Incepând din luna ianuarie, soferii care-si cauta de drum prin Bacau vor fi monitorizati mai ceva ca in celebrul „Big Brother“. Orasul lui Bacovia a fost ales ca locatie pentru demararea proiectului-pilot „ProSiguR“. Initiativa este pusa in aplicare de Primaria Bacau si Inspectoratul Judetean de Politie Bacau in colaborare cu o ONG, Centrul Regional pentru Siguranta Rutiera. Astfel, o parte a traficul rutier din oras si de pe drumul National 2 (E85) va fi supravegheat cu echipamente speciale, iar soferii cazuti in abatere vor fi amendati, ca sa se invete minte sa respecte regulile de circulatie. O parte din banii incasati din amenzi vor ajunge in visteria municipalitatii si vor avea regim disctinct fata de celelalte amenzi de circulatie. Primarul Romeo Stavarache, prin HCL 44/30.03.2006 a fost imputernicit de Consiliul Local sa semneze contractul de asociere cu „Centrul Regional pentru Siguranta Rutiera - I.R.S.A. Ro - Bucuresti“. Centrul Regional pentru Siguranta Rutiera se obliga sa puna la dispozitie un sistem complet functional pentru supravegherea si controlul traficului rutier. In acelasi timp, va pune la dispozitie si expertizele, si asistenta tehnica necesara pentru buna functionare a sistemului „Big Brother“. Tot Centrul regional se va ocupa de instalarea echipamentelor de monitorizare in locatiile ce vor fi stabilite, de comun acord, cu cei din primarie si de la Poltia Rutiera. Pe tot parcursul celor cinci ani cei de la Siguranta Rutiera vor fi obligati sa faca toate demersurile ca sistemul sa functioneze bine, sa urmareasca evolutia numarului de amenzi incasate si, semestrial, sa faca rapoarte de situatie, cu recomandari pentru imbunatatirea gradului de siguranta in tarfic pe sectoarele de drum supravegheate. „Acest proiect reprezinta cea mai completa metoda de supraveghere video a vitezei de deplasare a autoturismelor, dar si respectarea de catre conducatorii auto a culorii semafoarelor electrice. Cu ocazia vizitei mele pe meleagurile bacauane am stabilit locatia viitorului dispecerat, care va fi finalizat in luna decembrie, urmând ca la inceputul lunii ianuarie 2007 sa montam primele patru camere. Doua vor fi mobile, iar alte doua vor fi plasate in functie de nevoile operative ale politistilor de la Circulatie. Estimam ca in maximum sase luni intregul sistem sa fie functional. Numeric vorbind, nu avem stabilit dinainte o anumita cifra, practic vom amplasa camere acolo unde situatia operativa o va impune“, a explicat Alexandru Grosanu (foto), reprezentantul ISRA. La rândul lui, seful IPJ Bacau, comisarul sef de politie, Stefan Alexa a scos in evidenta importanta acestui program. „Prin implementarea acestui proiect estimam ca numarul evenimentelor rutiere va scadea cu aproximativ 30 la suta. Camerele cu circuit inchis vor fi amplasate cu precadere in zonele in care de-a lungul vremii s-au produs accidente de circulatie. De asemenea, ele vor fi instalate in intersectiile cele mai aglomerate din Bacau, având dublu scop, de a monitoriza traficul rutier si de a supraveghea si din punct de vedere operativ zona. Dispeceratul din Bacau fi centru regional pe Moldova si ma bucur ca acest proiect va fi primul lansat in judetul Bacau. Pentru a crea o fluidizare a traficului vom stabili impreuna cu cei de la drumuri ca pe anumite sectoare sa ridicam limita de viteza legala de la 50 la 70 de kilometri pe ora. Un alt element de noutate il constituie faptul ca in situatia in care un conducator auto va depasi cu peste 50 de kilometri limita legala de viteza, la iesirile din judet vom amplasa filtre, unde cei vinovati vor fi trasi pe dreapta, li se vor aduce la cunostiinta abaterea savârsita, iar permisul de conducere va fi retinut, eliberându-se o dovada valabila pentru o perioada de 15 zile“ a declarat cms. sef Stefan Alexa. Acest sistem este capabil sa prelucreze nu mai putin de 30.000 de amenzi zilnic, iar datele obtinute vor fi procesate automat, iar cei identificati isi vor primi amenzile prin posta.
SURSA: COTIDIANUL DESTEPTAREA 28noiembrie 2006
http://www.desteptarea.ro/articol_5716.shtml
(poate il face cineva sticky ca sa ramana sus)