Discutii libere/forum

indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Tiry213 » 23 Apr 2008, 14:45

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2 O dacie 1310 prinde 140 km/h, un oltcit la fel, un smart la fel, un ferrari la fel, si cu oricare dintre ele ai avea un impact frontal cred ca nu mai ramane nimic din sofer. In majoritatea cazurilor soferii sunt e vina. Iar accidentele provocate de soferi "mari" in masini cu moatoare mici sunt mai multe pentru ca numarul masinilor cu masini mici este de multe ori mai mare deca numarul masinilor cu masini mari. Cei care au masini sportive, se bazeaza prea mult pe masina, si nu iau in calcul drumurile de pe la noi care nu sunt chiar ca pe un circuit auto.


Nu e chiar asa , nu cred ca un Ferrari se comporta la fel ca o Dacie in cazul unui impact... :-"

Pai nu zice nimeni ca se comporta la fel, dar orice masina are niste limite, iar cand treci de limitele alea e acelasi lucru, in cazul unui impact tot o remorca de fier vechi se face.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Ludicass » 23 Apr 2008, 19:39

Tiry... Tu chiar crezi in ceea ce postezi? Super tare faza asta...Nu cred ca conteaza motorul cat conteaza soferul. Mai reflecteaza.. Sau orice masina are niste limite, iar cand treci de limitele alea e acelasi lucru, in cazul unui impact tot o remorca de fier vechi se face Tu ai idee ce diferenta de limite e intre o masina sport si una slab motorizata?! Limitele unei masini de mic litraj ai sa le vezi si ai sa le simti pe sira spinarii la orice depasire in care nu ai apreciat corect timpul necesar efectuarii si distanta dintre tine si masinile de pe contrasens! Una e sa intri in depasire cu 150-200cp sub picior si alta cu 70cp! Puterea unei masini sport te scoate din rahat printr-o simpla apasare pe acceleratie... Sa te vad eu pe tine, marele sofer experimentat, cu 70cp sub pedala, cum iesi din situatii neasteptate care apar in trafic independent de vointa ta! Crezi ca mai are importanta indeminarea si experienta soferului daca masina nu poate saraca mai mult...?!!!

Oare e asa greu de inteles si de acceptat ca masinile facute pt consum redus, pt oras, nu au nimic in comun cu sportivitatea si performantele?! Tu vezi vreo forma de comparatie intre dacia si masini sport gen ferrari?!!! Daca da, atunci mi-e teama ca degeaba pierdem timpul... Nu vei intelege niciodata ca intre cele 2 e o diferenta ca de la cer la pamint. Intereseaza-te ce inseamna elemente de siguranta pasiva/activa, discuri frina carbon, sasiu rigidizat, airbaguri frontale/laterale/cortina/genunchi, abs/esp/ebd/traction control/control in panta/asistenta parcare.. toate de ultima generatie (nu concepute acum 2 generatii) si apoi poate ai sa intelegi de ce intr-o sportiva la 140km/h te simti ca intr-o masina de zi cu zi la 70km/h.

PS: uite din motivele enumerate mai sus, sotia lui steel este mult mai in siguranta intr-un focus ST decit intr-o masinuta obinsuita, cu motorizare de 1.3, 1.6, etc. Felicitari pt modul in care gindeste si o asteptam in gasca de fieste ST! :)

PS!: dupa ce a postat omul imaginile cu sotia la volan, s-a cam asternut linistea..zmeilor! :D Incearca cineva o liniutza cu doamna?! Ce naiba, ca doar motorul nu conteaza, soferul e esentialul.. 8-}
Eveniment: 1 zi alaturi de ISTVAN SOOS!
pilotul ISTVAN SOOS cu SUBARU STI pe circuitul de karting de la Bacau!

http://www.youtube.com/watch?v=xlztDV1S ... r_embedded
Avatar utilizator
Ludicass
1nsane Member
 
Mesaje: 1084
Membru din: 21 Feb 2007, 10:00
Localitate: BACAU
Maşina: Fiesta ST 2.0 150cp

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde alexandrusavu » 23 Apr 2008, 20:03

Ludicass tu ești bun pentru marketingul unor mașini super sport. Pe bune ;)

Acum părerea mea este că dacă ești un șofer experimentat poți să faci față traficului în oraș/exterior cu brio.
Fie că ai 70 sau 150cp. Pentru că un șofer experimentat trebuie să anticipeze, să gândească responsabil și să cunoască limitele mașinii. Dc te riști plătești cu sânge.

Dacă ai pasiunea depășirilor din scurt cu 3 cp sau nu ești capabil să aproximezi distanța atunci mai bine stai acasă.

Dar te rog eu nu ne mai face teoria chibritului cum că doar cu mașinile sport de xxx cp putem să fim în siguranță în trafic pentru că deja începi să te repeți și e plictisitor.

Apoi.

Facem pariu că nu e mare diferență vis-a-vis de siguranța între un focus ST și să zicem un focus de 1.6 90cp :)?
Crezi că dacă avem doamne ferește un accident motorul ST-ului, frânele lui, arcurile sport o să conteze prea mult ? Take a guess. Cel mult datorită scaunelor sport și a centurilor n-o să jongleze prea mult în mașină ;)

I love this topic.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde catalin1972 » 24 Apr 2008, 06:47

$1 scrie:$2udicass tu ești bun pentru marketingul unor mașini super sport. Pe bune ;)
Asta-i clar !!!
Facem pariu că nu e mare diferență vis-a-vis de siguranța între un focus ST și să zicem un focus de 1.6 90cp :)?
Crezi că dacă avem doamne ferește un accident motorul ST-ului, frânele lui, arcurile sport o să conteze prea mult ? Take a guess. Cel mult datorită scaunelor sport și a centurilor n-o să jongleze prea mult în mașină ;)

I love this topic.


Motorul , frinele si arcurile sport conteaza mult in cazul unei situatii limita ! In plus , masinile cu pretentii sportive sint echipate si cu cauciucuri mai performante decit cele "obisnuite" !
Nu vreau sa fiu inteles gresit , io n-am condus decit masini "mici " (si nici la alea nu m-am folosit de toata puterea , nu le-am "dat" pina la turatia de putere maxima ), dar trebuie sa dam cezarului ce-i al cezarului !Daca toti soferii din RO ar conduce numa ST-uri accidentele s-ar reduce la jumatate !
focus 2 tournier 2005 1.6 tdci 90 cp TL 02 YHY
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
Avatar utilizator
catalin1972
1nsane Member
 
Mesaje: 1406
Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
Localitate: Tulcea

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde SliceofLife » 24 Apr 2008, 08:09

Ludicass si alexandrusavu!!! Voi ganditi din puncte de vedere total diferite si va imaginati situatii total diferite. Ludicass vorbeste de rapiditatea depasirii si raspunsul acceleratiei iar alexandrusavu de rezistenta la impact a doua focusuri - unul ST si altul diesel. Fiecare are dreptate din punctul lui de vedere. O fi asta loc de dat cu capul dar voi va cam dati cap in cap pe motive stupide prin diferentele dintre ele. Ce a spus tiry e cam tras de par... Dacia vs ferrari la un impac 140km/h.... ha ha. Depinde de mai multi factori iar ferrari-ul are toate atu-urile. Mai depinde si de greutatea soferului care cu cat mai mica cu atat se scoate mai bine. Conteaza si lungimea botului masinii(sa nu mai zic de constructie si deformare controlata).
Orice masina ai avea trebuie sa stii sa-ti vezi lungul nasului si sa apreciezi distanta in functie de capacitatile ei.
Drive safe!!!
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Ludicass » 24 Apr 2008, 08:55

Fiesta 1.25.. .. e o simpla discutie! Eu nu ma dau cap in cap cu nimeni, vin cu o parere si niste argumente care pot fi acceptate sau contrazise. Corect mesajul tau intr-o f. mare masura.

Ce mi se pare aberant, e sa compari comportamentul unui focus 1.6 si cel a unui focus ST la aceeasi viteza, in aceleasi conditii de drum. Ii acord circusmtante atenuante lui Alex doar in conditile in care nu a pus piciorul intr-un focus ST si vorbeste din auzite. Doar asa poti face afirmatii de genul "Crezi că dacă avem doamne ferește un accident motorul ST-ului, frânele lui, arcurile sport o să conteze prea mult ? Take a guess. Cel mult datorită scaunelor sport și a centurilor n-o să jongleze prea mult în mașină"

Alex.. frine: vezi te rog ce sistem de frinare are focusul ST..discuri ventilate fata - spate si vezi te rog focusul 1.6. Cam in ce distanta se opreste unul si cam in cit celalalt inainte de un impact?!??. Arcurile sport: asigura masinii stabilitate impreuna cu elementele de suspensie iar in cazul unei frinari pastreaza contactul masinii cu suprafata de rulare. Mai exact, focusul tau cu arcuri moi va aluneca frumos si lin spre impact, in timp ce o masina echipata cu arcuri sport isi va reduce viteza mult mai repede. Poti astfel evita impactul sau, daca ai ghinionul sa se intimple, ai sansa sa mai reduci din viteza. Parerea mea e ca simplifici mult prea mult lucrurile. Tu chiar crezi ca diferentele acestea de pret intre un focus 1.6 si un ST se regasesc doar in diferentele de cai putere?!! Pina si la fiesta ST, sasiul e diferit de fiesta clasica, ai unul rigidizat, intarit, scaune care absorb energia impactului, airbaguri frontale+laterale, etc tocmai pt a spori siguranta si in cazul unui eveniment nefericit sa ai alte sanse.

PS: te rog nu imi rastalmaci cuvintele... Eu nu am afirmat niciodata asa cum ma acuzi tu ca doar cu mașinile sport de xxx cp putem să fim în siguranță în trafic Am spus doar ca in aceasta comparatie dintre masinile normale si cele sport, e clara superioritatea celor sport la capitolul siguranta. Daca vrei siguranta sporita, ia-ti un hummer si ai rezolvat problema! :D
Eveniment: 1 zi alaturi de ISTVAN SOOS!
pilotul ISTVAN SOOS cu SUBARU STI pe circuitul de karting de la Bacau!

http://www.youtube.com/watch?v=xlztDV1S ... r_embedded
Avatar utilizator
Ludicass
1nsane Member
 
Mesaje: 1084
Membru din: 21 Feb 2007, 10:00
Localitate: BACAU
Maşina: Fiesta ST 2.0 150cp

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde SliceofLife » 24 Apr 2008, 09:04

Mi-am amintit de fostul coleg cu Leon-ul FR cu 200cp. Din pacate nu a mai fost timp de franare sau orice alta reactie. Papuc vs. Leon= amandoi morti. Dumnezeu sa-i ierte!
Desi la Leon cred(dar nu sunt sigur) ca nu a fost reglata centura corespunzator...
Deci conteaza si situatia si momentul si soferul si "soarta" cu tot cu ironia ei, si masina...
Per ansamblu sunt de acord cu Ludicass. O masina sport are alte reglaje, alte sisteme alta manevrabilitate etc. Ideea e sa stii si sa poti sa le folosesti.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Tiry213 » 24 Apr 2008, 10:07

@ludicass Nu faceam o comparatie intre o masina cu multi cai fata de una cu putini cai. Dar cand te urci intr-o masina ar trebuii sa stii cat poate, chiar daca are 70cp, chiar daca are 200, iti calculezi manevrele in functie de ce poate masina.
In unele situatii ai avantaj intr-o masina cu multi cp, dar mai sunt si unele situatii in din care nu mai iesi.

@Fiesta 1.25i. In postul de mai sus (dacia si ferrari) nu faceam referire la performantele masinii, ci vroiam sa spun ca de la o anumita viteza in sus(la impact) nu mai conteaza in ce masina te aflii. Mai conteaza ca masina nu se face praf in pom, daca mori din cauza fortelor? Nu stiu cum e dar nu cred ca te simti prea bine daca dai cu un ferrari cu 140km/h intr-un zid.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde SliceofLife » 24 Apr 2008, 10:19

$1 scrie:$2.......Mai conteaza ca masina nu se face praf in pom, daca mori din cauza fortelor? Nu stiu cum e dar nu cred ca te simti prea bine daca dai cu un ferrari cu 140km/h intr-un zid.


Hai sa nu ducem exemplele la extrem. Cel putin mortul din ferarri o sa fie mai intreg decat cel din dacie si asta ce denota? ca tot exista diferente si ca dau si eu un exemplu extrem.
Putem sa discutam asa la infinit.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde mihai_florescu_09 » 24 Apr 2008, 10:46

Ludicass.... ce spui tu de depasiri si de masinile care conteaza si nu soferii se cam bat cap in cap. Daca ai Tico nu inseamna ca nu vei depasi niciodata. Un sofer cu 1.3 si 70CP nu se baga in depasire cand de pe contrasens vine un camion la 50m. Daca ai motor mic atunci DEPINDE de sofer depasirea pt ca trebuie apreciata distanta bine si trebuie sa iti asiguri spatiu de manevra. Cu alte cuvinte nu trebuie sa ai ST ca sa depasesti in siguranta, trebuie doar sa ai spatiu si sa stii sa conduci cat de cat pt ca si o masina cu motorizare mica merge in ture pana la 6000 si chiar peste. Daca te bagi in depasire in a 5-a cu 70/h la 2000 e altceva decat 70/h in treapta 3 (aici se simte diferenta de putere). Motivul pentru care un motor de 150 CP te scoate mai repede din belea decat unul de 70 este pt ca probabil soferul nu a apreciat bine distanta necesara depasirii si atunci singur s-a bagat in belea.

In acest post m-am referit la cazurile de depasire din afara localitatilor la viteze de peste 70 km/h. Din experienta pot spune ca un motor mic pune probleme la depasiri la viteze de peste 100-110 kmk/h... si daca ne ghidam dupa legislatie deja cu viteza mai mare mergem pe autostrada.
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Tiry213 » 24 Apr 2008, 11:30

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2.......Mai conteaza ca masina nu se face praf in pom, daca mori din cauza fortelor? Nu stiu cum e dar nu cred ca te simti prea bine daca dai cu un ferrari cu 140km/h intr-un zid.


Hai sa nu ducem exemplele la extrem. Cel putin mortul din ferarri o sa fie mai intreg decat cel din dacie si asta ce denota? ca tot exista diferente si ca dau si eu un exemplu extrem.
Putem sa discutam asa la infinit.

Exista diferente dar nu asta vreau sa spun. Vreau sa spun ca nu mori doar in masini cu putini cp, ci poti sa mori si intr-o supermasina, fara sa fie nevoie sa circuli cu 300 km/h
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Ludicass » 24 Apr 2008, 13:39

Da..gata, asa e..aveti dreptate...ma dau batut. Daca si Tico e o super masina, care ofera siguranta la drum, atunci chiar ca ne pierdem vremea. 8-}

PS: Mihai.. te astept, cind ai timp si placere, sa mergem impreuna la drum intins, tu cu fiestuta ta...eu cu a mea...! Sint curios cite depasiri in siguranta faci tu, cite eu. Eventual te iau si ca pasager! Iti promit eu ca ai sa intelegi cum stau lucrurile in practica! Intreaba-i pe colegii forumisti care au mers in masina mea cam cit de mult inseamna performanta masina. Degeaba esti un sofer experimentat daca masina nu te ajuta... crede-ma. E ca si cum ai zice ca un sofer experimentat cu dacia 1300 de pe vremea lui bunicu face aceleasi depasiri si manevre in trafic in aceeasi siguranta ca si tine cu fiesta... (pastrind proportiile, cam asta e comparatia). In mod sigur veti ajunge la destinatie si tu, si el..ramine de vazut cind...! :)
Eveniment: 1 zi alaturi de ISTVAN SOOS!
pilotul ISTVAN SOOS cu SUBARU STI pe circuitul de karting de la Bacau!

http://www.youtube.com/watch?v=xlztDV1S ... r_embedded
Avatar utilizator
Ludicass
1nsane Member
 
Mesaje: 1084
Membru din: 21 Feb 2007, 10:00
Localitate: BACAU
Maşina: Fiesta ST 2.0 150cp

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde alexandrusavu » 24 Apr 2008, 14:03

$1 scrie:$2PS: Mihai.. te astept, cind ai timp si placere, sa mergem impreuna la drum intins, tu cu fiestuta ta...eu cu a mea...! Sint curios cite depasiri in siguranta faci tu, cite eu.
Dacă e un șofer experimentat o să facă toate depășirile în siguranță :).
Eventual te iau si ca pasager! Iti promit eu ca ai sa intelegi cum stau lucrurile in practica! Intreaba-i pe colegii forumisti care au mers in masina mea cam cit de mult inseamna performanta masina.

Degeaba esti un sofer experimentat daca masina nu te ajuta... crede-ma.
Ludicass e simplu, dacă ai experiență o să știi unde să te bagi în depășire și unde nu.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde mihai_florescu_09 » 24 Apr 2008, 14:31

Ludicass....Tu vei face mai multe depasiri in siguranta decat mine... pt ca te ajuta motorul...eu voi face mai putine depasiri si atat. Pentru ca atunci cand nu am siguranta nu ma bag. Am condus si masini mai puternice... a.k.a. Leon 1.6i 100cp, Focus 1.6TDCI 110cp, Touran TDI 136cp, Golf V GTI 200CP. Stiu ce inseamna diferenta de putere. Eu zic doar ca unele depasiri pe care tu le faci in siguranta cu fiesta ST, eu nu le fac deloc ca sa nu ajung in situatii neplacute. Eu voi astepta sa am spatiu pe cand tu te vei baga si vei depasi in siguranta. Asta era tot. Asta am vrut sa spun. Dar facptul ca voi face mai putine depasiri nu ma face sa ma simt mai nesigur in masina mea decat in una sport.
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Mariustom » 24 Apr 2008, 14:46

Ludicass, ai dreptate când te referi la numărul de elemente de siguranţă pasivă/activă în plus pe o maşină sportivă, asta pe lângă motorizarea superioară.
Ai dreptate şi când spui că pe ... 200 km (să zicem) faci mai multe depăşiri (chiar şi în siguranţă) decât orice altă maşină "normală".

Dar (pt că trebuie să fie şi un "dar" :D), în deplasarea maşinii în siguranţă intervine şi factorul uman, şoferul, pe lângă cel material, maşina.
Iar un şofer de pe o maşină mai "moale", care îşi ştie posibilitatea maşinii va intra în depăşiri abia atunci când e ff aproape sigur de reuşită fără riscuri (de aici şi numărul mai mic de depăşiri) în comparaţie cu un şofer de maşină sportivă care, ştiind că maşina poate mai mult, aproape forţează depăşirile (mai ales spre sfârşitul drumului, când e mai cuprins de magia vitezei ;) ) de aici şi riscul mai crescut.

Chiar dacă discuţiile din acest topic au devenit ST+sportive vs "normale"+"familiare", nu am fost şi nu sunt împotriva celor sportive (ba chiar îmi plac şi-mi doresc ;;) ), eu fiind împotriva acelor şoferi care prin nonşalanţă, ipocrizie şi lipsă de cunoaştere a posibilităţii motorului/maşinii pun în pericol pe cei din maşina proprie precum şi pe alţii.
Iar de murit poţi muri şi într-o maşină normală şi una sportivă şi una luxoasă. Din păcate exemple sunt destule.
Deci, haideţi să lăsăm "bărbăţia" de pe forum şi să fim mai atenţi în jurul nostru atunci când suntem la volan, pentru a ne putea bucura cât mai mult de cei din jurul nostru, cei dragi :)

Toate cele bune vă doresc :)
Stimă tuturor :)>-
:-h
Avatar utilizator
Mariustom
Member
 
Mesaje: 447
Membru din: 30 Noi 2006, 22:23
Localitate: Reşiţa
Maşina: Ford Focus Turnier 2001 TDDI

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde SliceofLife » 25 Apr 2008, 08:08

$1 scrie:$2.......Din experienta pot spune ca un motor mic pune probleme la depasiri la viteze de peste 100-110 kmk/h...


Aoleo! inseamna ca mergi numai in treapta a 3a si din cand in cand a 4a :))
Diferentele sunt mari intre masini. Spre exemplu un amic are 407 2.0 HDi cu minim 130cp. Din scurt, treptele 1 si 2 il fac cu Grande Punto de 75cp. Ca vine si el din spate dupa.... asta e alta treaba. Si cu GP, daca intru in depasire in treapta a 3a de la 2000rpm accelereaza incredibil de repede pt doar cei 75cp pe care ii are. Ma simt muuuuuult mai bine cu Grande Punto extra-urban decat cu Fiesta de 75cp pe care am avut-o. Cu Fiesta faceam "treaba" numai intre 4000rpm si 6000rpm.
Si parerea asta despre GP o au si altii care au mers cu mine in masina sau au mers in spatele meu cu alta masina.... nu ca ar fi super sport ci ca e mai mult decat corecta acceleratia pt cei 75cp. Am condus si o fiesta 1.4TDCI - e diferenta...
Ludicass in ceea ce spune e obiectiv, pragmatic si adevar graieste. Dar tot cautati voi nod in papura.
Punctul meu de vedere: cu cat mai multi cai si sisteme de siguranta cu atat mai bine.
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Tiry213 » 25 Apr 2008, 09:24

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2.......Din experienta pot spune ca un motor mic pune probleme la depasiri la viteze de peste 100-110 kmk/h...

Ludicass in ceea ce spune e obiectiv, pragmatic si adevar graieste. Dar tot cautati voi nod in papura.
Punctul meu de vedere: cu cat mai multi cai si sisteme de siguranta cu atat mai bine.

Cred ca toti stiu lucrul acesta, dar in topicul acesta s-au inteles alte lucruri. Si oricum toti vorbeau de lucruri diferite dar in acelasi timp se contraziceau.
Imagine
Tiry213
1nsane Member
 
Mesaje: 2316
Membru din: 31 Iul 2007, 14:12

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde toxicristi » 25 Apr 2008, 09:55

$1 scrie:$2iferentele sunt mari intre masini.


Diferentele sunt mari intre soferi . Ca altfel nu prea vad cum poti sa il faci pe amicul tau, cu motor de 130CP si 6 trepte. :-??
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde steel_st » 25 Apr 2008, 10:15

pentru toata lumea care nu intelege ce e aia o masina sport. La 100 km/h viteza care o prinde si un Tico, in cazul in care apare un obstacol oarecare ce masina franeaza mai bine??? mai are rost sa spunem ca cea sport??...pt ca are franele sunt dimensionate in asa fel incat sa poata struni herghelia de sub capota. dar nu ii pot intelege pe cei care sunt reticienti at cand e vorba de masini sport...oricum sunt mult mai sigure din toate punctele de vedere decat cele de familie, dar nu vreau acum sa conving pe nimeni...e parerea mea si am condus o groaza de masini cu puteri intre 65 si 450 cai. :)
steel_st
Ford Freak
 
Mesaje: 151
Membru din: 20 Feb 2008, 14:40
Maşina: focus st 225 +

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde SliceofLife » 25 Apr 2008, 10:57

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2iferentele sunt mari intre masini.


Diferentele sunt mari intre soferi . Ca altfel nu prea vad cum poti sa il faci pe amicul tau, cu motor de 130CP si 6 trepte. :-??

Doar pe treptele 1 si 2 am zis. De ce nu citezi tot ce este relevant? Cand ii dau a 2a tot sunt in fata dar pana la a 3a deja se duce. Cred ca e vorba si de greutatea masinii dar si de manuirea ai. Totul este relativ, variabil...
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Ludicass » 25 Apr 2008, 11:06

Eu cred ca toata lumea a inteles cum stau lucrurile! Superioritatea masinilor sport la capitolul performante si siguranta este un lucru cert, nu inventam noi roata. Din pacate unii aici pe forum se incapatineaza si nu vor sa recunoasca niste chestiuni evidente si se ajunge la niste argumente care stirnesc zimbete. Singura scuza care pot sa o gasesc celor care sustin ca nu masina face diferenta, ci soferul, e ca, probabil, nu au mers niciodata cu o masina sport ca sa compare. Din pacate vad zilnic in trafic soferi pe masinute de cilindree mica sau de familie, niste zmei, care rup acceleratia bietelor masini, care fratilor, nu sint facute pentru sportivitate! Ele sint facute pt consum mic, sint facute sa fie incapatoare, confortabile, cu o tehnologie de serie, ieftina, care sa ofere la un pret competitiv cite un pic din fiecare: siguranta, confort, consum redus. Aruncati o privire in formula 1 si o sa vedeti ca diferenta o face masina, tehnologia, si mai putin soferul! Degeaba ai super soferi daca masina nu poate mai mult!

Steel.. nu-i frumos din partea ta ca ma lasi sa ma lupt de unul singur! :) Apropos, cind conduceam calibra 150cp+, eram o tinta vie la semafor! Veneau tot soiul de soferi cu masinutze "tunate" "plasticizate" "foliate" sa ma provoace la semafor! Ii vedeai cum stau incordati, cu ochii pe semafor, sa-mi arate ei ca si masina lor poate! :D Era super amuzant cum, in naivitatea lor, vroiau sa-mi arate maiestria si superioritatea masinii lor! Daca imi puneam mintea cu ei, ii spulberam dintr-o simpla apasare de pedala... si recunosc ca o mai faceam daca tupeul lor devenea nesimtire si aruncau priviri pline de superioritate. Banuiesc ca treaba asta ti se intimpla si tie in trafic cind iesi cu focusul... Cu fiesta ST, tot 150cp patesc reversul.. ma incaleca toti la semafoare, imi dau flashuri sa ma dau cu buburuza ca vin ei tare cu nu stiu ce super masina de 1.4. Partea proasta e ca la drum intins cind eu ma bag in depasiri, ma trezesc ca trag dupa mine o coloana de curajosi care isi zic..pai daca asta cu fiesta lui poate, eu cu za pasat sa nu pot?!! Si nu o data treaba era sa sesfirseasca rau pt zmei!

Va urez Paste Fericit la toti, sa va bucurati de masinutele voastre si fara excese... la volan sau culinare! :)
Eveniment: 1 zi alaturi de ISTVAN SOOS!
pilotul ISTVAN SOOS cu SUBARU STI pe circuitul de karting de la Bacau!

http://www.youtube.com/watch?v=xlztDV1S ... r_embedded
Avatar utilizator
Ludicass
1nsane Member
 
Mesaje: 1084
Membru din: 21 Feb 2007, 10:00
Localitate: BACAU
Maşina: Fiesta ST 2.0 150cp

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde mihai_florescu_09 » 25 Apr 2008, 12:33

$1 scrie:$2cand e vorba de masini sport...oricum sunt mult mai sigure din toate punctele de vedere decat cele de familie, dar nu vreau acum sa conving pe nimeni...e parerea mea :)


Nu vreau sa te contrazic, dar din cate am auzit ce a mai sigura masina din lume e una de familie. E frantuzeasca si se numeste Renault Espace. Dupa parerea mea nu este cea mai sigura masina la toate capitolele, ci doar la siguranta pasiva si activa. La capitolul motor si alte probleme de genul asta inclin spre masinile sport.

Paste fericit tuturor1
Avatar utilizator
mihai_florescu_09
1nsane Member
 
Mesaje: 1602
Membru din: 21 Apr 2007, 13:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Fiesta 2005, 1.3i, 70cp@5600RPM, Tonic, Comfort, B-33-MZY

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde catalin1972 » 25 Apr 2008, 13:06

$1 scrie:$2Nu vreau sa te contrazic, dar din cate am auzit ce a mai sigura masina din lume e una de familie. E frantuzeasca si se numeste Renault Espace. Dupa parerea mea nu este cea mai sigura masina la toate capitolele, ci doar la siguranta pasiva si activa. La capitolul motor si alte probleme de genul asta inclin spre masinile sport


Cred ca faci referire la siguranta pasiva pt ca , la cea activa ( care e cea mai importanta in opinia mea ) , io zic ca-s Mercedesurile clasa S si CL
P.S. : stiam ca Nissan QUASQUAI este cel mai sigur conform EURONCAP
focus 2 tournier 2005 1.6 tdci 90 cp TL 02 YHY
"'jaba culegi , daca nu sortezi " (Piri neni )
Avatar utilizator
catalin1972
1nsane Member
 
Mesaje: 1406
Membru din: 14 Aug 2007, 16:10
Localitate: Tulcea

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde steel_st » 25 Apr 2008, 14:04

ludicass...de ce te chinui ca vazi ca nu ai cu cine...lasa-i in pace...noi le stim pe-ale noastre pt ca am condus tot felul de masini si mai tari si mai slabe si stim sa facem anumite comparatii si ei vb din punctul lor de vedere...fara sa jignesc pe nimeni...daca ar fi condus ceva masini macar de 150- 200 cp ar fi fost de alta parere.

Sarbatori fericite tuturor!
steel_st
Ford Freak
 
Mesaje: 151
Membru din: 20 Feb 2008, 14:40
Maşina: focus st 225 +

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Alma » 25 Apr 2008, 14:54

ati dat-o in aberatii!
de unde a plecat discutia si unde s-a ajuns...
lucrurile sunt foarte simple:
Exista niste standarde si cerinte care trebuiesc indeplinite fie din punct de vedere al normelor de sigurnta fie din punctul de vedere al satisfacerii si atragerii clientului si fie din punctul de vedere al performantelor
la absolut toate categoriile de masini sunt luate in calcul aceste aspecte doar ca in functie de cerintele gamei respective aceste cerinte sunt mai superioare sau inferioare in functie de clasa/gama.
Este normal ca la masinile sport sistemul de franare si control al tractiunii sa fie mai superior fata de alte game cum la fel trebuie sa fie si amortizoarele, sistemele de siguranta a pasagerilor si nu in ultimul rand performantele sportive.
Nu mai retin cine a povestit aseara de cazul Bugatti Veyron care, initial, nu a putut fi omologat la noi in tara deoarece depasea distanta maxima de franare, de la viteza maxima pana la oprire, impusa de normele noastre! de la 400 de km/h la 0 e cam greu sa te incadrezi in astfel de norme nu?

Deci concluzia e ca discutia a alunecat pe o panta a conparatiei dintre masinile sport si cele de familie sau uz cotidian ceea ce este total eronat deoarece sunt clare diferentele...
S-a ajuns pana acolo incat sa se compare Ferrari-ul cu Dacia! :))
Atata timp cat gama/clasa si respectiv scopul masinilor este diferit nu se poate face decat o comparatie subiectiva in functie de preferintele fiecaruia. :-t
Carputer/CarPC - 8" TFT Touchscreen, Celeron 1,2Ghz, 1024MB DDR II, 2,5" HDD 40GB SATA, M2-ATX 6-24V DC/DC 160 W
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
Avatar utilizator
Alma
1nsane Member
 
Mesaje: 3875
Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Ludicass » 25 Apr 2008, 15:22

Almanahe... off topic... eu am crezut ca nickul tau ironizeaza intr-un mod subtil un anumit personaj de pe scena politica bucuresteana cunoscut pt greselile de exprimare. Dar constat ca m-am inselat si sint din ce in ce mai convins ca sub acest nick se ascunde chiar personajul cu pricina. 8-} Reciteste ultimul tau mesaj si vezi ca ceva nu suna bine deloc, si nu o data, ci in mod repetat..
Eveniment: 1 zi alaturi de ISTVAN SOOS!
pilotul ISTVAN SOOS cu SUBARU STI pe circuitul de karting de la Bacau!

http://www.youtube.com/watch?v=xlztDV1S ... r_embedded
Avatar utilizator
Ludicass
1nsane Member
 
Mesaje: 1084
Membru din: 21 Feb 2007, 10:00
Localitate: BACAU
Maşina: Fiesta ST 2.0 150cp

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde alexandrusavu » 25 Apr 2008, 15:30

Eu cred că prin venele voastre sângele nu circulă, face liniuțe cu globulele roșii d-aia sunteți așa de înverșunați :P

Hai că vine vremea s-o dăm în oo de paște. Sărbători fericite!

Ludicass- ultimul tău post putea să fie trimis prin PM, așa doar ești răutăcios și dai dovadă de "nu mă las frate, e ca mine" disease.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Alma » 25 Apr 2008, 15:35

$1 scrie:$2b]Almanahe... off topic... eu am crezut ca nickul tau ironizeaza intr-un mod subtil un anumit personaj de pe scena politica bucuresteana cunoscut pt greselile de exprimare. Dar constat ca m-am inselat si sint din ce in ce mai convins ca sub acest nick se ascunde chiar personajul cu pricina. 8-} Reciteste ultimul tau mesaj si vezi ca ceva nu suna bine deloc, si nu o data, ci in mod repetat..


dragul meu... am mai afirmat odata pe forum ca atunci cand e vb de scris/compus fraze mai lungi si idei diferite am oarece carente datorita faptului ca nu am cum sa ma dedic in exclusivitate compunerii lor, caci in acest timp mai intervin persoane sau situatii care ma obliga sa las de-o parte compunerea si sa mai si muncesc ;) :-"
de aici si anumite greseli cat si diverse incoerente in "legarea" ideilor :-"
si by the way!
cine are cap sa inteleaga cred ca trece peste diversele maruntisuri si nu devine carcotas doar pt a mai iesi la interval :-"
Carputer/CarPC - 8" TFT Touchscreen, Celeron 1,2Ghz, 1024MB DDR II, 2,5" HDD 40GB SATA, M2-ATX 6-24V DC/DC 160 W
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
Avatar utilizator
Alma
1nsane Member
 
Mesaje: 3875
Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Ludicass » 25 Apr 2008, 15:50

Alex.. nu stiu cum iti suna tie, dar pe mine ma zgiriie tare la ureche anumite exprimari. O fi probabil deformatie profesionala si crede-ma, nu o fac cu rautate. Dar e ridicol sa ai un asa nick si sa calci in strachini constant tocmai la acest capitol. O fi forum, o fi in graba..dar exista totusi niste notiuni elemnetare de gramatica. In rest, ca si idee, omul are dreptate si sint de acord cu el cu punctul lui de vedere. Exprimarea insa e ...asa cum e... Tare imi e insa ca nici acum nu stie omul ce a gresit... Scuze daca cineva s-a simtit jignit de mesajul meu! Mea culpa! ^:)^
Eveniment: 1 zi alaturi de ISTVAN SOOS!
pilotul ISTVAN SOOS cu SUBARU STI pe circuitul de karting de la Bacau!

http://www.youtube.com/watch?v=xlztDV1S ... r_embedded
Avatar utilizator
Ludicass
1nsane Member
 
Mesaje: 1084
Membru din: 21 Feb 2007, 10:00
Localitate: BACAU
Maşina: Fiesta ST 2.0 150cp

Re: indemn la toleranta....sau loc de dat cu capul...

Mesajde Alma » 25 Apr 2008, 15:57

stai linistit ca stiu unde am gresit! ;)
si eu atrag atentia, mai in gluma mai in serios, celor care mai scapa cate un pleonasm ;)

aporpo de asta... de 11 ani am legaturi si m-am lovit de clasa politica si mentalitati ca asta de securist care, in loc sa combata sau sa sustina o idee sau actiune exprimata/intreprinsa de cineva, se leaga de mici tertipuri pentru a divaga discutia si astfel a distrage atentia de la miezul problemei ;)
Carputer/CarPC - 8" TFT Touchscreen, Celeron 1,2Ghz, 1024MB DDR II, 2,5" HDD 40GB SATA, M2-ATX 6-24V DC/DC 160 W
________________________
We are what we do. If we want to change what we are, we must begin by changing what we do.
Avatar utilizator
Alma
1nsane Member
 
Mesaje: 3875
Membru din: 31 Ian 2008, 01:00
Localitate: Bucuresti
Maşina: FocuS II, 2005 - 1,6 TDCi 80Kw

Anterior

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 14 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 14 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 14 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 14 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login