Discutii libere/forum

Demaraj pe zapada/gheata

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Demaraj pe zapada/gheata

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 00:49

Zilele astea, cum a fost nenorocirea din Bucuresti, am remarcat ca la plecarea de pe loc pe gheata sau zapada cu ale mele cauciucuri de vara masina are intotdeauna tendinta sa traga sau sa alunece spre dreapta, indiferent de inclinatia drumului. Exista vreo explicatie mecanica/fizica pentru asta?
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde BV04EDF » 11 Ian 2008, 00:51

Da. Greutatea mai mare de pe partea stanga.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 01:57

Nu cred ca asta este motivul. Chiar am fost zilele astea 3 in masina, eu pe stanga si 2 persoane pe dreapta, si tot spre dreapta aluneca.
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde fasconal » 11 Ian 2008, 01:59

a vrut cu siguranta sa scrie: greutate mai mare pe partea dreapta.
fasconal
1nsane Member
 
Mesaje: 1471
Membru din: 05 Oct 2007, 23:37
Localitate: Tg-Mures

Mesajde Mihai L » 11 Ian 2008, 02:01

Eu zic ca explicatia ar fi stratul de zapada, sensibil mai mare pe partea dreapta.
Asa ceva se intampla si vare de exemplu, atunci cand treci doar cu rotile din dreapta printr-o balta mai mare - simti cum iti trage volanul in dreapta.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 02:13

Au fost si momente cand nu era zapada pe jos ci doar mazga alunecoasa, deci nu cred ca are nici asta legatura.

Acum mi-am dat seama ca vorbeam cu cineva zilele trecute si mi-a zis ca una din planetare este mai "mare" decat cealalta si din acest motiv primeste mai mult cuplu. Oare asta ar fi suficient?
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde Mihai L » 11 Ian 2008, 02:21

$1 scrie:$2u fost si momente cand nu era zapada pe jos ci doar mazga alunecoasa, deci nu cred ca are nici asta legatura.

Acum mi-am dat seama ca vorbeam cu cineva zilele trecute si mi-a zis ca una din planetare este mai "mare" decat cealalta si din acest motiv primeste mai mult cuplu. Oare asta ar fi suficient?


Si ca sa corectezi asta trebuie ca toata din dreapta sa fie mai ingusta... :shock:
Haidi bre'... Adica e ca in caricatura aia a lui Popeye cand avea mana dreapta plina de muschi si mana stanga piele si os? :lol:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde raszvan » 11 Ian 2008, 02:23

Mie nu mi s-a intamplat niciodata asa. MihaiL, cu trecutul prin apa este alta mancare de peste, acolo masina se infraneaza. bkraptor vorbeste de plecarea dupa loc. In cazul asta, fiecare roata trage independent, in asa fel incat masina sa aiba o traiectorie dreapta.
Dovada, daca suspenzi o roata de tractiune, masina nu va pleca dupa loc.
focus 2005, 1,6tdci - 90cp
Avatar utilizator
raszvan
Gold Member
 
Mesaje: 810
Membru din: 11 Iun 2007, 17:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 02:25

Atunci astept o varianta care sa explice de ce trage dreapta indiferent ce e pe jos (zapada mica, mare, gheata, mazga alunecoasa) si orice inclinatie ar avea drumul, la prima rupere a aderentei la demaraj. Explicatii de genul ca era mai grea pe stanga sau pe dreapta nu se aplica, pentru ca am mers si singur in masina, si cu alti 2 pe dreapta (deci mai grea si pe stanga si pe dreapta) si in ambele cazuri tragea tot spre dreapta. Cauciucurile sunt uzate uniform, in caz ca va gandeati la asta :)
Ultima oară modificat de bkraptor pe 11 Ian 2008, 02:27, modificat de 2 ori în total.
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde Mihai L » 11 Ian 2008, 02:27

$1 scrie:$2ie nu mi s-a intamplat niciodata asa. MihaiL, cu trecutul prin apa este alta mancare de peste, acolo masina se infraneaza. bkraptor vorbeste de plecarea dupa loc. In cazul asta, fiecare roata trage independent, in asa fel incat masina sa aiba o traiectorie dreapta.
Dovada, daca suspenzi o roata de tractiune, masina nu va pleca dupa loc.


Daca ai roata din dreapta pe zapada si roata din stanga pe teren uscat, ghici in ce parte se va duce masina cand pleci de pe loc...? :lol:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 02:28

Mihai, am specificat ca nu asta e cazul. Am mers destul zilele astea cat sa pot concluziona ca nu e un caz particular cum incerci tu sa explici. N-am mers numai pe prima banda.

Si in aceeasi idee, pe la 40-50 km/h, pe drum alunecos, daca turez motorul cat sa rup aderenta masina are tendinta sa se duca in dreapta.
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde Mihai L » 11 Ian 2008, 02:29

Ai verificat si presiunea din roti?
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 02:31

Presiunea am verificat-o acum mai mult de o luna. Dar ma indoiesc ca s-a schimbat ceva intrucat am azot in roti si in mod normal nu-mi pierde presiune.
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde Mihai L » 11 Ian 2008, 02:33

Un cui/ciob/surub iti schimba opiniile... :lol:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde raszvan » 11 Ian 2008, 02:34

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ie nu mi s-a intamplat niciodata asa. MihaiL, cu trecutul prin apa este alta mancare de peste, acolo masina se infraneaza. bkraptor vorbeste de plecarea dupa loc. In cazul asta, fiecare roata trage independent, in asa fel incat masina sa aiba o traiectorie dreapta.
Dovada, daca suspenzi o roata de tractiune, masina nu va pleca dupa loc.


Daca ai roata din dreapta pe zapada si roata din stanga pe teren uscat, ghici in ce parte se va duce masina cand pleci de pe loc...? :lol:


Te inseli daca tu crezi ca va trage roata de pe teren uscat. Ti-am dat exemplu, ridica masina pe cric, baga in vit.1 si incearca sa pleci dupa loc. O sa vezi ca nu poti.
Ultima oară modificat de raszvan pe 11 Ian 2008, 02:37, modificat 1 dată în total.
focus 2005, 1,6tdci - 90cp
Avatar utilizator
raszvan
Gold Member
 
Mesaje: 810
Membru din: 11 Iun 2007, 17:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde Mihai L » 11 Ian 2008, 02:35

$1 scrie:$2
Te inseli daca tu crezi ca va trage roata care are aderenta


Stiu, toata puterea se duce in roata care se invarte in gol ca sa curete zapada... :lol:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 02:35

$1 scrie:$2n cui/ciob/surub iti schimba opiniile... :lol:

Cert este ca n-am asa ceva deocamdata.
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde raszvan » 11 Ian 2008, 02:39

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
Te inseli daca tu crezi ca va trage roata care are aderenta


Stiu, toata puterea se duce in roata care se invarte in gol ca sa curete zapada... :lol:


Tu chiar nu crezi, nu-i asa?
focus 2005, 1,6tdci - 90cp
Avatar utilizator
raszvan
Gold Member
 
Mesaje: 810
Membru din: 11 Iun 2007, 17:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde adipit » 11 Ian 2008, 03:38

motor diesel, trimite cuplu mare la roata si pe suprafete foarte alunecoase asa se intampla, si mie la fel imi face si daca ma ceva viteza si ii dua blana la fel o ia dreapta.

nu stiu daca a-ti jucat NFS dar si in acest joc masinile super puternice la plecarea de pe loc in forja trag dreapta (prea mult cuplu/putere la roata) fenomenul poarta si un nume da nu imi vine acum.

stai relax nu e nici o pb.

sfat ptr condus iarna diesel-uri, nu accelerati, plecati de pe loc numai din ambreiaj si mergeti cat mai subturat. daca ii dai gaz rupi aderenta, daca accelerezi in mers normal pe turbina la fel rupi aderenta.

la benzina cuplu e sus si plaja de turatie mult mai mare deci e mult mai usor.
adipit
Member
 
Mesaje: 487
Membru din: 05 Mai 2007, 20:13
Localitate: Pitesti/Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.6 Tdci 109cp

Mesajde bkraptor » 11 Ian 2008, 03:45

Eu am benzinar.

Fenomenul de care zici tu cred ca se cheama torque-steer, dar din cate stiu eu se intampla doar la masinile care au motorul montat longitudinal datorita inclinarii pe care o ia masina in momentul in care se tureaza motorul in sarcina.

<edit>
Se pare ca ma insel. Torque steering nu se intampla doar la masini cu motoare montate longitudinal. Click pentru mai multe detalii.

Asta este cel mai probabil fenomenul pe care l-am simtit. Intrebarea este care din motivele listate la link-ul de mai sus s-ar putea aplica la masinile noastre, care numai puternice nu sunt.

Din ce am citit acolo, driveshaft zic ei ca ar fi denumirea folosita si pentru planetare. Una dintre posibilele cauze este:
$1 scrie:$2onsymmetric driveshaft angles, e.g. due to:
* Nonsymmetric design of the vehicle, e.g. different driveshaft length
* Transient movement of the engine
* Tolerances in engine mounts


In cazul asta, suspiciunea mea ca planetare de lungimi inegale primesc cupluri diferite este adevarata.
Ultima oară modificat de bkraptor pe 11 Ian 2008, 03:51, modificat de 2 ori în total.
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde raszvan » 11 Ian 2008, 03:46

nu are treaba ca-i diesel sau benzina.
focus 2005, 1,6tdci - 90cp
Avatar utilizator
raszvan
Gold Member
 
Mesaje: 810
Membru din: 11 Iun 2007, 17:39
Localitate: Bucuresti

Mesajde rayman_bz » 11 Ian 2008, 05:09

TCS rullz :lol: in limitele normalului pleci super calumea de pe loc.....daca ii dai 5000 de ture... cu tot TCS-ul se duce naibii
Power to you!
Avatar utilizator
rayman_bz
Mostwanted Ford Freak
 
Mesaje: 1781
Membru din: 07 Aug 2007, 14:56
Localitate: Buzau - East Coast
Maşina: Mondeo 2008 / Megane II Cabrio 2005

Mesajde Cosmin. » 11 Ian 2008, 08:42

$1 scrie:$2a benzina cuplu e sus si plaja de turatie mult mai mare deci e mult mai usor.


Asta s-o crezi tu. Mie imi rupe aderenta de la 2300-2400 RPM, si asta doar daca e umed :-?
Guns make the news. Science doesn't.
2015 Mondeo mk5, Christine mk2
Avatar utilizator
Cosmin.
Gold Member
 
Mesaje: 780
Membru din: 03 Apr 2007, 12:48
Localitate: UK
Maşina: 2015 Ford Mondeo mkV Titanium X 2.0D 210PS [240BHP@Superchips Bluefin]

Mesajde DanielArdelian2 » 11 Ian 2008, 13:30

$1 scrie:$2CS rullz :lol: in limitele normalului pleci super calumea de pe loc.....daca ii dai 5000 de ture... cu tot TCS-ul se duce naibii


Hmm...eu daca incerc sa plec cu 5000 RPM cu TCS-ul activat si are tendinta de a derapa, imi reduce automat turatia la motor.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Mesajde adipit » 11 Ian 2008, 16:24

tu 2300-2400 aici tine si de cauciucuri, mie de la 1000 si unpicmax 1300, cei drept pe zapada
adipit
Member
 
Mesaje: 487
Membru din: 05 Mai 2007, 20:13
Localitate: Pitesti/Bucuresti
Maşina: Ford Focus 1.6 Tdci 109cp

Mesajde iuly_carstiuc » 15 Ian 2008, 13:30

Adipit are dreptate, bravo! am remarcat clar asta si nu conduc un diesel decat de vreo cateva luni. asta e prima iarna. am in vatat-o si pe nevasta-mea kestia asta! Nu stiam k sunt destept!! :)
FORD FOCUS TOURNIER, 1,8 TDDi/ 75 HP - deocamdata normal! Ce mai urmeaza? Sper sa ma lamuresc pe forum!
Avatar utilizator
iuly_carstiuc
Incepator
 
Mesaje: 21
Membru din: 08 Ian 2008, 19:15
Localitate: galati

Mesajde OctavianC » 18 Ian 2008, 05:37

cel mai bine s-ar vedea la o masina care are diferentialul blocabil.......pacat ce de obicei acele maisni sunt 4x4 si mai greu sa le faci pe alea sa plece cu fluierat:P.
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde Cosmin. » 18 Ian 2008, 06:49

Alea cu integrala pleaca direct sideways, depinde cum se blocheaza diferentialul. Am un amic cu Golf 5 4x4 si cat a fost zapada mergea mai mult pe lateral :lol:
Guns make the news. Science doesn't.
2015 Mondeo mk5, Christine mk2
Avatar utilizator
Cosmin.
Gold Member
 
Mesaje: 780
Membru din: 03 Apr 2007, 12:48
Localitate: UK
Maşina: 2015 Ford Mondeo mkV Titanium X 2.0D 210PS [240BHP@Superchips Bluefin]

Mesajde OctavianC » 18 Ian 2008, 13:55

sa nu fie cumva acelasi sistem ca la dacia pick up 4x4. M-a amuzam bine cand am vazut ce sistem 4x4 are. Trag in felul urmator, roata fata cu roata spate si pe cealalta parte la fel. e tare ciudat si f f f ineficient sistemul. Daca are un esp care sigur il are nu mai pleaca nici cum.......el merge frumos si linsitit si noi....stam si dam la lopata si lanturi
Volvo S60 2.4 D5 Gold

DEAD Ford Focus TDCI 2001
Avatar utilizator
OctavianC
1nsane Member
 
Mesaje: 1653
Membru din: 21 Apr 2006, 18:38
Localitate: Oradea

Mesajde alecsutzu » 18 Ian 2008, 14:35

stai linistit...nu`i prbl....la mine tot spre dreapta fuge....putin cei drept....ca eu am tc si ma ajunta mult.....dar tot spre dreapta aluneca!
http://www.casa-galbena.com

Cazare la cele mai mici preturi....
Avatar utilizator
alecsutzu
Proud Fiesta Owner
 
Mesaje: 3425
Membru din: 28 Sep 2006, 11:19
Localitate: Radauti
Maşina: Fiesta 1.6TDCi 90CP


Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 15 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 15 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 15 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login