Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

vulcanizare auto. profitabil???

29 Aug 2010, 21:16

salut. de ceva timp ma tot gandesc la idee de a-mi deschide o vulcanizare auto, desi, nu am experienta in acest domeniu.ideeia mi-a venit dupa ce am inchis o firma care traia din adaos comercial, si traia din ce in ce mai greu.
ma gandesc k la o vulcanizare auto se face o investitie , la inceput, apoi prestezi servicii si nu mai investesti decat in consumabile care oricum au o valoare nesemnificativa in raport cu incasarile.

ideeia ar fi ca la o vulcanizare ai de platit doar o chirie la 10 metri patrati maxim, energia electrica si salariul angajatilor.
tinand cont ca sunt din braila , unde chiriile nu`s asa de mari, si nici salariile cred ca ar fi ok.
voi ce parere aveti?
are cineva vulcanizare auto? sau macar prieteni/rude care au asa ceva?

Re: vulcanizare auto. profitabil???

29 Aug 2010, 21:29

eu stiu o vorba: socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ.... daca ar fi asa "profitabila " afacerea, nu crezi ca ar fi vulcanizari la tot pasul? ma plimb foarte mult prin tara, si vad contrariul... Eu as face mai repede o spalatorie,cu mai multe servicii, nu doar spalat... succes

Re: vulcanizare auto. profitabil???

29 Aug 2010, 21:40

poate ai dreptate , dar, omiti un lucru, CEL MAI IMPORTANT LUCRU, la o spalatorie costurile de pornire a unei afaceri sunt de 10 ori mai mari. stii cumva cat costa filtrele prin care se curata apa dupa ce curge de pe masina???
te omoara astia de la mediu. plus ca ai nevoie de constructie serioasa nu de o camara de 4/4 metri.

Re: vulcanizare auto. profitabil???

29 Aug 2010, 21:40

In mai bine de 7-8 ani am facut o pana, doua cu Matizul si mi-am taiat o roata la Focus... :D
Eu nu m-as gandi doar la investitii, ci la castigurile zilnice; degeaba nu platesc decat salariile la 1-2 angajati daca ei castiga 10 lei pe zi...

Re: vulcanizare auto. profitabil???

29 Aug 2010, 21:53

legat de partea cu incasarile.... am un amic care lucreaza la una din cele mai vestite vulcanizari din oras. incasarile acestei vulcanizari sunt in medie de 10 milioane pe zi. ma gandesc ca dak as incasa 3-4 milioane pe zi is boier.

Re: vulcanizare auto. profitabil???

29 Aug 2010, 21:56

300-400 lei pe zi din ce? trebuie sa ai ce servicii sa oferi. roluit/indreptat jante, spalare anvelope etc.

Re: vulcanizare auto. profitabil???

30 Aug 2010, 06:41

pai pune mana si fa un business plan si vezi ce iti iese... investitia initiala nu e deloc neglijabila nici la vulcanizare. Intereseaza-te ce utilaje si scule iti trebuie, cat costa, daca exista posibilitatea ca in prima faza sa le inchiriezi sau sa le iei in leasing, vezi ce autorizatii iti trebuie si cat costa... pune totul pe hartie si trage linie.

Re: vulcanizare auto. profitabil???

30 Aug 2010, 10:38

Am un cunoscut care si-a facut vulcanizare cu scule second hand din Germania.
Nu am mai tinut legatura insa si nu stiu cum i-a mers afacerea.

Re: vulcanizare auto. profitabil???

30 Aug 2010, 12:12

bussines planul il voi face, tocmai deaia strang informatii ;)

Re: vulcanizare auto. profitabil???

30 Aug 2010, 18:47

$1 scrie:$2oate ai dreptate , dar, omiti un lucru, CEL MAI IMPORTANT LUCRU, la o spalatorie costurile de pornire a unei afaceri sunt de 10 ori mai mari. stii cumva cat costa filtrele prin care se curata apa dupa ce curge de pe masina???
te omoara astia de la mediu. plus ca ai nevoie de constructie serioasa nu de o camara de 4/4 metri.

Si profitul e de 300% dupa aceea :)). Nu?

@pashu_boossu2005: Conteaza foarte mult locatia vulcanizarii si ce servicii oferi. Si bineinteles conteaza si reclama.

Re: vulcanizare auto. profitabil???

30 Aug 2010, 18:53

nu ai luat in calcul salariul oamenilor...cum nu faci ceva in confectii(unde abunda forta de munca in Braila) intereseaza-te cat este salariul la un ``meserias`` Ca totusi sculele alea trebuie manevrate de cineva care se pricepe, nu?

Re: vulcanizare auto. profitabil???

31 Aug 2010, 09:58

pot sa-ti spun una-alta pe tema asta. cunosc un nene ce are o vulcanizare de succes in arad si am mai aflat cate ceva...

pt. o simpla vulcanizare iti trebuie minim:
-aparat de jantat/dejantat anvelope cu accesorii
-aparat de echilibrat roti cu accesorii
-compresor minim 100 l cu accesorii
-manometre (2)
-pistol pneumatic prezoane/piulite
-cricuri hidraulice laterale profi (ideal 2) cu accesorii
-pt. masinile mai vechi, cu camera - aparat vulcanizat la cald
-chei pt. prezoane/piulite
-cheie dinamometrica pt. strangere finala
-leviere
-alte scule marunte (surubelnite, scule pt. snururi vulcanizare, cutite, etc.)
-bazin cu apa pt. probe
-stoc ventile, petice, snururi de vulcanizare
-stoc valve
-stoc adezivi si alte chimicale pt. curatat si lubrifiat
-stoc plumbi de diferite feluri pt. echilibrari
-spatiu de lucru in care sa incapa toate astea plus zona de vestiar cu minim chiuveta
-spatiu pt. masina in lucru
-spatiu pt. masini in asteptare (clientul ce n-are loc de parcare si pleaca, putine sanse sa se intoarca)
-apa si curent electric
-sistem incalzire (pt. iarna)
-un angajat priceput + un ucenic (optional)
-ideal un loc de asteptare cu masa si scaune pt. clienti, optional un aparat de cafea.

cu toate astea vei fi capabil sa repari anvelope.

din pacate toate astea nu sunt suficiente pt. o afacere de minim succes...
cei ce se ocupa doar cu reparat anvelope pot spune ca au orar facultativ...

pt. ca vulcanizarea sa aibe succes, iti trebuie mai multe. partea asta te va deceptiona putin...
vulcanizarile de succes ofera spre vanzare anvelope. noi sau uzate, baza fiind cele uzate.
pt. asta iti trebuie un spatiu mult mai mare pt. depozitare, cu rasteluri pt. anvelope. iti mai trebuie o relatie prin vestul europei de unde sa aduci gumele - asta ca sa poti practica niste preturi pt. toata lumea. iti mai trebuie minim o duba pt. transport si sofer de cursa lunga (braila - austria minim). poti apela la firme de transport dar pretul anvelopei va creste in curtea ta si clientii te vor evita. mai poti cumpara anvelope uzate aduse de altii de prin vestul tarii, dar tot asa, vei avea preturi mari.
pt. toate astea trebuie o logistica bine pusa la punct pt. fluenta maxima. nu poti spune "ma duc sa vad ce gasesc". trebuie sa sti ca gasesti ce vrei.
e bine sa ai si un loc de prezentare de anvelope noi. macar doo branduri.

normal ca ultima parte presupune investitie serioasa, cu un stoc mic nu convingi pe nimeni.
mai trebuie un loc in care sa expui jante de aluminiu - se fac si din asta bani, mai putin importanti, dar reclama e fara pret.

in arad sunt 4-5 vulcanizari de succes, care au tot ce am scris mai sus sau mai mult. practicand preturi decente la anvelope uzate, e coada mai tot timpul la ei. cei cu preturi doar cu 20% mai mari, cu stocuri mici de gume sau cei care numa' repara anvelope sunt pe nicaieri... bate vantu' pe la ei, eventual le mai intra pe usa vecinii.
cei "mari" au multe reclame pe stalpii din apropiere (pe o anumita raza) gen "vulcanizare la 200 m". la "pravalie" au banere imense in care scriu inclusiv un pret informativ pt. gumele mai uzuale (ex: anvelope sh 13, 14, 15" la 32 lei, montaj inclus).
fluturasele de publicitate si brosurile imprastiate prin oras sunt deasemenea necesare.

cu investitia minima pt. reparat anvelope nu faci treaba.
investitia substantiala in logistica si stocuri iti aduce succes.
din pacate asa sta treaba.
si inca n-am pomenit de firma/autorizatia in sine, ce aduce alte cheltuieli initiale mari.
o vulcanizare are maxima fluenta de clienti primavara devreme si toamna tarziu, cand se schimba gumele vara/iarna.

bafta!
Răspunde