Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Teapa la emag.ro - site cu descrieri eronate

25 Iun 2007, 19:24

Pana acum eram un client fidel al emag.ro intrucat gaseam aici destul de multe chestiuni IT si erau unii dintre comerciantii care acceptau direct plata cu card online.

Totusi, problemele au inceput cu achizitionarea unui rucsac.

Astfel, produsul este urmatorul:
http://www.emag.ro/accesorii_notebook/r ... TSB04101EU

conform descrierii este culoarea: "Black/Grey/White Nylon" iar aici apar primele neregularitati: site-ul companiei NU OFERA INFORMATII IN LIMBA ROMANA. Ma rog, fiind baiat scolit am inteles ca are culoarea negru/gri/alb. Poza arata ca cea de mai jos:
http://forum.clubford.ro/files/img37103_2 ... 27_124.jpg

Ceea ce am primit in schimb:
http://forum.clubford.ro/files/21062007265_108.jpg

Neregularitati:
- NU ESTE IN CULORILE GRI, ALB SI NEGRU CI IN CULORILE OLIVE/VERDE, CREM SI NEGRU.
- ARE UN IMPRIMEU CARE NU APARE IN FOTOGRAFIE.

Problema nu era asa de mare daca nu erau nesimtiti si nu incercau sa te prosteasca in fata:
1. Am contactat telefonic furnizorul imediat in ziua achizitiei solicitandu-i acestuia trimiterea unui rucsac conform descrierii de pe site. Operatorul telefonic mi-a solicitat sa trimit un email scris cu solicitarile noastre, ceea ce am si facut.
2. Dupa o zi, neprimind un raspuns am mai trimis un email cu acelasi continut amenintand insa cu OPC. Efectul amenintarii cu OPC: in 20 min am primit un telefon de la un reprezentant de relatii cu clienti care in ciuda explicatiilor mele conform carora produsul este neconform cu descrierea de pe site mi-a comunicat faptul ca "am primit exact de am comandat" si ca "produsul nu poate fi returnat intrucat l-am desfacut din ambalaj" (lucru care contravine cu legea comertului de la distanta care stipuleaza clar ca firma respectiva trebuie sa permita returnarea produselor in 10 zile indiferent de motiv; in plus nu aveam cum sa vad culoarea si imprimeul fara a-l deschide)
3. O alta magarie este faptul ca nu spun clar pe site ca ai voie sa te razgandesti si sa trimiti produsele in 10 zile (lucru obligatoriu)

Prin urmare, nu am reusit sa obtin permisiunea de a returna rucsacul si inapoierea banilor cheltuiti ceea ce este oarecum ilegal.

Problema nu sta in valoarea rucsacului ci in principiu. In plus, daca cumparam un aparat de 3000 euro si ei greseau specificatiile - cine isi lua teapa? Practic "multumita" unor specificatii scrise si a unor imagini gresite, consumatorul poate cumpara ce vede pe site si primi cu totul altceva! Mai mult, furnizorul nu recunoaste si nu accepta rezolvarea de bunavoie a acestei probleme.

Prin urmare am depus o reclamatie la OPC si astept.

Iar pe voi va sfatuiesc: NU CUMPARATI DE LA EMAG.RO intrucat produsele pot avea specificatiile gresite iar ei nu vor accepta returnarea acestora in termenul legal.
Fişiere ataşate
21062007265.jpg
Asa am primit
(41.61 KiB) Descărcat de 429 ori
img37103_22032007153327.jpg
asa arata pe site-ul emag.ro
(44.1 KiB) Descărcat de 431 ori

25 Iun 2007, 20:23

Dupa ce vad din pozele tale chestiunea cu culorile nu poti sa o pui in discutie.
Par a fi aceleasi cu cele din poza de pe site indiferent cum sunt descrise (in limite decente de toleranta).
Insa partea cu dragonul ala... aici ai dreptate trebuie sa ti-l inlocuiasca.

25 Iun 2007, 20:50

Io vad in partea de jos a paginii pusa de tine un text: "eMAG.ro face eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor din acesta prezentare. Rareori acestea pot contine mici inadvertente: fotografia are caracter informativ si poate contine accesoriii neincluse in pachetele standard, unele specificatii sau pretul, pot fi modificate de catre producator fara preaviz sau pot contine erori de operare. Toate promotiile prezente in site sunt valabile in limita stocului. Va stam oricand la dispozitie pentru eventuale clarificari."

Nu le iau apararea in vreun fel, dar nici nu-i atac.

Esti sigur ca exista o lege care zice chestia cu zilele de returnare la comertul online? Asta o intreb pentru stiinta mea...

25 Iun 2007, 20:55

fara sa le iau apararea iata ce scrie mai jos sub fotografia de pe site-ul lor:

"eMAG.ro face eforturi permanente pentru a pastra acuratetea informatiilor din acesta prezentare. Rareori acestea pot contine mici inadvertente: fotografia are caracter informativ si poate contine accesoriii neincluse in pachetele standard, unele specificatii sau pretul, pot fi modificate de catre producator fara preaviz sau pot contine erori de operare. Toate promotiile prezente in site sunt valabile in limita stocului. Va stam oricand la dispozitie pentru eventuale clarificari."

si eu am cumparat de la ei (LE-> citeva din cele cumparate de la ei: imprimanta 1700 RON + iPod cadou, aparat foto 800 RON, hdd-uri 2 buc 160 Gb) dar nu am avut surprize niciodata. cind am cumparat (din alta parte) textile sau geanta de la aparatul foto am cerut expres in mailul de comanda sa mi se trasnmita o fotografie a produsului asa cum este el in realitate. in plus vezi ca peste tot in toate site-urile scrie ca fotografia nu reprezinta termen contractual.

poti avea cistig de cauza ca nu respecta termenii legali pentru comertul la distanta, dar si aici mai e un dar mare de tot: la receptionarea coletului ai semnat de primire si ca este conform cerintelor si atrunci ai renuntat la dreptul tau de a-l returna. acest lucru este in formularul standard al celor care fac livrari. eu de obicei deschid pachetele in fata curierului si daca nu imi convine ceva il trimit inapoi cu acelasi curier cu care a venit (chestia asta am invatat-o de la un amic de afara) si astfel nu receptionez marfa!

una peste alta iti urez bafta cu OPC-ul dar te rog (pentru binele tau) nu-ti face mari sperante!
Ultima oară modificat de bogdanv pe 25 Iun 2007, 22:07, modificat de 2 ori în total.

25 Iun 2007, 21:29

@28fun: mie mi se pare ca exagerezi, dar... cum spuneau si ceilalti, fiecare are dreptul la o opinie.
Eu, ca si Bogdan am luat de la ei chiar si un laptop de 3100 RON, iar in promotie era inclusa o minge de fotbal de piele TOSHIBA, pe care au livrat-o .. totul in stare excelenta.

Inca o data, eu unul nu am avut probleme, deci e posibil ca eu sa fi fost norocos, sau tu ghinionist.

cat priveste problema ta, de acord cu imprimeul, de acord cu returnarea!!

In rest, mie rucsacul imi pare - in limitele decetei - identic! :D

BAFTA

25 Iun 2007, 22:07

Si eu cred ca ar trebui sa returnezi produsul.

Cred ca te poti folosi de asta, daca ma incadrez:
$1 scrie:$2 CAPITOLUL II - Dreptul de denunţare unilaterală a contractului

Art. 7.
- (1) Consumatorul are dreptul de a denunţa unilateral contractul la distanţă, în termen de 10 zile lucrătoare, fără penalităţi şi fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care pot cădea în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 10 zile prevăzut pentru exercitarea acestui drept începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator, dacă au fost îndeplinite prevederile art. 4;
b) pentru servicii, din ziua încheierii contractului sau după încheierea contractului, din ziua în care obligaţiile prevăzute la art. 4 au fost îndeplinite, cu condiţia ca întârzierea să nu depăşească 90 de zile.

(2) În cazul în care comerciantul a omis să transmită consumatorului informaţiile prevăzute la art. 4, termenul pentru denunţarea unilaterală a contractului este de 90 de zile şi începe să curgă:
a) pentru produse, de la data primirii lor de către consumator;
b) pentru servicii, de la data încheierii contractului.


sau asta :
$1 scrie:$2CAPITOLUL III - DREPTURILE CONSUMATORILOR
Art. 27.
– Consumatorii beneficiază de următoarele drepturi:
b) de a fi informaţi complet, corect şi precis, asupra caracteristicilor esenţiale ale produselor şi serviciilor, astfel încât decizia pe care o adoptă în legătură cu acestea să corespundă cât mai bine nevoilor lor, precum şi de a fi educaţi în calitatea lor de consumatori;
Ultima oară modificat de toxicristi pe 25 Iun 2007, 22:13, modificat de 2 ori în total.

25 Iun 2007, 22:10

Cine este Articolul 4?

Art. 27 nu poate fi invocat atata vreme cat exista acea nota de subsol...

25 Iun 2007, 22:16

Art. 3. - (1) Înainte de încheierea contractului la distanţă comerciantul trebuie să informeze consumatorul în timp util, corect şi complet asupra următoarelor elemente:

a) identitatea comerciantului şi, în cazul contractelor care prevăd o plată anticipată, adresa acestuia;
b) caracteristicile esenţiale ale produsului sau serviciului;
c) preţul de vânzare cu amănuntul al produsului sau serviciului;
d) cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
e) modalităţile de plată, de livrare sau de prestare;
f) dreptul de denunţare unilaterală a contractului, cu excepţia cazurilor prevăzute în prezenta ordonanţă;
g) costul utilizării tehnicii de comunicaţie la distanţă, în cazul în care acesta este calculat altfel decât conform tarifului de bază;
h) perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
i) durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs sau serviciu.
(2) Informaţiile prevăzute la art. 3 alin. (1), al căror scop comercial trebuie să rezulte fără echivoc, vor fi comunicate în mod clar, uşor de înţeles de către consumator, prin orice mijloc adaptat tehnicii de comunicaţie la distanţă utilizate, ţinând seama de principiile de bună practică comercială în tranzacţii şi de principiile care guvernează protecţia persoanelor lipsite de capacitate de exerciţiu.

(3) În cazul comunicărilor telefonice, la începutul oricărei conversaţii cu consumatorul comerciantul are obligaţia de a-şi declina identitatea, precum şi de a indica în mod explicit scopul comercial al apelului.

Art. 4. - (1) Comerciantul trebuie să transmită consumatorului, în scris sau pe un alt suport de informaţii durabil, la dispoziţia sau accesibil acestuia, în timp util, în perioada executării contractului, următoarele:

a) confirmarea informaţiilor menţionate la art. 3 alin. (1) lit. a)-f), dacă acestea nu au fost transmise, în forma prevăzută la alin. (1), înainte de încheierea contractului;
b) condiţiile şi modalităţile de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală, pentru cazurile prevăzute în prezenta ordonanţă, sub forma clauzei următoare: "Consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunţă la cumpărare, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului", redactată cu caractere îngroşate. În cazul omiterii acestei clauze, produsul sau serviciul este considerat livrat fără cerere de comandă din partea consumatorului, conform prevederilor art. 14;
c) sediul comerciantului, la care consumatorul poate să îşi prezinte reclamaţiile;
d) informaţii privind service postvânzare şi garanţiile oferite;
e) condiţiile de denunţare unilaterală a contractului, atunci când acesta are o durată nedeterminată sau o durată mai mare de un an.
(2) Dispoziţiile prevăzute la alin. (1) lit. a), b), d) şi e) nu se aplică în cazul serviciilor a căror execuţie este realizată cu ajutorul unei tehnici de comunicaţie la distanţă, dacă aceste servicii sunt furnizate o singură dată şi facturarea lor este efectuată de operatorul de comunicaţie.
Ultima oară modificat de bogdanv pe 25 Iun 2007, 22:17, modificat 1 dată în total.

25 Iun 2007, 22:17

si mai este si asta di anceeasi lege:

Art. 23. - În caz de litigiu, sarcina dovedirii obligaţiilor prevăzute la art. 4, a respectării termenelor şi a existenţei acordului consumatorului, prevăzut la art. 5, la art. 11 alin. (1) şi la art. 15, revine comerciantului.

deci daca el dovedeste ca ai semnat de primire.....saalam alecu'...doamne feri

25 Iun 2007, 22:19

dar poti sa le dai cu ordonanta asta in cap spre stiinta prin fax sub forma de notificare si sa le trimiti ruksacul inapoi in termenul specificat. costurile expeditiei pot cadea in sarcina ta in baza aceleiasi legi, insa.

25 Iun 2007, 22:25

Pai e o problema aici - eu am luat rucsacul pe firma - si nu eram la birou cand s-a receptionat pachetul...

Oricum, problema de fond este ca atat imaginea de pe site cat si descrierea text nu coincid cu ceea ce s-a primit efectiv.

si nici macar asta nu ma eneveaza - pentru ca rucsacul mi se pare relativ ok si asa iar la 80 ron mi se pare foarte ok.

Ceea ce ma enerveaza la culme este principiul - si anume faptul ca desi au facut o greseala (poza si descrierea din site) NU au recunoscut si mai mult, nu mi-au spus absolut deloc ca am dreptul sa returnez produsul si sa imi dea banii inapoi in 10 zile. Pur si simplu au spus ceva de genul: "tu esti fraierul care nu a citit ca pozele au caracter infromativ".....(iar eu am spus ca pozele ca pozeele insa si textul e gresit iar ei au raspuns ca nu e adevarat, ca am primit exact ce am comandat).

Stiu ca e o problema minora (teoretic) insa ma enerveaza la culme cand cineva profita de tine si incearca sa te fraiereasca pe fata.

25 Iun 2007, 22:29

nu tin cu ursu si nici cu lupul dar mai pot incadra chestiunea la un articol:

Art. 10. - Consumatorul nu poate denunţa unilateral următoarele tipuri de contracte, cu excepţia cazurilor în care părţile au convenit altfel:
a) .......
c) contracte de furnizare a unor produse executate după specificaţiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum şi a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid;
d) ......

btw: chestia cu nu am fost al birou ...e spaga ta: da mandatarul care a semnat in locul tau in judecata ca nu a receptionat marfa conform pozei vazute de tine...glumesc!

stiu ca e nasoala senzatia de a fi luat de fraier.... si cred ca nici eu nu m-as lasa usor pina nu mi s-ar da cel putin un raspuns negativ din partea autoritatii care reglementeaza acest domeniu.
ai de ales: keep it on sau "keep walking" ...cite 50 de ml "on 2 rocks" de citeva ori si gata iti trece!

25 Iun 2007, 22:34

Ultimul articol (10) chiar nu se poate incadra in situatia de fata. De fapt, nu cred ca mai pot apela la nicio scuza in fata articolului 7 (indiferent de semnatura).
Si pe site la ANPC este titlu destul de mare.

26 Iun 2007, 00:15

Eu zic sa facem un miting!

26 Iun 2007, 06:35

Eu zic ca trebuie sa insisti...
Din cate stiu si la cumparaturile "live" sunt obligati sa primeasca marfa inapoi; acele afise cu "Nu primim marfa inapoi" nu au nici o putere in fata OPC.
Eu sunt de acord ca se mai produc greseli, dar la fel de bine si ei trebuie sa le accepte.

Mai ciudat mi s-a parut altceva: la Targus nu exista modelul (presupunem ca ar fi vechi, OK), dar pe alte site-uri aparea poza fara dragon pentru acelasi PN. Verifica sa fie acelasi PN.

26 Iun 2007, 08:44

eu sunt de parere ca reactia este putin exagerata :| de la un simplu rucsac cu desen si pana la a "NU CUMPARATI DE LA EMAG.RO " e cale lunga. am cumparat de nenumarate ori de la ei si sunt multumit. si o sa mai cumpar.

26 Iun 2007, 09:37

Si eu am mai comandat de la emag, voi mai comanda si il recomand si la prieteni, dar daca primesc un produs care nu e conform descrierii nu voi ezita sa il trimit inapoi.

26 Iun 2007, 10:29

Sa va dau niste linkuri cu plangeri despre e-mag ? sau cautati voi pe forumurile de calculatoare.

26 Iun 2007, 10:29

Ce tine de IT eu prefer PC Garage...calculeaza zilnic preturile la cursul bnr....te informeaza prin sms asupra evolutiei comenzii.
Acum daca apar nereguli..asta e peste tot...indiferent de site.

26 Iun 2007, 13:25

nu stiu ce sa zic. am cumparat de la ei un laptop. la nici 24 ore de la comanda a si ajuns coletul. dupa mine s-au mai luat cativa prieteni si au comandat si ei (unul a luat un laptop pentru el si unul pentru firma, pda cu navigatie, camera foto si video, o gramada, deci). acum planuiesc sa comand o camera foto. eu am fost multumit de cum am fost servit.

26 Iun 2007, 18:06

$1 scrie:$2 Renuntarea la cumparare

“Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantului ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, în termen de 10 zile lucratoare de la primirea produsului sau, in cazul prestarilor de servicii, de la incheierea contractului. “

Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat (in ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte si documentele care l-au insotit). Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client iar rambursarea contravalorii produsului se va face in cel mult 30 de zile de la retur.
Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, ne rezervam dreptul de solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand sau, la optiunea clientului, ii vom reexpedia produsul, pe cheltuiala acestuia.
Acesta clauza se aplica conf. O.G. 130/2000, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in O.G. 130/200 art. 2 lit.e.


sursa : http://info.emag.ro/index.php?action=ar ... d=20&lang=
Răspunde