ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
Răspunde

Re: Motociclism si Motociclisti

28 Mai 2008, 14:06

sap sap dupa informatii si raman uimit de ce alfu, eu chiar nu imi doresc sa o folosesc in oras , dar oricum imi doresc sa fie inmatriculabila.
plimbari prin paduri, pe deal, sub nici o forma stanci, sau chestii prea periculoase, problema e ca inceptaor ce sa fie, sunt discutii aprinse intre 125 cmc care "ramane mica" 350 si 400 cmc
motoare 2t vs 4t.
lupta apriga :D

touring nu cred ca se predeaza si nici nu mi-ar placea.

Re: Motociclism si Motociclisti

28 Mai 2008, 14:23

$1 scrie:$2ai eu stiam ca astea monocilindrice au un start mai bun ... de aceea am presupus ... ca ai zis ca vrei sa pleci repede de la semafor :D

Sunt mai usoare, ai un mic avans, dar... motorul e prea mic, nu are putere peste 100 (la depasiri o sa fie nevoie de putere) si sunetul este ca de drujba sau de scuter.

Re: Motociclism si Motociclisti

28 Mai 2008, 16:59

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ai eu stiam ca astea monocilindrice au un start mai bun ... de aceea am presupus ... ca ai zis ca vrei sa pleci repede de la semafor :D

Sunt mai usoare, ai un mic avans, dar... motorul e prea mic, nu are putere peste 100 (la depasiri o sa fie nevoie de putere) si sunetul este ca de drujba sau de scuter.


Aici lucrurile variaza mult.Un motor de enduro in 2t(250-300cc) este recomandat avansatiilor in domeniu,datorita puterei brute si este folosit pt hard enduro.
Pt plimbari linistite prin padure un 4t isi face treaba exemplar(ceva gen xt660,dr400 etc,poti sa te documentezi mai bine aici)
La bicilindrice treaba sta altfel:eu ma dau pe un sv(2cil in v) si iti zic ca e nebunie mare.Cuplu cat cuprinde inca din ture mici si pe toata plaja de turatii.Nu este o motocicleta de viteza(la 200)deja nu prea te mai poti tine de ea(asta la varianta N-cea necarenata,varianta S oferind o protectie mai buna la vant datorita semi-carenei fata)
Tu intai trebuie sa te hotarasti ce vrei sa faci cu motocicleta

Re: Motociclism si Motociclisti

28 Mai 2008, 18:24

Ia uite cate discutii interesante de cand nu am mai postat. :) Au aparut mai multi posesori si pasionati.

Ca sa lamuresc problema ca am aflat si eu recent. XJ-ul meu este cel de 51 de cai, nu de 60. Dar ce sa-i faci cand desteptii de la RAR nu stiu sa citeasca macar datele standardizate ale unor serii. In fine.

Ce pot spune e ca in oras, ce am este arhisuficient ca putere. E controlabila si nu-ti inspira teama cand te urci pe ea.
Am un amic, FOARTE incepator care si-a luat ZX6R. Nu stiu exact cati cai are, in jur de 110-115.
I-am spus cu toti ca e nebun daca isi ia, dar omul era convins de ani de zile ca doar asta vrea, si un anumit modelul ca design (de dupa 2001). E un tip destul de echilibrat si nu-mi fac probleme ca are figuri de pustan de genul "nenea, dar asta cat prinde maxim?". Totusi, asa calm si calculat cu e, la primele iesiri cu ea s-a intors cu o gradina de morcovi si o crescatorie de iepuri sub sa. E mult, e foarte puternic pentru cineva ne-experimentat. Si nu neaparat datorita faptului ca nu-l poti controla psihic, ci datorita faptului ca e brutal la greseli. Franarile te pun in cap, in treapta 1 trage de rupe de la prima miscare pe acceleratie. Nu vreau sa-mi inchipui un incepator dand intr-o groapa si din prima reactie sa stranga mana pe gaz si catre el. E naturala reactia, iar herghelia aia nu e prea iertatoare.

SV-ul are in jur de 75 de cai, mai mult sau mai putin in functie de model, naked sau semicarenata (SV 650S). E destul de comod, e suficient de tupeist si are un sunet foarte placut chiar si cu tobe stock. Ce mai, ofera cu moderatie de toate. E un motor destul de echilibrat pe care-l poate conduce si un incepator echilibrat.
Tot cam aici as include si Ducati Monster-ul (in functie de model si an, cele din plaja 600-690cc). E un motor frumos (linii geniale) si tupeist, dar cu o ciclistica extraordinara. Ghinionul este ca la Ducati (ca si la masinile italienesti) cauti piese in Ro pana iti creste barba cat a lui Moise. Faci comanda si iti vin la final de sezon. Pacat. Asta m-a facut sa ma reorientez catre japoneze.

Cele din aria CB500, GS500, ER5 sunt motoare clasice de incepatori. Nimic spectaculos, deci pericol redus. Isi fac treaba si pot fi caracterizate ca "buni prieteni". Daca ar fi sa recomand ceva (desi nu le-am condus), as merge pe GS500. Romania ultimilor ani a fost o piata excelenta pentru ele si se gasesc destule piese si persoane gata sa te ajute cu un sfat. Suzuki GS500 are o comunitate foarte mare in RO.

Zicea cineva mai sus de motoarele de 125. Motoarele astea sunt bune in 2 situatii:
1. Esti fata, esti incepatoare si vrei ceva de talie mica.
2. Esti baiat, vrei un motor NOU, dar nu ai suficienti bani pentru ceva mai mare.

Nu m-am dat si nu m-as da cu asa ceva niciodata. Poate o singura exceptie ar face-o Kawasaki Ninja 250.
Mai este cazul sportivei Aprilia RS 250. Multi spun ca e mica, e de 250. Well, e o sportiva. E in 2 timpi. Are cam 55 de cai si un top speed de ~200. Are forta si chiar nu e de joaca. Nu se compara cu un naked sau touring de 50-60, il bate la poponet.

In principiu, e o regula de genul: 2T ofera multa putere in turatii joase, trepte inferioare. 4T urca mai greu, dar si cand urca ... :)

Motoarele de 400 sunt in principiu facute pentru piata japoneza, facute special pentru a se incadra unei anumite categorii pe permis. Sunt motoare capabile si bune, dar daca ai o belea cu ele, imbatranesti pana gasesti piese. Aici intra si cateva motoare de 250 cu ar fi Kawasaki Balius sau Suzuki Bandit. Bandit-ul de 250 este un naked foarte "cool" si suficient de puternic pentru capacitatea lui. Din experienta unui amic spun ca are 180 de pe bord, iar la drum intins ii poti atinge si remarci ca acul vrea sa iasa din cadran. :)

In ceea ce priveste monocilindru, 2, 3, sau 4 cilidri parerea mea e cam asa:
1 cilindru nu are nicio legatura cu sunetul de drujba sau scuter! Am mers pe Suzuki DR 650 SE (enduro) si e foarte ok si infipt la nevoie. In plus e foarte manevrabil. Sunetul acela e produs de motoarele in 2 timpi. 3 cilindri nu sunt prea comuni si sunt in general emblema producatorilor englezi de la Triumph cu seriile lor de "Triple".
Nu recomand monocilidru din experienta faptului ca se poate oricand sa te lase o bujie, iar un transport pana acasa te scuteste de vreo 1,5 mil. La a mea, din 4, am avut probleme la o bujie. Am ajuns acasa iar in ziua urmatoare am rezolvat problema. Trage mai greu, dar te livreaza la destinatie in caz de necaz.

Si mai pun pauza ca asa fac eu, nu postez o saptamana si dupa aia scriu o ora la un post.

Bafta multa si asfalt uscat!

Re: Motociclism si Motociclisti

28 Mai 2008, 18:40

Un 125 iti mai poti lua atunci cand ai 16 ani si A1.
Pt cat. 600 cmc dar semi-incepatori(ca mine) sv ul este cea mai buna alternativa.
Eu sunt indragostit de sv ul meu si urmeaza sa il fac si mai frumos(bugspoiler,monopost,parbriz micut) si poate la vara dupa ceva mai multi km cu el sa il rasfat si la motor cu o evacuare full,filtru si un power comander.

In general naked urile sunt printre cele mai echilibrate motociclete(predestinate mai mult traficului din oras).O vitezana pur sange,nu iti va ierta greseliile asa cum o va face un naked.Am un prieten care dupa 125cc si a cumparat gsxr 1000 k7,dar se descurca de minune si cu asta mare(pe 125cc a avut 60.000 km facuti in 2 ani) deci nu e deloc incepator dar si tranzitia de la 15 cai la 180 e una mare :))

Re: Motociclism si Motociclisti

28 Mai 2008, 19:10

Un SV650 vreau si eu, fie S fie N. Cei 70-80Cp sunt arhisuficienti (mai ales ca o sa fiu incepator).
Un amic acum a terminat scoala si si-a luat un CBR600F4 si se descurca super bine cu el. Ceberica fiind destul de iertatoare si foarte controlabila.
In fine, sa rezolv cat mai repede cu masina si sa vad pe ce ajung si eu calare. :D

Re: Motociclism si Motociclisti

29 Mai 2008, 09:44

mda....dupa o scurta pauza si o plimbare binemeritata ..am decis sa mai deschid si eu calculatorul desi am jurat sa nu o fac in concediu..dar :D ...wanna daca cineva te deranja serile cu mersul pe o roata si turatia ridicata peste 10000..nu mai este cazul ,,nush daca ai auzit sau vazut dara la Rucar avuse loc un accident soldat cu avarierea totala a unui motor..fara avarii produse persoanei din spatele ghidonului.. :) ...in rest dupa ce am citit pe aici vad ca topicul se transforma incet ,incet in iubitori ai sportului pe 2 roti .. :D :D :D
si tare ma bucura asta .... =D>

Re: Motociclism si Motociclisti

29 Mai 2008, 10:09

da, am auzit, de accident, e bine totusi ca persoana din spatele motorului e teafar. stiu ca se dadeau niste baieti pe strada mereu cu motorul, personal nu ma deranjau.

Re: Motociclism si Motociclisti

29 Mai 2008, 10:12

KTM-ul de 2 jumate este super motor, ideal pentru coclauri, motor indestructibil (CAPSULAT) foarte usor si in general un motor de la semi la profesional.

Motoarele de 400 nu sunt chiar asa de greu de gasit piese ..eu gasesc pt CB400, la fel de usor si pentru un GSF400 (bandit)...bine, exemplele pot continua, insa sunt sigur ca exista motoare la care nu le gasesti piese!!

SV-ul este un motor in V si ca in toata lumea buna sunt motoare foarte fiabile, cu un cuplu imens si o putere buna. Ceea ce nu au motoarele in V este turatia si ceea ce poti face din turatie. Un R6 (ca al lui tomcatmouse) il poti controla din turatie pe curbe, poti face wheeling (pt cei ce vor) si alte o gramada de lucruri, fara a atinge frana prea mult .... ba se poate face si frana de motor COMPETITIVA, spre deosebire de V-uri.
Motoarele in 4 cilindri sunt mai "rotunde", mai usor de controlat fata cele in V si in 2 cilindri.

Ar mai fi de spus ca exista mari dispute si intre lant si cardan, primul fiind usor de schimbat, dar si de rupt :D, ultimul fiind mai fiabil, insa cand te lasa iei autobuzul.

Ca regula generala despre ce sa recomandati prietenilor: Sunt putine cazuri in care s-au suit pe 600 si 90 cai si nu ai tras macar o brazda de pamant ... nu mai vorbesc de cei care se suie si raman in pom (Doamne fereste). Ideal e sa pornesti cum spunea Khael, de la un 400-500 si 34 - 50 cai (maxim) si sa incepi sa controlezi motorul, apoi treci la motorizari mai puternice. MOtoarele controlabile NU SUNT SPEEDER-e. Deci CBR, FZR, GSX ... astea sunt motoare greu controlabile. Un NAKED face toti banii sau un street-touring, gen Transalp, F650, Pegaso, TDM (cam mare insa) si mai sunt ...
In oras este greu sa o calci peste 80, care e deja o viteza mare, avand in vedere traficul. In Bucuresti-ul aglomerat, chiar si Bacau, rar schimb 6-le. De obicei cu 5-ul pot lua 80 lejer.

Inca ceva, motoarele de 125 nu se recomanda decat cum a spus Sufletzel ... in rest nu recomand. Este o bicicleta mai mare :D nu radeti si nu aruncati cu pietre. Marea majoritate se invart in jurul a 11 kW si in 3 luni e deja mica.
250 este cilindreea minima de inceput cu ea.


bafta

Re: Motociclism si Motociclisti

30 Mai 2008, 10:35

si in completarea motoarelor pt incepatori ...m-am dat zilele aste cu un GSR de 600 (suzuki)..domnilor ce pot spune ,,super manevrabil ,super usurel..pozitie excelenta dar lipseste power-ul de speeder..cel putin mie imi lipseste cu desavarsire ,,eu nu am sub mine tocmai un motor stock si de asta va spun ca lipseste power-ul...dar sincer recomand cu caldura SUZUKI GSR 600 ...,o jucarie excelenta pt oras .. =D>
FiÅŸiere ataÅŸate
suzuki_sporttouring_gsr600a.jpg

Re: Motociclism si Motociclisti

30 Mai 2008, 19:13

majoritatea discutati despre oras, dar e bine ca oricum se limpezesc cateva notiuni si in caputzu meu :D
ideea e ca eu nu am mers in viata mea pe scuter, motoreta, etc
doar pe bicicleta :D

doresc sa imi iau ceva cu care sa ma relaxez pe dealurile si drumurile forestiere si de tara din jurul localitatii, eventual putin noroi, etc atat. nu o voi folosii in oras, unde 4 roti e mult mai bine.

cineva ma tot bate la cap cu niste yamaha dt 50 ce nu necesita permis, ca invat pe ea, ca ma acomodez cu mersul pe 2 roti, etc etc, chiar nu mai stiu ce sa fac. voi ce imi recomandati?

Re: Motociclism si Motociclisti

31 Mai 2008, 14:37

$1 scrie:$2ajoritatea discutati despre oras, dar e bine ca oricum se limpezesc cateva notiuni si in caputzu meu :D
ideea e ca eu nu am mers in viata mea pe scuter, motoreta, etc
doar pe bicicleta :D

doresc sa imi iau ceva cu care sa ma relaxez pe dealurile si drumurile forestiere si de tara din jurul localitatii, eventual putin noroi, etc atat. nu o voi folosii in oras, unde 4 roti e mult mai bine.

cineva ma tot bate la cap cu niste yamaha dt 50 ce nu necesita permis, ca invat pe ea, ca ma acomodez cu mersul pe 2 roti, etc etc, chiar nu mai stiu ce sa fac. voi ce imi recomandati?

cu cauciucurile alea in nici un caz nu poti sa inveti sa mergi ...mai ales pe asfalt ...,sa incepi direct pe noroi ,praf,pietre ..etc. este un pic dificil ,,poti incepe cu ceva gen enduro-sport ,pt o manevrabilitate usoara si eventual daca nu ai A-ul apuca-te de scoala ... ;) ..cu scuterul cazi mult mai usor decat cu motocicleta ..ramane la alegerea ta sa te urci pe diverse modele si sa-ti alegi una pe care te simti tu bine,,,recomandari sunt cu sutele dar important este sa te simti tu bine..eu ma simt bine pe super sport ,poate tu nu simti la fel......

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 08:43

saptamana trecuta la Cluj
http://www.pro-bike.ro/forums/index.php ... &id=120513

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 09:28

$1 scrie:$2aptamana trecuta la Cluj
http://www.pro-bike.ro/forums/index.php ... &id=120513


WTF ?

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 09:35

Oare ce viteza avea motociclistul ?

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 09:43

Oare ce cauta peugeot-ul ala de-a latul drumului?

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 09:45

Simplu, întoarcere în loc nepermis.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 09:45

Mai conteaza daca se duce ala la puscarie? Motociclistul tot mort ramane. Cred ca astia care merg mai tare, ar trebuii sa se gandeasca mai mult la ei. Degeaba o sa intre la puscarie soferii de masini, daca ei nu o sa mai fie.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 11:43

Am citit pe forumul de pe care a fost luata imaginea! Soferul peugeot-ului nu s-a asigurat, a virat stanga pentru a intra cu masina in curte (acolo locuieste), iar motociclistul care circula cu 140 -150km/h (in localitate), a franat violent si a fost aruncat din sa in masina! Din pacate :( acesta a murit pe loc din cauza socului! Viteza la impact (din ce am citit tot acolo) a fost de aproximativ 60km/h!
Naspa viata asta! :(

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 11:53

Dacă mergi cu +140km/h în localitate deja nu-mi pare rău că mori. Pentru că viteza constructivă a îngerilor păzitori este maxim 50, 90, 100, 130.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 11:55

Pai si atunci sa-i pui in carca numai soferului intreaga vinovatie? Iar o sa sara posesorii de motociclete cu gura pe mine ca tin partea "conservarilor", dar sa zicem ca era o groapa si Peugeot-ul voia sa o evite, deci lua de volan stanga putin, la 140 acelasi rezultat era, doar ca motociclistul era aruncat la zeci, poate sute de metri.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 12:16

Poate omul s-a asigurat, dar o motocicleta e greu de vazut, iar daca vine cu viteza mare e si mai greu de observat, mai ales daca nu are farurile aprinse.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 12:31

Am stat si-am calculat: la 140 km/h parcurgi 100m in 2.5 secunde. Ma gandeam cum ar fi fost sa incerc eu sa intorc (nu vorbim despre intoarcerea pe linie continua care e condamnabila si trebuie pedepsita!), asta inseamna asigurarea in oglinda retrovizoare stanga - 2 secunde (ca sa fiu sigur), asigurarea in fata - 1-1.5 secunde, manevra de intoarcere a masinii spre stanga - 2-3 secunde. Asta inseamna un total de 5-7 secunde, adica indeajuns ca motociclistul sa parcurga 200-300m. E o treaba.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 12:42

Daca el vine cu viteza aia (140 Km/h ~= 40 m/s) iti trebuie vizibilitate de cel putin 200 m (5 secunde). Ceea ce intr-o localitate cu stradute si masini parcate peste tot, e enorm.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 14:30

m-am uitat cu atentie ...
moto=yamaha R6 ...motciclist=echipament full...lovitura parte fata a mobrei=lipsa...lovitura lateral/spate=avariata serios ,daca va uitati bine o sa vedeti parte a coditei langa sant...
toba finala nu este stock,pare o YOSHIMURA sau AKRAPOVIC ceea ce inseamna MUUUULT ZGOMOT....
omul cu peugeot-ul sigur nu a schitat vreo tentativa de a se uita in oglinda ,a intrat ca boul peste banda .......stiti voi care si a fost plesnit de "calaretul fara cap"..dupa lovitura sunt ferm convins ca mobra s-a lovit cu lateralul spate de auto ceea ce inseamna ca motociclistul era deja in depasire ......
nu imi spune-ti ca boul ala de a murit ca un cretin ..nu a dat flashuri si claxon ....bai baieti am pretentii de la voi ...crede cineva ca un motociclist isi doreste moartea??crede cineva ca noi nu ne asiguram temeinic <<<MAI ALES PE MOBRA>>> hai sa fim seriosi ...este vina soferului prin LEGE...si apropos viteza nu cred ca se poate stabilii atat de repede..R6 are kilometraj electronic ,,deci cucu kilometraj blocat ...imi pare nespus de rau de soarta motociclistului .......dar asta-i viata ....si cineva spune ca se bucura de moartea lui .. :-t :-t ..se poate intampla oricui si crede-ma drag coleg ,nu te bucura de raul nimanui .....se spune ca in 80% din cazuri este vina soferului :-/ ...
http://www.youtube.com/watch?v=rKzz2pV922I

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 14:44

$1 scrie:$2u imi spune-ti ca boul ala de a murit ca un cretin ..nu a dat flashuri si claxon ....bai baieti am pretentii de la voi ...crede cineva ca un motociclist isi doreste moartea??


Nu "spune-m" noi, o spun baietii pe doua roti din topicul respectiv.

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 14:48

Ce nu am spus eu e ca: motociclistul nu era singur! Era impreuna ca inca cativa prieteni tot cu motoarele! Iesisera la plimbare! Iar viteza este cea spusa de cei cu care era! Motociclistul avea si destul de multi ani de experienta pe motor!
Dupa parerea mea soferul peugeot-ului n-are nici o scuza! Cand ai 3, 4, 5 motoare care fac galagie trebuie sa fi idiot sa nu te uiti (cel putin in oglinzi) de unde vine zgomotul!

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 14:49

@tomcatmouse
1) Cat de "adanc" te uiti in oglinda cand esti cu masina si schimbi directia de mers? Crezi ca peste tine nu poate intra un viteaz din acesta? Fa socoteala ca in locul lui putea foarte bine sa fie motociclistul de la Aiud din topicul de pe forum
Ai vizibilitate in Bucuresti de 1-200m macar la manevrele astea?
2) Spui de toba de pe motor: ce inseamna mult zgomot la viteza asta? Exact zapacirea, pentru ca nu realizezi de la ecou directia din care se apropie.
3) vina soferului... excluzand cazul de fata, unde era si linie continua, cat de departe se poate merge? Mai este soferul de vina ca efectiv nu se poate asigura cu 2km in spate ca nu apare Gigi pe motocicleta cu 200 km/h prin localitate?
Pentru motociclisti nu exista conduita preventiva???

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 15:02

@MihaiL
1-ma uit in oglinda foarte bine si lung ....nu fugitiv cum o fac majoritatea....omul daca ma uit bine este me un drum destul de drept...deci avea vizibilitate

2-zgomotul nu poate venii decat din spate sau fata ca doar nu este avion si se aude foarte clar de unde ...eu unul am experimentat la semafor ...daca o spritez sa vezi ce repede isi arunca baietii ochii in oglinzi.....si eu am o toba FOARTE ZGOMOTOASA ...

3- am mai spus-o , o spun si am s-o sustin ...,am luat permis ,am semnat deci sunt DIRECT RASPUNZATOR......

dar am si eu o intrebare la voi ...fara sa ma acuzati si fara sa ganditi ca privesc din prisma unui motociclist ....DE CE OARE MOTOCICLETELE DE POLITIE CARE NU AU SIRENELE IN FUNCTIUNE SAU GIROFARURI sunt vazute ATAT DE BINE ?????????????? ;) ;)
hai s-o lasam balta si sa recunoastem .... (:|
uite aici ,,super bun http://www.youtube.com/watch?v=8o-u0RFtyGY

Re: Motociclism si Motociclisti

03 Iun 2008, 15:17

$1 scrie:$2

dar am si eu o intrebare la voi ...fara sa ma acuzati si fara sa ganditi ca privesc din prisma unui motociclist ....DE CE OARE MOTOCICLETELE DE POLITIE CARE NU AU SIRENELE IN FUNCTIUNE SAU GIROFARURI sunt vazute ATAT DE BINE ?????????????? ;) ;)
hai s-o lasam balta si sa recunoastem .... (:|


@ tomcatmouse = Pt. ca la majoritatea soferilor le este frica de " babau' " . . . . ,dar un amarat de motociclist ce le poate face ??????
Parerea mea este ca multi soferi au o problema cu faptul ca unul pe motor pleaca aproape intotdeauna primul de la semafor.
Răspunde