Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

DICTIONAR!

22 Oct 2007, 00:58

am tot vazut pe siteuri de masini multe cuvinte in engleza care nu prea isi gasesc traducerea in romana sau nu cum ar trebui...si m-am gandit ca ar fi de folos un topic unde fiecare ce nu intelege sa scrie aici cuvantul si cine are cunostinte sa dea explicatii concrete!

ca sa fiu primu...final drive ratio...ce inseamna si valoarea care o are ce reprezinta
...top gear ratio...asta cam ce ar fi
numa bine!

MOD edit: te rog foloseste butonul "EDIT", nu posta consecutiv.

22 Oct 2007, 01:17

Am mutat topicul la Discutii libere, nu prea are ce cauta la Focus.

Si ca sa fiu ontopic:

final drive ratio = raportul de demultiplicare al diferentialului
top gear ratio = raportul de demultiplicare al ultimei trepte a cutiei de viteze

Valoarea fiacarui termen reprezinta exact ce scrie...
Ultima oară modificat de Huffy pe 22 Oct 2007, 01:30, modificat de 2 ori în total.

22 Oct 2007, 01:29

si ca sa iesim din termeni stintifici ce inseamna...raportul de demultiplicare al diferentialului... si ...raportul de demultiplicare al ultimei trepte a cutiei de viteze ...
daca se poate mai pe intelesul unora care nu cunosc termeni astia
multumesc!

22 Oct 2007, 01:32

Pai pt ca o imagine face mai mult decat o mie de cuvinte uite aici surse de documentare in caz ca nu stim ce inseamna "gear ratio" si cu ce se mananca rotile dintate, reductoarele, diferentialele si cutiile de viteze...

http://en.wikipedia.org/wiki/Gear_ratio
http://science.howstuffworks.com/gear-ratio.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Differenti ... chanics%29

Pe scurt "gear ratio" sau raport de de/multiplcare reprezinta raportul dintre numarul de rotatii efectuate de axul de iesire si numarul de rotatii efectuat de axul de intrare, fie ca e vorba de cutie de viteze, diferential sau reductor.
Mai simplu, in cazul unui diferential cu raportul 1:4,27 , o rotatie completa a rotilor este efectuata la fiecare 4,27 rotatii ale axului cardanic (daca avem tractiune spate)
Ultima oară modificat de Huffy pe 22 Oct 2007, 01:40, modificat 1 dată în total.

22 Oct 2007, 01:32

scuze ca nu am postat unde trebuie,si mersi hufi de ajutor...
dar valoarea cum e mai bine sa fie cat mai mare sau cat mai mica?

22 Oct 2007, 01:41

Okay, o sa incerc sa explic un pic da e cam greu sa faci traducerea cum trebuie..

Cand ai "x" gear ratio, acela este numarul de rotatzii pe care trebuie sa-l faca motorul (implicit arborele cotit) pentru o singura rotatzie a diferentialului din transmisie, in treapta "x". Cu cat este mai mare valoarea, cu atat mai mult cuplu ai in treapta aia. La toate masinile, cea mai mare valoare o are treapta I. Valorile scad pana la treapta a 5-a/6-a, care au valori sub 1, insemnand ca acele trepte sunt potrivite pentru croaziera, nu pentru acceleratie puternica. Valoare mare = acceleratie mai buna..valoare mica = viteza maxima mai mare, pentru ca motorul o sa se invarteasca mai "incet" decat rotile (la rapoarte sub 1.00)

Top gear ratio este pur si simplu valoarea raportului la ultima treapta a cutiei.

Final drive ratio este raportul dintre diferentialul din transmisie si axul care invarte rotile, adica de cate ori se roteste axul din transmisie pentru o revolutie a rotzii.

Ca sa luam un exemplu..

1st 3.583
2nd 2.038
3rd 1.414
4th 1.108
5th 0.878
Final drive 3.824

In treapta I, motorul face 3,583 rotatzii pentru o rotatzie a diferentialului, care la randul lui trebuie sa faca 3,824 rotatii pentru a invarti o data roata. Per total, in treapta I, pentru a se invarti o data roata e nevoie de 13,7 rotatii ale motorului.
Ultima oară modificat de AndyJ91 pe 22 Oct 2007, 01:42, modificat 1 dată în total.

22 Oct 2007, 01:42

Valoarea nu are un "ideal". Este calculata in functie de puterea motorului, turatia maxima a acestuia si destinatia "masinariei" ...performanta, consum mic, etc.
Ultima oară modificat de Huffy pe 22 Oct 2007, 01:59, modificat 1 dată în total.

22 Oct 2007, 01:55

mersi mult de explicatii..acum am priceput si eu cum sta treaba
numa bine!

22 Oct 2007, 01:59

Nimeni nu le stie pe toate asa ca acest topic mi se pare o idee buna.

Re: DICTIONAR!

29 Apr 2008, 22:29

stie cineva la ff1 tddi 90 cp final drive ratio este 3.41,ma intereseaza in a1a a2a a3a a4a a5a ce valori are gear ratio?
multumesc!
numa bine!

Re: DICTIONAR!

03 Mai 2008, 19:20

daca stie cineva aceste valori va rog sa mi le dati si mie.multumesc!
numa bine!
Răspunde