de octa » 15 Dec 2008, 11:38
Sunt de-a dreptul dejamagit de atitudinea romanilor… din doua motive:
1. desi ii vizeaza direct, nu au protestat impotriva taxei decat in numar foarte mic. Romanii isi merita soarta… ati vazut ce fac alte popoare cand li se calca drepturile in picioare? Francezii au dat foc Parisului nu cu mult timp in urma… grecii sunt chiar azi in razboi… totul fiindca nu le-a convenit o lege nedreapta… bineinteles ca nu sustin violenta, dar comoditatea si statul in fata televizorului in astfel de momente sunt o lasitate…
2. atitudinea unora de a aprecia pozitiv taxa… ori sunt prea bogati si considera taxa un chilipir, ori au uitat de unde au plecat, ori pur si simplu disconsidera marea majoritate a romanilor care nu-si permit o masina…
ma consider jignit de cei ce sustin taxa spunand ca am ales gresit sa-mi cumpar o masina de mana a doua: sunt unul dintre calicii ce si-au luat 'masina noua din Germania din 2001'…
si pe mine ma enervegaza cei ce apar pe la televiziuni si zic ca ‘nu inteleg rostul taxei’… ba intelegem foarte bine, dar aceasta abordare nu este in motiv in sine. Iata cateva motive serioase la care ii invit pe cei ce sunt pro taxa (si cat mai mare) sa reflecteze:
1. Mult hulita masina de 1000-2000 de euro… asta e salvarea romanului de rand! Fiindca nu isi permite o masina mai scumpa si fiindca fara o masina el nu va evolua financiar ca in viitor sa-si poata cumpara o masina mai noua si mai buna. In secolul asta masina nu mai e de mult un lux – e o necesitate! Exemplul personal: am avut o masina noneuro cu care mi-am facut treaba si in 3 ani am reusit sa trec la o masina mai noua euro 4, dar tot la mana a doua!!! Am trecut la aceasta masina nu fiindca eram nemultumit de cea veche, ci in special pentru siguranta suplimentara (mai multe airbaguri, siteme suplimentare de siguranta pasiva si activa). A fost un efort financiar urias. Fara masina veche NU as fi evoluat financiar astfel incat sa trec la alta mai noua. Este destul de simplu: am in buzunar 3 lei si mi-e foame. Unde sa mananc? Aleg un restaurant? Nu… aleg un fast food… chiar si acolo trebuie sa studiez bine meniul fiindca de-abia pot sa-mi permit un hamburger. ba nu! un sandvis… astia suntem cei mai multi. Putini merg la restaurant si mai putini merg la un restaurant fitos…
2. Cei ce cumpara masini noi, NU vor cumpara masina de 2000 de euro… ei au suficiente resurse sa ramana la optiunea de a cumpara o masina noua, plus mentalitatea care sa-i ghihdeze spre astfel de hotarare. Nu vor dori sa-si cumpere o masina veche. Dovada stau cei ce sunt pro taxa…
3. Cei ce cumpara masini ieftine second hand, le cumpara fiindca nu au resurse financiare suficiente. Astfel, ei nu vor folosi masinile decat pentru un strict necesar, vor amana cat de mult posibil rularea ei, datorita costurilor de exploatare din ce in ce mai mari… deci, de fapt, polueaza mai putin. Am multe exemple apropiate mie: ‘hai sa nu luam masina ca nu prea mai am benzina’; ‘mi-a expirat asigurarea? – mai aman putin achizitionarea ei ca deh…’ s.a.m.d…. si eu fac parte din randul lor… mi-ar place sa ‘ard’ benzina plimbandu-ma seara prin oras… dar nu… poate imi trebuie maine… in schimb poluatorii bogati in x5uri, q7uri, cayennuri, tuareguri fac ture de placere. si n-am nimic impotriva lor!
4. Dupa prestigioasa revista de profil “Quattroruote”, nr. 34 din decembrie 2007, poluarea la nivel global are urmatoarele surse: 25% productie electricitate; 23% uz casnic; 19% industrie; 15% agricultura; 18% transporturi din care: 1,5% nave, 2% diverse, 3% avioane, 6% autovehicule comerciale si numai (!) 5,5% autoturisme… este o discriminare sa pui la plata doar 5,5% sa plateasca taxa de poluare… nu uitati ca vehiculele utilitare NU platesc asemenea taxe…
5. discriminare: un cetatean francez, german, s.a.m.d. (cu care un roman e egal in toate drepturile din 2007) poate sa cumpere o masina ieftina, fara sa se uite la altceva decat pretul ei, pe cand un roman trebuie sa se gandeasca cum sa plateasca o taxa care depaseste de cateva ori pretul masinii, in unele cazuri.
6. tot privitor la libertatea pietei: in occident piata masinilor noi este perfect echilibrata de cea a masinilor sh. 50-50%. La noi nu… noi tre’ sa ne cumparam masini noi…
7. O masina de mic litraj noneuro din 1990 are aceleasi emisii de CO2 ca una de mare litraj mai noua sau nou-nouta, euro 4... exemplu: Renault 19, 1,4 l benzina, an 1991, noneuro - 223 g/km CO2 - 600 euro (pret Germania) ---------- VW Bora, 2,8 l, benzina, an 2002, euro 4 - 264 g/km CO2 - 8000 euro (pret Germania) ... sa va zic de SUVuri? Chiar nou noute??? care va rula mai mult? care va polua mai mult?
8. unii dintre voi stiu ca sunt aparator al masinilor romanesti, impotriva celor ce le disconsidera si isi bat joc de ele. Dar, cu toate ca apreciez loganu’ si chiar mai mult sandero – sunt masini bune si corecte la pret, iaca nu-mi place designu’ lor! Prefer o masina mai veche care sa-mi pice bine… mi s-a bagat in cap de catre societatea in care traiesc ca sunt un cetatean european cu drepturi depline… de ce sa fiu obligat sa aleg ceea ce de fapt nu as alege?
9. oricat de cinic as parea, nu cred ca e normal ca un numar mare de oameni trebuie sa sufere pentru un numar mic de oameni: dacia concediaza oameni… la fel di industriile adiacente… somaj-somaj… ei bine nu cred ca e corect sa vorbim numai de acesti someri. Pe partea cealalta sunt altii ce au o slujba datorita masinilor sh: cei din serviceuri, distribuitorii si producatorii de piese de schimb, comerciantii si multi altii… undeva situatia e echilibrata…
10. tocmai pt. ca masinile sh au fost conditionate de taxe si supra/supertaxe, romania a fost un loc numa’ bun de vandut masini noi – deh… cel mai bun loc… i-am depasit pe toti, la noi masinile noi vanzandu-se cel mai bine… din pacate acest boom de vanzari era artificial, sustinut de o legislatie discriminatorie si nedemocratica.
11. la noi mor mai multi oameni pe sosele fiindca, de fapt, cum de numim noi sosele drumurile noastre?? Ceilalti au autostrazi. Multe… nu dati vina pe masinile vechi pt. accidentele de la noi. Si in germania si alte tari occidentale sunt oameni care inca au masini de 15-20 de ani… multi!
ar fi solutii mai omenesti de a limita invazia de masini uzate, daca se doreste asta – modelul german fiind numa’ bun. Ai noneuro? Impozit mare! Ai euro4? Impozit mic. Ai euro5? Scutire de impozit. Oricum, si impozitu’ asta trebuie raportat la posibilitatile romanului…
cum bine zicea cineva mai sus, RARul si statiile ITP ar trebui sa fie salvatoarele noastre: stim cu totii cum se poate trece pe la ITP… astia ar trebui responsabilizati. Zic unii ca BMW-urile pisicuta sunt naspa… dar daciile vechi si oltciturile? Zic ca VW golf 3 si ford escort sunt naspa… dar camioanele si autobuzele ce ne intoxica???
O masina veche de 15 ani, daca e bine intretinuta si pusa la punct, este la fel de capabila sa ruleze pe sosele ca si una noua.
As vrea sa zic mai multe dar m-am intins deja cam mult…
Ii rog pe cei ce sustin cu fervoare taxa si marirea ei sa ma respecte calic cum sunt. Eu nu sunt om de masina noua… si asta nu fiindca nu as vrea… si nu sunt singurul!
Cei ce si-au platit deja taxa (la nivel mai mic) si sustin taxa noua ar trebui sa se uite in oglinda si sa lase mojicia la o parte…
Laudati fie cei ce isi permit masini noi, fie ele mai ieftine sau mai scumpe, si sunt alaturi de cei ce nu isi permit astfel de masini.
JOS TAXA AUTO!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPLford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPLawo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993
>>>
REGULAMENT FORUM