ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
21 Mar 2008, 06:37
Buna,
Vin cu aceasta intrebare deoarece studiam manualul masinii acum cateva zile si pe undeva scrie ca ambreajul trebuie calcat (tinut jos, pana la fund) la fiecare pornire a motorului fie el rece sau cald, de cand am citit am inceput sa-l calc si eu.. ca daca asa scrie, asa sa fie!
Voi cum procedati?
21 Mar 2008, 07:28
De cand am Ford, da.
21 Mar 2008, 07:48
Singura masina la care nu se calca ambreiajul (pedala de ambreiaj) la pornire este cea hidramata...
21 Mar 2008, 08:33
dintotdeauna si la orice masina pe care am condus-o DA
21 Mar 2008, 08:50
Nu.
De ce să calc ambreiajul dacă e scoasă mașina din viteză ?
Așa aiurea-n tramvai ?
21 Mar 2008, 08:58
DA !!!
Tot timpul, iar efectul se simte mai ales iarna
21 Mar 2008, 08:58
Eu calc intotdeauna ambreiajul la pornirea de pe loc si la cald si la rece, fie ca e in viteza, fie ca nu.
21 Mar 2008, 09:28
$1 scrie:$2u.
De ce să calc ambreiajul dacă e scoasă mașina din viteză ?
Așa aiurea-n tramvai ?
Pai discul de ambreiaj e angrenat chiar daca masina nu e in viteza iar la pornire sufera un mic soc ! E ca si cum te-ar trezi cineva in fiecare dimineata dindu-ti o plama peste cap ....
21 Mar 2008, 09:54
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u.
De ce să calc ambreiajul dacă e scoasă mașina din viteză ?
Așa aiurea-n tramvai ?
Pai discul de ambreiaj e angrenat chiar daca masina nu e in viteza iar la pornire sufera un mic soc ! E ca si cum te-ar trezi cineva in fiecare dimineata dindu-ti o plama peste cap ....
Si nu numai el.Mai este si trenul fix(arborele de intrare din CV).
Asa aiurea-n tramvai,micsorezi pierderile de moment (ambreiaj,tren fix,vascozitatea uleiului,etc.).Asta ca sa nu mai vorbim de incercarile,uneori disperate,ale soferi(te)lor de a porni masina,in viteza (chiar marsarier) doar cu demarorul fara actionarea ambreiajului.
21 Mar 2008, 10:03
si pentru pornirea motorului din telecomanda, o sa lasam o papusa gonflabila cu senzori pe scaunul soferului?
C'mon, in ritmul asta ajungem sa dormim cu masina in pat.
21 Mar 2008, 10:24
Explicatiile de mai sus sunt OK, iar impactul cel mai mare se simte iarna la prima pornire (bateria are putere scazuta datorita teperaturii scazute, ulei in cutie vascos, si mase suplimentare ce trebuie invartite inutil de catre demaror).
Oricum faza cu apasarea ambreiajului trebuie sa fie explicata la inceput de catre instructorul de la scoala de soferi fiind o notiune de baza.
21 Mar 2008, 10:51
Da, asa m-am invatat din scoala de soferi!
21 Mar 2008, 11:17
E mai bine sa calci ambreiajul.. mai ales ca sunt unii (-ele) care lasa masinile in viteza, uita s-o scoata cand pornesc masina si daca nu au frana de mana trasa, risca sa mai dea si peste alta masina sau mai rau, in strada, unde da altul peste tine.
21 Mar 2008, 13:27
Il calc intotdeauna. Problema mea e ca nu verific daca e bagata in viteza sau nu. Eu n-o las niciodata bagata in viteze, doar trag frana de mana. Dar mi s-a intamplat de doua ori, dupa ce a condus-o tata si la revizia de 2500 cand a scos-o mecanicul de pe rampa, s-o pornesc si sa dau in nas

.
21 Mar 2008, 14:15
n'are nicio treaba discu' sau arborele primar cu calcatul pedalei de ambreiaj. mai degraba are treaba electromotorul....ca tre sa invarta numai elementele din motor, nu si cele din transmisie (mai ales iarna)
21 Mar 2008, 14:28
si eu il calc mereu dar... nu stiu de ce! Din instinct probabil sau probabil asa mi-a intiparit in subconstient instructorul!
merci oricum si de explicatii
21 Mar 2008, 14:32
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u.
De ce să calc ambreiajul dacă e scoasă mașina din viteză ?
Așa aiurea-n tramvai ?
Pai discul de ambreiaj e angrenat chiar daca masina nu e in viteza iar la pornire sufera un mic soc ! E ca si cum te-ar trezi cineva in fiecare dimineata dindu-ti o plama peste cap ....
COREECT!!!

Eu intotdeauna calc ambreajul,o scot din viteza si dau la automat.
21 Mar 2008, 14:50
Incercati voi sa porniti o Dacie clasica la -20 de grade fara sa apasati ambreiajul.

La cat de vascos e uleiul din cutie de la dacie trebuie sa lasi f. usor ambreiajul fiindca altfel omori urgent motorul.
Intotdeauna apas ambreiajul fiindca las masina mereu cu frana de mana trasa si in viteza. Cu ambreiajul apasat nu fortezi electromotorul deloc (de aceea scrie asta si in manualul de utilizare).
21 Mar 2008, 15:04
DA la pornire si DA la oprire. Am mai scris pe forum despre chestia asta. Cica s-ar apasa si la oprire pentru ca volanta inca se mai invarte din inertie si in timp se uzeaza nu stiu ce.
Ultima oară modificat de
Officer pe 21 Mar 2008, 15:12, modificat 1 dată în total.
21 Mar 2008, 15:10
Il apas doar de frica sa nu ma infig in ceva in fata sau in spate
21 Mar 2008, 15:20
Da, si la pornire, si la oprire. Asa m-am obisnuit, plus ce am mai citit pe aici...
21 Mar 2008, 16:09
Nu sunt "preatehnic", astfel ca va pot recomanda doar ce am citit si inteles pe acest site mai demult (cine are rabdare poate regaseste acel topic): trebuie calcat ambreiajul la pornire. (si in acel topic era foarte clar si tehnic explicate motivele)
21 Mar 2008, 16:18
si yo care credeam ca sunt ciudati aia care apasa ambreiajul....se pare ca sunt in minoritate...si in plus de asta...distrug si masina...deci...peste 30 de minute cand fug acasa...o sa pornesc cu ambreiajul blana....
am un prieten care mi-a zis una tare...tatal lui nu pleaca de pe loc cu viteza 1-a calcand acceleratia...ci o lasa sa mearga doar ridicand ambreajul. si cica il cearta daca el, copilul nu face la fel. stiti ceva despre asta?!?!
21 Mar 2008, 16:22
$1 scrie:$2..
am un prieten care mi-a zis una tare...tatal lui nu pleaca de pe loc cu viteza 1-a calcand acceleratia...ci o lasa sa mearga doar ridicand ambreajul. si cica il cearta daca el, copilul nu face la fel. stiti ceva despre asta?!?!
Nu, nu-l cunoastem...
La diesel e OK sa pornesti asa, nu se opreste motorul.
21 Mar 2008, 16:27
Pai la diesel mergi pana intr-a 5-a doar din ambreaj .
21 Mar 2008, 16:29
$1 scrie:$2ncercati voi sa porniti o Dacie clasica la -20 de grade fara sa apasati ambreiajul.

La cat de vascos e uleiul din cutie de la dacie trebuie sa lasi f. usor ambreiajul fiindca altfel omori urgent motorul.
Intotdeauna apas ambreiajul fiindca las masina mereu cu frana de mana trasa si in viteza. Cu ambreiajul apasat nu fortezi electromotorul deloc (de aceea scrie asta si in manualul de utilizare).
Daciile mai vechi (cele cu injectie Bosh) pornesc (pleaca dupa loc) in treapta 2 de viteze prin simpla comutare a contactului! (nitel zdruncinat,ce-i drept, dar pleaca)
Banuiesc ca asa e la toate injectiile

nu le am cu astea doar la aia am vazut!
21 Mar 2008, 17:10
$1 scrie:$2'are nicio treaba discu' sau arborele primar cu calcatul pedalei de ambreiaj. mai degraba are treaba electromotorul....ca tre sa invarta numai elementele din motor, nu si cele din transmisie (mai ales iarna)

Pai are sau nu treaba daca trebuie sa invarta si elemente din transmisie ?
21 Mar 2008, 18:00
Da, doar pentru a proteja electromotorul. Altfel nu vad ce ar dauna.. Iar discul de ambreiaj n-are ce sa pateasca, cat de puternic poate fi "socul" respectiv?.. Pai ala e mangaiere fata de ce suporta la schimbatul vitezelor la turatii ceva mai mari.
21 Mar 2008, 18:20
Am un clio 2 care are 50mii km acum și-n viața lui n-a fost pornit/oprit cu ambreiajul călcat și n-are nici pe dracu.
Dar nah pare logic ce ziceți voi. o să aplic la ford 'manevra'.
21 Mar 2008, 19:06
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2..
am un prieten care mi-a zis una tare...tatal lui nu pleaca de pe loc cu viteza 1-a calcand acceleratia...ci o lasa sa mearga doar ridicand ambreajul. si cica il cearta daca el, copilul nu face la fel. stiti ceva despre asta?!?!
Nu, nu-l cunoastem...
La diesel e OK sa pornesti asa, nu se opreste motorul.
si a mea pleaca de pe loc fara sa calc acceleratia
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.