Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Ce inseamna garantia la masina?

10 Oct 2007, 15:15

Poate e offtopic. Eu nu am gasit alt undeva. Ce inseamna garantia masinii si la ce te ajuta ea? Din cate am inteles toti platesc caruta de bani pe revizii si etc la ford doar ca sa nu piarda garantia. Pana acum nu am inteles exact ce ofera aceasta "garantie". Poate doar niste cuvinte in plus. De fapt pot sa o iau ca pe un optional la masina.

10 Oct 2007, 15:23

Pai asa cum este perceputa in general, garantia acopera defectele ascunse de fabricatie...
Sa spunem ca iti cade pompa de motorina, se strica ceva la motor, cutia de viteze, etc; in cazul in care se considera ca este defect de fabricatie se inlocuieste gratuit de catre producator.
Nu intra in garantie consumabilele (cauciucuri, placute de frana, chiar parbrizul are 1000 sau 1500 km garantie, ulei, diverse fitre) iar utilizarea in alt mod decat cel declarat (sau chiar combustibil de calitate proasta) poate conduce la un defect care sa iasa din conditiile de garantie. Normal ca pentru asa ceva vor fi necesare dovezi.
Diferenta platita la service-urile Ford (si in general la service-urile de marca) este nesemnificativa daca te gandesti la cat te costa unul din subansamblele mai mari inlocuite pe garantie.

10 Oct 2007, 15:39

Bine, stiam chestile acestea dar ma intereseaza mai mult faptul cum poti demonstra ca este defect din fabrica. La service ei o sa vina cu destul de multe argumende prin care demonstreaza ca e din vina utilizatorului si nu a lor. Mi se pare cam aiurea ce face ei. Si este o chestie mai mult de nume.

10 Oct 2007, 15:41

Nu am auzit nici un caz in care sa se fii stricat ceva unei masini si sa ii fii facut "garantia". De fiecare data toti pe care i-am auzit au platit.
Iar o parere particulara asupra masinii este ca: O masina daca nu are probleme in primii 15-20k de kilometrii cu siguranta nu o sa mai aiba pana la 150-170k. Dar asta e doar parerea mea.

10 Oct 2007, 16:28

$1 scrie:$2u am auzit nici un caz in care sa se fii stricat ceva unei masini si sa ii fii facut "garantia". De fiecare data toti pe care i-am auzit au platit.
Iar o parere particulara asupra masinii este ca: O masina daca nu are probleme in primii 15-20k de kilometrii cu siguranta nu o sa mai aiba pana la 150-170k. Dar asta e doar parerea mea.


Problema injectoare/pompa de motorina de la Focus 1 TDCI (produse pana prin 2002, parca) tinea de garantie, OctavianC spunea ca in Anglia se stia de asta. Problema aparea peste 100.000 km.
Repet: garantia este pentru defectele ascunse de fabricatie/materiale. Daca totul e OK de ce sa ne suparam pentru asta? :lol:

10 Oct 2007, 16:40

Uite un mic exemplu:

Masina noua (Fiat GP), cateodata ploua in masina.

Dusa la Service, reparata PE GARANTIE - fara nici o cheltuiala din partea posesoarei.

10 Oct 2007, 17:34

Volanta este cea care cade la 100 000 km :D....injectoarele cum iti este norocul. Chiar am citit de un caz in care la un mondeo TDCI i-au cazut injectoarele, le-a schimbat pe garantie si dupa 2 luni au cazut din nou(desi nu era pilitura). La fel i-a schimbat si au cazut din nou. Drept urmare i-a dat o masina noua in locul ei. E ceva politica de genul, nu am citit dar am auzit de cazuri in care reprezentanta a dat masina noua pt ca masina vanduta avea ceva probleme mari de fabricatie care ducea la caderea unor piese in mod repetat....nu stiu daca la fel e si in romania

10 Oct 2007, 17:35

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2u am auzit nici un caz in care sa se fii stricat ceva unei masini si sa ii fii facut "garantia". De fiecare data toti pe care i-am auzit au platit.
Iar o parere particulara asupra masinii este ca: O masina daca nu are probleme in primii 15-20k de kilometrii cu siguranta nu o sa mai aiba pana la 150-170k. Dar asta e doar parerea mea.


Problema injectoare/pompa de motorina de la Focus 1 TDCI (produse pana prin 2002, parca) tinea de garantie, OctavianC spunea ca in Anglia se stia de asta. Problema aparea peste 100.000 km.
Repet: garantia este pentru defectele ascunse de fabricatie/materiale. Daca totul e OK de ce sa ne suparam pentru asta? :lol:



Si au reparat masinile? cele care aveau probleme. Oricum nu poti compara Anglia cu Romania. Acolo cand isi dau seama de existenta unei probleme isi bat capu' pana o rezolva. Dar la noi incearca sa o rezolve dar in asa fel ca serviceul sa incaseze bani. Iar in Romania nu situ cate cazuri ca cel de mai sus au fost rezolvate pe garantie si cate pe bani!

10 Oct 2007, 17:40

$1 scrie:$2olanta este cea care cade la 100 000 km :D....injectoarele cum iti este norocul. Chiar am citit de un caz in care la un mondeo TDCI i-au cazut injectoarele, le-a schimbat pe garantie si dupa 2 luni au cazut din nou(desi nu era pilitura). La fel i-a schimbat si au cazut din nou. Drept urmare i-a dat o masina noua in locul ei. E ceva politica de genul, nu am citit dar am auzit de cazuri in care reprezentanta a dat masina noua pt ca masina vanduta avea ceva probleme mari de fabricatie care ducea la caderea unor piese in mod repetat....nu stiu daca la fel e si in romania


Nu stiu daca ai citit postul scris de baiatul cu ST, care l-a luat din reprezentanta (masina folosita cca 5-10k). La 2 saptamani dupa cumparare i-a crapat chiuloasa iar la alt interval de timp tot foarte scurt, ambreajul. Nu am citit tot sa vad cum s-a terminat dar el se plangea ca nu i-o fac pe garantie. Deci la noi e foarte greu sa demonstrezi ca e din fabricatie si poti sa le spui de cate ori ai vrea ca nu ai umblat la nimic ca ei tot pe a lor o tin.
O voalanta nu stiu cat e normal sa tina dar dupa 100.000 km nu iti mai ia nici draq garantia in seama (practic nu teoretic)

10 Oct 2007, 17:49

Fiecare caz trebuie analizat in detaliu...
Ca sa schimbe cei din Anglia injectoarele stai linistit ca au cazut cateva sute pana si-au dat seama ca este un defect de fabricatie.
Unele subansamble se pot defecta si din proasta utilizare (mers subturat, etc.).
Lui Zvony i-au schimbat la 40.000 km parca unul sau ambele amortizoare pe garantie.

10 Oct 2007, 17:53

Ma bucur cand aud asta, chiar daca nu prea imi vine sa cred pentru ca le-ar fi foarte usor sa zica, ca este din cauza gropilor. De curiozitate cat are garantie un amortizor?

10 Oct 2007, 18:02

da au inlocuit piesele. Aici se porneste de la premiza ca, clientul este cinstit si a mers frumos cu masina, deci daca cade ceva in garantie, fiti sigur ca o repara fara nici o discutie.

Legat de baiatul cu chiuloasa, poate sa ii actioneze in judecata. Eu am avut probele cu un 307, care avea probleme, si a stat 6 luni in service. Masina era pe firma, s-a trimis un mail in franta in care li s-a explicat situatia frumos.
Cei din franta au sunat la bucuresti si au cerut explicatii......imaginati-va ce au facut cei din bucuresti dupa ce au fost luat la raspundere de francezi cu cei din oradea...... in concluzie ce nu au facut in 6 luni au facut in nici 10 zile.

10 Oct 2007, 18:34

Tiry213, certificatul de garantie explica exact ce este si ce nu este acoperit de garantie.

De ex, in cazul meu, masina luata noua, nu merg 2 linii la dezaburire luneta. Astept sa o inlocuiesc pe garantie.
Sper sa nu fac o greseala si apoi sa am alte probleme ca e montata de baietii nostri dibaci din RO. Ma rog, asta e alta poveste.

10 Oct 2007, 20:51

bine....aia au dat mail in franta! dar noi ce ar trebui sa facem? sa dam mail in USA? slabe sanse sa ne si raspunda cineva!

10 Oct 2007, 21:07

noi tinem de Ford Germania

Kontakt Ford-Werke GmbH
Postanschrift, Telefon, Fax
Ford-Werke GmbH
Kundenzentrum
Postfach 71 02 65
50742 Köln

Tel.: 0221 903-33 33 (Mo - Fr: 7:30 bis 17:00 Uhr)
Fax: 0221 903-28 69

Besucheradresse:
Ford-Werke GmbH
Henry-Ford-Str. 1
50735 Köln

10 Oct 2007, 21:29

aha....trebuie sa tin minte asta :)
oricum...ar fi bine de facut o petitie....in care sa ne trecem toti membrii forumului....si sa trimitem la ford germany....sa cerem scaderea costurilor reviziilor in tara....pt ca sunt mult mult prea mari! :)

11 Oct 2007, 00:44

sunt mici in comparatie cu tarifele din uk de exemplu. Doar o ora de manopera e 80 lire....120 euro.

11 Oct 2007, 00:49

hai ca iar ajungem sa comparam salariile acusi... :)

11 Oct 2007, 01:33

$1 scrie:$2ai ca iar ajungem sa comparam salariile acusi... :)

Deci ora de manopera e de doua ori mai ieftina ca la noi in tara!

11 Oct 2007, 10:10

da....e mai ieftina manopoera intradevar.....este la jumate.....dar pt o interventie de o ora...in UK te taxeaza o ora.....in romania te taxeaza 2 ore....pt ca a fost mai complicat!

Mie la revizia de 15.000 mi`a luat 370 lei manopera! adica 112euro!

11 Oct 2007, 14:02

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ai ca iar ajungem sa comparam salariile acusi... :)

Deci ora de manopera e de doua ori mai ieftina ca la noi in tara!


nu stiu daca e de doua ori mai ieftina....la Bacau e 20 euro/ ora de manopera inclusiv TVA si 22 euro/ora de manopera pe parte electrica....fata de 120 euro/ora in UK....

as zice ca in Romania ora de manopera e de 6 ori mai ieftina ca in UK, nu ? :D

11 Oct 2007, 14:05

si de ce iti ia 370 lei pt o revizie??? in romania! :) Hmm??

11 Oct 2007, 16:10

Garantia e chestia ai cu care ne mint ei ca sa platim pretul dublu al reviziilor.

11 Oct 2007, 16:13

$1 scrie:$2Garantia e chestia ai cu care ne mint ei ca sa platim pretul dublu al reviziilor.


De acord aici

11 Oct 2007, 18:20

$1 scrie:$2a....e mai ieftina manopoera intradevar.....este la jumate.....dar pt o interventie de o ora...in UK te taxeaza o ora.....in romania te taxeaza 2 ore....pt ca a fost mai complicat!

Mie la revizia de 15.000 mi`a luat 370 lei manopera! adica 112euro!


Si crezi ca in UK iti facea revizia de 15.000 cu o ora de manopera? Si la ei ora tot 60 minute (standard, cu cate 60 de secunde fiecare :lol: ) are...

11 Oct 2007, 19:05

In privinta timpului mi-e cam dificil sa spun cate minute are o ora la englezi. Dar ce e sigur la noi este faptul ca te iti taxeaza tipul de cand iesi de pe usa casei pana ajungi inapoi (nu iti taxeaza doar tipul reviziei). Deci clientul plateste si pauzele alora de tigari, si plimbatul aluia prin atelier, si chatul cu ceilalti pe acolo.

11 Oct 2007, 19:17

$1 scrie:$2n privinta timpului mi-e cam dificil sa spun cate minute are o ora la englezi. Dar ce e sigur la noi este faptul ca te iti taxeaza tipul de cand iesi de pe usa casei pana ajungi inapoi (nu iti taxeaza doar tipul reviziei). Deci clientul plateste si pauzele alora de tigari, si plimbatul aluia prin atelier, si chatul cu ceilalti pe acolo.


Fratilor, pentru toate operatiile exista norme de timp tehnologice...
La schimbarea unui filtru de ulei daca este trecut in norme 30 min atata te taxeaza, chiar daca il face in 15 min (ca e mai smecher si a descoperit o solutie diferita) sau in 2 ore ca a intervenit si pauza de masa/tigara.

Uitati-va la revizii similare (sau macar partea de baza, gen ulei/filtre) facute in aceleasi service-uri pe masini similare. Unele au durat 2 ore, altele poate 3 dar pretul a fost acelasi.

11 Oct 2007, 19:41

da? si atunci de ce lui alecsanco i`a luat 630 lei pe revizia de 15.000, iar mie 806 pe aceeasi revizie? hmm? :)

11 Oct 2007, 19:44

$1 scrie:$2a? si atunci de ce lui alecsanco i`a luat 630 lei pe revizia de 15.000, iar mie 806 pe aceeasi revizie? hmm? :)


Ati facut revizia in acelasi service???

LE: Si in Bucuresti sunt preturi diferite Romcar/BDT/CSD...

11 Oct 2007, 19:53

Mie doar 486. Dar motor benzina.
Răspunde