeşte semnificativ spaţiul pentru cap şi picioare în cazul scaunelor spate.
Conceput să ofere un nivel de siguranţă extraordinar
Inginerii Ford au dezvoltat soluţii inovative pentru a se asigura că B-MAX oferă aceleaşi niveluri excepţionale de protecţie la coliziune ca şi autovehiculele cu o structură mai convenţională.
“Obiectivul nostru central a fost să păstrăm toate avantajele sistemului de uşi pentru clienţi, menţinând performanţa legată de siguranţa pasagerilor” a explicat Klaus-Peter Tamm, inginer şef program, Ford Europa. “Cu soluţii de proiectare inteligente – care fac obiectul unor aplicaţii brevetate multiple – echipa de dezvoltare a adus un concept incitant la producţia de masă”.
Pentru a oferi nivelurile necesare de siguranţă la impacturile laterale, structura ambelor portiere faţă şi spate a fost întărită, cu oţel boron de ultra-înaltă rezistenţă în zonele esenţiale de portanţă a sarcinii în aşa fel încât cadrele uşilor să lucreze împreună pentru a absorbi energia ca un stâlp virtual.
Angrenajele de siguranţă speciale şi mecanismele de închidere ranforsate asigură ca portierele să rămână bine fixate de structurile plafonului şi podelei în cazul unui impact şi să le permită să acţioneze împreună pentru a îi proteja pe ocupanţi. Acestea, împreună cu alte îmbunătăţiri structurale ale caroseriei şi cele mai recente tehnologii ale sistemului de centuri de siguranţă creează un corp care este proiectat să ofere niveluri ridicate de protecţie la coliziune.
Oţelurile de înaltă rezistenţă şi ultra-înaltă-rezistenţă reprezintă 58 % din structura uşilor şi a caroseriei şi asigură că este puternică şi rigidă rămânând foarte eficientă din punct de vedere al greutăţii.
Compact, sportiv şi stilat
Ford a aplicat limbajul kinetic de design pentru a crea o maşină compactă, sportivă şi stilată care îşi adaugă caracterul distinct gamei de modele “multi-activity” de la Ford.
“Am dorit să creăm un autovehicul care să surprindă spiritul modelului S-MAX, dar care să fie mai mic” a spus Martin Smith, director executiv de design la Ford Europa. “Am dorit să arătăm că o astfel de maşină poate fi foarte spaţioasă şi practică în interior, având în acelaşi timp aspectul dinamic, atrăgător care a făcut modelul S-MAX atât de popular.”
Surprinzătoarea parte din faţă a maşinii subliniază o nouă interpretare îndrăzneaţă a grilei trapezoidale caracteristică pentru Ford. Alte elemente de design kinetic distincte includ forma puternică a farurilor, forţa liniei de contur cu unghi puternic, o linie a ferestrelor caracteristică, ascendentă după uşile spate, şi aripile proeminente.
Suprafaţa îndrăzneaţă, tridimensională a lateralelor caroseriei ajută la evitarea unui aspect înalt, butucănos, care este obişnuit la această clasă de automobile şi include o abordare nouă şi unică a curburilor, cu o formă 'zig-zag' a uşilor spate.
B-MAX este fidel ADN-ului „distractiv de condus” al Ford cu o dinamică de condus de top în clasa sa, care include sistemul Torque Vectoring Control pentru tracţiune superioară şi agilitate.
Interior spaţios de calitate premium
Designul curajos şi suprafeţele sculpturale dezvoltă temele întâlnite la cele mai recente modele de mărime mică şi medie ale Ford. Printre caracteristicile distinctive se numără zona zveltă în formă de aripă a panoului de bord superior, care se întinde către portiere, şi consola centrală proeminentă, care curge înspre spaţiul dintre scaunele din faţă.
Materialele moderne, de calitate superioară subliniază măiestria şi detaliile de execuţie, evidenţiind faptul că maşinile mici şi practice pot fi de asemenea confortabile şi bine dotate. Un acoperiş panoramic din sticlă opţional full-size măreşte senzaţia de spaţiu.
Cel mai bun consum de combustibil din clasa lui pentru benzină şi diesel
B-MAX aduce noi standarde de eficienţă a consumului la clasa “multi-activity” compactă cu ultimele grupuri motopropulsoare pe benzină şi diesel ale companiei Ford prevăzute cu tehnologii ECOnetic cu emisii scăzute de CO2.
Gama de motoare pe benzină este condusă de motorul pe benzină Ford EcoBoost de 1 litru cu trei cilindri, disponibil în versiunile 100CP şi 120CP. Dotat standard cu sistemul Ford Auto-Start-Stop, motorul EcoBoost de 120CP realizează emisii de CO2 de top în clasa sa de 114g/km şi un consum de combustibil de 4,9l/100km (57,6mpg). Alte opţiuni pentru motorul de benzină includ unitatea Duratec de 1,4 litri 90CP sau motorul de 1,6 litri de 105CP care este combinat cu transmisia automată cu şase viteze PowerShift de înaltă eficienţă de la Ford cu tehnologie avansată cu ambreiaj dublu.
B-MAX este disponibil cu o gamă de două motoare diesel Duratorq TDCi, fiecare oferind cea mai bună eficienţă de combustibil din clasa sa. Motorul de 1,6 litri de 95CP oferă emisii CO2 de 104g/km şi consum de combustibil de 4,0l/100km (70,6mpg). Modelul diesel de 1,5 litri de 75CP, care este foarte apropiat de motorul de 1,6 litri, apare pentru prima dată în gama de produse europeană a companiei Ford. Realizează emisii de CO2 de 109g/km şi un consum de combustibil de 4,1l/100km (68,9mpg).
Tehnologiile ECOnetic standard prevăzute la toate autovehiculele B-MAX includ sistemul Electric Power Assisted Steering, care necesită mai puţină energie decât sistemele de direcţie cu asistare electro-hidraulică, Gear Shift Indicator pentru a sublinia cele mai eficiente puncte de schimbare a vitezelor şi sistemul de informaţii pentru şofer Ford Eco Mode care îi ajută pe şoferi să adopte un stil de condus mai economic. Sistemul Smart Regenerative Charging, care încarcă bateria în cel mai economic punct pe parcursul unei călătorii este de asemenea inclus în motoarele Duratorq de 1,5/1,6 litri şi EcoBoost de 1,0 litri.
Tehnologia SYNC Ford cu Emergency Assistance
B-MAX va fi printre cele mai avansate automobile din punct de vedere tehnologic din Europa atunci când va intra în vânzare la sfârşitul anului 2012.
SYNC este o interfaţă de conectivitate avansată şi integrare a dispozitivelor cu control vocal. Permite utilizatorilor să se conecteze la telefoanele mobile şi playerele de muzică prin Bluetooth sau USB, să efectueze apeluri telefonice hands-free şi să controleze muzica şi alte funcţii utilizând comenzile vocale. Poate transfera automat informaţiile de contact de la un dispozitiv Bluetooth conectat la autovehicul, permite activarea apelurilor către contacte folosind comenzile vocale directe şi citeşte mesajele de text de la telefoanele conectate prin Bluetooth MAP.
Sistemul are deja un succes uriaş în Statele Unite ale Americii şi este preconizat să apară la peste 3,5 milioane de autovehicule noi în Europa până în 2015. SYNC permite modelului B-MAX să ofere noua caracteristică Emergency Assistance, concepută să îi ajute pe pasageri să apeleze operatorul local pentru servicii de urgenţă în cazul unui accident.
Emergency Assistance este cel mai avansat sistem de acest tip, care poate să comunice cu serviciile de urgenţă în peste 30 de ţări şi este pus la dispoziţia clienţilor gratuit pe întreaga durată de viaţă a autovehiculului. Prin dispozitivul de localizare GPS din autovehicul, se pot asigura comunicaţiile cu operatorul serviciilor de urgenţă în limba corectă în Europa, oferind clienţilor B-MAX linişte şi o tehnologie potenţial salvatoare pentru vieţile umane.
‘Dimensionat corect’ pentru motorizare modernă
B-MAX include tehnologiile premium cerute de cumpărătorii care caută să îşi ‘dimensioneze corect’ noua lor maşină. Se preconizează ca în jur de 40 % dintre clienţii B-MAX să aleagă B-MAX după ce au avut înainte un autovehicul mai mare.
Caracteristicile de confort pentru satisfacerea acestor clienţi includ un exclusivist sistem audio Sony cu opt boxe, sistemul Key Free, Ford Power Button, Rear View Camera şi tapiţerie premium, complet din piele gofrată.
B-MAX s-a axat în mod special pe realizarea unui tip de agilitate şi manevrabilitate care se vor dovedi deosebit de preţioase în vâltoarea condusului urban.
De asemenea, este primul autovehicul din segmentul lui care oferă siguranţa adăugată a sistemului Active City Stop, creat să îi ajute pe şoferi să evite coliziunile la viteză mică în trafic staţionar sau care se deplasează încet înainte.
“Credem că noul model B-MAX de la Ford este maşina potrivită la momentul potrivit” a declarat Stephen Odell. “Combinaţia lui de stil, versatilitate şi tehnologii premium aduce ceva nou pieţei maşinilor compacte şi va atrage mărcii Ford mulţi clienţi noi.”
Notele redactorului
1. Valori consum B-MAX comparativ cu autovehicule concurente selectate:
MODELE PE BENZINĂ (>100CP):
MODEL
CO2 (g/km)
CONSUM DE COMBUSTIBIL
(l/100km)
Ford B-MAX 1.0 EcoBoost S/S (120 CP)
114
4,9
Opel Meriva 1.4 ecoFLEX S/S (120 CP)
134
5,7
Renault Grand Modus 1.2 TCe 100 (103 CP)
139
6,0
MODELE DIESEL (>85CP):
MODEL
CO2 (g/km)
CONSUM DE COMBUSTIBIL
(l/100km)
Ford B-MAX 1.6 TDCi
104
4,0
6
(95 CP)
Opel Meriva 1.3 CDTi ecoFLEX S/S (95 CP)
109
4,1
Renault Grand Modus 1.5 dCi 90 eco2 (88 CP)
107
4,1
2. Comparaţii privind accesul prin portiere la B-MAX Ford cu autovehicule concurente selectate:
MODEL
ACCES UŞI (ORIZONTAL)
LĂŢIME
Ford B-MAX
Uşi faţă şi spate
1550mm
Opel Meriva
Uşi spate
685mm
Renault Grand Modus
Uşi spate
780mm
Sursa: Ford Motor Company
- Fişiere ataşate
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-