ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
22 Sep 2006, 13:10
Merita sau nu?
Primul si cel mai mare avantaj este cel al lipsei variatiilor de presiune datorate variatiilor de temperatura. Azotul nu se comprima la frig si nu se dilata la caldura. Ceea ce ne ajuta mai ales peste vara, când variatiile dintre zi si noapte sunt uneori notabile. Stabilitatea presiunii ne poate oferi un confort al momentelor petrecute la volan.
Datorita lipsei umiditatii din azotul cu care ne umflam cauciucurile, jantele nu vor avea de suferit. Cele normale nu ruginesc pe interior, iar cele de aliaj nu vor fi oxidate. Pentru ca este un gaz inert chimic, azotul nu actioneaza nici asupra cauciucului.
Moleculele de azot au dimensiuni care nu permit trecerea prin microporii anvelopei (osmoza). Prin urmare, si acest lucru contribuie la constanta presiunii.
Modul in care se comporta azotul la comprimare determina o amortizare mai buna decat cea oferita de aer, iar gropile vor fi mai bine suportate de catre sistemul de suspensie. Desi nu am descoperit date exacte ale vreunui studiu de specialitate, se spune ca anvelopele cu azot dau un nivel mai redus al zgomotului. Iar aceasta s-ar explica prin faptul ca undele produse de socuri sunt amortizate mai bine de azot - care transmite undele sonore mult mai slab decat aerul.
Daca aveti mai multe informatii va rog a le comunica . Un prieten de al meu a venit din Germania si mi-a spus ca la ei aproape toate masinile vezi ca au anvelope cu azot (capacelele sunt VERZI ) nu stiu daca si cum este la noi ?
22 Sep 2006, 13:32
Ce pot sa iti zic...erau acum aprox o luna cei de la Sama Service cu o promotie la Academia Militara. Bagau azot moca in roti. Am bagat si eu si sincer...nu am simtit nici o diferenta. De platit nu as plati pentru asa ceva.
22 Sep 2006, 17:40
Varul meu din Italia si-a pus azot si zice ca reduce incalzirea rotilor.
Personal nu cred ca se obtin rezultate notabile cu azot.
22 Sep 2006, 20:31
Datorita reducerii incalzirii anvelopelor in timpul rulajului, se reduce semnificativ si uzura acestora.
Eu as fi pentru.
22 Sep 2006, 21:03
semnificativ sau nu, azotul din pneuri se foloseste in primul rand pt reducerea efectelor in cazul unei explozii precum si minimalizarea riscului de producere a acestui fenomen. in general exploziile apar datorita presiunii variabile din pneuri, a socurilor incasate de acestea, a vtezei de deplasare si a altor factori pe care se pare ca azotul ii respinge. asa cum s-a spus reduce temperatura pneului la rulare(ceea ce nu tot timpul e bine, dar pt o utilizare normala fara derapaje este ok), volumul de azot introdus in pneuri ramane relativ constant indiferent de variatiile de temperatura iar in cazul unei explozii modul in care se alibereaza azotul din pneul in miscare face ca acesta sa reactioneze mult mai pasnic (nu am gasit nici o explicatie, am auzit doar la o emisiune de profil)
28 Sep 2006, 17:14
Eu am de toamna trecuta si rotile s-au comportat f bine. Capacelele sunt intradevar verzi (nu stiu daca e coincidenta dar pot sa raspund lui DanielT). Toata treaba am facut-o la service-ul de roti de pe Fundeni si se pare ca au facut treaba buna-nici o pana anul asta.
29 Sep 2006, 12:18
Un pretz???
29 Sep 2006, 12:54
$1 scrie:$2.. la service-ul de roti de pe Fundeni si se pare ca au facut treaba buna-nici o pana anul asta.
pai nu are nici o legatura pana cu azotu`. no ofense.
bafta maxima!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.