ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
09 Dec 2008, 16:39
ATENTIE, PROTEST IMPOTRIVA TAXEI DE PRIMA INMATRICULARE (si nu numai!!!)
Incepand din data de duminica 7.12. 2008, ora 14.00 cine va vrea sa participe va veni in fata Palatului Parlamentului CU MASINA (indifferent daca este sau nu vizata de taxa). Vom putea protesta astfel impotriva taxei pe de o parte si vom mai taia din nasul liberalilor in legatura cu pretentiile la guvernarea viitoare. ACUM E MOMENTUL SA SARBATORIM IN FELUL NOSTRU 19 ANI DE LA REVOLUTIE PRINTR-O NOUA REVOLUTIE!!!
Cei care nu au fost la vot isi vor putea spala astfel “pacatele”si aceasta actiune va avea si o miza mai importanta, aceea ca vom da de inteles ca s-a terminat cu toleranta fata de inrobirea noastra constanta si refuzarea de catre politicieni a locului pe care l-am putea avea si noi ca romani in lumea civilizata!
Deci protestul va incepe duminica la 14.00 si in zilele viitoare ne vom intalni constant, in functie de timpul disponibil, (apoi pe 13 DECEMBRIE orele 10-13 , punctul in care ne adunam va fi PIATA VICTORIEI - BULERVARDUL KISSELEFF, pentru ca acolo se vor mai aduna si cei de pe forumul „taxa-auto.forumer.ro”, cinste lor, dar daca vorbesc doar despre o ora si o data fixe pot intampina dificultati de mobilizare si chiar bete-n roate din partea lui OPRESCU)apoi iar IN FIECARE ZI pana pe 22 decembrie, atunci cand vor veni cat mai multi participanti, si ne vom deplasa prin Bucuresti cu masinile (trecand si prin Piata Revolutiei). Dar incepem de duminica si continuam in fiecare zi, altfel vom risca o lipsa de mobilizare specific romaneasca. Zilele de pana atunci vor fi ca o repetitie in care se vor aduna incet incet din ce in ce mai multi participanti, astfel ca in 21-22 decembrie vor putea veni foarte multi si din tara. Daca vom proceda asa sigur vom avea de castigat!!!
09 Dec 2008, 17:18
acelasi topic am vrut sa-l initiez si eu.
Bv pentru initiativa.
Si eu stau cu sufletul la gura sa vad ce se intampla la Iasi.Se aude ca ne vom intalni pe la ora 18 la palatul culturii pentru a strange semnaturi.Eu sunt fericit deoarece am imatriculat masina acum 2 sapt(ce noroc) dar voi fii solidar cu ideea si voi participa la proteste.
M-am saturat sa fiu mintit in propia tara.95% din dragi nostrii conducatorii habar nu au ce inseamna macroeconomie,politici macroeconomice(cel putin taxa in sectiunea asta se incadreaza) doctrine economice(dupa care ar trebuie sa se ghideze partidele in modul de abordare a prob macro si micro economice) sau politici fiscale.In tara mea draga ,toti conduc dupa cum ii duce capul.Nu conteza culoarea politica.De exemplu retardul de Tariceanu daca lua o carte de economie vedea el acolo ca "liberali" sau "liberalismul" initiat de scoala austriaca (reprez de Carl Menger si desavarsita de Ludwig Von Misses) are ca tel, o politica a statului cat mai "ne -intervetionista" cu o deschidere cat mai mare a statului catre exterior, o reducere a fiscalitati , un sistem de taxe si impozite cat mai mic..etc....etc.....intrun cv -STATUL MAI MULT VEGHEAZA NU INTERVINE(ca un parinte ocrotitor).
Dezinformarea si manipularea maselor a dus la aceasta criza(care se perpetua de aprox 20 ani incoace).Sincer asa nu se mai poate.
Cu toate ca am doar 22 de ani si nu avem o amintire vie a Revolutie din '89 ,pe zi ce trece am senzatia ca acei bieti oameni au murit fix degeaba.
Aces mesaj pe care l-am scis mai sus nu trebuie interpretat ca un msj politic.Nu conteaza cine e,cine a fost, sau cine va fii-TOTI SUNT LA FEL.Tariceanu e doar o rotita intrun mecanism mai mare.Difenta e ca el e "rotita" care se vede si se aude.
Trebuie iesit in strada si protestat.Aici nu e vb numai de taxa auto in sine ci de o stare natioanala ce trebuie schimbata.
O seara buna,
numai scriu ca deja ma ia cu frisoane de la nervi.AStept alte pareri si vesti in legatura cu intalnirile de la iasi.
09 Dec 2008, 18:06
eu unu as veni... macar pt zecile de milioane care le datorez statului asta mizer anual.
10 Dec 2008, 09:01
$1 scrie:$2quot;liberali" sau "liberalismul" initiat de scoala austriaca (reprez de Carl Menger si desavarsita de Ludwig Von Misses) are ca tel, o politica a statului cat mai "ne -intervetionista" cu o deschidere cat mai mare a statului catre exterior, o reducere a fiscalitati , un sistem de taxe si impozite cat mai mic..etc....etc.....intrun cv -STATUL MAI MULT VEGHEAZA NU INTERVINE(ca un parinte ocrotitor).
Ineficienta lacomia si zgarcenia intervine. E un cerc vicios. Avem nevoie de multe "refresh-uri" sa devenim o societate in care interventia sa fie minima. Momentan in perioada in care taxa a fost mica pentru auto vechi euro 2 s-a umplut, Bucuresti-ul cel putin, de BMW "pisicuta" cumparate pe credite la banci de la 5 ani in sus.
Noi suntem cei care ne ingropam in datorii intr-un viitor nesigur doar pentru o satisfactie puerila si pentru crearea unei imagini. Noi suntem cei care dam la schimb masina care nu ne mai trebuie pe tuica ca deh, e criza economica si e si tuica o "lichiditate".
Respect, bun simt si transparenta!
10 Dec 2008, 09:41
$1 scrie:$2Momentan in perioada in care taxa a fost mica pentru auto vechi euro 2 s-a umplut, Bucuresti-ul cel putin, de BMW "pisicuta" cumparate pe credite la banci de la 5 ani in sus.
Cred ca fiecare trebuie sa-si cumpere exact masina care ii place ...Eu sint total de acord cu o taxa de poluare care sa tina cont de norma de poluare dar sint total impotriva uneia care sa faca diferenta in baza vechimii !
10 Dec 2008, 17:16
bmw-urile pisicutza (masini care nu ma atrag) sunt net superioare la peste o treime daca nu jumate din masinile din tzara asta deci nu mi se pare nimic de blamat la ele , iar atata timp cat ai shansa sa iti iei un mondeo sa zicem sau un passat dc sa fii oarecum obligat sa iti iei o mizerie de logan ... ?
11 Dec 2008, 03:18
salutare
eu drept sa zic sunt PRO TAXA INMATRICULARE !!!
de ce?
asa o sa pot vinde si eu masina la valoarea ei reala avand in vedere ca m a ajuns 9500 euri acum 1,5 ani si in acesti bani mi a fost inclusa si taxa de inmatriculare platita de primul proprietar
ar fi trebuit sa ma bucur ca o puteam vinde cu vreo 6000 de euri ??? nu cred
TARICEANU imi e cel mai antipatic om dar in situatia mea , marirea taxei e o chestie binevenita si cred ca sunt f multi posesori de masini inmatriculate deja care sunt in asentiment cu mine
mai e necesar sa luam in discutie si faptul ca nu mai e loc in trafic de o gasca de masini care sunt intrate in tara si inca neinmatriculate...sa mai discutam si de locurile de parcare???
bafta
11 Dec 2008, 08:29
Si eu sunt pro taxa de inmatriculare, dar la nivelul la care era acum doua saptamani (fara anulare ptr masini noi si fara triplarea pentru masinile second).
Indiferent de castigul de cateva sute de euro in cazul vanzarii masinii personale, ce a facut guvernul tariceanu e o mare magarie. Oamenii au facut credite, au facut un efort financiar, s-au dus sa isi aduca o masina second (nici n-are importanta daca valora sau nu cat un Logan nou), au adus-o in tara, s-au programat la RAR pentru luna februarie ca acum sa afle ca au de platit de 3 ori taxa. Ce corectitudine vezi tu in asta? Zeci de mii de oameni cu buza umflata care acum platesc rate la o masina pe care nu o pot folosi sau pe care o tin in parcare! Daca stiau dinainte, nu se mai bagau in datorii! Asta e cea mai mare parte a nesimtirii deciziei. Cealalta parte e legata de valoarea taxei, mult peste puterea de cumparare a romanului.
Este foarte bine ca exista manifestari civice, sper sa se revina la formula initiala cat de curand. Ca o sa valoreze masina mea ceva mai putin, asta e, dar nu ma pune intr-o situatie confortabila sa stiu ca aia cateva sute de euro vin de la o decizie care a "nenorocit" atatia oameni.
Referitor la locurile de parcare, nu poti face dreptate prin nedreptate. Din cele 5 masini din semnatura, sper ca 4 sunt date, ptr ca altfel nu esti indreptatit sa vorbesti de locurile de parcare.
11 Dec 2008, 10:36
Nu mitingului ! fara violenta !
11 Dec 2008, 11:47
Voi merge deoarece este foarte aberant sa maresti o anume taxa pt ca nu mai sunt bani la buget!mai am o masina de inscris si nu vreau sa platesc taxa mai mare decat pretul ei de germania,cat despre achizitionarea unui logan nici vorba daca sunt asa de buni sa masoare valorile poluarii de la logan ,o sa ramana uimiti dupa 6 luni de utilizare zici ca arde pacura nu benzina sau motorina cat despre siguranta nu mai vb.MERGEM LA MITING
11 Dec 2008, 16:25
Eu zic asa, FARA taxa de inmatriculare DAR cu impozit in functie de norma de poluare si cilindreee.
Si banii sa fie folositi (procentual) pentru protectia mediului, o protectie reala nu doar scriptica.
Daca mitingul ar fi facut in ideea asta as veni cu draga inima.
11 Dec 2008, 18:44
eu ma aflu in postura de a achita imensa valoare de 20.000 de ron taxa (recalculata) ... am dat pe masina 3400 euro (sincer nu am gasit ceva la putere mare si bani putin, nelovita sau fara 200.000km la bord). nu stiu daca pot veni la miting dar oricum taxa mi-se pare o prostie imensa.
cum zicea un coleg mai devreme ... impozit calculat la vechime si cilindree (cand s-a introdus impozitul la cilindree au cam disparut masinile de peste 2000 cmc sau daca ai cascaval la buzunar poti sa-ti iei si una de 6000 cmc platesti 3600 de ron pe an impozit si gata ... esti tare)
unde s-am mai pomenit in lume ca importul de masini second-hand sa fie responsabil cu declinul vanzarilor de masini noi (productie autohtona sau import)? alti vand masini second-hand de cand noi mergeam cu caruta si nu a mai saracit economia nationala.
dar de ... sunt uni care au 1000 de masini in zona giurgiu nevandute ... si nu da bine la final de an ... nu e dividente destule
oricum ... de platit suma de mai sus nu dau ... am 5 frati ... vindem masina intre noi si circul un an cu nr rosi ... o facem romaneste daca normal nu se poate
12 Dec 2008, 00:19
Nu sunt pro taxa si nici anti taxa dar vreau sa fie corecti dau pe masina 3000 si maidau 3000 sa o inmatriculez.
Macar sa calculeze normal sau sa mareasca impozitele la modele mai vechi si sa le platim in rate.
Am nevoie de o portavoce care ma ajuta o cumpar.
12 Dec 2008, 11:52
Mitingul asta trebuia facut pe cand era Tariceanu la "putere" si inainte de a da ordonanta asta, adica imediat ce a fost introdusa taxa de prima inmatriculare / de mediu...
12 Dec 2008, 15:05
cand am cumparat-o stiam cat trebuie sa platesc .... ma obisnuisem cu ideea ... poate speram sa o scoata sau sa o micsoreze ... dar acum ...
12 Dec 2008, 15:50
si eu ma duc...e o mare prostie cu taxa asta am dat 6500 e pe masina din 2004 si mai dau 3500 e....pt ce??? este o mare teapa mai zicem 500 E dar 3500 e prea de tot.
13 DECEMBRIE orele 10-13 , punctul in care ne adunam PIATA VICTORIEI - BULERVARDUL KISSELEFF
12 Dec 2008, 20:03
Mitingul de maine nu a fost aprobat!
13 Dec 2008, 14:39
Am vazut la stiri mitingurile spontane din tara legate de noua taxa, si am ramas impresionat de o imagine. Dupa ce ii arata pe aia tipand ca blocheaza drumurile, ca e dreptul lor sa aiba masina...reportajul se termina cu una din masinile de la demonstratie, cu numere rosii, care era impinsa ca sa porneasca. Astea sunt 90% din masinile ce vor umple drumurile, si voi imi explicati ca-s mai bune si mai sigure ca loganul....asa ca eu sunt pentru taxe uriase pentru vechituri. Poate suna urat, dar...nu ai bani nu ai masina, nu ai bani nu ai casa si asta e valabil peste tot in lume.
13 Dec 2008, 21:01
+1 pentru parerea de mai sus...
14 Dec 2008, 10:18
deci pe scurt daca se strica electromotoru sau daca nu mai ai baterie masina e un gunoi ? .... marfa de gandire
P.S. poate unii nu vor 1.25i din principiu
14 Dec 2008, 10:25
-1 pentru pararea de mai sus (a treia mai exact)... nici nu are rost sa argumentez
Eu am luat masina de noua si tot am ramas cu ea in drum de cateva ori, asa ca.....
14 Dec 2008, 10:30
Sa faca taxa de 10 ori nu de 3 pentru masinile vechi ... au intrat in tara numai vome si gunoaie de masini, am ajuns cosul de gunoi al occidentului ... nu e normal ... s-au adus toate terminaciunile cum s-a vazut si la reportajele despre miting ... numai Vectra A 1.6, Pisicutza 316 cu geamuri la manivela ...
Cine spune ca domne ... mi-am luat masina noua din Germania din 2001 ... sa fim seriosi ... este tot o masina veche cu 3-400.000 km pe putin in bord si cu n probleme ... sau mai e varianta standard ..." E de la o doctorita in varsta care nu prea a folosit-o, da a comandat-o cu kit RS din greseala " ... Sa fim seriosi ...
Cine a bagat in tara un S600 blindat sau un A8 nu am vazut sa apara la miting cu scandal ... baietii se descurca ...
14 Dec 2008, 16:56
problema aici e alta, sunt multi cetateni care au incercat si ei sa isi cumpere o masina, au luat imprumuturi (eu de exemplu), au facut un calcul, sa zicem 5000 e masina, 1000 taxa = 6000. PUNCT! poate au scos din banca 4000 e si au mai avut si ei stransi cu greu 2000 e si vine peste noapte vestea ca mai are nevoie de inca 2000 e! cui ii convine???
daca era vorba sa se introduca o lege noua sunt de parere ca trebuiau excluse masinile intrate deja in tara.
cred ca trebuia sa se aduca la cunostinta oamenilor ca incepand cu data de: xx. xx 2008, cine doreste sa isi aduca masina de afara are de platit xxxx e. garantez ca 30% din cei care au fost in strada, ar fi renuntat la ideea de a cumpara o masina.
eu cand am cumparat masina, am stiut exact cat e taxa si ce am de facut.
sunt deacord cu mitingul, nu sunt deacord cu formele de manifestare a mitingului. blocarea cailor de acces in orase e ceva prea exagerat.
nu sunt deacord cu cei care spun ca Romania va deveni groapa de gunoi a Europeri. Gunoiul EXISTA, el zace in Germania, in Franta, Olanda, Spania si alte tari de unde se cumpara multe masini.
Romania are un segment de cetateni mai saraci dar care au si ei nevoie de o masina. am o cunostinta care a adus 2 masini. l-a prins taxa din plin! are de platit 4500 e una dintre masini, pe care a pus-o in circulatie, e de 2 saptamani in service pt reparatii. omul a renuntat la dacie (a cazut de tot dacia defapt) si a cumparat un minivan. acum e disperat deoarece nu are bani si de reparatii si de taxe.
prostia e ca la noi se schimba legile peste noapte dupa bunul plac al "alesilor" nostrii.
15 Dec 2008, 07:36
$1 scrie:$2m vazut la stiri mitingurile spontane din tara legate de noua taxa, si am ramas impresionat de o imagine. Dupa ce ii arata pe aia tipand ca blocheaza drumurile, ca e dreptul lor sa aiba masina...reportajul se termina cu una din masinile de la demonstratie, cu numere rosii, care era impinsa ca sa porneasca. Astea sunt 90% din masinile ce vor umple drumurile, si voi imi explicati ca-s mai bune si mai sigure ca loganul....asa ca eu sunt pentru taxe uriase pentru vechituri. Poate suna urat, dar...nu ai bani nu ai masina, nu ai bani nu ai casa si asta e valabil peste tot in lume.
Crezi platind la fisc 1 milion de euro ,de exemplu, masina aia devine mai sigura ? Sint o gramada de cai de a "fenta " taxa ...verificarea tehnica "la singe " e singura care ne poate salva de invazia rablelor !
Chestia asta cu blocatul drumurilor e o timpenie , niste amarasteni care fac rau altor amarasteni !
15 Dec 2008, 08:39
Ma gandesc ca unii mai si viseaza la anumite masini, si din principiu nu la masini de duzina:) ! Va doresc sa va doriti o masina la vreo 50.000 de euro in momentul asta, si peste doi ani sa coste 15.000, sa vreti sa o luati si sa platiti pe taxa pana va ies ochii din cap. Sa vedem cat veti mai fi de acord. Toti s-au "domnit"...vai ce rable sunt in tara asta, daca ai merg, daca n-ai nu mergi. Daca spun ca daca mi se ofera posibilitatea sa merg ori cu un Focus, ori cu Granada pana la Cluj aleg de departe Granada pentru ca este la mare distanta in termeni de famec. Poate vreau sa imi iau una foarte dotata si in stare foarte buna din afara, dau 2-3000 de euro pe ea...la motor de 2.8 cat platesc taxa? Masina aia era mai dotata acum 25 de ani decat un multe masini din zilele noastre. De ce sa arunc eu banii in buzunarul statului? Ca este supra aglomerat Bucurestiul? Mai multe masini sunt noi sau vechi de cativa ani decat vechituri care cad pe drumuri...culmea este ca mai rar provoaca vechiturile accidente. Poate numai Daciile 13x0, dar alea intra la categoria caruta in termeni de franare si tinuta de drum.
Ar trebui sa fie un forum si de pasionati...se cam vede cine ce pasiune are dupa cum este sustinuta taxa asta. Era mai ok o taxa de poluare, dar nu la nivelul asta!
15 Dec 2008, 09:10
Cred ca multi revoltati pe taxa auto au scapat din vedere ceva ...RAR-ul ! Poate ar fi cazul de inceput un razboi si cu acestia care au devenit stat in stat ! N-am priceput dar nici nu m-am chinuit

sa pricep ce fac astia ! adica ei omologheaza masini ??? Adica ei sint mai " tari " decit o fabrica ??? Imi scapa mie ceva ??? Inteleg ca ei sa omologheze o masina care a fost modificata fata de standard , o masina bricolata ! dar o masina originala , pt ce ??? Pe de alta parte , in alte state UE , cum se procedeaza ????
15 Dec 2008, 11:38
Sunt de-a dreptul dejamagit de atitudinea romanilor… din doua motive:
1. desi ii vizeaza direct, nu au protestat impotriva taxei decat in numar foarte mic. Romanii isi merita soarta… ati vazut ce fac alte popoare cand li se calca drepturile in picioare? Francezii au dat foc Parisului nu cu mult timp in urma… grecii sunt chiar azi in razboi… totul fiindca nu le-a convenit o lege nedreapta… bineinteles ca nu sustin violenta, dar comoditatea si statul in fata televizorului in astfel de momente sunt o lasitate…
2. atitudinea unora de a aprecia pozitiv taxa… ori sunt prea bogati si considera taxa un chilipir, ori au uitat de unde au plecat, ori pur si simplu disconsidera marea majoritate a romanilor care nu-si permit o masina…
ma consider jignit de cei ce sustin taxa spunand ca am ales gresit sa-mi cumpar o masina de mana a doua: sunt unul dintre calicii ce si-au luat 'masina noua din Germania din 2001'…
si pe mine ma enervegaza cei ce apar pe la televiziuni si zic ca ‘nu inteleg rostul taxei’… ba intelegem foarte bine, dar aceasta abordare nu este in motiv in sine. Iata cateva motive serioase la care ii invit pe cei ce sunt pro taxa (si cat mai mare) sa reflecteze:
1. Mult hulita masina de 1000-2000 de euro… asta e salvarea romanului de rand! Fiindca nu isi permite o masina mai scumpa si fiindca fara o masina el nu va evolua financiar ca in viitor sa-si poata cumpara o masina mai noua si mai buna. In secolul asta masina nu mai e de mult un lux – e o necesitate! Exemplul personal: am avut o masina noneuro cu care mi-am facut treaba si in 3 ani am reusit sa trec la o masina mai noua euro 4, dar tot la mana a doua!!! Am trecut la aceasta masina nu fiindca eram nemultumit de cea veche, ci in special pentru siguranta suplimentara (mai multe airbaguri, siteme suplimentare de siguranta pasiva si activa). A fost un efort financiar urias. Fara masina veche NU as fi evoluat financiar astfel incat sa trec la alta mai noua. Este destul de simplu: am in buzunar 3 lei si mi-e foame. Unde sa mananc? Aleg un restaurant? Nu… aleg un fast food… chiar si acolo trebuie sa studiez bine meniul fiindca de-abia pot sa-mi permit un hamburger. ba nu! un sandvis… astia suntem cei mai multi. Putini merg la restaurant si mai putini merg la un restaurant fitos…
2. Cei ce cumpara masini noi, NU vor cumpara masina de 2000 de euro… ei au suficiente resurse sa ramana la optiunea de a cumpara o masina noua, plus mentalitatea care sa-i ghihdeze spre astfel de hotarare. Nu vor dori sa-si cumpere o masina veche. Dovada stau cei ce sunt pro taxa…
3. Cei ce cumpara masini ieftine second hand, le cumpara fiindca nu au resurse financiare suficiente. Astfel, ei nu vor folosi masinile decat pentru un strict necesar, vor amana cat de mult posibil rularea ei, datorita costurilor de exploatare din ce in ce mai mari… deci, de fapt, polueaza mai putin. Am multe exemple apropiate mie: ‘hai sa nu luam masina ca nu prea mai am benzina’; ‘mi-a expirat asigurarea? – mai aman putin achizitionarea ei ca deh…’ s.a.m.d…. si eu fac parte din randul lor… mi-ar place sa ‘ard’ benzina plimbandu-ma seara prin oras… dar nu… poate imi trebuie maine… in schimb poluatorii bogati in x5uri, q7uri, cayennuri, tuareguri fac ture de placere. si n-am nimic impotriva lor!
4. Dupa prestigioasa revista de profil “Quattroruote”, nr. 34 din decembrie 2007, poluarea la nivel global are urmatoarele surse: 25% productie electricitate; 23% uz casnic; 19% industrie; 15% agricultura; 18% transporturi din care: 1,5% nave, 2% diverse, 3% avioane, 6% autovehicule comerciale si numai (!) 5,5% autoturisme… este o discriminare sa pui la plata doar 5,5% sa plateasca taxa de poluare… nu uitati ca vehiculele utilitare NU platesc asemenea taxe…
5. discriminare: un cetatean francez, german, s.a.m.d. (cu care un roman e egal in toate drepturile din 2007) poate sa cumpere o masina ieftina, fara sa se uite la altceva decat pretul ei, pe cand un roman trebuie sa se gandeasca cum sa plateasca o taxa care depaseste de cateva ori pretul masinii, in unele cazuri.
6. tot privitor la libertatea pietei: in occident piata masinilor noi este perfect echilibrata de cea a masinilor sh. 50-50%. La noi nu… noi tre’ sa ne cumparam masini noi…
7. O masina de mic litraj noneuro din 1990 are aceleasi emisii de CO2 ca una de mare litraj mai noua sau nou-nouta, euro 4... exemplu: Renault 19, 1,4 l benzina, an 1991, noneuro - 223 g/km CO2 - 600 euro (pret Germania) ---------- VW Bora, 2,8 l, benzina, an 2002, euro 4 - 264 g/km CO2 - 8000 euro (pret Germania) ... sa va zic de SUVuri? Chiar nou noute??? care va rula mai mult? care va polua mai mult?
8. unii dintre voi stiu ca sunt aparator al masinilor romanesti, impotriva celor ce le disconsidera si isi bat joc de ele. Dar, cu toate ca apreciez loganu’ si chiar mai mult sandero – sunt masini bune si corecte la pret, iaca nu-mi place designu’ lor! Prefer o masina mai veche care sa-mi pice bine… mi s-a bagat in cap de catre societatea in care traiesc ca sunt un cetatean european cu drepturi depline… de ce sa fiu obligat sa aleg ceea ce de fapt nu as alege?
9. oricat de cinic as parea, nu cred ca e normal ca un numar mare de oameni trebuie sa sufere pentru un numar mic de oameni: dacia concediaza oameni… la fel di industriile adiacente… somaj-somaj… ei bine nu cred ca e corect sa vorbim numai de acesti someri. Pe partea cealalta sunt altii ce au o slujba datorita masinilor sh: cei din serviceuri, distribuitorii si producatorii de piese de schimb, comerciantii si multi altii… undeva situatia e echilibrata…
10. tocmai pt. ca masinile sh au fost conditionate de taxe si supra/supertaxe, romania a fost un loc numa’ bun de vandut masini noi – deh… cel mai bun loc… i-am depasit pe toti, la noi masinile noi vanzandu-se cel mai bine… din pacate acest boom de vanzari era artificial, sustinut de o legislatie discriminatorie si nedemocratica.
11. la noi mor mai multi oameni pe sosele fiindca, de fapt, cum de numim noi sosele drumurile noastre?? Ceilalti au autostrazi. Multe… nu dati vina pe masinile vechi pt. accidentele de la noi. Si in germania si alte tari occidentale sunt oameni care inca au masini de 15-20 de ani… multi!
ar fi solutii mai omenesti de a limita invazia de masini uzate, daca se doreste asta – modelul german fiind numa’ bun. Ai noneuro? Impozit mare! Ai euro4? Impozit mic. Ai euro5? Scutire de impozit. Oricum, si impozitu’ asta trebuie raportat la posibilitatile romanului…
cum bine zicea cineva mai sus, RARul si statiile ITP ar trebui sa fie salvatoarele noastre: stim cu totii cum se poate trece pe la ITP… astia ar trebui responsabilizati. Zic unii ca BMW-urile pisicuta sunt naspa… dar daciile vechi si oltciturile? Zic ca VW golf 3 si ford escort sunt naspa… dar camioanele si autobuzele ce ne intoxica???
O masina veche de 15 ani, daca e bine intretinuta si pusa la punct, este la fel de capabila sa ruleze pe sosele ca si una noua.
As vrea sa zic mai multe dar m-am intins deja cam mult…
Ii rog pe cei ce sustin cu fervoare taxa si marirea ei sa ma respecte calic cum sunt. Eu nu sunt om de masina noua… si asta nu fiindca nu as vrea… si nu sunt singurul!
Cei ce si-au platit deja taxa (la nivel mai mic) si sustin taxa noua ar trebui sa se uite in oglinda si sa lase mojicia la o parte…
Laudati fie cei ce isi permit masini noi, fie ele mai ieftine sau mai scumpe, si sunt alaturi de cei ce nu isi permit astfel de masini.
JOS TAXA AUTO!
15 Dec 2008, 12:32
octa, taxa asta are la baza un fundament economic destul de bun.
trebuie sa privesti economia in ansamblu. o gramada de bani ies din tara, in locul lor intrand obiecte (masini) pentru care nu se plateste vama, nu se plateste TVA (samsarii fiind cam toti evazionisti fiscali) si treaba asta afecteaza economia. "taxa de inmatriculare" e de fapt o taxa vamala, care vrea sa aduca ceva bani la buget de pe urma acestei afaceri care altfel nu poate fi controlata. sunt o gramada de astfel de taxe, al caror scop e protejarea industriei interne si evitarea migrarii lichiditatilor in alte tari.
uita-te la industria textila, de exemplu. de ce nu iese lumea in strada in conditiile in care pentru tricourile din china se platesc taxe mari si sunt chiar si limitari la cantiatea ce poate fi importata? si vorbesc de intreaba UE, nu doar de romania.
gandeste-te si la faptul ca statul nu te taxeaza daca-ti cumperi o masina sh deja inmatriculata aici.
15 Dec 2008, 12:50
o gramada de bani ies din tara...
http://www.cotidianul.ro/capsunarii_au_ ... 39583.htmlhttp://www.evz.ro/articole/detalii-arti ... ani-acasa/Intradevar, stam prost la exporturi, dar asta nu e vina celor ce cumpara masini second hand. Nu e corect sa se ia o astfel de masura ca sa se reduca importurile.
15 Dec 2008, 13:28
@toxicristi: mda... economia romaniei se bazeaza pe munca si banii 'capsunarilor'... frumos! sa dam vina pe ei! e convenabil... ei sunt de vina ca alesii nostri nu au stiut sa folosesca banii PRIMITI de la ue... ei sunt de vina pt. deficitul romaniei...
@smiley: este adevarat ce zici. in parte. dar prin miscarea asta este incalcata libertatea noastra si principiile economiei de piata. astea sunt mai importante decat fenomenul de care zici. alesii nostrii trebuie sa dezlege itele unei probleme fara sa incalce unele principii...
statul are mijloacele prin care sa oblige 'samsarii' sa fie platitori de taxe. dar sa nu uitam ca nu toti sunt samsari... eu unul mi-am cumparat masina direct din germania si nu sunt samsar. am cumparat o a doua masina din germania pentru sora mea, tot un focus - si nu sunt samsar. am mai cumparat una pt. finii mei, tot din germania, tot un focus. nu sunt samsar si pace!
arugumentul tau se clatina cand aduc aminte de faptul ca nu numai dacia se vinde pe piata romaneasca. oricare alta masina e tot de import. banii pe aceste masini unde se duc? tot peste granite... si sunt mai multi, mult mai multi bani!
tricoul chinezesc nu e vital pt. dezvoltarea romaniei. independenta in miscare este! faptul ca un tricou chinezesc poate sa coste de 10 ori pretul real nu doare. sa cumperi o masina, pt. mai toti romanii e un efort urias, si aproape imposibil pt. multi... oamenii viseaza la tricoul chinezesc o zi apoi il cumpara. oamenii viseaza la o masina cativa ani pana sa-si pota permite achizitionarea ei...
nu cred ca achizitionarea de autoturisme din strainatate este un factor important in deficitul economic... cine zice asta arunca praf in ochi! importam cam orice... de la carne de porc (70% din consum), pana la gaze naturale si titei - tot in cea mai mare parte din consum... sunt convins ca importurile astea bat la fund ca valoare importurile de masini, noi si vechi la un loc! valorile cheltuite pe masini sh sunt o nimica toata... credeti ca banii pe loganuri raman in romania??? nope.... merg in franta... profitu' ala mare!
autoturismul e o nevoie a romanului! sunt convins ca insasi cresterea economiei depinde de 'dotarea' asta a omului de rand. nimeni (!) nu va putea evolua economic fara masina... daca multi evolueaza, romania insasi creste...
repet: daca nu aveam masina detinuta de mine anterior, un R19 noneuro din '91 care m-a slujit cam in tot ce am intreprins, ciuciu ford focus euro4... daca atunci cand am cumparat eu masina taxa era cum este de azi incepand, tot ciuciu ford focus euro4... poluam mai departe in stil noneuro.
si platesc la stat imozitu', platesc din pretul benzinei ~50% statului (care nu face nimic pt. asta), platesc servicii ce sunt impozate, accizate si taxate de catre stat (asigurari, service, consumabile, accesorii, parcare, vigneta, etc.)...
vreau ca statul meu sa ma ajute sa cresc, nu bagandu-mi bani in buzunar!, ci lasandu-ma sa ma dezvolt. taxa asta e nu un bat in roata si o buturuga in roata...
JOS TAXA!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.