Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 10:13

Trec la sbiect

Si-a pus tata alarma cu pager, cu modul de pornire din telecomanda (de vreo 2 ani). Cred ca VIPER

Masina Octavia Tour (2003) - 1.9 TDI / 90cP - cutie manuala.

Sistemul a functionat foarte bine, bine montata.

Pana zilele trecute, si anume : masina parcata (la strand), alarma armata normal (fara procedura de pornire din telec), lasata in viteza (fara frana de mana) - a pornit motorul !!!

Lume adunata ca la urs, masina in gard (din fericire zic, pt ca se putea mult mai rau, doamne fereste), si motorul pornea si se oprea la cateva minute - alarma suna in draci ! Cand a ajuns la fata locului, tata nu a putut decat sa constate toate astea - a scos borna de la baterie, a pus-o la loc, aceeasi poveste (mai pornea, iar se oprea aiurea, fara comanda aferenta)

A fost cu ea la cel care i-o montase (un prieten de-al meu), a constatat si el anomalia si a ramas sa se uite dupa amiaza la ea (bineinteles, masina a ramas pe dreapta cu borna scoasa). Dupa amiaza insa nu a mai facut (se racorise un pic afara) !

S-a uitat la modul (stupefiat, mai ales ca are si el montat asa ceva pe masina) - pare ca a gasit niste contacte imperfecte...dar... deh !

Deocamdata MODULUL CU PRICINA OUT ! #:-S :-t

Voi ce ziceti de asta? A mai patit cineva asa ceva?

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 11:52

Mie nu mi se pare o idee buna deloc montarea unei astfel de alarme, dar asta probabil ca e opinia mea.

Sa nu cumva sa fi primit din greseala cod de pornire (alarma). Fie de la o alta alarma, fie s-a apasat pe alarma fara sa se constientizeze, fie a scapat cineva telecomanda jos, ...sunt destui de multi de "fie", dar asta e ...

Eu nu cred ca un contact imperfect a pornit masina. Asta pentru ca ar trebui sa fie totul prea "aranjat" sa se faca acel contact imperfect exact intre pinii potriviti. Si daca da, intrebarea mea ar fi: de ce nu ar porni si masina la fel, printr-un contact imperfect ? :D

PS: alarmele auto aftermarket au prostul obicei de a se decalibra .. fie pierd telecomenzile, fie pornesc de nebune si nu se mai opresc ...

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 12:03

1 gresala - masina nu se lasa in viteza, de aceea s-a inventat frana de mana
2-a gresala - nu a tras frana de mana
3-a gresala - instalare proasta a sistemului de alarma pe masina - atat timp cat sistemul de alarma e in modul activ, ar trebui ca un releu sa nu permita pornirea masinii - prin intreruperea alimentatii
4-a gresala - probabil nu a montat firul pt. frana de mana - care ii spune alarmei ca frana de mana nu e trasa, caz in care modulul de pornire de la distanta ar trebui sa ramana dezactivat

Problema probabil a fost la microprocesorul din modulul de pornire.. sau de la releul care "simuleaza" pozitia demaror de pe contact.

La masinile cu cip in cheie - imobilizator, ca sa treci de acest sistem si sa poti porni masina din telecomanda, iti trebuie un sistem care sa emuleze cipul din cheie sau ca sa transmita codul din cip dintr-un loc ascuns in zona contactului, unde e sistemul original care citeste codul din cip ... = transponder. Acest transponder nu ar trebui sa functioneze (sa fie alimentat) decat daca sistemul de alarma a primit codul de pornire =>
5-a gresala - instalare proasta a transponderului.

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 12:05

daca masina are cutie manuala, nu ar fi trebuit lasata pe liber, eventual cu frana de mana trasa ?
eu stiu ca la o astfel de alarma nu-ti porneste motorul daca un senzor sesizeaza ca masina e in viteza, tocmai pentru a nu te trezi cu ea in gard sau mai rau

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 12:53

$1 scrie:$2 gresala - masina nu se lasa in viteza, de aceea s-a inventat frana de mana

te-as contrazice - eu stiu ca masina se lasa in viteza + frana de mana trasa (in viteza sigur ! )
$1 scrie:$22-a gresala - nu a tras frana de mana

de acord, dar vorbim de o masina parcata normal (facem abstractie de modulul de pornire)
[/quote]
$1 scrie:$23-a gresala - instalare proasta a sistemului de alarma pe masina - atat timp cat sistemul de alarma e in modul activ, ar trebui ca un releu sa nu permita pornirea masinii - prin intreruperea alimentatii

si pe releul ala cine-l comanda? cumva primeste o comanda electronica?
$1 scrie:$24-a gresala - probabil nu a montat firul pt. frana de mana - care ii spune alarmei ca frana de mana nu e trasa, caz in care modulul de pornire de la distanta ar trebui sa ramana dezactivat

te contrazic si de data asta, si repet, NU a fost activata procedura de pornire din telec (care fara frana de mana trasa nu se activeaza)
$1 scrie:$2Problema probabil a fost la microprocesorul din modulul de pornire.. sau de la releul care "simuleaza" pozitia demaror de pe contact.

banuiesc ca a luat-o razna microprocesorul, oricum si-a luat niste comenzi peste procedura de activare !
$1 scrie:$2La masinile cu cip in cheie - imobilizator, ca sa treci de acest sistem si sa poti porni masina din telecomanda, iti trebuie un sistem care sa emuleze cipul din cheie sau ca sa transmita codul din cip dintr-un loc ascuns in zona contactului, unde e sistemul original care citeste codul din cip ... = transponder. Acest transponder nu ar trebui sa functioneze (sa fie alimentat) decat daca sistemul de alarma a primit codul de pornire =>

este scos din tester
din cate stiu eu, si daca nu ar recunoaste cipul ar da la demaror ca nebuna
gandeste-te ca sa zicem masina e scoasa din viteza, frana de mana trasa, dar ea da ca nebuna la demaror pana ia foc !
$1 scrie:$25-a gresala - instalare proasta a transponderului.

pai - a mers fara probleme 2 ani
detaliaza te rog
Ultima oară modificat de TOTALSENDER pe 21 Iul 2011, 13:02, modificat 1 dată în total.

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 13:00

Am si eu asa ceva la masina, daca nu e trasa frana de mana nu porneste.
Daca v-ati jucat cumva la butoanele telecomenzii, sa nu fi programat cumva o pornire a motorului la o anumita ora.

Ca raspuns la intrebarea din titlu, nu-si merita banii. Incalzirea stationara (webasto sau siroco) e de neinlocuit.

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 13:13

Nuuu,
nu s-a jucat nimeni, si, si daca s-ar fi jucat, tot nu avea voie sa se intample asa ceva, mai ales ca "joaca" a continuat si dupa ce ia scos borna si...tot asa !

O sa pun aici procedura de pornire pentru cei ce nu stiu (ca principiu)

ai parcat masina, ai motorul pornit (deci scoasa din viteza), tragi frana de mana (logic ca altfel pleaca la vale), apesi un buton pe telec., te dai jos, inchizi portiera (lasi motorul pornit) si apesi iar un buton pe telecomanda - moment in care motorul se opreste si alarma se activeaza (daca am uitat ceva sa ma corecteze cei ce poseda si stiu mai bine)

neexecutarea unuia din pasi impiedica finalizarea procedurii (deci, daca frana de mana nu e trasa, de exemplu)

in momentul in care lasi masina parcata normal, fara a aplica aceasta procedura, nu trebuie sa ai grija faptului ca e in viteza sau nu !

Eu consider ca era necesara o conditie de siguranta mecanica, suplimentara, independenta de acel modul ! De exemplu un intrerupator mecanic pus, ca principiu, dupa acel modul - intre modul si electromotor (vorbesc principial) - care fara a apasa acel buton sa nu aiba cum, fizic vorbind sa-si ia comanda de pronire (tensiune pe electromotor) - practic intrerupere fizica a circuitului printr-un comutator mecanic !

Treaba e mai okei la cutiile automate, dar si acolo poate interveni un asemnea caz si sa dea la automat toata ziua !

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 13:24

$1 scrie:$2te-as contrazice - eu stiu ca masina se lasa in viteza + frana de mana trasa (in viteza sigur ! )


Cum sa lasi masina in viteza? ASta e prima regula: masina se scoate din viteza si se trage frana de mana!

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 13:35

si daca plesneste cablul de frana de mana? intreb si eu

daca lasi masina in panta sau rampa... o lasi doar in frana de mana?

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 13:54

$1 scrie:$2Treaba e mai okei la cutiile automate, dar si acolo poate interveni un asemnea caz si sa dea la automat toata ziua !


Am avut eu pe Passatul automatic alarma cu pornirea motorului din pager si pot sa zic urmatoarele:

- nu am avut niciodata vreo problema de genul celei expuse, o singura data a avut o eroare in sensul ca nu vroia sa mai porneasca si atunci a fost de la niste contacte imperfecte care odata curatate au remediat problema;

- la cutiile automate e mult mai simplu ptr ca acolo (si la Passat si la Mondeo) daca nu ai trecut levierul cutiei in P (park) atunci nu poti scoate cheia din contact deci cind ai iesit din masina poti fi sigur ca procedura de pornire din telecomanda e safe. BTW - in manualul alarmei de la Passat scria clar si explicit:'' only for cars with automatic transmission''! Procedura de pornire ere mult mai simpla in sensul ca tineai apasat un buton al telecomenzii timp de citeva secunde si motorul pornea indiferent daca alarma era armata sau nu (daca era atunci raminea armata si dupa ce descuiai si intrai trebuia sa invirti cheia fizic in contact si apoi orice altceva, altfel se oprea instant);

- procedura de pornire ptr cutia mecanica mi se pare alambicata, adica eu trebuie sa ma gindesc si sa stiu dinainte ca voi vrea sa pornesc masina din telecomanda peste 2 ore sau miine dimineata - e destul de ciudat; la automatice pornesti si opresti din telecomanda oricind ptr ca levierul e intotdeauna in pozitia sigura!

- pe Mondeo am montat exact aceeasi alarma dar fara modulul de pornire ptr ca nu mi s-a parut asa de util (iarna sau vara) si nici nu vroiam sa mai stau cu cipul ascuns prin masina (unsafe!) - de altfel cred ca nici nu aveam cum ptr ca am luat masina cu 2 chei, una simpla si una cu cip...

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 14:02

da,
la automata eviti riscul sa te trezesti cu ea in pom

dar se poate intampla sa te trezesti ca incepe sa de ca nebuna la automat (teoretic), cel putin nu pleaca de pe loc :D

tocmai acea procedura alambicata - pt cutia manuala - ar fi un plus de safety, dar...

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 15:57

La viper exista "MODUL ASIGURARE PUNCT NEUTRU TRANSMISIE MANUALA"
cat despre "dat la automat pana inebuneste" :) , alarma are un fir care se trage la semnalul de turatie daca suporta masina daca nu se instaleaza alt modul se numeste Generator Semnal Tacho altfel dupa ce ar porni, alarma tot ar da la automat.
Si nu da ca nebuna, daca masina nu porneste dupa ce da de 3 ori la automat se opreste procedura de pornire.

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

21 Iul 2011, 16:26

Exact, asa e, nu da chiar de nebuna la automat, plus ca se poate seta timpul cit actioneaza demarorul, asta ptr ca iarna sa poata actiona mai mult si vara mai scurt...

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

22 Iul 2011, 07:12

mai baieti

pai, cred ca nu m-am facut pre bine inteles

eu nu vorbesc de functionarea normala aici - eu vorbesc de o situatie in care modulul electronic o ia razna (ceea ce s-a si intamplat la mine)

toate conditiile de siguranta intra in acel modul - pana aici e clara treaba - dar, daca se intampla vreo anomalie (repet : s-a si intamplat !!! ), ce impiedica acel modul sa nu dea la automat nebuneste ?

nu are cum? pai are, tocmai v-am spus ca s-a intamplat (in cazul meu a pornit singura, fara vreo comanda, masina fiind in viteza - in alt caz ar putea sa solicite electromotorul pana ia foc sau... mai stiu eu ce)

mai exact : nu te poti baza pe electronica strict atunci cand e vorba de siguranta !

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

22 Iul 2011, 13:30

La Ford de ex, variantele mai noi, daca imobilizatorul nu confirma cipul din cheie nu se invarte electromotorul.
Dezactivarea imobilizatorului a fost iar o gresala. Daca a facut asta, atunci nu a mai folosit transponder => siguranta scazuta la furt si ca efect secundar eliminarea unor "piedici" in pornirea motorului de la distanta care in cazul de mai sus ar fi fost de folos.

In tot sistemul de alarma + transponder, pt. pornirea masinii ai nevoie de cel putin 3 rele. Daca a fost eliminat transponderul, atunci s-a eliminat necesitatea unui releu. Daca nu s-a instalat corect conform punctului 3 atunci s-a mai eliminat un releu.

Deci pornirea accidentala s-a produs ca urmare a defectarii acelui releu - care a actionat demarorul sau microprocesorul / comanda de la microprocesor (in general un microprocesor nu are destul putere sa alimenteze bobina unui releu, asa ca acesta comanda un tranzistor care alimenteaza releul) l-a activat.

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

22 Iul 2011, 13:44

Sunt de acord cu tine, numai ca

daca nu elimina cipul din tester, trebuia lasata o cheie in masina... si deci... cu ce diferea fata de cazul acesta?

Si nu, nu s-a eliminat nimic, numai ca sistemul a inceput sa dea comanda de pornire aiure, peste orice element de siguranta

Eu vad util, repet, sa pui un elemnt de siguranta de tip comutator (nu releu), intre acel modul si electromotor. Pentru ca degeaba ai conditii de siguranta, microswitch-uri care sunt preluate tot de acel modul - daca asta o ia razna, cine-l mai opreste ?

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

22 Iul 2011, 14:08

$1 scrie:$2..
Eu vad util, repet, sa pui un elemnt de siguranta de tip comutator (nu releu), intre acel modul si electromotor. Pentru ca degeaba ai conditii de siguranta, microswitch-uri care sunt preluate tot de acel modul - daca asta o ia razna, cine-l mai opreste ?

Adica un heblu, mai pe scurt...
Si cand vrei sa pornesti masina din telecomanda dai din heblu, te duci in casa si o pornesti din telecomanda... =))

Re: Modul pornire din telecomanda : DA sau NU?

22 Iul 2011, 19:55

Chiar asa :D

numai ca dai din heblu cand faci procedura necesara pornirii din telecomanda (adica atunci cand cobori din masina) :)

Ti se pare altceva mai sigur ?


PS : din cate discutam cu cineva care a mai patit treaba asta, se pare ca ar fi vorba de un condensator care "se umfla"

cand am informatii noi, revin....
Răspunde