ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Coltul de Istorie : FORD

06 Dec 2007, 15:42

Ford s-a lansat într-o fabrică modificată în 1903 cu 28.000 de dolari de la doisprezece investitori, în special de la John Francis Dodge şi Horace Elgin Dodge care mai târziu au fondat "Compania de automobile a fraţilor Dodge". În timpul anilor de pionierat, compania a produs numai cateva bucăţi de Ford T Model pe zi într-o fabrică pe Bulevardul Mack din Detroit, Michigan. Grupuri de câte doi-trei oameni munceau la fiecare automobil, de la componente până la comenzile de la alte companii. Henry Ford a avut 40 de ani când a înfiinţat compania Ford, care va avea să devină una dintre cele mai mari şi mai profitabile companii din lume, de asemenea fiind şi printre puţinele companii care au supravieţuit Marii Depresiuni.Ford este cea mai mare companie din lume aparţinând unei singure familii, fiind în managementul familiei Ford de mai bine de 100 de ani.

Cel mai vechi Ford din lume, 1903 Ford Model A - Lot 247, a

06 Dec 2007, 17:19

Printre cele mai speciale masini vandute in cadrul licitatiei RM, s-a numarat si un Ford Model A, din 1903, cu 8 CP. Acest Ford este unul special deoarece este unul dintre primele Ford-uri construite vreodata. Acest model este cel mai vechi Ford pastrat pana astazi.
In urma licitatiei Modelul A a fost vandut pentru suma de 630.000 $.
Fişiere ataşate
cel mai vechi ford din lume auction(1).jpg
(66.66 KiB) Descărcat de 1643 ori

Masina de colectie in Bucuresti

06 Dec 2007, 17:22

Un colecţionar bucureştean întreţine de peste trei decenii un Ford produs în anul 1928. Primul automobil Ford, fabricat în perioada 1903-1905 în 1.750 exemplare, s-a numit Ford Model A. A doua serie Ford Model A a fost produsă începand cu 20 octombrie 1927 şi a înlocuit legendarul Model T, fabricat timp de 18 ani în peste 15.000.000 de exemplare. Primul automobil Ford Model A a fost livrat în data de 2 decembrie 1927. După al doilea Război Mondial, ruşii au permis fabricarea şi în Romania a acestui tip de motor. Recent, colecţionarul bucureştean a mai finalizat un Ford, construit în stilul anilor 1910-1915, caroseria de tip phaeton fiind realizată complet din lemn.

Colecţionarul, Mihai Dumitrescu, este o enciclopedie vie, putand prezenta în amănunt istoria firmei Ford. Datorită pasiunii şi priceperii sale, automobilul este într-o stare perfectă şi se pregăteşte să împlinească opt decenii, funcţionand ca în prima zi.
Fişiere ataşate
colectie.jpg
colectie.jpg (20.41 KiB) Vizualizat de 3507 ori

cred ca suferim si noi de fordism

07 Dec 2007, 21:54

Ford a introdus diferite metode de producere în masă a automobilelor şi managementul în masă a unei forţe de muncă industriale, în special producţia pe bandă rulantă a automobilelor. Combinaţia lui Henry Ford de fabrici efeciente, muncitori bine plătiţi şi preţuri mici a revoluţionat lumea automobilelor iar acest proces a fost cunoscut sub numele de "Fordism". :D
Ultima oară modificat de dra pe 03 Ian 2008, 20:39, modificat 1 dată în total.

21 Dec 2007, 17:41

http://www.fordroadhill.ro/index,78,401.htm

28 Dec 2007, 19:39

cum ne uitam noi la masinutele astea... asa se vor uita stranepotii la ale noastre de acum :D

Sa aveti grija de ele si sa le intretineti bine...

03 Ian 2008, 15:55

Sa stii ca asa e...

Re: Coltul de Istorie : FORD

11 Dec 2008, 12:53

Am cautat pe internet istoria ford si am gasit una care mi se pare foarte completa. Poate va este de folos.

http://www.cbx.ro/citeste/istorie-auto/ ... 18/88.html

Re: Masina de colectie in Bucuresti

12 Dec 2008, 12:05

$1 scrie:$2n colecţionar bucureştean întreţine de peste trei decenii un Ford produs în anul 1928.

Recent, colecţionarul bucureştean a mai finalizat un Ford, construit în stilul anilor 1910-1915, caroseria de tip phaeton fiind realizată complet din lemn.

Colecţionarul, Mihai Dumitrescu, este o enciclopedie vie, putand prezenta în amănunt istoria firmei Ford. Datorită pasiunii şi priceperii sale, automobilul este într-o stare perfectă şi se pregăteşte să împlinească opt decenii, funcţionand ca în prima zi.


Nu-l invitam mai mult sau mai putin oficial la o intrunire club-ford ? La una mai spre primavara ?

Re: Coltul de Istorie : FORD

17 Dec 2008, 00:56

Nenea Ford a proiectat cu manutele lui doua si cutiile de lemn in care soseau motoarele in uzina de asamblare. De ce? Se desfaceau usor si aveau dimensiunile exacte pentru a crea podeaua de la model T. Un fel de plug'n'play.
Tot el si-a dat seama ca in epoca respectiva, dintre toate vopselele, cea cu pigment negru se usca cel mai repede, de unde si " you can choose any colour, as long as its black!"
Model T se livra doar pe negru...
A concluzionat ca muncitorul de rand vine la fabrica de si din rutina, si asta reuseste sa-l satisfaca (impreuna cu salariul, bineninteles), de unde si regula ca muncitorii nu au voie sa discute intre ei in timpul serviciului.
Kiichiro Toyoda a fondat Toyota. Dupa retragerea sa, varul lui a preluat afacerea, si a inceput sa construiasca compania de care toti stim azi. Uite ceva interesant:
"Toyoda visited Ford's River Rouge Plant at Dearborn, Michigan, during the early 1950s. He was awed by the scale of the facility but dismissive of what he saw as its inefficiencies.[5] Toyota Motor had been in the business of manufacturing cars for 13 years at this stage, and had produced just over 2,500 automobiles. The Ford plant in contrast manufactured 8,000 vehicles a day.[2] Due to this experience, Toyoda decided to adopt US automobile mass production methods but with a qualitative twist."...Wikipedia

Re: Coltul de Istorie : FORD

20 Feb 2009, 09:56

Sa pun si eu o istorioara :

In 1963, Ford a fost foarte-foarte aproape sa cumpere Ferrari (s-a facut chiar si un audit a fabricii), dar vanzarea a fost refuzata intr-o faza avansata de catre Ferrari, cand acesta a auzit ca nu ii va fi permis sa concureze in cursa Indianapolis 500. Henry Ford II, maniat, a pornit in cautarea unei companii care sa poata construi o masina capabila sa invinga modelele Ferrari in cursa de anduranta. Astfel s-a nascut Ford GT40, care a castigat Le Mans in anii 1966-67-68-69. (wikipedia)

Ca o paranteza, tot in 1963 si tot din nevoia de a construi masini mai bune ca Ferrari (dar in acest caz, nu pentru curse auto) a fost infiintata firma Lamborghini de catre Feruccio Lamborghini, un constructor de tractoare.

Re: Coltul de Istorie : FORD

21 Feb 2009, 01:14

$1 scrie:$2a pun si eu o istorioara :

In 1963, Ford a fost foarte-foarte aproape sa cumpere Ferrari (s-a facut chiar si un audit a fabricii), dar vanzarea a fost refuzata intr-o faza avansata de catre Ferrari, cand acesta a auzit ca nu ii va fi permis sa concureze in cursa Indianapolis 500. Henry Ford II, maniat, a pornit in cautarea unei companii care sa poata construi o masina capabila sa invinga modelele Ferrari in cursa de anduranta. Astfel s-a nascut Ford GT40, care a castigat Le Mans in anii 1966-67-68-69. (wikipedia)

Ca o paranteza, tot in 1963 si tot din nevoia de a construi masini mai bune ca Ferrari (dar in acest caz, nu pentru curse auto) a fost infiintata firma Lamborghini de catre Feruccio Lamborghini, un constructor de tractoare.


Aproape adevarat. Au si scos gt40, in 64 daca bine tin minte, au intrat in cursa, si nici una din cele 4 nu a trecut linia de sosire...
...atunci si-au adus aminte de un bun client de-al lor, pe care ceva mai devreme au refuzat sa il cofinateze, dar totusi i-au vandut motoare, cu care a tras o tzeapa la toti marii constructori la Le Mans, numit Carroll Shelby. El a expus problema in felul urmator: " is this the biggest engine you got? "
Cu ajutorul lui i-au tras-o lu' Enzo.
Si bine au si facut. A mai venit si constructorul de cazane si boilere, dupa care tractoare si utilaje, nemultumit de ambreiaj si de atitudinea lui Enzo, si restul e istorie (auto)

Re: Coltul de Istorie : FORD

21 Feb 2009, 01:33

$1 scrie:$2 rare Ford Model 40 Special Speedster, custom built in 1934 for Edsel Ford, then President of the Ford Motor Company, is pictured in Ypsilanti, Michigan February 25, 2008. The one-of-a-kind Speedster, which was constructed at Ford's Willow Run Aircraft plant in Dearborn, Michigan was in storage for 40 years until its current owner decided to put it up for auction at the annual "Automobiles of Amelia Island" event in March. Picture taken February 25, 2008.

Imagine
Imagine

Re: Masina de colectie in Bucuresti

25 Apr 2009, 23:46

$1 scrie:$2n colecţionar bucureştean întreţine de peste trei decenii un Ford produs în anul 1928. Primul automobil Ford, fabricat în perioada 1903-1905 în 1.750 exemplare, s-a numit Ford Model A. A doua serie Ford Model A a fost produsă începand cu 20 octombrie 1927 şi a înlocuit legendarul Model T, fabricat timp de 18 ani în peste 15.000.000 de exemplare. Primul automobil Ford Model A a fost livrat în data de 2 decembrie 1927. După al doilea Război Mondial, ruşii au permis fabricarea şi în Romania a acestui tip de motor. Recent, colecţionarul bucureştean a mai finalizat un Ford, construit în stilul anilor 1910-1915, caroseria de tip phaeton fiind realizată complet din lemn.

Colecţionarul, Mihai Dumitrescu, este o enciclopedie vie, putand prezenta în amănunt istoria firmei Ford. Datorită pasiunii şi priceperii sale, automobilul este într-o stare perfectă şi se pregăteşte să împlinească opt decenii, funcţionand ca în prima zi.


Ieri am avut un oaspete de seama la noi pe ulita :) si anume pe Dl Mihai Dumitrescu cu al sau Ford A.
Venise in vecini la un service de esapamente sa profite de "groapa" si sa stranga cateva suruburi.
Ultima oara m-am intalnit cu el acum vreo 7-8 ani, cand i-am inchiriat masina pentru un eveniment.

Ar fi frumos sa-l chemati la o intalnire de la Academie.... ca pt intalnirea nationala cred ca e prea tarziu.
I-am spus ca se fac intalniri lunare si ar fi o onoare pentru noi sa-l avem alaturi. Asa ca daca organizatorii intalnirilor vor numarul lui, sa-mi spuna pe PM.

ImagineImagineImagineImagine

ImagineImagineImagineImagine

ImagineImagineImagineImagine

Imagine

Re: Coltul de Istorie : FORD

26 Apr 2009, 11:04

Nu cred ca e prea tarziu pt Targu Mures. Omul pare un pasionat si are tot respectul meu. Ar fi ceva sa participe... =D>

Re: Coltul de Istorie : FORD

26 Apr 2009, 11:31

L-am vazut ieri in zona Piata Chibrit cand eram la schimbatul ledurilor de la bord. :D

Re: Coltul de Istorie : FORD

28 Iun 2009, 10:06

Ca sa numai deschid alt topic o sa scriu aici. Acum 4-5 ani s-a infiintat in texas o firma de tuning care lua mustanguri vechi si le transforma pe poate in shelby gt 500 - Eleanor identice cu cel din filmul Gone in 60 seconds. O bucata ajungea si la 250 000 usd (725CP) :D

Dimineata era pe discovery un documentar despre firma respectiva si aratau cum faceau ei aceste shelby-uri. Am vrut sa aflu mai multe si am dat un google search si iata ce am gasit

http://jalopnik.com/cars/breaking-news/ ... 319267.php

Oamenii dupa ce reconditionau masina veche ii dadeau un alt VIN + ca masina nu mai era mustangul original ci era un alt model, si anume shelby gt 500. Se pare ca au incalcat legea prin aceasta practica si le-au fost confiscate toate masinile in lucru+ clientii lor au ramas cu niste jucarii de 250 000 usd cu care nu pot iesi pe strada :) Firma a fost desfiintata prin procedura falimentului.

PS in Plaza Romania sunt expuse doua forduri model A daca aveti drum si vreti sa le vedeti mai de aproape.
Fişiere ataşate
5167_110498756317_91510776317_2733197_8309522_n.jpg

Re: Coltul de Istorie : FORD

28 Iun 2009, 10:53

Henry Ford - My Life & Work (from Project Gutenberg eBooks).

E free: http://www.gutenberg.org/etext/7213
Fişiere ataşate
MY LIFE AND WORK_Henry Ford.pdf
(1.13 MiB) Descărcat de 162 ori

Re: Coltul de Istorie : FORD

20 Aug 2009, 14:18

Ford A coupe - la inceputul scolilor de soferi in Romania

http://typ3forever.blogspot.com/2009/03 ... mania.html

Re: Coltul de Istorie : FORD

03 Mar 2011, 10:58

Henry Ford, magnatul care si-a mesterit singur imperiul

"Inainte de a merge la scoala, cand inca nu stia sa scrie si sa citeasca, micutul Henry Ford invatase se demonteaze jucariile mecanice si sa le asambleze la loc. Mai tarziu, a demontat si remontat ceasul tatalui sau, din simpla curiozitate de a afla cum functioneaza.

Copilul precoce avea inclinatii catre mecanica, dar si pentru carte. La 7 ani, cand a fost trimis la scoala, invatase deja scrisul. La zece ani, a construit o turbina, in apropierea scolii. Un success, dar si un moment penibil: turbina a explodat si a incendiat scoala.

I-a mers vestea de reparator de ceasuri, ocupatie cu care s-a si indeletnicit la o varsta frageda. Terminand liceul, paraseste casa parinteasca pentru a se angaja la Detroit ca ucenic, cu un salariu de 2,50 dolari pe luna.

Dupa trei ani petrecuti la Detroit, se intoarce la ferma tatalui sau, dar nu simte atractie catre agricultura. Viseaza altceva.

Tot visand, construieste o masina cu vapori, pe baza unui sasiu de la un dispozitiv de tuns iarba. Vecinii au vazut-o functionand, dar strambau din nas: era o simpla experienta, fara utilitate practica.

O casatorie de mare succes

Casatoria cu Clara Bryant, fiica unui fermier, s-a dovedit, pe neasteptate, suportul moral al mintii lui iscoditoare: ea l-a privit totdeauna cu admiratie, l-a incurajat si se arata extaziata atunci cand el ii etala, cu mandrie, nascocirile sale.

In acea epoca, Daimler si Benz lansasera pe piata primele lor automobile. Ford a dat multa vreme tarcoale noii inventii, iar, la sfarsitul lui 1891, i-a marturisit sotiei ca i-ar placea sa-si construiasca si el propriul prototip de automobil.

Ideea parea de domeniul imposibilului, dar Clara s-a declarat entuziasmata. Atat i-a trebuit tanarului Ford. A plecat la Detroit, pentru documentare, si s-a angajat la "Edison Illuminated Company" unde, remarcat pentru ingeniozitatea sa, a fost numit inginer sef.

In acelasi timp, Ford si-a amenajat propriul atelier, acasa, incepand sa lucreze la constructia unei masini cu motor pe gazolina, cheltuindu-si micile economii in directia acestei pasiuni.

Afacerea ia amploare

Clara nascuse recent, era nevoita sa-si chibzuiasca banii, dar n-a pus in cumpana aceste detalii prozaice. Era convinsa de reusita sotului ei, sau, cel putin, asa se arata.

Sustinerea morala a sotiei i-a dat curaj si, in 1902, Ford pune bazele parteneriatului Ford & Malcomson, impreuna cu un oarecare Alexander Y. Malcomson, care devine asociatul sau.

Afacerea merge. In anul urmator, realizeaza si vinde prima masina, iar modestul partenierat devine societatea Ford Motor Company. Dupa ce mai construieste vreo cateva masini, ii incolteste in minte ideea productiei pe banda rulanta.

A mustacit ideea multa vreme. Intre timp, face senzatie cu o masina de conceptie proprie, la volanul careia parcurge o mila in numai 39,4 secunde. Era o viteza ametitoate pentru acele timpuri: 147 km/ora. Ziarele au consemnat recordul, iar numele lui Ford a devenit cunoscut.

Intre timp, marca Ford incepea sa devina tot mai cunoscuta in Statele Unite, iar Ford Motor Company lanseaza un tip nou de masina, eleganta si ieftina. Este legendarul "Ford- model T", aparut in 1908.

Regele automobilului se bazeaza pe supusii sai

In ziua cand productia pe banda rulanta a permis asamblarea a 50 de masini in 24 ore, brandul Ford s-a detasat de toti ceilalti producatori. Henry Ford a inceput sa abordeze excentricitati ce nu pareau deloc specifice unui om de afaceri.

A dublat salariile muncitorilor, a scurtat ziua de munca la 8 ore (fara sa-i fi impus vreun sindicat) si a introdus pentru prima oara in lume saptamana de lucru de 5 zile (tot fara sindicate).

Si-a permis sa selecteze personalul, iar, in anul 1927, modelul T ajunsese sa fie cea mai vanduta masina din lume. In acelasi an, Henry Ford devenea cel mai bogat om din lume.

Poate ca bogatii de atunci nu seamana cu bogatii nostri de astazi. Fara sa-i impuna cineva, Ford a lansat o spectaculoasa campanie de finantare a organizatiilor pacifiste, in timp ce sotia sa, Clara, cheltuia milioane de dolari pentru opere de caritate.

Regele moare, regatul continua

In contrast cu asemenea comportament social, Ford si-a construit pentru propria familie o resedinta eleganta, cu 56 camere, cu piscina si teren de golf, cu sase gradini paradisiace, cu un lac artifical si doua parcuri.

N-o facea din snobism. Acest ultraconfort era argumentul cu care si-a determinat fiul sa nu plece in lume, sa ramana legat de casa si de tot ce realizase Henry Ford, care nu putea concepe ca imperiul construit de el sa incapa pe mana altcuiva, decat cea a propriului fiu.

Asa s-a si intamplat. Pe masura ce Henry inainta in varsta, afacerile erau preluate treptat de fiul sau, Edsel Ford. Dar nu intotdeauna in viata lucrurile se desfasoara asa cum le prevezi. In 1943, Edsel Ford moare. Afacerile sunt preluate de nepot - Henry Ford II - care devine presedintele companiei.

Patru ani mai tarziu, in 1947, o hemoragie cerebrala il rapune pe batranul Henry Ford, la varsta de 83 de ani si astfel se stinge regele automobilului. In urma lui, insa, a ramas un urias regat, care inca mai fiinteaza si astazi, condus de mana urmasilor urmasilor lui Ford, asa cum si-a dorit-o el totdeauna. "


http://www.ziare.com/ford/stiri-ford/he ... ar-1078925
Răspunde