Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

E bine sa stai pe loc ca sa se incalzeasca motorul?

04 Ian 2007, 00:23

am citit pe situl de la skoda ca nu ar fi bine sa stai cu motorul pornit pe loc ca sa se incalzeasca, eu in fiecare dimineata mai ales ca e frig, stau cam 2 min sa se incalzeasca putin motorul e bine sau nu?

http://www.skoda.ro/page.php?SM_ID=264&SL_ID=602

04 Ian 2007, 00:45

Pei asta e pt condus economic. Dar e o tampenie...daca e frig si zapada incalzesti un pic motorul inainte sa pleci si intre timp dai gheata/zapada jos de pe parbriz, se dezmorteste putin in masina. Daca e pur si simplu frig dar uscat afara nu vad motiv sa stai cu motorul pornit mai mult de 20 de secunde...asta daca nu faci ceva de genul il pornesti dimineata si te duci in casa, o lasi sa se incalzeasca 5 min in masina si abia dupa aia pleci...

NU am mai auzit asa ceva...cum ca nu e bine sa pornesti motorul si sa il lasi pornit.

04 Ian 2007, 02:24

Am avut pana acum mai putin de o luna un Opel Astra cu motorizare Diesel. In cartea masinii scria clar "intotdeauna porniti imediat masina dupa pornirea motorului, nu il lasati sa mearga la relanti". In manualul de reparatii Opel problema era detaliata si nu avea nimic de-a face cu economia de combustibil, ci cu ungerea motorului. Se pare ca la turatia de relanti ungerea nu este tocmai optima, aspect care afecteaza in special motoarele Diesel cu turbina. Aceasta, plus temperatura redusa a motorului la pornire, plus lipsa uleiului de pe suprafetele in contact (s-a scurs in perioada de oprire), determina aparent o uzura semnificativ mai intensa a partilor in miscare si cu precadere a lagarelor turbinei. Presupun ca aceleasi principii se aplica si la motoarele Ford...

04 Ian 2007, 08:10

Asa este leontet, asta este motivul pentru care motoarele disel nu trebuiesc tinute la relanti imediat dupa pornire.

04 Ian 2007, 09:18

corect...si cand ma gandesc ca am un prieten cu uin A4 tdi care sta cam 10 min la relanti...nu vrea sa inteleaga si pace

probabil ca d'aia acum dupa 30.000 km ii tremura schimbatorul ca la tractor

04 Ian 2007, 09:34

de acord cu ce spuneti voi, insa, din momentul in care ati pornit pana in momentul in care efectiv demarati, trebuie sa stai 30 de secunde.... nu mult! 30 secunde!
sunt care pornesc, baga in viteza si au si intins-o! cu motorul rece, nu cald, ca aia e alta problema!

bafta

04 Ian 2007, 09:56

Motorul la prima pornire nu are ungere si cred ca tot tre sa stai cateva secunde pana baga pompa uleiul, ca daca o pornesti si imediat o bagi in viteza si pleci se cam duce motorul. Eu stiu ca cea mai mare uzura o are motorul la pornire.

04 Ian 2007, 10:19

daca am inteles bine, daca o pornesc si o tin pe la 2000 -2200 ture, nu e nici o problema ?
Ca singura diferenta pe care o vad intre statul pe loc si mers este turatia motorului (relanti ~750, ,mers ~2000).

Oricum caldura din masina se lasa destul de mult asteptata, dupa 5 min nu se observa nimic. Eu cam atat pierd cu frecatul geamurilor, iar cnad intru din nou in masina e tot super rece.

De obicei, pina ajung la birou (cam 10min si 4-5 km) nu se intimpla nimic, termometrul apei abia se ridica un pic de la minim.

04 Ian 2007, 10:21

am vazut mai multe manuale de masini si in aproape toate scrie ca masina se pune in miscare imediat dupa pornirea motorului pe timp rece...fara explicatii de genul economiei de carburant sau ungere...pana si la Logan scrie chestia asta...eu cred ca aia nu sunt tampiti de au scris asa ceva. Eu unul nu stau deloc cu ea la relanti dimineata.

04 Ian 2007, 10:24

cand o pornesti o lasi la relanti 2 - 3secunde si dupa aia o poti tura, ca daca o turezi cum ai sucit cheia in contact in alea 2 - 3 secunde motorul merge fara ungere.
Parerea mea

04 Ian 2007, 10:27

Pai oricum trec mai multe sec pana pun centura, bag in viteza, ma asigur, etc...plec de pe loc dar nu o turez niciodata f tare pana nu se incalzeste bine, dar nu stau in mod special nu stiu cat timp sa se incalzeasca...pur si simplu pornesc ca si vara numai ca nu dau in ea.

04 Ian 2007, 12:01

INTERESANTA CHESTIE..MUREAM SI NU STIAM...mesi mult celor ce au scris..

04 Ian 2007, 12:43

Foarte interesant...totusi, eu pana acum n-am mai auzit treaba asta...la benzinare stiu foarte multa lume care a procedat si procedeaza asa iarna si nu a murit nimanui motorul. Explicatia in continuare lipseste...nu se face ungerea bine la relanti dupa pornire de ce?(iar relantiul ala nu e chiar la 800 de ture...ci pe la 1200-1500 din cauza socului).

Chiar exista alarmele cu care se poate porni masina din telecomanda. Daca era atat de daunator pt motor mersul la relanti la rece nu cred ca le-ar mai fi facut.

04 Ian 2007, 13:08

La pornirea de la distanta vorbim de confort... O faci doar iarna. Si vorba ceea, nu cred ca strica foarte tare - de multe ori iarna trebuie sa o cureti de zapada/gheata si te ajuta sa fie masina pornita.

04 Ian 2007, 13:27

Eu o las in fiecare dim pana in 1 minut la relanti: pana ma dau jos, inchid garajul....

04 Ian 2007, 13:37

Nu cred ca cineva poate spune ca s-a stricat motorul din cauza ca l-a lasat la relanti sau ca nu l-a lasat si a plecat imediat, chestiile astea nu se vad, dar e o cauza de uzura a motorului si asta e bine de stiut pentru cei pe care ii intereseaza.
E normal la nu se faca bine ungerea la relanti pentru ca nu ai presiune destula, sa nu uitam ca presiunea uleiului creste atunci cand turam motorul. Daca nu ma crezi urcate intr-o DACIE accelereazo si vezi ce face acul de la ulei.
Si e normal sa pornim iarna masina si apoi sa o curatam de zapada ca speram sa se mai incalzeasca putin in masina :icon_lol:

04 Ian 2007, 16:15

Eu am indicator de presiune la ulei la a mea. Iar cand motorul e rece(indiferent cum functioneaza socul) acul sta la jumatate. Cand e cald motorul ramane la sfert si urca pana la maxim un pic peste jumatate(si m-am interesat...asa e normal) cand o turez la peste 4000 de ture. Adica inteleg ca s-ar unge cum trebuie. Oricum...la motor de 130-150.000 de km nu am probleme serioase cu ungerea. Explicatia e buna...dar ma gandeam ca la a mea nu am observat ca nu s-ar unge la rece.

Ba chiar stiam de genul ca nu e bine iarna sa pornesti si sa pleci aproape instantaneu(5-10 secunde). Si ca nu trebuie sa o accelerezi prea tare pt ca duci la cresterea motorului. De asemenea stiu ca uzura apare in primele secunde pana se unge motorul...dupa aia nu mai conteaza, motorul e uns. Oricum...nu pot sa bag mana in foc pt ca n-are nimeni motor de sticla ca sa garanteze sa se(nu se) unge cum trebuie.

04 Ian 2007, 16:23

$1 scrie:$2i ca nu trebuie sa o accelerezi prea tare pt ca duci la cresterea motorului. De asemenea stiu ca uzura apare in primele secunde pana se unge motorul...dupa aia nu mai conteaza, motorul e uns. Oricum...nu pot sa bag mana in foc pt ca n-are nimeni motor de sticla ca sa garanteze sa se(nu se) unge cum trebuie.




Asta inseamna ca daca acceleram dimineata ne creste motorul....ma duc sa accelerez poate il fac de 2.2 :icon_biggrin:

04 Ian 2007, 16:27

Cand motorul este rece presiunea nu este constanta peste tot pentru ca este mai vascos; nu-ti patrunde si pe langa pistoane, de ex.
Gandeste-te ca ai avea marmelada intr-o seringa, nu curge desi ai presiune destul de mare; dupa incalzirea masinii ar fi ca o dulceata si intra in toate cotloanele fara sa fie nevoie de presiune foarte mare...

04 Ian 2007, 16:50

Ups...uite ce se intampla cand te grabezi. Am vrut sa zic "cresterea UZURII motorului". Repede razi de mine :icon_lol: !

04 Ian 2007, 16:53

te-a taxat repede...

04 Ian 2007, 17:12

$1 scrie:$2u cred ca cineva poate spune ca s-a stricat motorul din cauza ca l-a lasat la relanti sau ca nu l-a lasat si a plecat imediat, chestiile astea nu se vad, dar e o cauza de uzura a motorului si asta e bine de stiut pentru cei pe care ii intereseaza.
E normal la nu se faca bine ungerea la relanti pentru ca nu ai presiune destula, sa nu uitam ca presiunea uleiului creste atunci cand turam motorul. Daca nu ma crezi urcate intr-o DACIE accelereazo si vezi ce face acul de la ulei.
Si e normal sa pornim iarna masina si apoi sa o curatam de zapada ca speram sa se mai incalzeasca putin in masina :icon_lol:

1. am si eu dacie si cand o turezi se misca toate indicatoarele inclusiv ala de benzina si toate urca deci nu e relevant
2. si eu am purtat o discutie cu un inginer in AR care lucreaza la o reprezentanta VW si zice ca nu e bine sa stai la diesel sa se incalzeasca 2 ceasuri pleci repede de pe loc( cam 30 de secunde) si nu te dai la ea in primii metri asta daca vrei sa te tina daca nu pica mai repede motorul

04 Ian 2007, 18:44

marmelada si dulceata :icon_lol: scuze nu m-am putut abtine

04 Ian 2007, 18:45

Ok..si la benzina?

BTW: La Dacie daca era f frig afara o porneam de dimineata, o lasam cu socul tras un pic mai mult...dar nu prea mult sa nu murdaresc bujiile(6-6:30 dimineata, era si pustiu), dadeam drumul la dezaburire/incalzire, intre timp dadeam zapada/gheata de pe masina, ma duceam sa incui casa(imi faceam de treaba ca sa se mai incalzeasca, 2-3 minute) si plecam cu ea.

De cand cu Granada(soc automat)...nu mai fac lucrul asta(nu am prins chair asa frig...dar vorbesc de -2, -3 grade dimineata) pentru ca dureaza f mult pana se incalzeste motorul asta. La relanti merge si 10 minute si tot rece e. De asta o pornesc, curat ce e de curatat(daca e, daca nu e o las cam 10-20 de secunde) si plec direct.

04 Ian 2007, 19:20

Maximilian la masinile vechi e alta treaba. Acolo trebuie sa astepti pana ce motorul merge regulat, apoi sa pleci. Am citit in manual la Lada 1200. Mai ales ca intotdeauna cand e frig merge prost imediat ce i-ai dat drumul. Motoarele noi merg regulat imediat ce le-ai pornit.
Regula cu plecatul imediat se refera la noile motoare diesel. La noile benzinare nu stiu.

04 Ian 2007, 21:41

m-am lamurit baieti deci dupa ce pornesc motorul pana sterg parbrizu am si plecat nu mai stau, sper sa fie bine

05 Ian 2007, 00:25

si cu cat ma rog, scurteaza politica asta cu motoru' pornit, viata motorului? Cu doua zile? 5 saptamani? 2 luni? Ok. Oricum nu vroiam sa o las mostenire...cred ca deja e farmacie toata povestea asta.

05 Ian 2007, 08:29

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u cred ca cineva poate spune ca s-a stricat motorul din cauza ca l-a lasat la relanti sau ca nu l-a lasat si a plecat imediat, chestiile astea nu se vad, dar e o cauza de uzura a motorului si asta e bine de stiut pentru cei pe care ii intereseaza.
E normal la nu se faca bine ungerea la relanti pentru ca nu ai presiune destula, sa nu uitam ca presiunea uleiului creste atunci cand turam motorul. Daca nu ma crezi urcate intr-o DACIE accelereazo si vezi ce face acul de la ulei.
Si e normal sa pornim iarna masina si apoi sa o curatam de zapada ca speram sa se mai incalzeasca putin in masina :icon_lol:

1. am si eu dacie si cand o turezi se misca toate indicatoarele inclusiv ala de benzina si toate urca deci nu e relevant
2. si eu am purtat o discutie cu un inginer in AR care lucreaza la o reprezentanta VW si zice ca nu e bine sa stai la diesel sa se incalzeasca 2 ceasuri pleci repede de pe loc( cam 30 de secunde) si nu te dai la ea in primii metri asta daca vrei sa te tina daca nu pica mai repede motorul


Era doar un exemplu, si nu cred ca poate sa conteste cineva faptul ca presiunea creste impreuna cu turatia
Si cred ca are dreptate vic&#259 daja o dam in "lambada" si discutam discutii.

05 Ian 2007, 13:40

odata pornit un motor incepe sa se uzeze indiferent daca e frig sau cald afara. parerea mea.
iar uleiului sa ajunga prin toate cotloanele motorului nu ii trebuie mai mult de cateva secunde, asa ca odata pornit pana iti pui centura, nu cred ca e relevant pentru ungerea motorului sa mai stai x minute pe loc. poate pentru caldura.
iarna poti la fel de bine sa cureti masina si apoi sa o pornesti si sa pleci sau sa o pornesti si apoi sa o cureti.
daca fabricantul dorea ca masina sa stea cu motorul pornit iarna cred ca punea un sticker mare pe bord sa iti aminteasca asta. (desi am mai vazut cielo-uri care daca nu stateau iarna cu motorul pornit inainte sa plece le crapa delcoul)

05 Ian 2007, 13:52

Auziti ma fratilor...dar nu cumva nu prea e recomandat sa mearga motorul la relanti ca regula generala? Eu asa stiu,nu ma intrebati unde am citit dar parca asa era.
Răspunde