Switch to full style
ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Prezoane jante aliaj --> jante tabla

05 Noi 2007, 15:49

Salut,

Prezoanele de la jantele de aliaj sunt bune pentru jantele de tabla? (am citit pe forum ca de la tabla nu sunt bune pentru aliaj...). Am sunat la firma de unde voiam sa-mi cumpar cauciucurile dar nu stiau... si nici nu au prezoane...

Mersi.

05 Noi 2007, 16:08

Prezoanele sint OK, piulitele insa nu ;)
Alea pentru tabla nu merg la cele de aliaj. Invers se poate.
Daca ai jenti de tabla si vrei sa pui de aliaj, tre sa iei si piulite pentru ele.

Asta e valabil la Ford. La alte marci nu au complexe de astea ;)

05 Noi 2007, 16:26

Ba da, "complexul" exista si nu e al producatorului.
Este vorba de putina fizica si chimie. Nu se "suporta" Al cu Otelul ( compusi ai Fe ), apar microcurenti care duc la electroeroziunea Al.

05 Noi 2007, 17:25

eu am jante de aliaj si rezerva de tabla iar cand am facut pana am folosit aceleasi prezoane si piulite cu succes

05 Noi 2007, 17:44

$1 scrie:$2u am jante de aliaj si rezerva de tabla iar cand am facut pana am folosit aceleasi prezoane si piulite cu succes


Daca nu gresesc, piulitele au si profile diferite (cele pentru aliaj sunt putin conice), iar costurile sunt total diferite, pacat de piulitele de aliaj sa le strici.

05 Noi 2007, 17:46

Pai asta e ideea, daca ai in standard jante de Al, atunci ai si piulite (de prezoane nu mai vorbiti, ca sunt toate la fel) pentru ele. Daca pui janta de otel de la rezerva nu trebuie sa pui piulite pentru "tabla" pentru ca se presupune ca nu mergi "o vesnicie" cu ea. Nu se impaca Al cu otel, dar sa nu crezi ca-ti pierzi rota asa cu una cu doua.

06 Noi 2007, 12:01

problema se pune putin alfel, cred ca este vorba de suprafata de contact.
piulitele si prezoanele facute pentru aliaj merg si la tabla , invers nu e recomandat.
cele pentru aliaj au partea conica mai mare, ca sa nu se infiga in aliaj (fiind mai moale), astfel creste suprafata de contact.
partea cu electrochimia nu o prea iteleg, sa-mi arate cineva piulite de al pt roti de al.
unele genti de aliaj au din fabrica o insertie metalica, special pentru asta.

06 Noi 2007, 12:25

$1 scrie:$2a da, "complexul" exista si nu e al producatorului.
Este vorba de putina fizica si chimie. Nu se "suporta" Al cu Otelul ( compusi ai Fe ), apar microcurenti care duc la electroeroziunea Al.



aaaaaaaaa.....mda....asa e! :)

06 Noi 2007, 15:18

Am facut operatiunea de schimbare a rotilor si am asistat si eu. Piulitele de la jentile de aliaj existente pe masina au 2 conuri pentru strangerea rotii: in varf cel mai mic si cel mai mare in spatele lui. Conul mic e pentru rotile de tabla , iar cel mare pentru rotile de aliaj.
Daca pe masina nu ar fi fost si roti de aliaj, piulitele pentru rotile de tabla ar fi fost "clasice", mai scurte, cu un singur con in varf.
Sper ca am reusit sa ma fac inteles :)

06 Noi 2007, 16:13

In aceasta privinta exista si un buletin de service emis de ford si anume ca nu se pot folosi piulite de la jentile de tabla la cele de aliaj.Odata ca nu asigura o prindere corecta, si risti ca intr o curba sa te depasesca roata :) glumesc.Pe langa prindere incorecta mai este vorba si de treba cu niste reactii chimice....dar nu stiu sa va spun pt ca stau destul de prost cu chimia.Buletinul in gasiti in TIS.

06 Noi 2007, 16:17

deocamdata am pus rotile de iarna (jenti tabla) cu piulitele de la jentile de aliaj, dar azi imi aduc cei de la forcar piulite pentru jenti de tabla ca sa fiu eu impacat :D

06 Noi 2007, 16:35

$1 scrie:$2eocamdata am pus rotile de iarna (jenti tabla) cu piulitele de la jentile de aliaj, dar azi imi aduc cei de la forcar piulite pentru jenti de tabla ca sa fiu eu impacat :D
Doar pentru linistea ta... Le-am zis si eu asta celor de acolo (despre inlocuirea piulitelor), dar mi-au spus ca asa sunt facute si pentru roti de tabla, rezerva fiind tot de tabla. Mi-au zis ca daca schimb piulitele trebuie si alta cheie pentru desfacut roti pentru ca au dimensiuni diferite... Am renuntat :)
In weekend fac un drum lung si o sa verific starea lor - ca sa fiu impacat :)

06 Noi 2007, 17:01

Folosind metoda bunului simt, piulitele ar trebui sa fie dintr-un material mai moale decat janta pentru a o proteja. Prin urmare jentile de tabla pot fi prinse cu piulitele pentru jentile de aliaj (tare mi-e ca vor ramane urme pe piulitele astea), dar invers mai greu. Din acest motiv poate si forma celor pentru tabla este diferita.
La exterior se foloseste aceeasi cheie.
In baza aceluiasi bun simt, de ce Ford ar avea doua tipuri diferite de piulite? Cele de otel sunt mai ieftine pana la urma.

06 Noi 2007, 17:19

cum sa trebuiasca alta cheie?!?!?eu nu cred asta!

06 Noi 2007, 17:49

zicea ca au "capul" diferit. Unele de 19 si unele de 21. Nu stiu daca erau originale sau nu. Probabil ca se gaseasc si cu acelasi cap. Am spus-o doar pentru informare, eventual sa aveti in vedere acest aspect.

06 Noi 2007, 17:51

Eu am luat piulite de otel tot de la Ford si se potriveste aceeasi cheie.

08 Noi 2007, 14:02

Cam cat ajung piulitele pentru janta de tabla?

08 Noi 2007, 17:35

Daca va uitati la firme serioase, alis BMW, la roata de rezerva iti da si un set de piulite(prezoane) pentru ea.
oricum la Ford pulitele de aliaj merg si la genti de otel, invers e durerea.
unii producatori fac o saiba conica pentru pulitele de aliaj, altii lasa corp comun.
eu personal prefer cele cu saiba, se strang mai bine.
la producator piulitele sunt 200 000, originale 400 000.
am luat de la forcar convenabil

08 Noi 2007, 20:57

Am cumparat de curand 12 piulite pentru janta de Al si m-a costa cu tot cu TVA 120 RON. Sunt modelul cu "bucsa" ( acea saiba conica de care se vorbea).
Deci 10 RON / piulitza.

09 Noi 2007, 00:55

De unde?

09 Noi 2007, 01:24

MATEROM srl din Tg Mures
http://www.materom.ro

09 Noi 2007, 02:03

Merci.
Astia-s aia dintre Unghieni si Cristesti?

09 Noi 2007, 02:17

La iesire din Tg-Mures si intrarea in Cristesti, pe stg pe acest sens de mers. Niste hale galbene cu rosu.

09 Noi 2007, 12:20

buna intrebarea , de unde?

am luat si eu odata unele ieftine cred ca erau turcesti.
parca le-a facut din branza, s-a dus filetul imediat.
cine nu schimba genti vara-iarna nu are multe probleme, poti sa nu umbli la o roata 5 ani.
oricum, e bine sa ai o rezerva de 2-3 bucati.

09 Noi 2007, 12:56

Daca schimbi cauciucurile (iarna/vara) sau faci vreo pana tot trebuie sa le dai jos...

13 Noi 2007, 19:46

Am vb la ForCar. E 3 RON piulita ptr janta de tabla.

28 Noi 2007, 14:47

intrebare : focus 1 are prezoane sau piulite ??

28 Noi 2007, 15:09

$1 scrie:$2ntrebare : focus 1 are prezoane sau piulite ??


piulitze

28 Noi 2007, 15:12

merci de raspuns !
ma contraziceam cu cineva si eu stiam ca toate fordurile au piulite !

Re: Prezoane jante aliaj --> jante tabla

01 Noi 2011, 15:44

Buna,

Ma bag si eu in discutie pt ca s-au terminat piulitele la Forcar. A mers cineva o iarna cu prezoanele de la jante aliaj pe janta de tabla fara probleme?
Vreau sa ma asigur ca o sa iau curba cu toate rotile.

Numai Bine si iarna usoara.
Răspunde