Noutăţi auto

Opel Ampera/Chevrolet Volt

Noutăţi din lumea automobilistică

Moderatori: KomandantuR, adicristea

Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde darian » 29 Iul 2011, 13:43

Denumiri diferite dar aceeasi masina.
Este o masina electrica cu Extended Range, adica are motor electric cuplat la rotile fata de 111kw sau 150 cp si vreo 400 nm alimentat de o beterie ce poate duce 80 km si se alimenteaza la priza.

Pentru a evita situatia cand se termina curentul din baterie, la bord se afla si un motor de 1,4 benzina 4 in line 80 cp care nu este cuplat la roti direct, avand rol de generator. Furnizeaza curent pentru motorul electric.

100 de km rulati in mod electric si benzina rezulta un consul de 0,2l/100km.
Un plin de curent si benzina ofera o autonomie de 500 km la un consum mediu de 3,8-4 la 100 tinand cont ca masina este echipata si cu frane regenerative.

Pretul cam ustura 40.000 euro dar este dotata de nivel premium

detalii la http://www.opel-ampera.com

Pareri?
Fişiere ataşate
23.jpg
Golf R MY 2012 DSG
Ex - Focus ST 320+ Portocala mecanica
Imagine
Avatar utilizator
darian

Orange Member
 
Mesaje: 1163
Membru din: 22 Apr 2007, 09:39
Localitate: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Maşina: Golf R MY2012 DSG

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde tudoralex » 29 Iul 2011, 14:01

Este cred cea mai aproape de realitate masina electrica restul fiind doar exercitii de imagine si platforme pentru a dezvolta tehnologii noi.
Pe la noi nu cred ca o sa vedem prea des asa ceva dar in SUA o sa devina noul Prius.
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde b85xix » 29 Iul 2011, 14:18

Daca in Sua va costa 50 mii $ nu prea vad cum ar deveni noul prius care costa jumate. In tot cazul pretul e unul prohibitiv pt 95% din utilizatorii din clasa medie . Adica totusi e cam la pretul de sedan premium mediu. Masina arata f bine dar.. mereu exista un dar.
Cand am incetat de a mai fi copii, am si murit!
Avatar utilizator
b85xix
Gold Member
 
Mesaje: 781
Membru din: 03 Aug 2006, 20:53
Localitate: bucuresti
Maşina: Mondeo mk 4 2.0 tdci titanium+extras 140si 3 cai frumosi

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde DanielArdelian2 » 29 Iul 2011, 14:39

Sa vezi tu ce bine o sa mearga bateriile din noiembrie pana in martie...
Si a doua chestiune, motorul electric ar putea debita 400 Nm, dar este limitat, pentru imbunatatirea autonomiei.
Cu un asemenea cuplu, ar trebui sa faca 0 - 100 Km/h in 3 - 5 secunde, dar ar goli bateriile in 30 Km. Ia vedeti ce zice producatorul despre demaraj.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde b85xix » 29 Iul 2011, 15:10

Cum adica e limitat? Daca are 400 nm cuplu de ce ar trebui sa atinga 0-100 in 4 sec? Un diesel de 2.0 cu 400 nm cuplu atinge suta in 4 sec?
Cand am incetat de a mai fi copii, am si murit!
Avatar utilizator
b85xix
Gold Member
 
Mesaje: 781
Membru din: 03 Aug 2006, 20:53
Localitate: bucuresti
Maşina: Mondeo mk 4 2.0 tdci titanium+extras 140si 3 cai frumosi

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde darian » 29 Iul 2011, 16:08

Haideti sa vb serios. STul meu are 550 Nm si atinge suta in 5,8s deci de unde 3-4 secunde.

Cuplu nu este limitat, atat scoate motorul. Autonomia este decenta pentru electric iar bateria are garantie 8 ani sau 150.000 km.

Legat de pret 40.000 de dolari este Chevrolet Volt in State deci 30.000 euro la care se mai adauga taxe, dar daca esti inteligent gasesti o solutie sa o scoti la 35.000. Din asta scazi 4000 euro de la guvern.

Pretul este ok comparand cu un A4 diesel 2000 de 143 cp cu dotari similare care trece de suma aceasta.

Iar legat de cum o sa mearga bateriile in lunile reci sau calde, crezi ca nu s-au gandit la asta? Este un sistem de racire/incalzire care tine temperatura optima a bateriilor. Acestea sunt izolate extrem de bine, asa ca folosind putina energie poti pastra temperatura.



Si cateva poze cu Volt: Exterior, Interior, Baterie
Fişiere ataşate
v7.jpg
v6.jpg
v5.jpg
v4.jpg
v3.jpg
v2.jpg
v2.jpg (6.99 KiB) Vizualizat de 3946 ori
v1.JPG
Golf R MY 2012 DSG
Ex - Focus ST 320+ Portocala mecanica
Imagine
Avatar utilizator
darian

Orange Member
 
Mesaje: 1163
Membru din: 22 Apr 2007, 09:39
Localitate: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Maşina: Golf R MY2012 DSG

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde DanielArdelian2 » 29 Iul 2011, 17:06

darian,947358 scrie:Haideti sa vb serios. STul meu are 550 Nm si atinge suta in 5,8s deci de unde 3-4 secunde.

Da, dar ce cuplu scoate ST-ul tau la 100 RPM? Dar la 500 RPM? dar la 1200 RPM?
Motorul electric, daca ar fi lasat sa-si faca de cap, ar putea scoate 400 Nm de la 1 (unu) RPM.

LE: Vezi si in articol, spune ca face 0 - 100 Km/h in aproximativ 9 secunde, ceea ce este bine, dar nu prea impresionant, mai ales cand se discuta de numere de ordinul a 400 Nm.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde darian » 29 Iul 2011, 17:18

Din cate tin minte pe graficul de dyno la 1000 rpm aveam in jur de 380 nm tinand cont ca la 1600 rpm am cuplu maxim.

Masina are suta in 8.5-9 depinde de modul in care este condus pentru ca are 1,750 kg, nu de limitari.
Golf R MY 2012 DSG
Ex - Focus ST 320+ Portocala mecanica
Imagine
Avatar utilizator
darian

Orange Member
 
Mesaje: 1163
Membru din: 22 Apr 2007, 09:39
Localitate: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Maşina: Golf R MY2012 DSG

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde moro50 » 29 Iul 2011, 21:36

Sa nu ne zici ca vrei sa treci de la aprox. 300 de cai cat ai pe ST si 20% consum, la 1.4 si 80 de cai si mai ceva electric acolo cu consum de 3-4 %, ca nu te credem. Masina arata bine dar la pretul ala nu cred ca o sa o cumpere nimeni, ca sa nu mai vorbim ca nu ai unde sa incarci bateriile alea imense decat daca stai la casa. Daca costa 8-10000 merita cumparata, dar la 40000...
FOCUS 2 - SEDAN; 2.0 TDCI - 136 CP.
moro50
1nsane Member
 
Mesaje: 1167
Membru din: 17 Ian 2011, 22:48
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus 2, 2.0 TDCI, 136 CP-SEDAN.

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde darian » 29 Iul 2011, 21:45

Cred ca atunci cand vorbesti de 10.000 euro pentru o masina premium electrica este o suma extrem de irealista.

Voi aveam nevoie in curand de o masina care sa consume extrem de mult in conditii de trafic bara la bara pe o distanta de maxim 60 km pe zi.

Iar masina nu are 80 de cai (acela e generatorul), motorul care propoulseaza masina are 150 cp.
Golf R MY 2012 DSG
Ex - Focus ST 320+ Portocala mecanica
Imagine
Avatar utilizator
darian

Orange Member
 
Mesaje: 1163
Membru din: 22 Apr 2007, 09:39
Localitate: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Maşina: Golf R MY2012 DSG

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde mac01 » 29 Iul 2011, 22:35

ma gandesc la acumulatori.
orice acumulator in timp isi pierde din proprietati. s-ar putea ca dupa 3-4 ani de utilizare randamentul acumulatorului sa se reduca la jumatate. trebuie vazut costul unui acumulator nou.
ptr bucuresti este super masina bineinteles cu conditia sa stai la curte si sa nu faci mai mult de cei 80 de km pe zi. dispare si poluarea cu ocazia asta.
imi place ideea nu este rea deloc.
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde darian » 29 Iul 2011, 23:32

Acumulatorii si orice parte electrica este garantata 8 ani. Iar pretul acumulatorilor este in jur de 3500 dolari. Chiar si consumul la mers pe benzina nu trece de 4 litri la 100
Golf R MY 2012 DSG
Ex - Focus ST 320+ Portocala mecanica
Imagine
Avatar utilizator
darian

Orange Member
 
Mesaje: 1163
Membru din: 22 Apr 2007, 09:39
Localitate: Bucuresti/Ramnicu Valcea
Maşina: Golf R MY2012 DSG

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde Nic_Bv » 30 Iul 2011, 04:42

Ca sa faci o liniuta cu aceste masini, probabil ca trebuie montate captatoare si retea ca la troleibuze.

Lasand gluma deoparte, este imbucurator ca se fac progrese in aceasta tehnologie, care pana nu demult era destinata exclusiv concept car-urilor. Viitorul este al masinilor electrice, si este mai aproape decat credem.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde todhiere » 09 Sep 2011, 10:27

Intrati pe motortrebd, caranddriver si roadandtrack, sunt autoritatile in domeniul presei auto din SUA, acolo s-a testat intens si Volt, si concurentul lui direct Nissan Leaf.

Parerea mea personala e ca desi multe dintre masinile hibride sau electrice au trecut de stadiul de "ambasadori green" a marcii care le produce sau promovatori de publicitate, inca nu sunt nici pe departe fezabile pt. publicul larg. Singurul mod in care un vehicul electric e justificat pt. consumatorul normal care mai si face escapade de peste 100 de km. ar fi un motor nuclear extrem de compact si sigur care sa produca electricitate pt. o perioada foarte lunga de timp. Asa s-ar putea construi masini electrice atractive, mai usoare si mai sigure, chiar bine dotate care sa fie si eficiente. Asta insa e de domeniul SF-ului...

O alta alternativa ar fi niste baterii cu capacitate de stocare si incarcare mult mai ridicate, si in acelasi timp cu o masa si dimensiuni extrem de reduse fata de ceea ce se ofera azi, astfel sa le poti incarca mult mai eficient si sa poti tine cateva de rezerva cand faci un drum lung. Si aici intervine o problema dureroasa, pt. ca si daca ar fi pe piata asemenea baterii extra-durabile si cu o capacitate mare la un pachet redus ca dimensiuni, tot nu ai putea sa le incarci in timp scurt la voltajul ce ti se ofera in 99% din locatiile legate la reteaua de energie electrica.


Deci pana nu se va gasi o solutie inovatoare si revolutionara care sa dea industria peste cap masina electrica ramane un moft scump al snobilor. Un avantaj minor e ca la asemenea masina nu platesti taxa de inmatriculare, dar nu stiu cat de mare avantaj ar fi si asta.
Ford Focus mk2 1.6 tdci 90 bhp

Ford Focus mk3 2.0 tdci 163 bhp

My first Youtube channel:
https://youtu.be/v2GhMlEi8u0

...and my second effort:
https://www.youtube.com/channel/UCTRiseGNdK2R2xUtXuojocg
todhiere
1nsane Member
 
Mesaje: 1286
Membru din: 23 Iun 2008, 23:02
Maşina: Focus mk2 + Focus mk3 + Mazda MX-5 nb

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde tudoralex » 09 Sep 2011, 13:12

La fel de increzatori era oamenii si cand Benz a inventat automobilul.
Pretul nu este deloc mare daca masina este echipata cum trebuie. O masina de clasa medie costa in jur de 30 K euro si nimeni nu considera acest lucru anormal. Legat de baterii in cazul lui Prius nu s-au semanlat probleme mari. Unii chiar se lauda cu rulaje enorme :
http://www.zercustoms.com/news/Toyota-Prius-Taxi-Cracks-550,000-km.html
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde todhiere » 09 Sep 2011, 14:06

Eu nu am spus ca automobilul electric e unealta necuratului, dar inca la momentul de fata nu e deloc fezabil. Pe viitor poate, la fel cum si automobilul lui Benz a avut nevoie de cateva zeci de ani de evolutie si perfectionare, de la inventia propriu-zisa pana la depasirea in toate privintele a modurilor de trafic din vremea aceea, adica a carutei si a calului.

Prius este intr-adevar un vehicul extrem de fiabil, cu un nivel ridicat al calitatii, primele generatii inregistrand peste 300.000 km. cu bateria originala fara probleme. Dar sa nu uitam ca Prius e un compromis si o nisa destul de mica de vehicule, hibridele nu sunt automobile electrice si nici nu sunt destinate inlocuirii actualelor autovehicule propulsate de combustibili fosili. Hibridele sunt de succes, dar sunt defapt o incercare de a reduce cifrele de consum si costuri pe intreaga oferta a unui fabricant ( autoritatea CAFE in SUA ) si binenteles o modalitate de a reduce costurile de exploatare pt. consumatorul de rand.

Si ca o mica adaugare strict personala, sa stii ca da, mie mi se pare mult 30k euro pt. o masina noua, oricat de bine dotata ar fi ea, dar ma rog, poate vorbeste foamea de roman din mine :). Si as cheltui banii astia pe o masina daca i-as avea, dar nu pe una care face toate compromisurile doar ca sa consume cu 2-3 litri mai putin la suta de km.
Ford Focus mk2 1.6 tdci 90 bhp

Ford Focus mk3 2.0 tdci 163 bhp

My first Youtube channel:
https://youtu.be/v2GhMlEi8u0

...and my second effort:
https://www.youtube.com/channel/UCTRiseGNdK2R2xUtXuojocg
todhiere
1nsane Member
 
Mesaje: 1286
Membru din: 23 Iun 2008, 23:02
Maşina: Focus mk2 + Focus mk3 + Mazda MX-5 nb

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde catalin1972 » 10 Sep 2011, 09:56

Dupa parerea mea , masinile electrice sint viitorul .Cred ca in maxim 10 ani strazile vor fi pline de ele .
Singura speranta ca masinile electrice sa fie introduse in Romania este o subventie de la stat ,altfel sint mult prea scumpe pt noi !
focus 2 tournier 2005 1.6 tdci 90 cp TL 02 YHY
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
Avatar utilizator
catalin1972
1nsane Member
 
Mesaje: 1406
Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
Localitate: Tulcea

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde mac01 » 10 Sep 2011, 11:48

cumparam din vest second hand. le vand nemtii cand trebuie sa schimbe acumulatorii :D, ca pina vine subventia de la stat, ne creste barba de cinci metri.
mac01
Gold Member
 
Mesaje: 590
Membru din: 12 Ian 2010, 19:04

Re: Opel Ampera/Chevrolet Volt

Mesajde tudoralex » 10 Sep 2011, 18:52

sunt inca suficienti oameni care isi permit o masina de 30k din pacate nici eu nu ma numar printre ei dar asta este o alta discutie
revenind la ampera eu cred ca este fortat considerata vehicul electric in revistele auto de luna asta am vazut primele teste si motorul termic merge destul de des asa ca tot un hibrid este chiar daca unul mai destept
Avatar utilizator
tudoralex
Gold Member
 
Mesaje: 518
Membru din: 22 Sep 2008, 19:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: ford focus 2005 1.6i 100cp trend
VIN: wf05xxgcd55j34969


Înapoi la Noutăţi auto

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 12 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 12 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login