ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Ce trebuie verificat la cumpararea unei masini SH!

23 Ian 2008, 12:41

Text preluat....


Ce trebuie sa stii despre o masina secondhand inainte de a o cumpara. Stafuri utile.
Gasesti anuntul, unul convenabil ca pret si an de fabricatie apoi dai telefon si afli urmatoarele lucruri:
1. Hartogaraie:
Cartea de identitate in regula?
Cati proprietari sunt inregistrai in cartea de identitate?
Care e anul si luna fabricatiei inscrise?
Exista vreo greseala de inscriere in cartea de identitate? (asta te-ar putea pune pe drumuri rau de tot)
Cel cu care vorbesti e proprietarul sau vre-un intermediar?
Daca nu e unicul proprietar de cat timp are masina si cati kilometric a parcurs numai el cu ea? (asa poti sa vezi cat de mult a indragit-o si daca a folosit la randul lui o masina buna si nu in ultimul rand cat este de la current cu interventii , reparatii, accidente)

NB: Cei ce nu au facut actele cu un alt fost proprietar sunt neseriosi si nu se merita sa faci afaceri cu ei.
Ideal este sa gasesti o masina cu un unic proprietar sau cu cel mult doi dar cu conditia ca al II-lea sa fi folosit masina respectiva macar 2 ani si macar 20.000 de kilometri.
Daca zice ca are masina dar nu a folosit-o ca fie are alta (de servici) fie ca nu a avut nevoie de ea minte!! Sigur a incercat sa o vanda dar nu a reusit, pentru ca pretul e prea
mare sau masina nu merita ori e o masina cu hibe, prost intretinuta.
Desi poate parea stupid e indicat sa te feresti de cei care dau motivul pentru care o vand fara ca tu sa ii fi intrebat in prealabil. Motivele cele mai des invocate: nu o mai folosesc, plec din tara, mobilez, nu mai vrea nevasta (la asta iti dai seama cati bani baga in ea de nu a mai suportat femeia lui) , mi-am luat alta (in cazul asta nu a reusit sa o vanda inainte sa ia alta, oricum vezi ce masina si-a cumparat sa vezi cat a cheltuit ca sa iti faci o idée cat vrea sa recupereze. Daca a luat acelasi tip de masina fugi de el cu siguranta ca in aia trebuie bagati bani multi).

2. Motorul. Aici ajungi daca ai trecut de fazele de mai sus.
Vezi daca kilometrii aratati de bord sunt reali sau aranjati oricum nu o sa iti zica, dar poti face un calcul asfel (pentru masinile romanesti e valabil ) ani vechime *8000km +- 20.000. Daca iese din gama asta ori a mers super mult ceea ce nu e bine dar macar e cinstit, iar daca e mai putin nu prea a mers cu ea, deci ori te minte ori masina e varza si nu isi permite omul sa mearga cu ea.
Ce reparatii a efectuat la motor sau ce reparatii stie ca s-au efectuat. Important de mentinut ar si segmentat motorul (dupa cati kilometri) sau schimbat setul motor (asta ti-ar putea da un indiciu la ce fel de om a condos masina aia)
Daca a segmentat de curand si o vinde ceva nu e in regula, oricum ca sa fii sigur ca nu e un mecanic carpaci intreaba-l brusc pe neasteptate cat a costat manopera si unde a efectuat-o, eventual poti sa ajungi pe acolo si sa vezi daca te minte. Nu uita ca orice minciuna ascunde ceva!
CE ULEI FOLOSESTE? asa vezi cata grija are de masina lui, si normal ca iti da un indiciu nemaipomenit despre starea motorului.
Consuma ulei? Normal o masina cu peste 50.000km si fara segmentare ar trebui sa consume putin ulei (macar 0.5 litri la 1500km) Daca sustine ca nu, poti sa il crezi pe cuvant sau sa verifici la un service compresia pe cilindri. Daca zice ca mai consuma macar e sincer si daca e intr-o limita normala e ok.
Tot la capitolul asta intra si evacuarea. Toba intermediara si finala in functie de masina si kilometri se mai schimba si ele si costa destul. Intreaba-l daca e vre-una din ele zgomotoasa.

3. Consumul.
Daca are si GPL intreaba cand e montata instalatia si cata garantie mai are la ea. E important sa fie instalata in conformitate cu ultimele norme de sigurnata, altfel trebuie sa o dai jos.
Intreaba cat consuma in oras. Daca iti zice ceva de genul 8.73 fii sigur ca asa este pentru ca omul a vrut sa fie sigur cat consuma. Daca iti zice 7-8 atunci crezi ce vrei, ori nu stie ori consuma peste 8. Atentie la consum!! Verifica ce cauciucuri are pe fata si vezi daca sunt cele recomandate de constructor. Daca nu consumul calculate de el e irelevant, pentru ca distanta inregistrata (vezi raza cauciucului) poate fi diferita cu pana la 20km la 100km parcursi.
Intreaba cat consuma in afara. E valabil ce am scris mai sus. Daca nu a fost cu ea in afara orasului e clar ca nu a avut incredere sa iasa cu ea in afara.
Afla ce benzina pune. Carburatorul, intreaba daca a umblat la el ca multi sunt mesteri si acolo si cu un bold poti sa produci o decalibrare iremediabila care poate sa coste peste 3 milioane. Daca nu a umblat intreba unde a efectuat reglajele la el, ar trebui sa fie reglat macar la 15.000km.

4. Instalatia electrica:
Bateria e piesa cea mai importanta de aici. Ar trebui sa il intrebi de cand o are si daca e relative noua (sub 2 ani) cat mai are garantie la ea si daca a respectat verficarile instaltiei electrice pentru a beneficia de garantie. O baterie mai veche de 3-4 ani nu mai are mult de trait si e posibil sa nu aiba putere iarna.
Intreba-l ce marca e bateria, vezi daca e din cele mai ieftine sau nu.
Instalatia electrica in general daca functioneaza normal? Pierderi de current? Scurtcircuite?
Bordul: martorii, indicatorii de bord, stergatoare, semnalizatoare, faruri , stopuri, instalatia de incalzire, aeroterma, dezaburire, etc. Ce functioneaza ce nu.

5. Transmisie.Suspensie. Directie.
Asta e cea mai costisitoare parte si cele mai frecvente probleme. In genereal la fata locului vezi, dar totusi poti sa intrebi:
Planetarele in ce stare sunt?
Bucsaraie fata spate?
Pivotii?
Amortizoare?
Cutia de viteze: cate trepte are? intra usor in toate treptele? cutia are vreun zgomot specific, suierat, fluierat?
Ambreiajul functioneaza normal? Hurie, merge usor?
Jantele: sunt sau nu ruginite?
Ce cauciucuri are: daca sunt noi ce rulaj are cu ele? Sunt reesapate sau nu? In general alea luate de la SH au galme si sunt proaste.
Cauciucurile sunt toate 5 la fel sau cum sunt grupate? Cate sunt tubeless cate nu?
In ce stare e roata de rezerva. Vezi ca unii nici nu o au.
6. Caroserie.
Importante sunt pragurile sa nu fie ruginite, fetele de portiere, aripile, etc
Daca e proaspat vopsita intreaba unde a vopsit-o si vezi daca a facut asta in cuptor la profesionisti, daca nu considera ca nu a vopsit-o.
Intreaba daca a fost lovita. Daca da, unde . Daca zice ca a lovit-o frontal inchide telefonul.
Ferestete de vopsea galbena. E suspect sa fi fost taxi si aia sunt super smecheri.


7. Altele.
Daca geamurile sunt bune toate, necrapate si nezgariate.
Interiorul sa fie acceptabil, mochete si tapiterie fara rupturi.
Scaunele sa fie bune, sa se rabateze pe toate directiile.
Incuietorile la toate usile sa fie functionale.


Daca iti face impresie buna pana aici, merita sa faci o incercare si sa te duci pana la el acasa sa vezi masina.


Intalnirea:
Aici surprizele vor aparea inevitabil. Sa nu te astepti sa vezi o masina asa cum ti-ai imaginat. La urma urmei au folosit-o si altii cum au vrut.
1. Locul unde e masina si locuinta proprietarului spun multe. Exemple: daca gasesti masina in fata unui garaj si unii mesteresc la ea…e nasol, ai venit degeaba; daca mai gasesti ale masini de acelasi tip pe acolo si si unii repara pe la ele….e clar ca sunt “preparate pentru vanzare.
2. Ideal este sa ii dai omului un interval in care ii spui ca, crezi ca ai sa ajungi la el ca sa fie motorul rece. Ii spui asa: uite vin dimineata pana in ora 12, sunteti acasa? Va sun cand ajung la adresa respective. Asa poti sa admiri masina fara el daca nu e bagata intr-o curte sau garaj.
3. Odata ajuns acolo, ei se reped sa porneasca motorul. Le spui sa nu se repeada sa faca asta incepi usor: ridici capota sit e uiti ca un detectiv pe acolo, Daca e foarte curat, e dubios daca e foarte murdara iar e nasol. Trebuie sa fie ca o masina care, un om o foloseste zi de zi pana o vinde. Cauti urme de ulei peste tot. Ridici joja si verifici nivelul la ulei. Daca e sub nivel, vezi daca e in plan perfect orizontal masina, daca nu, nu ai ce sa faci. Iei cu degetul ulei de pe joja si il freci intre degete. Daca e aspru are suspensii metalice in el rau de tot. Apoi il mirosi, daca miroase a ars, e ars in detonare cu benzina si insemna ca urca uleiul in cilindru, deci pistoane uzate si e imposibil sa nu consume ulei.
4. Il rogi sa scoata o bujie. Daca nu are cheie, ai tu asa ca nu are ce face J
5. Te uiti la electrodul, la masa si la filetul bujei. Daca sunt ancrasate, arderea e incomplete ceea ce insemna o aprindere defectuasa deci consum inutil de benzina. Vezi de cand merge asa sic and a facut ultima oara aprinderea. Daca e demult treaba cu siguranta ca si capetele pistoanelor si scaunele de supapa sunt ancrasate si nu inchid bine si te-ar duce la o cheltuiala de peste 10 milioane sa repari.
6. Daca a mai mers cu masina in ziua aia iti dai seama fie dupa ulei (e imprastiat si cald), fie dupa motor e cald, deci nu o sa iti dea mare indicii aprinderea la rece.
7. Oricum spune-I ca vrei ca tu sa pornesti motorul si intreaba-l cum procedeaza. Cu soc, fara, cu spritz, etc. Faci exact cum spune el. Daca porneste din prima ai noroc, daca nu intreaba-l de ce si lasa-l pe el. Vezi daca respecta ce a zis ca face. Daca nu, nu stie sa o porneasca.
8. Dupa ce o porneste asculta sub capota zgomote si bocaneli. Daca nu se aude nimic, ai rabdare 5-7 minute pana motorul merge singur la relanti fara soc. Acum scoate pe rand fisele la bujii. Daca se aude o schimbare de turatie la fiecare e ok., pisoanele merg J.
9. Vezi daca iese fum pe toba finala. Ce fum iese? Alb, negru , albastru? Alb e condens, negru econsum excesiv de benzina (se regleaza), albastru e consum ulei (grav)
10. Te duci in masina si verifici toti matorii si indicatoarele de bord. Lasi sa mearga astfel motorul pana ajunge temperature vreo 80 de grade. Apoi opresti si pornesti la cald. Il intrebi inainte cum procedeaza. Trebuie sa porneasca fara soc.
11. Daca totul e ok pana aici inspectezi sub masina, antifonare, scut, rugina, etc.
12. Intri in masina si incerci sa scoti covorasele din fata. Daca nu e rugina acolo insemna ca nu ploua in masina. Daca e rugina ai sanse sa te ploua.
13. Verifici tot ce l-ai intrebat la telefon, km , caroserie, urme de lovituri, scaune, etc
14. In portbagaj ridici covorul sit e uiti sub el. Daca e rugina ploua inauntru si e grav.
15. Verifici praguri, portiere sa fi fost pus ulei in ele, etc.
16. E timpul sa faci un test drive.
17. Scoti masina la sosea, in afara orasului. De preferat este un loc cu rampa (deal) cu inclinatie de 7-10 / 1000. Aici poti testa foarte usor daca masina are "suflu" (putere) se poate testa deasemenea ambreiajul daca patineaza sau nu astfel: pe sosea orizontala, se aduce motorul in 2500 rot/min in treapta 4 (5) de viteza, se apasa acceleratia brusc la podea, daca motorul se tureaza impreuna cu apasarea pedalei iar masina nu capata viteza, ambreiajul patineaza din cauza stropirii discului sau a placii de presiune cu ulei ori discul este uzat. Tot pe traseu verifica si frina. La apasarea pedalei de frina, masina trebuie sa-si mentina directia, nu trebuie sa "traga" intr-o parte; frina de mina (ajutor), cind este trasa, masina nu trebuie sa plece usor de pe loc in treapta 1 de viteza.
18. In timpul parcursului, asculta mersul motorului si sesizeaza diferite "batai" anormale; axe cu came (stinga, dreapta), culbutori, bolt biela; la directie, in volan nu trebuie sa se simta trepidatii (urca treptat viteza masinii pina la 100 km/h). Pentru zgomote ale suspensiei si a caroseriei, e de preferat o rulare cu masina pe o strada (drum) pavata cu piatra cubica. Pe un astfel de drum se poate observa si depista mult mai usor zgomotele anormale din directia masinii si ale caroseriei.
19. Amortizoarele masinii se pot verifica prin producerea de balans vertical pe fiecare roata in parte. Cind este produs balansul, masina, la revenirea din balans, trebuie sa se opreasca din oscilatie. Daca ea continua miscarea, amortizorul respectiv nu-si face functia. Deschide capota portbagajului spate si fa un balans. Daca la apasare se aude un scirtiit strident, trebuie de verificat starea bucselor puntii spate.

23 Ian 2008, 12:54

LASER FRATE!!! treaba cu bateria este dementiala :lol: :lol: ...,uleiul daca miroase a ars :lol: :lol: ..normal ca tocmai a prajit sotia niste peste,,,ma gandesc ca daca sunt cativa care sa intrebe asta telefonic ...,pai frate intr-o luna dai pe convorbiri cat dai pe o masina ...,oricum tare rau ,chiar m-am distrat :lol: :lol:

23 Ian 2008, 13:42

Mai degraba i-as spune ghidul carcotasului... :lol:
Nu as reusi sa-mi vand masina ca am mers prea putin, consuma prea putin, probabil e varza...
Daca iti zice ca a pus cel mai performant ulei si de fapt e de "floarea soarelui" ce te faci, il gusti ca sa verifici? :lol:
Paranoia, frate...

23 Ian 2008, 13:44

mie mi se pare un tutorial bun. sunt multi care nu se pricep prea bine la masini, asa ca ajung in targ si nu stiu ce sa verifice.

23 Ian 2008, 14:38

Deci...ce a scris initiatorul topicului e ok si binevenit...
Ca sa ma bag si eu in seama pe aceasta tema postez o chestie pe care am gasit-o pe un alt forum si care contine o gramada de detalii.

NU DATI CU PIETRE IN MINE! M-am folosit si eu de aceste informatii si mi-au fost utile...eliminand astfel optiunea achizitionarii unei masini NISSAN ALMERA suspecta.
Poate mai sunt (sau vor veni) pe aici forumisti interesati de acest subiect si atunci aceste informatii le vor fi mai mult decat de ajuns.

ASADAR SA INCEAPA COPY-PASTE-UL!!!

Salut !
Am vrut sa vin in ajutorul celor care intentioneza sa-si cumpere o masina second hand.
M-am documentat din mai multe surse ( initial ptr mine ) si am vrut sa public cateva repere mai importante care trebuie parcurse la cumpararea unei masini folosite.
Acestea ar fi urmatoarele verificari :

Esapament- se acopera cu mana capatul tevii si se asculta zgomotul ; se misca cu mana ptr a verifica fixarea.
Inst electrica- functionarea semnalizatoarelor, farurilor, becului marsarierre,integritatea farurilor si stopurilor.
Frana – uzura placutelor ( vizibile ) ; cursa pedalei frana ; nivelul lichidului de frana; frana de mana
Izolatie – starea garniturilor ( chederelor ) usilor si geamurilor- sa nu fie poroase.
Jenti – aceeasi dimensiune ca si in talon ; se verifica starea lor , eventuale deformatii.
Coroziune – starea caroseriei in special in jurul chederelor si partea inferioara a masinii.
Anvelope – dimensiuni ca in talon ; inaltimea minima a profilului 3 mm ; uzura uniforma a anvelopelor !
Usi – buna inchidere a usilor si a capotei ; aceeasi ecart intre toate usile si stalpi centrali – caroserie.
Partea inferioara a caroseriei – pete de rugina ; lovituri ale galeriei de evacuare sau alte parti;
Parbriz- eventuale fisuri , ciobituri.
Acumulator- sa nu fie urme de rugina sau acid pe borne.
Lichid frana – nivelul ; chiar si culoarea ;
Radiator – porniti motorul si verificati etanseitatea radiatorului; VERIF APA –FARA ULEI !
Ulei motor – scoateti capacul de umplere si verif sa nu fie un gel alb sub acesta- pana motor
Motor- sa nu fie spalat motorul; poate anunta o spalare in scopul ascunderii unor scurgeri
verificati deasemenea pete de ulei.
Distributie – solicitati info despre tipul distributiei si ultima schimbare a curelei/ lantului
Electric – verificati stergatoarele de parbriz/luneta ; incalzire; climatizare; radio; claxon; geamuri
elctrice; oglinzi electrice ; avarie ;dezaburire
Scaune- sa nu aiba joc; sa fie usor reglabile; scoateti husele si verificati starea lor, uzura.
Centuri – fara urme de taieturi sau zgarieturi; verif retragerea lor.
Pedalier – VERIFICATI UZURA GUMELOR DE PE PEDALIER ! uzura mare - km multi
Bord – verificati functionarea tuturor indicatorilor de pe bord
Umezeala in habitaclu- scoateti covorasele si cautati urme de umezeala.
Verificari :
- stand pe loc cu motorul pornit vireaza stanga dreapat maxim - daca suna ceva poate fi joc in caseta, probleme la directie nu dau nume exaqct ca am vazut destule situlatii in care au fost total altceva decat preconizat.
Intr-adevar lucrurile de verificat la ridicarea oricarei masini sunt aceleasi. Am gasit pe alt site o lista care mi se pare destul de completa. Poate va foloseste.

1.Control General
1) Corespondenta seriilor (de caroserie, de fabricatie, de motor, cutie de viteze)
2) Curatenia exterioara si interioara
3) Finisaj exterior (zgarieturi, pete, usoare lovituri)
4) Stare embleme si ornamente
5) Trusa de scule (daca este cazul)
6) Documentele tehnice (notita tehnica, cartea de garantie, factura de livrare),
7) Suduri usi, balamale


2. Verificari interioare
1) deschidere – inchidere
__a) capota fata
__b) portbagaj
__c) usi (aliniere, inchidere, incuiere cu cheia si centralizat)
__d) capac rezervor
__e) inchidere centralizata (telecomanda si buton bord)
2) Joc pedala frana
3) Cursa pedala ambreiaj
4) Frana de mana (reglajul ei)
5) Stergatoare parbriz, instalatie spalare parbriz, reglare jeturi de apa
6) Ventilatoare instalatie climatizare
7) Electroventilator motor
8 ) Martori de bord (presiune ulei, temperatura, rezervor, faza lunga, iluminare bord, semnalizare, computer de bord)
9) Lumini (faza scurta, lunga, pozitii)
10) Scrumiere bord, usi (daca e cazul)
11) Mecanism inchidere torpedou, lumina torpedou
12) Oglinzi retrovizoare interior – exterior, reglarea lor (manuala sau electrica). Daca se poate verificarea incalzirii lor (daca e cazul)
13) Lampa iluminare interior
14) Bricheta (functionare si iluminarea ei)
15) Manete, comanda climatizare, ventilator
16) Macarale geamuri usi/ butoane inchidere electrica geamuri usi, functionare inchidere geamuri (inclusiv electrica)
17) Sine scaune fata, reglaje scaun (adancime, inaltime, lombar, aplecare spatar)
18 ) Reglaj volan (daca este cazul)
19) Claxon
20) Tapiterie (stare, forma, culoare, pete)
21) Ambele chei sa functioneze (inchidere usi, pornire motor)
22) Inchiderea centralizata (de pe cheie, de pe bord)
23) Centuri de siguranta fata-spate (functionarea corespunzatoare), reglajul lor (daca este cazul), existenta tuturor centurilor
24) Trusa medicala, triunghiuri, cric, coarba
25) Roata rezerva, starea de umflare, mecanismul de prindere
26) Covorase in masina, portbagaj
27) Tetiere (daca exista toate)
28 ) Existenta sigurantelor de rezerva pe capacul cutiei de sigurante si a extractorului de sigurante (daca este cazul)
29) Rabatarea/demontarea banchetei spate, inclusiv daca se rabateaza partial.
30) Functionare Casetofon/CD
31) Functionare aer conditionat
32) prezenta si conformitatea cheilor antifurt, atat pentru roti cat si pentru capace (daca este cazul)


3. Verificari exterioare
1) Etanseitate usi, jocuri intre elementele caroseriei
2) Stare geamuri (zgarieturi, ciupituri, matuiri, fisuri)
3) Siguranta pentru copii la usi
4) Etanseitate si securitate capota portbagaj
5) Securitate buson rezervor benzina
6) Lumini exterioare – pozitii, faze (scurta, lunga), stop, semnalizare, marsarier, proiectoare, lampa iluminare numar
7) Verificare reglare faruri pe inaltime
8 ) Strangere suruburi la exteriorul caroseriei, ornamente
9) Strangere prezoane pe roti
10) Verificare roata de rezerva, presiuni in roti, capace roti
11) Integritatea caroseriei (lovituri, zgarieturi)


4. Verificare motor
1) Curatenie compartiment motor
2) Nivelul plinurilor: ulei motor, ulei cutie de viteze, nivel ulei directie asistata
3) Nivel plinuri: vas expansiune, lichid frana, electrolit baterie, vas stergator parbriz, nivel lichid directie asistata
4) Fixare borne, tensiune baterie
5) Intindere curea ventilator
6) Stare furtune (apa, aer, frana, combustibil), fixarea lor pe coliere
7) Cabluri electrice – fixare – relee, sigurante fuzibile, electromotor, alternator, claxon, lampa
8 ) Pornirea motorului si verificare:
- Etanseitate sistem alimentare
- Etanseitate sistem ungere (capac culbutori, pompa benzina – daca este cazul)
- Etanseitate sistem de racire (in compartiment motor)
9) Verificare motor la turatii 750 – 800 si la 1500 (zgomote, functionare, intreruperi)
10) Etansitate esapament
11) Etanseitate sistem de franare

5. Verificari sub automobil/motor
1) Scurgeri ulei carter motor si filtru ulei, capac distributie, baie ulei, bujii, delcou
2) Scurgeri lichid de frana (limitator, racorduri flexibile, etriere, pistonase)
3) Nivel ulei cutie viteze
4) Scurgeri ulei la cutia de viteze
5) Pozitionare toba de esapament, scapari gaze
6) Fixare bare stabilizatoare (fata / spate)
7) Fixare inele cauciul la esapament
8 ) Verificare suruburi de fixarela suportii motor si cutia de viteze
9) Verificare amortizoare – fixare, pierderi lichid, blocare
10) Fixare suruburi la: scut motor, scut portbagaj, bare directie fata – spate
11) Fixare conducte de frana
12) Fixare piulite – fuzete, brate inferioare – superioare, pozitionarea casetei de directie, capetele cremaliera
13) Stare burdufuri de protectie la axe planetare, rotule superioare si caseta de directie
14) Verificare sigilii la cutia de viteze, bord, amortizoare
15) Verificare stare aerisitoare frana

6. Verificare pe drum sau stand
1) Eficacitate franare
2) Functionare indicatori de bord – vitezometru, contor kilometric, turometru
3) Pozitie volan si stabilitate automobil la mers pe drum
4) Pastrarea traiectoriei la franare
5) Verificare zgomote, la mers in gol, in diverse trepte de viteze
6) Fulare roti
7) Unghiuri de cadere roti
Joc volan

23 Ian 2008, 15:01

mai oameni buni ,,este vorba de MASINI SECOND HAND ,,chiar crede cineva ca in urma unei achizitii mai vvechi de ...ani o sa gasiti un bolid perfect sanatos ...,deja ce se scrie aici ,sunt pretentii de masina la 0 km :lol:

.

23 Ian 2008, 15:19

Nu sunt de acord ca sunt pretentii de masina noua. Te poti gandi ca daca nu ai sti acele lucruri poate ai cumpara din prima o masina distrusa fara sa iti dai seama. Fiind constient de ele poti scade din pret pt ca nu toate cele verificate trebuie sa fie passed sau failed, sau poti sa renunti la a mai cumpara masina.

23 Ian 2008, 15:48

Parca o vad pe nevasta-mea verificand " Etanseitate sistem alimentare"...
Apelati fratilor la mecanici de incredere sau prieteni/cunoscuti. Daca nu te pricepi poti sa ai mama listelor de verificare.

Re: .

23 Ian 2008, 15:52

$1 scrie:$2u sunt de acord ca sunt pretentii de masina noua. Te poti gandi ca daca nu ai sti acele lucruri poate ai cumpara din prima o masina distrusa fara sa iti dai seama. Fiind constient de ele poti scade din pret pt ca nu toate cele verificate trebuie sa fie passed sau failed, sau poti sa renunti la a mai cumpara masina.


OK, dar fara experienta ce te faci? Unele verificari sunt marunte (geamuri zgariate), altele (spuma motor, scurgeri de ulei) pot prezice probleme grave...
Eu cred ca nevasta-mea ar acorda mai multa atentie geamurilor sau culorii masinii... :lol:

23 Ian 2008, 16:01

Daca ar veni unul la mine sa-mi cumpere masina si ar cauta totul exact cum scrie pe aici ( desi 99,9% corespunde ) i-as spune sa se duca la reprezentanta ca am vazut un tir cu masini , deci au primit marfa . :lol: :lol: :lol:
Cine are ochi pt asa ceva o vede intr-un minut de analiza vizuala si 3 km parcursi , cine nu ....poate sa isi listeze toate chestiile astea si tot nu e sigur ca va face o alegere buna :wink:
Oricum poate fi de folos unora ( intr-o anumita masura )

23 Ian 2008, 19:44

Da,bun tutorialul dar totusi..ESTE O MASINA SH....asta inseamna ca daca motorul este ok,cutia la fel,nu exista rugina,directia este ok,nu prezinta cauciucurii uzate uniform..restul se repara.

23 Ian 2008, 20:28

uzate neuniform :)

23 Ian 2008, 20:41

Ai buton de edit. :D

Intradevar, unele din lista sunt necesitati, dar unele sunt mofturi!

Nu cred ca ar strica nici o vizita la o firma care se ocupa cu testari, ar puea depista o problema care ar trece neobservata.

23 Ian 2008, 21:10

as adauga si eu ceva la lista asta mare.pretul....daca cere un pret mic clar se grabeste si vrea sa scape de ea.din n motive eu mai degraba as lua o masina un pic mai scumpa dar in care cred ca sa bagat bani si omu a avut grija de ea si de aceea are pretentii la pret.poate e doar o parere

23 Ian 2008, 21:15

$1 scrie:$2s adauga si eu ceva la lista asta mare.pretul....daca cere un pret mic clar se grabeste si vrea sa scape de ea.din n motive eu mai degraba as lua o masina un pic mai scumpa dar in care cred ca sa bagat bani si omu a avut grija de ea si de aceea are pretentii la pret.poate e doar o parere


Si samsarii din targ au preturi mari, dar asta nu inseamna ca au bagat ceva in ea... :twisted:

23 Ian 2008, 21:20

he he ma gandesc cum o fi sa scoti din buzunar o lista ca asta si sa incepi sa interoghezi samsarul :lol: :lol:

24 Ian 2008, 01:31

ha ha ha as vrea sa vad fatza la unu din asta.........oricum eu ma refeream la propietari nu la bisnitari
Răspunde