Tot aici sa vorbim si despre vinyl... se incadreaza in principiu in ideea de tuning.
Pasii necesari:
1. Se cauta modelul pe net. Atentie la numarul de culori si complexitate (cu cat e mai mare, si cu mai multe culori, cu atat mai greu e de pus pe masina si aliniat cu celelalte culori). Fiecare culoare se lipeste separat, asa ca ar fi bine sa fie 2 sau maxim 3 culori.
De asemenea atentie la dimensiunile dorite : lungime - oricata, dar inaltime - max. 55 cm
2. Se aleg culorile in functie de cele disponibile la furnizorul de folie autocolanta (pe site-ul
http://www.algernon.ro, la capitolul folii autoadezive pentru cutter-plotter, sunt afisate si culorile disponibile).
3. Modelul (JPG, cel mai probabil) se importa in Adobe Photoshop sau Corel Draw (depide de preferinte) si pe baza conturului fiecarei culori, se traseaza linii vectoriale (puncte, linii, curbe etc), care in final constituie formele pline taiate de plotter si lipite pe masina.
4. Formele finalizate se coloreaza cu culorile alese si se suprapun peste o poza cu masina, din lateral (daca vinilul este lateral) sau din fata / spate etc. Poza cu masina trebuie sa fie raport 1:1 cu realitatea!! (se masoara distanta de la bara la bara si se mareste poza astfel incat sa fie exact lungimea masinii)
5. Daca e posibil formele se compacteaza sa consume mai putina folie. Daca modelul e complicat e mai bine totusi sa ramana asa cum sunt, e mai usor de lipit. Se calculeaza necesarul de folie (de latime 50cm)
6. Folia trebuie comandata (telefon la Algernon - sau de ce nu, alt furnizor daca stiti). Aici ar fi o problema... Ei au folia la latime de 1m si o vand la metru patrat, daca aveti 2 parti simetrice nu-i problema (se taie cu foarfeca la mijloc), dar daca aveti doar niste dungi mai lungi, de ex, ele trebuie taiate la jumatate.
Trebuie comandata de asemenea si folie de transfer de aceleasi dimensiuni ca folia de lipit.
7. Aici e o (mare) problema daca nu aveti plotter
(probabil ca nu). Eu pot sa va ajut ca am la servici, dar tre sa stau peste program si s-ar putea sa dureze 2-3 zile. In rest, no problem!
8. Trecerea pe folie de transfer si apoi pe masina - o operatie nu foarte complicata (depinde de complexitatea formelor). Trebuie facuta pe suprafata curata (spalata/polishata eventual), si neaparat la o temp.de peste 10 grade. Eu am riscat cu formele de pe "bot" si le-am pus acum iarna, si s-a vazut diferenta (erau mai fragile, nu se intindeau bine si s-au si rupt un pic).
Exemple concrete: