de bugatty » 20 Apr 2012, 16:39
Am fost azi la test-drive - unul destul de scurt, dar edificator. A fost aproape in totalite printr-o localitate rurala, dar drumul era destul de bun si de drept incat sa poti atinge viteze un pic mai mari decat permite legea.
Cum m-am urcat in masina si am pornit motorul, am observat ca se aude foarte putin in habitaclu zgomotul motorului la ralanti. Am pornit si am schimbat primele 3 trepte la 3000 rpm, asa cum schimb in mod normal la masina mea (1.6 Ti-VCT 115 CP ca sa nu mai fie nevoie sa va uitati in profil), si mari diferente nu se simteau. Am testat apoi o subturare in treapta 3 - 1500 rpm (pentru ca mie mi se mai intampla in oras sa incetinesc de la 40-50 la 20-30 km/h si sa nu mai schimb din 3 in 2), la care masina a reactionat bine.
Au urmat apoi niste reprize 60 - (spre) 100 in treptele 3 si 4 (pe langa faptul ca eram in localitate, din partea dealer-ului a mers o doamna in dreapta si n-am vrut sa exagerez); masina s-a comportat similar cu a mea, iar micile diferente nu cred ca s-ar simti in viata de zi cu zi decat daca esti foarte atent la acest lucru. In viteza a 5-a la 80-100 km/h, zgomotul este foarte redus in habitaclu si din cauza motorului in sine (care mie personal mi-a facut o mare surpriza, este foarte silentios pentru un motor in 3 cilindri), dar si din cauza antifonarii net superioare fata de generatia precedenta. De treapta a 6-a mi-am adus aminte prea tarziu, aveam doar 60-70 si ~1500 rpm, iar masina nu se simtea prea grozav, lucru absolut normal; la acea viteza schimb de obicei din 4 in 5.
Iesirea din localitate in drumul principal se face printr-o curba la 90 de grade si pentru ca era liber n-am oprit masina si i-am dat a doua la ~ 10 km/h. Aici am avut o surpriza neplacuta, desi era oarecum de asteptat pentru un motor atat de mic. Probabil turbina nu lucreaza la acea turatie si, desi l-am accelerat cum trebuie, a fost cat pe ce sa se opreasca, dupa care a inceput incet-incet sa-si reia mersul normal. Inainte de a reintra in curtea dealer-ului, am mai testat o repriza 30-80 in treapta a doua; masina trage un pic mai slab decat a mea, dar ma vad nevoit sa spun inca o data ca diferentele sunt insignifiante in viata de zi cu zi. Am resetat consumul cand am plecat, dar la sfarsit am "examinat" interiorul masinii si am uitat sa verific. M-am uitat totusi inainte sa plec si pe ultimii 23x km avea 6.5, consum excelent avand in vedere traseul (<10 km, treapta a doua era necesara de vreo 4-5 ori) si scopul unei masini de test-drive, pe care nimeni nu o menajeaza.
Ca sa inchei cu parerea despre motor, eu zic ca e un succes. Daca as fi in situatia de a-mi cumpara un Focus si de a alege intre acest motor si 1.6 aspirat, clar l-as lua pe asta mic. Performantele dinamice sunt asemanatoare, iar taxele si consumul sunt clar mai mici. Pe traseul respectiv sunt convins ca masina mea ar fi consumat cu cel putin 1l in plus, iar diferentele probabil se accentueaza atat in oras, cat si in extraurban datorita cutiei cu 6 trepte.
Cat despre masina in general, si aici mi s-a parut un progres simtitor. Materialele folosite la interior, pozitia de condus, antifonarea si manevrabilitatea la viteze reduse sunt mai bune decat la modelul precedent. Masina e mai confortabila decat modelul vechi, dar si un pic mai putin stabila pe viraje, iar directia reactioneaza si ea bine. La sugestia doamnei de la dealer care a mers cu mine la test-drive si care era posesoare de mk 2, am testat si spatiu de pe bancheta spate. In spatele scaunului soferului lasat in pozitia in care am mers eu, nu aveam destul spatiu la picioare incat sa fie confortabila la un drum lung, dar probabil era suportabil pe distante mai mici. Problema (despre care n-am mai citit pe nicaieri) e ca ating cu capul de plafon si trebuia sa stau destul de cocosat ca sa evit acest lucru; am 1.86 m pentru cei interesati de spatiul de pe bancheta din spate.
Sper ca nu v-am plictisit prea tare cu postul lung si ca va fi util pentru a va face o vaga idee despre cum se comporta Focusul cu acest motor.