Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

KM reali

25 Apr 2007, 14:00

Salutare!

Stie cineva daca exista posibilitatea sa afli cati KM REALI are un Ford?..ma intereseaza in special pt Fiesta.. dar cred ca e interesant de aflat si pt celelalte modele.. Exista in afara de contorul din bord un altul care inregistreaza asa ceva si care nu poate fi resetat?... sau exista semne de uzura dupa care te poti ghida (uzura curelelor.. etc)?

merci

25 Apr 2007, 14:34

Nu prea se poate afla...
Da, sunt metode cum ai spus tu, starea curelelor, scaudelor, volanului, schimbatorului, pedalelor ....
Daca vrea proprietarul sa le ascunda, nu mai afli nimik.

O varianta e un test de putere al motorului care-ti spune cam cati cai mai are ... si tinand cont ca exista un patern deschis de producator care iti spune ca la un numar de km rulati ar trebui sa ai cam atatia cai... poti aproxima cati km are masina. Dar si asta se poate truca cu un tratament de motor (gen DuraLube, Slick50 parca... etc)

BAFTA

25 Apr 2007, 23:19

Nu vreau sa contrazic pe nimeni, nefiind inginer AR, dar:

1. am urmarit o emisiune cu masini vechi pe unul din canalele Discovery (niste indivizi care cumpara masini vechi, le repara, le aranjeaza si le vand - nu stiu cum se numeste emisiunea) in care s-a subliniat faptul ca scaderea puterii motorului odata cu "imbatranirea" este un mit nesustinut de realitate si chiar faceau niste teste care demonstrau lucrul asta. Evident, era vorba de starea motorului dupa ce fusese reconditionat, dar nu facusera extraordinar de mare lucru: schimbasera supapele si paturile lor si parca facusera si o segmentare.

2. chestiunea cu DuraLube este un alt mit, de data asta demonstrat in instanta in SUA. Urmare a procesului de acum vreo 3-4-5 ani (pierdut de DuraLube) si a rapoartelor tehnice ale unor firme de prestigiu (intre care Mercedes-Benz), DuraLube a fost interzis distributiei pe piata americana, daca isi mentine pretentiile tehnice prezentate pana atunci in prospect, reclame, promotii, etc. Cu surprindere vad ca, desi isi mentin pretentiile nemodificate, cei de la DuraLube au totusi cale larg deschisa pe piata romaneasca... Daca sunteti interesati in scandalul DuraLube, dati un search pe Google - va garantez ca veti ramane cu gura cascata la ce veti gasi (eu unul asa am patit!).

In alta ordine de idei, si in ton cu intrebarea initiala a acestui thread, imi pun intrebarea daca nu exista totusi la Ford Europe o baza de date centralizata de la care s-ar putea afla detalii despre "viata" oricarui vehicul fabricat de ei. Stiu precis ca BMW are asa ceva (am fost cu un amic posesor de BMW la firma lui Tiriac de pe centura Bucurestiului si pt un mic "comision" a primit toate detaliile masinii, de la fabricare pana la momentul respectiv, inclusiv buselile si troznelile prin care trecuse), si sunt aproape sigur ca si Opel (am avut Opel si am vrut sa vad daca apar in baza de date, cu revizii, reparatii, garantii, etc, dar individul de la reprezentanta de aici, desi a recunoscut ca ar putea face verificarea s-a dedat la asemenea fite, mutre si parfumuri de m-a facut sa ma scarbesc si-am renuntat). Daca ar exista asa ceva, cartea de service ar deveni ceva absolut inutil in cazul unei masini SH...

26 Apr 2007, 06:06

la masinile mai vechi de aprox 2004 , km sunt stocati doar in memo bord si odata modificati nu ai de unde sa sti cati au fost inainte de modificare , insa la masinile dupa aprox. 2004-2005 aceste date + altele sunt stocate in mai multe locuri ( ex. modulul de inchidere , modulul de abs , etc ) si citind bordul ai un nr de km iar daca citesti info dintrunul din module poti sa ai surpriza sa arate altceva , asta la un test f amanuntit

26 Apr 2007, 06:20

istoricul masinii se poate afla doar daca masina a fost dusa periodic intr-un service autorizat, inspectii, reparatii samd. Altfel cine de unde stie prin ce a trecut masina???

26 Apr 2007, 06:34

@Leontet:
Legat de punctul 1 - tot pe Discovery mai era o emisiune despre cei care reparau masini (in State); problema aici era alta, si anume se "reparau" masini cu structura de rezistenta afectata de accidente grave.
Pretul masinii distruse era foarte mic, investitia in reparatii era minimala si profitul colosal. Problema ramanea la cumparator, care nu stia ce a cumparat si era in pericol.
Arata cum peticeau sasiuri, "lipeau" jumatati de masina, etc... Brrrr.
Legat de punctul 3, e normal sa existe o evidenta a lucrarilor de intretinere si la cumparator (mai este pana sa ne sune acasa de la reprezentanta "Domnu' x, am sunat sa va anuntam ca se apropie revizia anuala a masinii d-voastra...").

26 Apr 2007, 13:15

Aia de care vorbeam eu sunt precis britanici, toate masinile pe care le-am vazut la ei aveau volan pe dreapta. Oricum, nu era vorba aici de calitatea lucrarii, ci de demonstratia pe care au facut-o la un moment dat ca un motor vechi reconditionat are aproape aceleasi performante ca unul nou, deci nu prea te poti lua dupa pierderea de putere pt a aprecia nr de km.

Cu cartea de service, poate n-o sa-ti vina a crede, dar pe mine chiar m-au sunat cei de la reprezenanta Ford CT ca sa imi aminteasca de necesitatea efectuarii reviziei gratuite la 2500km (trecusera mai mult de 3 luni de la cumpararea masinii si baietii si-au inchipuit ca am uitat - de fapt eu aveam la momentul respectiv doar 1300km!). Ma rog, eu ma refeream la masinile SH, la care cartea de service poate fi relativ simplu contrafacuta, deci practic nu are mare valoare in probarea istoricului masinii, inclusiv a numarului de km. Daca ar exista o baza de date centralizata, s-ar termina si cu afacerea cu carti de service false!

26 Apr 2007, 14:59

Am si eu o intrebare legata de KM reali.
E adevarat ca daca la o masina cu peste 100000km la bord e dat kilometrajul inapoi sub 100000km ramane afisat primul 0? (092765 de exemplu)?

26 Apr 2007, 15:08

Doar daca resetarea a fost facuta de un ageamiu.
Oricum, daca exista 0 ca prima cifra, e clar ca s-a umblat pe-acolo. Si in plus nu cred ca-si pune nimeni kilometri!!! :)

26 Apr 2007, 15:24

Si eu am auzit ceva legat despre acel 0
Masinile cand vin din fabrica nu au nici un 0 in fata , cand depasesc 10 , 100 , 1000 , 10000 , 100000 , 1000000 , automat apare inca o cifra dar la cand se da inapoi acea cifra nu se mai sterge ci se transforma in 0.
Un coleg are o astra din 2003 su 75000 km , iar carte de service in germania cu ultima revizie la 115000 , a vorbit cu cel care a adus-o si i-a spus ca are peste 120.000 (prieten era) , si ca s-a umblat la kilometraj , iar el acum in bord are 079522

26 Apr 2007, 15:27

Acum m-am prins de ce de la un timp toate masinile SH au peste 100000 km. :shock:
Daca nu mai pot scapa de prima cifra mai bine pun 115 - 135 mii ca suna bine :lol:

26 Apr 2007, 16:16

cam asa !

26 Apr 2007, 19:16

Se poate reseta kilometrajul fara sa apara 0 in fata. Trebuie ca cel ce rescrie memoria sa bage in mod explicit "null" in celula respectiva de memorie (nu sa dea "delete", asta inlocuieste valoarea existenta cu 0).

26 Apr 2007, 20:44

deci eu am vazut masina noua din reprezentanta care arata cu 0 in fata treaba cu 0 este falsa

26 Apr 2007, 20:49

$1 scrie:$2eci eu am vazut masina noua din reprezentanta care arata cu 0 in fata treaba cu 0 este falsa

era resetat la 0 :lol: :lol: :lol:

27 Apr 2007, 07:46

$1 scrie:$2eci eu am vazut masina noua din reprezentanta care arata cu 0 in fata treaba cu 0 este falsa


Ai dreptate. Uite poza cu masina mea inainte sa-i dau prima cheie.
Fişiere ataşate
Picture 004.jpg
(143.34 KiB) Descărcat de 366 ori

27 Apr 2007, 11:52

La masinile mai noi de 2003 se poate sa fi schimbat sistemul de contorizare a kilometrilor (cel putin asa reiese din ultimele posturi). Oricum, acum mi-am amintit de ce mi-a spus un amic (vechi si convins Ford-ist), cum ca toate Ford-urile au un sistem de resetare a kilometrajului total, daca e mai mic de 40km (parca - nu sunt sigur de numarul asta), vezi-doamne ca sa-ti poata da masina cu 0km la bord. Eu, unul, am avut 11km la bord cand am luat-o si nu m-a deranjat cu nimic - dar poate sunt altii chiar mai chitibusari decat mine si vor sa vada 0 pe linie la o masina noua, asa ca informatia ar putea fi credibila. Am avut de gand sa intreb la reprezentanta Ford daca e adevarat, dar pur si simplu am uitat. Ma rog, e posibil sa fi actionat baietii de la vanzari sistemul respectiv de resetare si de aici linia de 0-uri...
Răspunde