Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Cuplu si putere

29 Apr 2007, 22:06

Am gasit intamplator un articol pe care-l consider excelent pt neprofesionisti, referitor la cuplul si puterea motorului. Foloseste unitati imperiale (picioare, uncii), deci nu cred ca formulele sunt direct aplicabile in sistemul metric, dar cum principiile sunt aceleasi iar explicatiile date sunt splendide, eu zic ca merita parcurs:

http://vettenet.org/torquehp.html

30 Apr 2007, 10:02

Foarte tare!
Felicitari pentru postarea acestei adrese. Eu ma cert cu finul meu care are un focus tddi de 90 de cai care stie una si buna: ca focusul lui trage mai bine ca al meu si ca a mea e lenesa si bla, bla, bla...
Acum ma pot folosi de asta sa-i dau in cap ca sa ma lase in pace!

30 Apr 2007, 10:38

Da foarte bun articolul, iar exemplele date fac toti banii :)
Acum mi-e si mie foarte clara diferenta intre cuplu si putere. 8)

30 Apr 2007, 10:55

da. foarte interesant.... si se facu lumina :idea:
:D

30 Apr 2007, 12:40

Oricum cuplul diesel ramane de baza pentru ca la benzina tre sa urci in ture ca sa simti puterea, pe cand la diesel se simte imediat.

30 Apr 2007, 13:05

Pei da, urci in ture sau retrogradezi si esti in ture. Doar nu ne-o fi lene sa conducem. :wink:

Dupa parerea mea dieselul e bun pentru consum, daca nu m-as uita la consum, intre diesel de 130 de cai si benzina de 130 de cai(chit ca e benzinarul un pic mai lent) as alege benzinarul. Nu stiu de ce, nu ma injurati...dar imi pare "mai masina".

30 Apr 2007, 13:23

de gustibus non discutandum.......eu iarasi raman fan diesel......nimic nu se compara cu un diesel de generatie noua cu 500nm cuplu si 220CP..........(ma refeream la motorul de 3000cc de la BMW)

30 Apr 2007, 13:55

Cam asa ceva, oricum, nu as face mofturi nici la un diesel! :D

30 Apr 2007, 14:18

De acord,dieselul e ok .Imi place si nu as mai schimba un diesel cu un benzinar.

30 Apr 2007, 15:15

Scurt si la obiect

30 Apr 2007, 15:55

$1 scrie:$2upa parerea mea dieselul e bun pentru consum, daca nu m-as uita la consum, intre diesel de 130 de cai si benzina de 130 de cai(chit ca e benzinarul un pic mai lent) as alege benzinarul. Nu stiu de ce, nu ma injurati...dar imi pare "mai masina".

:?:
Benzinarul mai lent? Glumesti? Eu am 125 de cai si crede-ma ca nu e nicidecum lent. Sunt de acord ca dieselul trage de la 1.500 de ture, dar la 4.000 gafaie. Crede-ma ca la benzina plaja de turatie fiind mai mare masina e mult mai sprintena. Eu duc masina pana in 6.000 de ture fara probleme. Merge ca uns motorul si trage de rupe. Cel putin in a 3-a dau fum la multe. Gandeste-te numai ca e un motor aspirat. Daca s-ar pune un compresor :idea: ar mai ramane putini rivali.
Cat despre consum...ce sa zic. Nu stiu daca la motorina scade sub 9,5 in Buc asta de kkt. Mie unul imi ia 11 si lucrez la Unirea. Numai ca sa ies din intersectia mare de acolo imi ia vreo 10 minute zilnic. Asa ca ma declar super multumit de consum. Sa nu aduc aminte de ce probleme apar la dieseluri din cauza combustibilului de rahat de la noi. Benzinarul meu nu e deloc pretentios. Asa ca...nu as lua un diesel decat cu motor mic, cai putini si sa fie exclusiv pt oras, iar masina obligatoriu noua si cu garantie. Nu e vina producatorului, dar la noi nu merita.

30 Apr 2007, 16:15

ecstaz ce ar fi daca ar duce dieselul 7000 ture la un cuplu de 500 nm????? nu ar mai sta nici un benzinar sau nici macar unu propulsat de NOS langa el. Iarasi intra chestia cu cuplul si RPM.

30 Apr 2007, 16:49

he, he... un benzinar turbo ar fi ideal. are cuplu de pe la 1600 rpm.

30 Apr 2007, 17:41

ma cam indoiesc

30 Apr 2007, 18:53

$1 scrie:$2e, he... un benzinar turbo ar fi ideal. are cuplu de pe la 1600 rpm.


Eu unul am ramas uimit de noul motor de la VW de 1,4 TSI si 170 CP (mai aveam putin si ma transformam in fan VW); nu mai dormeam noaptea cu gandul la el pana acum vreo doua saptamani cand mi-a aratat un prieten un site (nu-l mai stiu, din pacate) din germania din care reiesea ca deja au inceput sa apara probleme de fiabilitate :twisted: ; sa-l vedem si pe ala de la fiat de 1,4 si 150 CP :evil: .
Si ca o consolare pentru cei cu motoare aspirate: motoarele turbo au viata mai scurta! (cu toate astea si eu visez tot la o benzina turbo)

30 Apr 2007, 19:30

http://forum.softpedia.com/lofiversion/ ... 11978.html

mai cautati si voi fratilor

30 Apr 2007, 19:40

diesel-ul o ia pe coaja de la benzinar ! cu tot cu , cuplul lui! la putere echivalenta sau pe aproape!
http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=167391
dar broasca testoasa castiga intotdeauna ! mai incet si mai sigur!
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.ph ... sc&start=0

30 Apr 2007, 19:56

$1 scrie:$2e gustibus non discutandum.......eu iarasi raman fan diesel......nimic nu se compara cu un diesel de generatie noua cu 500nm cuplu si 220CP..........(ma refeream la motorul de 3000cc de la BMW)

ai tupeu sa te pui cu un benzinar de 3000cc de la BMW?

01 Mai 2007, 16:53

Am vazut si eu 2 filmulete cu TSI-ul (indicatoarele de pe bord) si m-a bagat in boala :D , intr-unul din ele se ducea destul de repede de le 30 la 190 km/h intr-o singura treapta ! (a3-a) , ce diesel poate asta ?

01 Mai 2007, 17:11

Scrie undeva ca trebuie sa te duci de la 30 la 190 intr-o singura treapta? Ce daca diesel-ul se duce in 3? Conteaza cine trece mai repede linia de sosire.

01 Mai 2007, 17:12

Si oricum astea sunt basme. Noi folosim masinile pentru scopuri "domestice", nu pentru curse. Si in afara pistei tot diesel-ul ruleaza.

01 Mai 2007, 17:14

Pai asta e , ca pana schimba dieselu 3 trepte, tsi-ul a trecut linia de sosire :D

Si pt ca tot te-ai bagat in seama :)
"Oricum cuplul diesel ramane de baza pentru ca la benzina tre sa urci in ture ca sa simti puterea, pe cand la diesel se simte imediat." de turbo lag ai auzit ?

Totusi as prefera un diesel la 200+ CP depinde si de diferenta de pret...

01 Mai 2007, 17:42

$1 scrie:$2a cam indoiesc


dc te indoiesti? nu ai vazut ca pina si motorul de 2,5 L de pe focus ST are cuplu de 320nm de la 1600 rpm pina la 4000 rpm.

01 Mai 2007, 18:54

eu nu stiu de ce sunt atatea discutii e clar ca dieselul nu e facut pt turati mari daca dai mai mult in el e pa la revedere nu e ca benzinaru

01 Mai 2007, 20:08

Ca sa ma clarific, pentru uz zilnic consider mai potrivit diesel-ul,iar pentru performanta si sport otto-ul. Insa nu prea vad loc de performanta si sport in Romania, decat cu pretul de a te pune in pericol pe tine si pe ceilalti. Ce faci cu 200 de cai? Un motor echilibrat cu 90 de cai te scoate din orice situatie. Sa mergi cu 160 pe DN1 sau cu 200 pe A2 mi se pare inconstienta, nesimtire si indiferenta fata de ceilalti. Deci in continuare tin cu diesel.

02 Mai 2007, 09:47

linkul cu deosebirea intre cuplu si putere e tare...

Vad ca topicul s-a transformat in ceva gen diesel vs benzina...nu pot sa zic decat ca masinile adevarate sunt benzinare si au tractiune spate :) De ce nu face si lamborghini sau ferari motoare diesel daca sunt asa performante? :)

Nu m-ar incanta decat consumul...dar diferenta de pret+pozele cu niste volante de diesel de pe aici+topicurile nesfarsite despre injectoarele cazute m-au convins...ca sa nu mai spun de tacanit-ul ala care ma scoate din pepeni :)

Am mers cu mai multe diesel-uri si intr-adevar trag bine (inclusiv Logan dci care mi s-a parut ca trage mult mai bine decat 1.4mpi) insa la benzina am o plaja mult mai mare de turatii in care pot sa ma desfasor si am o satisfactie mai mare la condus.

Asa cum bine spunea cineva...gusturile nu se discuta...fiecare isi ia dupa cum ii place, dupa nevoi, bugete si alte alea, insa eu unul o sa raman pe benzina.

02 Mai 2007, 09:51

Ce ziceti de victoria de la Le Mans a unui diesel?

02 Mai 2007, 10:18

$1 scrie:$2inkul cu deosebirea intre cuplu si putere e tare...

Vad ca topicul s-a transformat in ceva gen diesel vs benzina...nu pot sa zic decat ca masinile adevarate sunt benzinare si au tractiune spate :) De ce nu face si lamborghini sau ferari motoare diesel daca sunt asa performante? :)




Crezi ca cine are 200-300 mii de euro pentru o masina il mai intereseaza consumul ??? sau l-ar incanta tzacanitul unui diesel ???? :roll: :roll:
Din umilele mele cunostinte motoarele diesel au devenit populare datorita consumului redus si fiabilitate, folosite in special pentru transport.

02 Mai 2007, 10:27

singuru sport in care poate in graba nu o sa vedem un diesel este F1, dar in rest precum zicea ddexter, la LaMans audi a dat clasa la toti cu modelul R10.

02 Mai 2007, 10:44

Am auzit ca , la Le Mans , cu dieselul au putut sa fenteze niste regulamente facute pe principiul benzinei.

Intrebare pt focusari (model nou) diselelisti, in doua grupe : 1.6 90 si 1.6 109/1.8/115:
Ce turatie aveti la 50km/h in tr. a 4-a ?
Răspunde