ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
04 Iun 2008, 11:53
$1 scrie:$2xagerezi aici...
Eu ma refeream la faptul ca poti trece printr-un sat si daca taie cineva cu drujba imi spui sa incremenesc sa ma uit disperat: Vine vreun motociclist? NU vine?
Sa nu-mi spui ca nu se deosebeste un motor de drujba de unul de motocicleta sau scuter!
Crezi ca motociclistul aude masina mea?
Probabil ca motociclistul va auzi masina ta sau a mea in momentul in care renuntam la tobele de esapament si mergem cu evacuare libera, iar el renunta la casca!El de ce nu e atent?
Sa nu generalizam! Sunt unii foarte atenti in trafic, poate mult mai atenti decat multi dintre noi cei din masini99% merg cu geamurile inchise, iar cu radio/cd la nivelul 4-6 tocmai pentru a putea auzi o sirena sau vreun claxon.
Normal ca sunt cat se poate de atent in trafic, dar nu considera implicit ca motociclistii trebuie feriti dupa ureche.
Nu consider ca motociclistii trebuie feriti dupa ureche, dar trebuie sa devenim mult mult mai atenti cand ii auzim!Suntem toti participanti la trafic, exista reguli, semnale vizuale, tot ce vrei. Bun simt le mai trebuie la cate unul.
De acord cu tine! Sunt reguli si nu sunt respectate, in general din cauza lipsei de bun simt, lucru care la prea multi participanti din trafic lipseste cu desavarsire!
04 Iun 2008, 12:30
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ameni buni, tot ii dati cu "vizibilitate era", "putea sa il vada de la un kilometru" samd
Ia incercati sa va dati seama cat de mare este un motociclist in oglinda cand e la 300 de metri de masina.
In oras e greu, asa e .. insa in afara/localitati (cum e Voluntari, unde e un drum mare si lat si 2 curbe de toate) ma scuzi. Eu vad motociclistii de la 1 km in linie dreapta ...dar si stau cu ochii cat cepele pe oglinzi ...

In plus, sa stii ca manevrele bruste in trafic, atat din partea motociclistilor cat si din partea automobilistilor sunt cu pericol mare. Atunci cand crosetezi traficul ca ai masina de 150 cai si nu ai chef sa stai la coada ca tot omul ... o sa vezi "negru" repede in fata ochilor...
Sa fim seriosi. Fac drumul ala saptamanal in weekend pana in Movilita si inapoi in Bucuresti. La ce NFS e acolo ti-as recomanda sa stai mai bine cu ochii cat sarmaua pe aia care vin din fata. Pe motociclisti ii vezi cand vin din fata, dar n-o sa ii vezi la 300m cand te uiti in retrovizoare sau laterala decat daca stai sa te holbezi si nu mai dai atentie pe unde te duci.
04 Iun 2008, 12:57
Ce trebuie de stiut la cumpararea unei noi motociclete? Vreau sa imi cumpar si eu o motocicleta, si ma gandisem la Suzuki GS500f, dar nu stiu sigur, inca ma mai documentez.
04 Iun 2008, 13:25
$1 scrie:$2e trebuie de stiut la cumpararea unei noi motociclete? Vreau sa imi cumpar si eu o motocicleta, si ma gandisem la Suzuki GS500f, dar nu stiu sigur, inca ma mai documentez.
Uite un tutorial, relativ stufos, dar prinde bine:
"Pe internet se gasesc destul de multe "ghiduri" de cumparare a motoarelor la mana a doua, dar poate nici unul nu e la fel de complet ca cel scris de Taz (East-Side Dogs Iasi).
Pe langa faptul ca este un text excelent de detaliat din punct de vedere tehnic, are in vedere si particularitatile pietei moto din Romania, unde stim cu totii cat de cinstiti si seriosi sunt vanzatorii.
Mie mi-a folosit acest ghid, sper sa va foloseasca si voua.#
Acte
In primul rind te sfatuiesc sa faci o foarte atenta verificare a actelor si a corespondentei intre seria cadrului/motorului cu cele inscrise pe certificat si pe cartea de identitate.
Atentie la anul real al modelului,se intimpla des ca vinzatorul sa iti spuna de ex.ca este un model '91 si sa descoperi dupa cumparare ca e iscrisa ca model'89.
Starea generala
Dupa aceea poti trece la verificarea starii generale a motocicletei;curatenie,zgirieturi,lovituri.
Semne de cazaturi
Primele semne de cazaturi pot fi reperate la
-pedale
-capete ghidon
-leviere
-interior carenaj "aranjat"(daca e cazul)etc.
Nr real de km
Incearca sa-ti dai seama de corespondenta dintre numarul pretins de chilometri si anumite amanunte care pot demasca o eventula minimalizare a acestei valori:
-rosaturi exagerate a cauciucului de pe pedale
-a minerelor de ghidon
-a vopselei de pe leviere
-in general a tuturor locurilor care intra in contact frecvent cu motociclistul in cadrul unei utilizari normale.
Daca unele din aceste elemente sunt noi,intreaba de ce.
Urme de maltratare
Vei verifica atent deasemenea eventualele urme de maltratare cm ar fi
-leviere rupte
-leviere indoite
-cauciuc topit in pasajul rotii de tractiune
-discuri de frina albastrite(semn de supraincalzire),etc.
Daca pina aici nu sunt probleme,poti trece la verificarea cadrului.
Cadrul
Se verifica aspectul general,aliniamentele. Atentie la
-vopsea sarita(daca e cazul),
-suduri neoriginale,
-urme de soc!
Acestea de obicei indica un accident.
Se verifica atent cadrul in jurul coloanei de directie,unde trebuie sa lipseasca orice fel de torsiuni,umflaturi,suduri,sarituri de vopsea sau vopsea proaspata.
Daca cadrul a fost revopsit,(de ce?)se poate vedea usor pt.ca de obicei cadrele la motocicletele mai moderne intii se vopsesc si apoi se stanteaza,deci seria trebuie sa fie vizibila in culoarea metalului,acolo unde nu sunt placute cu seria.
Se verifica atent prinderile motorului si a cutiei pe cadru!
Se verifica starea bratului oscilant spate,in special lipsa jocului rulmentilor de ghidaj.
Atentie la urmele de prindere a cadrului cu menghine sau alte instalatii posibila indreptare!
Aliniamentul rotilor
Se incearca verificarea aliniamentului rotilor prin ingenuncherea in spatele motorului,cineva trebuind sa tina motorul drept si roata fata dreapta.
Metoda este empirice,dar permite depistarea unor dezaliniamente grave.
Carenajul
Se verifica punctele de prindere ale carenajului pe cadru(daca e cazul)si eventualele perforatii.
Carenajul nu trebuie sa stea tensionat pe prinderi(posibila torsionare a cadrului): se desfac 2-3 prinderi din puncte vitale si se remonteaza pt. verificare.
Alte semne posibile de accidente serioase pot fi un radiator de apa strimbat (atentie!) sau un suport de instrumente de bord deformat/rupt/sudat(!).
Coloana de directie
Se verifica atent rulmentii coloanei de directie,cu roata din fata ridicata; se depisteaza eventualul joc in coloana sau eventualele puncte dure la invirtire.
Coloana nu trebuie sa aiba joc sau zgomote si ghidonul trebuie sa se invirta usor sub efectul propriei greutati a trenului fata.
In final se face un test de tinuta de drum si se incearca depistarea comportamentelor "curioase" cum ar fi instabilitate pe linii drepte bine asfaltate fara vint lateral sau tendinta motocicletei de a "trage" intr-o parte sau alta.
Motorul
Motorul de preferinta,acesta trebuie sa fie curat,dar nu sters chiar atunci,pe loc,ca tu sa poti verifica eventuale scurgeri de ulei la rece.
Daca s-a sters nu-i bai,vei putea verifica la cald,dupa o testare mai prelungita aceste scurgeri.
Pornirea la rece
Este obligatoriu sa asisti la prima pornire a motorului la rece(verifica cu mina!). Aici vei vedea in cazul demarorului electric starea bateriei, electromotorului de pornire, a dispozitivului de roata libera care scoate demarorul din tractiune dupa pornirea motorului.
Vei asculta la relanti si la acceleratie usoara eventualele batai sau clantanituri la rece(cele mai evidente)ale: cuzinetilor de biela si palier, bolturilor de piston(nasol!), si in cazul motoarelor de 4 timpi, zgomotul supapelor(posibil reglaj incorect al supapelor) si al lantului de distributie (daca nu cumva distr. este cu tren de pinioane). Acesta din urma in caz de uzura emite un zgomot metalic de fierarie asemanator cu un suierat.
Fum
Exista motoare de 4 timpi ca de ex.multicilindricele japoneze in stare perfecta,care nu au voie sa scoata fum chiar din prima secunda.
Altele precum boxerele mari BMW au voie in primele secunde sa emita o cantitate minuscula de fum pina la refacerea jocurilor normale intre piesele componente.
In orice caz(bineinteles regula nu se aplica la 2 timpi), la foarte putin timp dupa demaraj, fumul trebuie sa dispara.
Daca nu:
- Aburul e normal pe timp rece si umed, a nu se confunda!
- Fumul albastru = consum de ulei(segmenti sau ghiduri de supapa uzate);
- Fum alb = posibila prezenta a lichidului de racire (daca e cazul racirii cu lichid) in camerele de combustie, adica garnitura de chilasa terminata,sau,mai rau,bloc motor fisurat.
Cu motorul cald,dupa 2 minute de relanti se accelereaza brusc intii in punctul mort,dupa care dupa ale 2 min.se repeta procedeul in sarcina.(se evita totusi expunerea exagerata la relanti mai ales in cazul motoarelor racite cu aer).
- Fum albastru=motor uzat
- Fum negru=amestec prea bogat in benzina(posibile probleme de calamina)
Toate acestea (repet)referitoare la fum =numai pt. 4 timpi.
Se verifica buloneria motorului:un motor bun nu are nevoie de demontare profunda!
Uleiul
Tot pt.4 timpi:Se verifica cantitatea si calitatea uleiului(culoare,consistenta), se intreaba de filtru, frecventa schimbului de ulei si filtre.
In anumite cazuri (motoare de mare performanta cu uleiuri inalt aditivate) culoarea aproape neagra este normala.
Se verifica numai consistenta si "grasimea acestuia. Se poate scurge putin ulei la cald si se verifica dupa "asezare"prezenta de eventuale particole metalice:a se evita!
Se verifica functionarea corecta a cablurilor de acceleratie si de soc (integritate, tensiune corecta, ungere). Acceleratia trebuie sa revina singura!
Transmisia secundara
Cardan
Daca totul e bine; transmisia secundara:in cazul cardanului se verifica eventualele zgomote, puncte dure de invirtire, starea buna a cardanului, daca e vizibil (axialitate, lipsa de lovituri,marcaje,starea amortizorului de transmisie,daca exista)si prezenta uleiului in cantitate si consistenta corecte.
De asemenea se poate verifica prezenta de particol metalice in ulei(dupa o minima invirtire).
Curea
Daca ar fi fost cazul curelei(Harley):starea curelei si a coroanelor de transmisie.
Lant
In cazul lantului:vezi aspectul general, lipsa de rugina, ungerea corecta (un lant poate ascunde rugina si sub un strat nou de ulei), curatenia, prezenta tuturor rolelor, lipsa totala a jocurilor de orice natura.
Atentie la elemente gripate: ele se demasca prin "sarituri" ale lantului la invirtirea in relanti cu roata din spate libera, pe cricul central.
Zgomotele de tip "clac" indica de asemenea de obicei un lant uzat.
Vezi tensiunea corecta a lantului (un lant incorect tensionat se uzeaza f. repede, ca si coroana si pinionul).
Verifici starea pinionului primar si a coroanei de transmisie: uzuri, prezenta tuturor dintilor, fixare, lipsa de batai laterale.
La pinion, daca poti, vezi sa nu curga ulei pe linga simeringul axului acestuia.
Daca exista amortizor de transmisie de cauciuc in roata din spate, verifica lipsa jocului, sau macar acesta sa fie foarte mic: invirte coroana fate de roata din spate si vezi ce se intimpla.
Cutia de viteze
Acum, cutia de viteze: aceasta trabuie sa nu prezinte zgomote anormale, trebuie sa fie cit mai precisa si rapida, mai ales la motoarele sport.
Punctele moarte trebuie sa fie usor de gasit si cele false trebuie sa lipseasca.
Atentie la sariturile din viteza, mai ales prima si a 2-a (pinioane uzate sau furci de ghidaj torsionate) :se accelereaza puternic in toate treptele corect cuplate si se verifica de citeva ori acest lucru.
Daca cutia este unsa separat, aceeasi verificare a uleiului.
Suspensiile
Suspensiile fata-spate:se verifica lipsa zgomotelor de culisare, infundarea trebuie sa fie progresiva si revenirea libera si neta, dupa un mic recul.
La spate:starea amortizorului, scurgeri, functionarea reglajelor (daca e cazul), aspect general.
La fata: aspect general, curatenie, urme de ulei, lovituri.
Tuburile trebuie sa nu prezinte nici o zgirietura sau alte marcaje.
Se verifica paralelismul prin compararea la ochi a reflectiilor tuburilor de furca.
Se fac pompaje repetate si se verifica daca a aparut ulei pe tuburi (simeringuri terminate).
Vezi starea simeringurilor de praf, daca sunt terminate, nici cele de ulei nu mai duc mult!
Vezi comportamentul furcii la revenire, nu trebuie sa faca zgomote.
Daca tuburile sunt curate dar nu amortizeaza de loc (oscilatii repetate) atunci s-ar putea sa nu ai decit putin ulei in tuburi sau chiar deloc! Intrebi daca s-a schimbat uleiul in tuburi si cind anume (maximum pt. Romania este de 10-12.000 km)
Reglaje, daca sunt: functionarea corecta.
Franele
Eficienta la apasare: daca sunt cu tamburi se verifica lipsa ovalizarii fata si spate separat (frineaza neregulat la o apasare constanta a levierului sau pedalei.)
Uzura tamburului, reglaj incorect.
Daca sunt actionate prin cablu se verifica integritatea, lipsa griparii, ungerea corecta, starea camelor de actionare.
Daca sunt hidraulice: Lichidul trebuie sa fie proaspat, transparent si la nivelul corect. Daca este brun, oxidat este vechi si are o posibila prezenta de apa (se schimba la max.2 ani-20.000 km)
Verifica etanÅŸeitatea garniturilor de pompa centrala, etriere conductele (stare generala)
Cursa comenzilor trebuie sa fie ferma si sa nu atinga capetele(ex.minerul dreapta al ghidonului):aer in instalaţie!
Se verifica funcţionarea becului de stop fata si spate.
In cazul discurilor se verifica starea si tipul plăcutelor.
Starea generala a discurilor: Lipsa adanciturilor in sensul pistei exagerate (max.0,2-0,3 mm), grosimea minima de siguranţa (de obicei inscrisa pe disc) se măsoară măcar cu un şubler.
Se verifica cu rotile suspendate foarte atent lipsa absoluta a oricarei batai laterale a discurilor. Culoarea albăstrita a acestora este un semn de supraincalzire si posibila deformare a pistei.
Uzura discurilor in functie de nr.total de km.sau de nr.de km de cind au fost schimbate este un indiciu asupra felului de utilizare la care a fost supusa motocicleta. Ex.disc de sub 20.000 km. cu plăcute standard si grosimea minima atinsa = utilizare supersportiva intensiva. Exista plăcute de mare perf. care uzeaza mai rapid discurile, ex. metal sinterizat. Intreabă!
Ambreiaj
Se verifica lipsa patinarii la acceleratii f. puternice in treapta a 2-a-a 3-a (depinde de putere, poate chiar a 4-a in cazul motoarelor de mare putere): daca cauciucul nu patinează, dar turaţia motorului creste fara ca viteza sa faca acelasi lucru in mod proporţional, ambreiajul trebuie refăcut.
O cursa activa exagerat de mica, chiar fără patinare inseamnă ca ambreiajul va trebui refacut curand.
Hidraulica ambreiajului se verifică exact la fel ca la capitolul frine anterior.(lichid,etanseitate,etc.)
Roti, jenţi, pneuri
Se Ⲵe fiecare roata pe liber pt. verificarea axialitatii si a lipsei jocului din rulmenţi.
In cazul franelor disc e posibil ca rotile sa fe foarte uÅŸor franate din î®¶â²´irea lor libera(nu prea mult!): e normal.
Daca exista suspiciuni cu privire la starea rulmenţilor, se demontează plăcutele si se invirt rotile pe liber.
Se examinează jantele: urme şocuri, etanşeitate la tubeless (modul de schimbare a cauciucului).
Se verifica valvele.
Se verifica starea cauciucurilor.
Se inreabă acum citi km. au fost schimbate pneurile si in functie de raspuns(sincer!?) si de tipul cauciucurilor se poate evalua din nou modul de utilizare a motocicletei.
EÅŸapamente
Stare generala, lovituri, zgirieturi, rugina ascunsa; la motoarele in 4 timpi: culoarea interna trebuie sa fie apropiata de cea a betonului; se baga un deget in evacuai: urmele grase, negre+ motor cu carburatia dereglata sau uzat.
Se verifica starea galeriilor: etanşare (zgomote ascuţite rapide "ps-ps-ps-ps" tip compresor de aer, sau motor care "ticaie" la frine de motor puternice), oxidare, integritate generala, etc.
Instalaţia electrica
Instalaţia electrica trebuie sa fie ne-"facuta", integra, fara urme de arsuri, topituri, dezizolari, etc.
Se verifica funcţionarea tuturor echipamentelor electrice si a bordului (ex.aprinderea becului roşu de ulei la punerea contactului, si, apropo, stingerea lui imediat dupa pornirea motorului, adică presiune corecta la ulei!!)
Bateria
Se verifica starea bateriei si,daca e posibil incarcarea corecta(alternator!).
Contacte baterie oxidate = intreţinere necorespunzătoare.
Test de drum
Acestea fiind făcute, faci un test de drum cu proprietarul la ghidon: vei vedea cum se poarta acesta cu motocicleta, daca respecta timpii de incalzire a motorului, daca manuieşte corect cutia, etc.
Daca totul e bine, ai cumpărat-o si drum bun. Poţi avea incredere in ea!!
Printeaza chestia asta si cind te duci sa cumperi motoru', du-te numai cu cineva care se pricepe si pe care il pui sa verifice pas cu pas dupa lista asta: eu am făcut-o după mai multe informatii de la mai multi specialisti si am folosit-o cu succes.
Sper sa-ti folosească si ţie si altora care vor citi-o. La mai multe motoare bune!!
Taz "@zamolxes: Cu siguranta ca noi vedem lucrurile diferit. De altfel si eu merg in oras in limitele legale si foarte rar sar de 80 km/h. Perceptia traficului se vede categoric diferit cand vine vorba de motoare si masini, iar constientizarea tuturor ca fiecare dintre noi trebuie sa ne respectam este esential. Eh...Doamne ajuta ca la capitolul asta mai avem de invatat .. si cu parere de rau o spun ca eu nu fac exceptie.
@Tiry: GS-ul de 500 e o motocicleta foarte buna pentru incepatori...ramane relativ mica destul de repede dar se poate trece peste. Recomandarea este sa o iei de 50 cai cu tot cu kitul de reductie si sa pui kitul in primele 1000-2000 km. Cand esti stapan, scoate-l. Analog se aplica si la CB-ul de 500. Spor si asfalt uscat.
04 Iun 2008, 13:28
$1 scrie:$2In oras e greu, asa e .. insa in afara/localitati (cum e Voluntari, unde e un drum mare si lat si 2 curbe de toate) ma scuzi. Eu vad motociclistii de la 1 km in linie dreapta ...dar si stau cu ochii cat cepele pe oglinzi ...

In plus, sa stii ca manevrele bruste in trafic, atat din partea motociclistilor cat si din partea automobilistilor sunt cu pericol mare. Atunci cand crosetezi traficul ca ai masina de 150 cai si nu ai chef sa stai la coada ca tot omul ... o sa vezi "negru" repede in fata ochilor...
Cipriane tata, fa socoteala ca poate motociclistul croseteaza si de fapt rasare in stanga ta cu doua masini in urma si vine lansat.
In acest caz il vei vedea la 1 km in fata, nu in spate...
Poate imi spui si daca este corect ca ei sa mearga pe mijlocul soselei si daca mersul printre masini le creste cumva vizibilitatea printre participantii la trafic.
04 Iun 2008, 13:33
$1 scrie:$2Eu ma refeream la faptul ca poti trece printr-un sat si daca taie cineva cu drujba imi spui sa incremenesc sa ma uit disperat: Vine vreun motociclist? NU vine?
Sa nu-mi spui ca nu se deosebeste un motor de drujba de unul de motocicleta sau scuter!
Ei uite ca nu le deosebesc si nici nu-mi bat capul (nu am avut nici una, nici alta). La scoala de soferi nu m-au invatat chestiile astea esentiale.
Nici motoarele de avion nu le deosebesc.
04 Iun 2008, 13:35
$1 scrie:$2
Cipriane tata, fa socoteala ca poate motociclistul croseteaza si de fapt rasare in stanga ta cu doua masini in urma si vine lansat.
In acest caz il vei vedea la 1 km in fata, nu in spate...
Poate imi spui si daca este corect ca ei sa mearga pe mijlocul soselei si daca mersul printre masini le creste cumva vizibilitatea printre participantii la trafic.

Mihai ... nu am zis nicaieri ca motociclistii merg regulamentar...ptiu...DOAMNE FERESTE sa vezi unul

Eu nu vreau nimik de la voi...chiar nimik mai mult DECAT sa fiti mai atenti in oglinzi... E MULT?
04 Iun 2008, 13:46
$1 scrie:$2
Mihai ... nu am zis nicaieri ca motociclistii merg regulamentar...ptiu...DOAMNE FERESTE sa vezi unul

Eu nu vreau nimik de la voi...chiar nimik mai mult DECAT sa fiti mai atenti in oglinzi... E MULT?
In acest caz mie bunul simt imi spune altceva: daca nu respecti niste reguli impuse tuturor participantilor, de ce ai pretentia ca altii sa te fereasca?
Sa luam un exemplu: merge un pieton pe mijlocul strazii si are pretentia ca masinile sa il ocoleasca si soferii sa fie atenti la el, sa nu il loveasca. Cine este nesimtitul in exemplul meu?
La fel si cu masinile (eu nu fac diferente intre masini/motociclisti/biciclisti), cata vreme mergi corect le poti pretinde celorlalti sa te respecte.
04 Iun 2008, 13:53
$1 scrie:$2La fel si cu masinile (eu nu fac diferente intre masini/motociclisti/biciclisti), cata vreme mergi corect le poti pretinde celorlalti sa te respecte.
FOARTE DE ACORD CU TINE...ramane un singur lucru: statistica te contrazice!! Numarul accidentelor in care sunt implicati automobilisti e in crestere, in care sunt implicati motociclisti si automobilisti iarasi in crestere si tot statisctica spune ca in ultimul caz mai bine de 70 % au avut ca (,) cauza automobilistul.
Intr-o alta ordine de idei, eu FAC diferenta intre motoare si masini intrucat:
1. accidentul cu o motocicleta este in 90 % din cazuri vatamare din culpa;
2. viteza motociclistului agraveaza accidentul, fara a aduce circumstante soferului, daca se constata ca el e vinovat;
3. o masina buna nu va accelera niciodata ca o motocicleta, deci orgoliile celor cu bani si smecheriile trebuie lasate la o parte;
4. imi place sa ajung seara acasa, sa intru pe forum si sa scriu si ne spunem pareri, imi place sa ne intalnim, imi iubesc familia si prietenii (chiar si cei care au o alta parere despre ce cred eu, e o tara libera), imi place viata. Si daca va trebui sa imi calc pe inima sa-l las pe prost sa demonstreze ceva..il las. Asta nu inseamna ca il respect, dupa cum spui si tu...
bafta
04 Iun 2008, 14:00
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2Tiry: GS-ul de 500 e o motocicleta foarte buna pentru incepatori...ramane relativ mica destul de repede dar se poate trece peste. Recomandarea este sa o iei de 50 cai cu tot cu kitul de reductie si sa pui kitul in primele 1000-2000 km. Cand esti stapan, scoate-l. Analog se aplica si la CB-ul de 500. Spor si asfalt uscat.
Am citit topicul tau, dar unele lucruri sunt cam greu de observat, de unul care nu a avut o motocicleta. cred ca o sa trebuiasca sa iau pe cineva mai priceput cu mine la cumparare. Ce este kitul de reductie?
04 Iun 2008, 14:06
$1 scrie:$2FOARTE DE ACORD CU TINE...ramane un singur lucru: statistica te contrazice!! Numarul accidentelor in care sunt implicati automobilisti e in crestere, in care sunt implicati motociclisti si automobilisti iarasi in crestere si tot statisctica spune ca in ultimul caz mai bine de 70 % au avut ca (,) cauza automobilistul.
Numarul de masini/motociclete/scutere etc. este in crestere.Intr-o alta ordine de idei, eu FAC diferenta intre motoare si masini intrucat:
1. accidentul cu o motocicleta este in 90 % din cazuri vatamare din culpa;
Nu cred ca poti alege accidentul.2. viteza motociclistului agraveaza accidentul, fara a aduce circumstante soferului, daca se constata ca el e vinovat;
Uneori soferul este vinovat pentru ca pur si simplu nu a avut un miniradar la bord, nu?3. o masina buna nu va accelera niciodata ca o motocicleta, deci orgoliile celor cu bani si smecheriile trebuie lasate la o parte;
4. imi place sa ajung seara acasa, sa intru pe forum si sa scriu si ne spunem pareri, imi place sa ne intalnim, imi iubesc familia si prietenii (chiar si cei care au o alta parere despre ce cred eu, e o tara libera), imi place viata. Si daca va trebui sa imi calc pe inima sa-l las pe prost sa demonstreze ceva..il las. Asta nu inseamna ca il respect, dupa cum spui si tu...
Si eu ii las. Singura pretentie este sa ma lase sa-i vad.
04 Iun 2008, 14:30
Kitul de reductie, in cele mai multe cazuri si in special la motoarele pe carburatie, consta intr-un "inel" de obturare a admisiei in pistoane, astfel ca o cantitate mai mica de amestec intra in piston si este arsa si implicit o putere mai mica dezvoltata de motor. Acele opritoare pot fi demontate si montat relativ usor ...
04 Iun 2008, 15:57
da dar daca isi cumpara o jucarie mai micuta nu ii trebuie capastru ..
04 Iun 2008, 16:11
$1 scrie:$2a dar daca isi cumpara o jucarie mai micuta nu ii trebuie capastru ..
Cred ca o fie suzuki gs500f, 55 cp
04 Iun 2008, 19:54
Incearca mai degraba Gs-ul simplu,necarenat.Ca incepator sa il mai scapi de pe loc,de pe cric,etc si nu e bine sa te zgarii pe ochi pentru carenele sparte sau crapate!
04 Iun 2008, 21:00
$1 scrie:$2ttp://www.motoselvira.com/motos/nuevas/suzuki/gs500f.jpg
arata binisor

Putere 47 CP
Capacitatea 487 cmc
Exista si cel redus la putere de 34 cai ca deh...in alte tari legislatia chiar se respecta...fara reductie castigi 13 cai ...
Si eu tot pentru un NAKED sunt, insa eu sunt mai mult spre HONDA si in particular pentru CB-u.
Ca idee poate sa incerce si un Kawa ER-5, 500 cmc, 50 cai (cu reductie 34), motor tot in 2 cilindri TWIN paralel.
Cat despre carene, alea se pot da jos si monta la nevoie, dupa ce stapanesti motorul un pic...
05 Iun 2008, 07:16
intradevar honda isi merita toti banii...si ca idee sa stie si omu ...,honda este ca mercedes-ul intre masini ,sa nu mentionam ford-ul care este net-superior

......cu kawa parca nu merge ..nu sunt atat de fiabile precum honda ......
05 Iun 2008, 09:55
http://www.bikez.com pune la dispozitie foarte multe informatii despre motoare, categorisite pe branduri si modele, dar - foarte important - permite comparatii intre modele. Comparatiile au la baza reveiew-uri ale utilizatorilor, note date de ei, deci oarecum subiectiv, insa la genmeral, un numar de note traseaza in mare nota medie.
Bar explanation
prima cifra: 1998 Honda CB 500
a doua cifra: 1998 Suzuki GS 500
a treia cifra: Average for naked bikes
a patra cifra: Average for all bikes
Detailed rating
Overall rating:
(Details below)
71.9
51.1
66.6
64.4 Engine performance:
73.6
57.7
71.0
68.7
Reliability and problem-free driving:
79.1
62.8
72.6
69.1
Fun-factor:
72.7
52.6
74.8
72.1
Value for money:
83.8
47.6
71.5
68.3
Repair and maintenance costs:
69.7
45.8
62.5
60.3
Design and look:
65.0
49.2
73.7
70.6
Offroad capabilities:
60.1
42.4
46.3
50.0
Racing track capabilities:
65.3
50.9
59.2
56.5
Touring capabilities:
69.7
47.5
65.9
63.4
Accident risk:
(excellent=low risk)
79.9
54.4
68.3
64.8
Comparatia este relativa, insa spune multe ...
05 Iun 2008, 10:23
$1 scrie:$2ncearca mai degraba Gs-ul simplu,necarenat.Ca incepator sa il mai scapi de pe loc,de pe cric,etc si nu e bine sa te zgarii pe ochi pentru carenele sparte sau crapate!
Cate kg are? ca eu nu sunt prea facut

1,70 la 60kg.
05 Iun 2008, 11:58
170 kile are cel putin. Cb-ul meu de 400 are 184 kg. Manevrarea se face un pic mai greu la inceput si dupa te obisnuiesti.
07 Iun 2008, 17:26
bai baiatule, ce harmalaie era azi cu motociclistii in Bacau...
@Ciprian : erai si tu printre ei, ca m-am intersectat cu toata coloana, erau de la podul de la Serbanesti si pana aproape la Insula...cred ca peste 500
io ma uitam disperat dupa tine
08 Iun 2008, 09:02
Super misto actiunea de ieri de la Bacau!

Din pacate lumea nu prea intelege ce e cu motocicilsitii astia, multi ii judeca la gramada, ii considera teribilisti, inconstienti, doar pt ca au auzit ei cum 2-3 pusti turau motoarele in noapte sau goneau slalomind in trafic cu o pustoaica in spate!

Chiar si actiunea de ieri, plina numai de bune intentii, a stirnit revolta opiniei publice bacauane... Am auzit lume spunind "iar au venit nebunii astia, iar au blocat circulatia, iar nu se poate circula pe centru, iar fac curse noaptea si nu putem dormi, etc..."
Bune actiunile astea de constientizare a opiniei publice dar din pacate cred ca va mai trebui sa treaca ani pina cind lucrurile se vor aseza de la sine pe un fagas normal, pina cind va exista o acceptare (prietenie e prea mult

) intre automobilisti si motociclisti. Deocamdata daca esti pasionat si ai motor, iti asumi riscuri mari. Pornind de la gropile din asfalt, petele de ulei, balega de pe drum.. pina la soferi timpiti care forteaza galbenul-rosu in intersectii fara sa ia in calcul ca un motociclist care pleaca pe verde va fi in 1 sec in mijlocul intersectiei. Nu mai zic de soferi idioti care au pretentia ca motociclsitii sa mearga pe marginea drumului, nefacind diferenta intre o motocicleta si o bicicleta.
Toate se vor rezolva de la sine cu timpul, atunci cind numarul motociclistilor va creste si vor deveni ceva normal in trafic. Vor invata si soferii ca pina baga ei a-1a un motor e deja departe, vor sti si soferii sa se aseze la semafor pt a lasa culoar motociclistilor sa treaca printre, se vor educa si soferii si nu se vor mai oftica/sicana cind vor vedea ca ei stau blocati in trafic iar motorul se strecoara ... Pina atunci Dumnezeu sa-i aiba in paza pe toti cei pasionati de motoare, ca tare multi platesc cu viata pt o pasiune!
08 Iun 2008, 11:34
$1 scrie:$2ai baiatule, ce harmalaie era azi cu motociclistii in Bacau...
@Ciprian : erai si tu printre ei, ca m-am intersectat cu toata coloana, erau de la podul de la Serbanesti si pana aproape la Insula...cred ca peste 500
io ma uitam disperat dupa tine

Nu erau nici pe departe 500 ... sunt ceva mai putini ca anul trecut, numerotarea mea din burta a ajuns pe la 250-260 (anul trecut fiind cam 300).
Eram si eu printre ei, eu am fost in spatele coloanei, dupa mine mai erau vreo 30 motoare.
In fata era harmalaie mare intrucat un sfert din ei fie aveau tobe sport si si-au scos tobele

lasand doar teava de evacuare fara nimik, iar zgomotul depasea limitele rezonabilului si daca te aflai in urma lor la niste manuiri bruste ale acceleratii, aveai freza JOKER
Ca o descriere generala, mai mult de un sfert sunt dementi/tampiti/iresponsabili/etc. Pot pune pariu ca o buna parte din ei au baut si s-au suit pe motoare, nelimitandu-se doar la locatie inchisa pentru eveniment. Benzinariile din jur (Suruburi, LUKOIL si PETROM) au avut vanzari record, fiind singurele in mai putin de 1 km fata de locatie. Pe Insula de agrement s-au "spart" zeci de motoare si cauciucuri ... eu nu mi-as lua motor din tara si daca vanzatorul imi plateste bani sa-l iau, dupa ce forje si-au furat pe acolo.
Muzica a fost sub asteptari .. o singura trupa a parut mai interesant, e adevarat ca atunci cam to eram trezi si o buna parte din motoare nu ajunsesera (vineri seara).
Vanzarile de caltabosi/carnati/mici/mari si bere cred ca se cifreaza in tone

. Mizeria de dupa .. de nimaginat (ca sa parafrazez o celebra reclama).
La ce zgomot a fost pe Insula, cred ca Bistrita va ma vibra inca 2 zile

.
Bafta
08 Iun 2008, 16:45
$1 scrie:$2uper misto actiunea de ieri de la Bacau!

Din pacate lumea nu prea intelege ce e cu motocicilsitii astia, multi ii judeca la gramada, ii considera teribilisti, inconstienti, doar pt ca au auzit ei cum 2-3 pusti turau motoarele in noapte sau goneau slalomind in trafic cu o pustoaica in spate!

Chiar si actiunea de ieri, plina numai de bune intentii, a stirnit revolta opiniei publice bacauane... Am auzit lume spunind "iar au venit nebunii astia, iar au blocat circulatia, iar nu se poate circula pe centru, iar fac curse noaptea si nu putem dormi, etc..."
Cred ca reactia lui Ciprian de mai sus este concludenta; si el mi se pare mai in mijlocul "actiunii", fiind si posesor de motocicleta...
Le-a tot luat apararea dar la ultimul post mi s-a parut putin dezgustat.
Legat de zgomot, daca si un posesor de motor spune ca a fost cam tare eu cred ca este suficient ca sa-mi dau seama.
In schimb, prostii "ailanti" nu au fost si ei in stare sa se bucure ca nu mai pot trece prin oras sau e traficul blocat. Un sincer Huo! pe aceasta cale!
Bune actiunile astea de constientizare a opiniei publice dar din pacate cred ca va mai trebui sa treaca ani pina cind lucrurile se vor aseza de la sine pe un fagas normal, pina cind va exista o acceptare (prietenie e prea mult

) intre automobilisti si motociclisti. Deocamdata daca esti pasionat si ai motor, iti asumi riscuri mari. Pornind de la gropile din asfalt, petele de ulei, balega de pe drum.. pina la soferi timpiti care forteaza galbenul-rosu in intersectii fara sa ia in calcul ca un motociclist care pleaca pe verde va fi in 1 sec in mijlocul intersectiei. Nu mai zic de soferi idioti care au pretentia ca motociclsitii sa mearga pe marginea drumului, nefacind diferenta intre o motocicleta si o bicicleta.
1) Sambata, pe un drum cu trei benzi pe sens, fara nici o intersectie in urmatorii doi km si toate benzile libere, am depasit pe banda a doua un motociclist probabil nascut pe banda a treia (soseaua cu siguranta nu era a lui).
Sunt curios cum ai fi procedat in locul meu...
Toate se vor rezolva de la sine cu timpul, atunci cind numarul motociclistilor va creste si vor deveni ceva normal in trafic. Vor invata si soferii ca pina baga ei a-1a un motor e deja departe, vor sti si soferii sa se aseze la semafor pt a lasa culoar motociclistilor sa treaca printre, se vor educa si soferii si nu se vor mai oftica/sicana cind vor vedea ca ei stau blocati in trafic iar motorul se strecoara ... Pina atunci Dumnezeu sa-i aiba in paza pe toti cei pasionati de motoare, ca tare multi platesc cu viata pt o pasiune!
Eu inteleg ca motocicletele se pot strecura, dar de aici pana la a pretinde sa ti se faca loc cu orice pret e cale lunga, sa ma scuzi.
Avand in vedere ca regulamentar nu au voie sa faca asta, crezi ca este un semn de normalitate?LE: Si noua ne plac Fordurile, dar de aici si pana la a bloca macar o strada (nu zic de un oras!) la intalnirile noastre e cale lunga.
LLE: In Bucuresti am aflat acum ca biciclistii au iesit si ei la un protest, dar impotriva poluarii!!! Ei sunt vazuti in trafic, nu au problemele motociclistilor...
08 Iun 2008, 19:16
Mihai.. e duminica, si nu prea am chef de polemici. Din pacate tu te arunci intr-o discutie fara sa ai informatii despre evenimentul de la Bacau. In plus si tu faci aceeasi greseala pe care am expus-o mai devreme "din pacate lumea nu prea intelege ce e cu motocicilsitii astia, multi ii judeca la gramada". Da, unii pusti tureaza motoarele excesiv in plin oras, altii au evacuari sport, sint zgomotosi. Sint ei reprezentativi pt lumea pasionatilor de motoare? Da o fuga in occident si ai sa ai un soc cind vei auzi cum vuiesc motoarele noaptea, nu cu ocazia unui eveniment organizat special pt motociclisti, cum a fost la Bacau in acest week-end. Diferenta intre "la noi" si "afara" e ca in occident nimeni nu e deranjat de zgomot, sint parte din cotidian. Nu uita, evenimentul de la Bacau a fost organizat special, "blocarea" traficului, parada pe care a descris-o Verga a fost autorizata de politie/primarie, s-a mers in coloana.
Bun, am inteles, ti-a iesit un motociclist in cale, mergea pe banda 3, si gata, uite puterea exemplului

. Crezi ca acel motociclist e reprezentativ? Si eu merg cu masina si vad pe european soferi care abia se tirie dar stau pe mijlocul drumului, ca doar si ei au platit rovigneta, nu?!! Atit bun simtz au, asta le e educatie rutiera. Nu au auzit de politeturi elementare in trafic cind te dai putin pe dreapta si-i lasi pe cei care merg mai repede ca tine sa isi continuie drumul. Asa ca nu arata spre motociclsiti ca si soferi dusi cu pluta sint destui...
PS: te invit sa dai o fuga la Londra si sa nu respecti motociclistii in trafic, adica la semafor, stationat fiind, sa nu lasi culoar de trecere pt motociclete. Iti garantez ca in maxim 5 semafoare tu nu mai ai oglinzi laterale!

Iti aplica baietii o "corectie" ca data viitoare sa stii ca acela e locul lor.

E o regula nescrisa a lumii civilizate pe care toata lumea o respecta fara comentarii.
08 Iun 2008, 20:55
1) Nu am tratat niciodata motociclistii ca un intreg, fiecare isi duce motocicleta dupa cum stie. La fel si soferii, pilotii, etc.
2) La Paris este plin de scutere si motociclete, dar zau daca am vazut ceva care sa se apropie macar de ceea ce am vazut in Bucuresti. Acolo se pare ca exista si bun simt, pe langa politia omniprezenta (pe care am vazut-o si in actiune, tragand pe dreapta cativa conducatori de scutere care intrasera pe interzis)
3) Eu mai sesizez o diferenta: afara nu am auzit de asemenea manifestari de "vizibilitate"
Parerea mea este ca mare parte din vina este si a celor care conduc motociclete/scutere: au aceleasi drepturi ca si conducatorii auto, DAR SI ACELEASI OBLIGATII.
LE: Ca tot ai adus vorba despre Londra, ai vazut pe acolo motociclete care sa treaca pe strazi cu 100-150 km/h???
08 Iun 2008, 21:22
Mihai.. hai sa nu poluam topicul aiurea. Din nou postezi fara sa fi inteles ce e cu manifestarea de la Bacau si cu aceste campanii ale asociatiilor motociclistilor. Baietii acestia cu motoare mor ca mustele. Din cauza vitezei, a drumurilor proaste, a inconstietei lor dar si a faptului ca deocamdata, in Romania, conducatori auto nu s-au obisnuit cu prezenta lor in trafic. Soferii gresesc fie constient, desconsiderindu-i, profitind ca ei sint pe 4 roti fata de 2 si oarecum la adapost, asimilindu-i unor biciclisti; fie inconstient, nefiind obisnuiti sa foloseasca oglinzile retrovizoare si mai ales laterale inainte de orice manevra de schimbare a directiei de mers. De asta spun, pina cind motocicleta in trafic va deveni o obisnuinta si soferii vor invata sa caste bine ochii, vor mai fi multe accidente, cu victime, si de o parte si de alta. Repet, eu vrb de motociclistii cu capul pe umeri, nu de pustii care rup acceleratia unor scutere.
Dintre prietenii mei motociclsti, oameni la 30 si de ani, posesori de Ducatti, Harley, Honda, Yamaha, nici unul nu a scapat fara macar un accident. Unul dintre ei a avut splina scoasa, 4 coaste rupte, mina rupta, pt ca un taximetrist nu l-a acordat prioritate si i-a iesit in fata. Ceilalti toti asu avut parte de experiente nefericite din care au iesit mai mult sau mai putin sifonati. In general cam toti s-au trezit cu un Gigel - sofer care la drum intins ia brusc de volan, fara sa semnalizeze si vireaza pe un drum secundar ca acolo trebuia el sa ajunga. Au scapat pina acum dar din ce imi povestesc, e loterie sa iesi pe drum cu motorul in Romania. Unii se gindesc serios sa renunte sau sa treaca la motociclete de enduro, unde macar risti sa te accidentezi dar viata ta nu depinde de altii.
O seara buna!
PS: da, am vazut.. trag de ele cit cuprinde. In Londra curieratul rapid se face in special pe motociclete. Stii cit ii trebuie unui motor sa ajunga la de la 0 la 100km/h? Citeva secunde! Cit ai clipi, baietii au 100km/h.
PS1: as zice ca politia in occident e chiar mai toleranta decit la noi. Sint forumisti din UK aici. Sa iti spuna ei citi politisti de circulatie sint inLondra. Nu sta nimeni sa te pindeasca pt o depasire pe linie continua, pt un intrat pe interzis, nu se sta la japca..la luat spaga ca la noi. Daca gresesti, se lasa in general cu un avertisment, nu cu amenda. Nu sint toleranti cu depasirea excesiva a vitezei si consumul de alcool, dar cu restul, iti spun din experienta, nu te ia politia.
08 Iun 2008, 21:40
De ce tratezi soferii ca pe un intreg? Faci aceeasi greseala pe care o imputai mai devreme...
Pe de alta parte, utilizarea unei motociclete implica riscuri mari: protectie aproape de 0 in caz de accidente - chiar si cele minore, care la masini se soldeaza cu o tabla indoita, aici se pot termina mortal.
Prieteni cu masini care au scapat fara nici un accident ai multi?
Legat de Londra, da-mi voie sa ma indoiesc ca in centru unde e plin de camere video fac ei asa ceva...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.