Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

presiune cu azot(avantaje, dezavantaje)

25 Iun 2007, 22:38

eu stiu doar avantaje :
1.cica nu se mai incalzesc cauciucurile
2.cauciucul imbatraneste mai greu
3.nu se dilata si nici nu se contracta
bun acum care sti dezavantaje?

25 Iun 2007, 22:52

http://www.stiriauto.ro/articol/578/Ne- ... -pneuri--/

http://auto.howstuffworks.com/question594.htm

si un citat cu o opinie haioasa de pe un forum:

Azotul in cauciucuri creste performantele unei masini. Sa explic:
Cauciucuri umflate cu aer = gratis
Cauciucuri umflate cu azot = o gramada de bani
Scade portofelul => scade greutatea pe care o cara masina => acceleratii mult mai bune.

25 Iun 2007, 23:04

plus ca te poti si ridica......exact cum e si cu baloanele... :D

25 Iun 2007, 23:06

ma in concluzie care ai azot si esti multumit eu imi bag maine si nu ma doare capu'l

25 Iun 2007, 23:07

$1 scrie:$2a in concluzie care ai azot si esti multumit eu imi bag maine si nu ma doare capu'l


eu am! :D nu am sesizat diferente, poate doar presiunea constanta in pneuri.

25 Iun 2007, 23:12

pai si cam de unde-l puneti in roti ?

26 Iun 2007, 00:20

si eu am azot in sosoni...cam 80% din aerul din el...

26 Iun 2007, 06:49

Pe masina anterioara am pus azot in martie si pana iarna cand am trecut la gumele de iarna nu am facut nici macar presiunea. Am facut-o atunci si era fix cat bagasem primavara. La fel la cea actuala. Nu de alta, dar ma saturasem ca vara sa am dimineata devreme 1.7, pe la pranz 1.9 si dupa-amiaza pe focul cel mare, 2.1, iar masina sa se comporte diferit in functie de caldura de afara...

26 Iun 2007, 08:39

pai ziceti fratilor care-s locurili unde se poate pune azotu' asta, si care-i procedura: se goleste tot aeru si se toarna azot? la presiunea specificate de ford pe stickerul de pe stalpul masinii?

26 Iun 2007, 09:21

Eu m-am "abonat" la AutoSoft Dudesti. Cum se intra pe calea Dudesti din intersectia cu McDonalds Dristor, e pe dreapta la 2 pasi. Da, la presiunea specificata. Si, da, teoretic trebuie golit tot si pus azot. Eu am schimbat si valvele cu unele de inox daca tot am ajuns la ei...

26 Iun 2007, 09:22

$1 scrie:$2ai ziceti fratilor care-s locurili unde se poate pune azotu' asta, si care-i procedura: se goleste tot aeru si se toarna azot? la presiunea specificate de ford pe stickerul de pe stalpul masinii?


Da. In principiu e cum ai spus tu, scoate aerul si in locul lui baga azot. Eu am pus la SAMA dar cred ca orice service cu pretentii poate face operatiunea asta. Din februarie pana acum nu am mai umblat la roti si se prezinta la fel indiferent de temperatura sau mai stiu eu ce.

26 Iun 2007, 09:24

Ma bate gandul si pe mine, avand in vedere temperaturile de afara... Am la cauciucurile de iarna azot si mi s-a parut OK.
Partea proasta este cand trebuie sa-i mai bagi putin aer si nu ai pe cineva cu azot la indemana.

26 Iun 2007, 09:28

$1 scrie:$2a bate gandul si pe mine, avand in vedere temperaturile de afara... Am la cauciucurile de iarna azot si mi s-a parut OK.
Partea proasta este cand trebuie sa-i mai bagi putin aer si nu ai pe cineva cu azot la indemana.

merge si asa! cu putin aer peste :D Cand am fost la revizia de 2500 si-au bagat un pic nasul si mi-au trântit aer peste azot.
Ultima oară modificat de vică pe 26 Iun 2007, 09:29, modificat 1 dată în total.

26 Iun 2007, 09:28

Pai de ce sa-i mai bagi aer... Una din ideile cu azotul este ca nu scapa asa usor prin eventualii pori (molecula e mai mare decat cea de oxigen, tralala, nu am fost premiant la zoologie :D). Am facut presiunea saptamana trecuta (avand un drum la AutoSoft) si pe dreapta scapase putin de tot, ca am luat o groapa faina la viteza mare si se indoise un pic janta. Dar altfel nu ai motive sa bagi aer...

26 Iun 2007, 09:41

Cat costa operatiunea cu azotul?

26 Iun 2007, 09:42

Eu am vazut ca poti sa iti pui azot cam la orice vulcanizare... Un tip de acolo imi zicea ca nu poti sa pui aer peste azot. Cica in momentul in care ai azot, si pui putin aer s-a dus tot azotul...

Si eu am pus, si intr-adevar nu scade presiunea. Asta e marele avantaj ca rezista bine la orice temperaturi. Iarna nu se comprima, iar vara nu se extinde ca alte gaze.

26 Iun 2007, 09:48

$1 scrie:$2u am vazut ca poti sa iti pui azot cam la orice vulcanizare... Un tip de acolo imi zicea ca nu poti sa pui aer peste azot. Cica in momentul in care ai azot, si pui putin aer s-a dus tot azotul...


pe unde s-a dus? :D Exista o singura gaura, si prin aia sufla ala aer, deci?

26 Iun 2007, 09:48

gata m-ati convins, o sa ma duc la aia pe dudesti, cas la 2 pasi de mine

26 Iun 2007, 09:59

$1 scrie:$2at costa operatiunea cu azotul?

Vreo 12 lei pentru toate rotile la Autosoft Fundeni.

26 Iun 2007, 10:06

rotile cu azot sunt mai usoare fata de cele cu aer? daca sunt mai usoare conteaza mult acest lucru?voi ce stiti?

26 Iun 2007, 10:06

In cazul meu

Cauciucuri noi + aer = am verificat presiunea cam odata pe luna si e ok de mai bine de jumatate de an

Cauciuc bun dar mai vechi + azot = trebuie sa ii refac presiunea odata pe luna .....


Ca metoda de "introducere" se procedeaza in urmatorul fel. Se dezumfla roata, se baga azot... dupa care se da drumul la amestecul format si se mai face odata presiunea....deci aer oricum ramane dar in proportie mica


Avantajul azotului este "teoritic" invariatia lui cu temperatura, in alte cuvinte vara cand e fierbinte isi pastreaza acelasi volum....si cam atat. Povestile cu molecula de azot care nu trece prin porii cauciucului sau ca nu il imbatraneste sunt basme.

26 Iun 2007, 10:10

De ce basme? Oare mint toate site-urile care discuta pe tema asta? Hmmm...

http://www.toyo.com.au/tech_info11.html e bun de citit...

26 Iun 2007, 11:12

Apropo de cauciuc "mai vechi" la care trebuie facut plinul: am avut la fel pe Matiz (faceam presiunea la roata cand faceam plinul de benzina) si la un moment dat m-am saturat si l-am dus la un mester care l-a verificat indeaproape. Surpriza! Avea doua cuie si un surub. Dupa ce l-a reparat am scapat de probleme...

26 Iun 2007, 11:54

http://www.auto-soft.ro - gasesti acolo adresele pentru dudesti si fundeni (16 RON - mi-am pus eu pe 1 iunie 2007)
http://www.autozoneonline.ro - barbu vacarescu si buzesti, nu stiu pretul
http://www.samaservice.ro - e mai scump circa 8 ron/roata

si ar mai fi citeva locatii dar despre care nu am auzit nimic si atunci nu le scriu.

eu si anul trecut am bagat de la autosoft si am fost multumit de modul in care lucra baietii de acolo. vezi ca pe fundeni e mai aglomerat decit pe dudesti.

eu m-am simtit bine pe azot si pot sa iti spun ca dupa 160 km autostrada cu media de 160 rotile mele erau caldute spre deosebire de ale unui pertener de drum pe rotile caruia nu putei sa pui mina.

daca ai presiunea facuta corect, conform indicatiilor de pe tabelul masinii, vei simti ca gropile se amortizeaza totusi altfel, adica masina nu mai este atit de rigida/saltareata.

26 Iun 2007, 13:45

apropo de roti calde... care o fi temp optima a cauciuculi pentru aderenta maxima..... si cu ocazia asta aflam si daca azotul e bun :)

26 Iun 2007, 15:52

Aerul nostru cel de toate zilele contine 78.084% azot asa ca toti avem azot in cauciuri, cel mai mare avantaj al unei umflari complete cu azot este scaderea uzurii cauciucului mai precis elementelor metalice care in lipsa oxigenului nu cum sa oxideze (rugineasca). Ar mai fi dilatarea si comprimarea mai mica in functie de temperatura datorata tot lipsei de oxigen, dar cum oxigenul e de numai 20% diferenta nu e asa mare.

26 Iun 2007, 16:41

$1 scrie:$2erul nostru cel de toate zilele contine 78.084% azot asa ca toti avem azot in cauciuri.

Inseamna ca am azot si in plamani ... si daca ma gandesc bine si masina mai are putin si trece automat pe NOS ... :D

26 Iun 2007, 21:12

Am citit articolele ... maine ma duc sa-mi bag azot ... stie cineva unde pot sa fac chestia asta in Constanta ??? Cu stima

26 Iun 2007, 22:55

cam mare batai de cap vam dat cu topicul asta :P eu am facut presiune si e ok 4 lei de roata acum sa vedem daca zboara :D

27 Iun 2007, 03:07

Nu am citit texte scrise de specialisti in domeniu, iar de parerile istetilor de pe la ateliere nu tin cont niciodata: singurul principiu care functioneaza la acestia in recomandarea/contraindicarea unei metode, proceduri sau atitudini este propriul lor interes financiar. Dar avand in vedere faptul ca aerul obisnuit contine mai mult de 70% azot, am convingerea aproape ferma ca povestea cu umflarea anvelopelor cu azot pur este o smecherie absolut inutila.
Răspunde