ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: It's now safe to turn off Romania
01 Mar 2012, 06:59
Ideea de baza a limitarii vitezei este de prevenire a accidentelor... Daca ne uitam, DOAR Germania are 'setarile' astea, deci toate celelalte tari isi considera soferii incompetenti? De ce oare in orase chiar si Germania are limitari de viteza?
Masinile sunt socotite mijloace de transport, examenul de permis este rezonabil (cunosti legea si poti manevra masina). Daca vreai sa nu fie limitari de acest gen, ar trebui ca permisele sa fie date doar daca demonstrezi ca esti un bun pilot de raliu. Si poate nici atunci, pentru ca si ei mai fac accidente chiar in conditiile in care traficul este oprit.
Si apropo, cum sa fie amenda in functie de 'cazier'? 2 morti=2x amenda, 5 morti=5x amenda, si tot asa?
MaÅŸina: Scorpio Mk I, '94, 2.0I DOHC, 115cp + GPL
VIN: WFOAXXGAGARL07091
Re: It's now safe to turn off Romania
01 Mar 2012, 09:16
Nu stiu de ce tot se insista pe comparatii cu Germania. Noi nu putem fi ca ei din acelasi motiv pentru care un tren de foarte mare viteza nu poate merge pe linia ferata de la noi.
Nemtii au o infrastructra , noi nu !
Asta ca, ce tari suntem noi ca mergem cu viteza si aia care merg incet habar nu au sa conduca, sunt texte de copii de 18 ani, de care, cum spuneam si cu alte ocazii, e plin cimitirul pe la noi.
Apoi, faptul ca nu stiu ce masina te face mai nu stiu ce sofer, si devine ingerul tau pazitor, din nou se reduce la o gandire necorespunzatoare infrastructurii de la noi.
Si nu, prostia nu este ca mergi cu 70 la ora, prostia e ca mergi cu 150. Si eu ma enervez cand vreau sa merg mai tare pe banda a doua si ma incurca altii, de multe ori insa, imi dau seama ca eu sunt cel care greseste si nu neaparat cel care merge cu viteza regulamentara!
Pentru a detine permisul nu trebuie sa fim nici soferi de Formula 1 (cum spunea si Mihai), nici absolventi de studii superioare, cu doctorate si mai stiu eu ce studii aprofundate, nici testati ca austronautii ! NU !
Drumurile noastre nu sunt gandite pentru nu stiu ce viteze. De fapt, nu stiu daca sunt gandite pentru vreo viteza. Trebuie insa sa ne adaptam la ce avem !
E bine sa fim cocosi acolo unde e locul cocosilor, pe sosele sa fim doar... soferi, civilizati si sa realizam ca nu suntem singuri pe drumurile din tara asta !
MaÅŸina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849
Re: It's now safe to turn off Romania
01 Mar 2012, 11:03
Vad ca foarte multi au un reflex neconditionat cand vine vorba de viteza: viteza e rea, daca nu respecti limita de viteza esti "vitezoman" asa cum sunt numiti pe la televizor. Sa va dau un exemplu in care o limita de viteza e sur si simplu cretina. Intre Ploiesti si Bucuresti sunt mai multe poduri (nu foarte lungi, nu foarte inalte, nu in curba periculoasa). Pentru cine nu stie acolo soseaua are 4 benzi. Pe un astfel de pod, pana de curand a fost o limita de viteza de 30 Km/h. Podul respectiv e la iesirea dintr-un sat. Sincer nu-mi aduc aminte daca e inainte sau dupa semnul cu iesirea din localitate, dar in nici un caz nu sunt case sau alte constructii in zona. Dar chiar si asa patru benzi, linie dreapta, sosea buna si limita 30 Km/h? Cu alte cuvinte daca mergi cu 81 Km/h iti pierzi permisul si devi automat "vitezoman". Mie mi se pare o restrictie cretina. Daca respecti acea regula risti sa te loveasca unul din spate. Cum sunt multe altele in tara asta. Mihai L eu vorbeam de mersul pe autostrada, nu in oras. Hai sa nu amestecam lucrurile. Nemtii au in jurul scolilor si a parcurilor restrictie de 30 Km/h. Si toti o respecta, si eu zic ca e o restrictie foarte buna pentru ca in acele zone sunt multi copii. Insa pe mine ma enerveaza reflexul tampit conform cauza oricarui accident e viteza. Eu cred ca acest reflex se datoreaza faptului ca multi oameni nu pot intege o situatie mai comlexa, sau le e lene sa gandeasca, si atunci gasesc solutia instant: avea viteza. Dupa parerea mea prima cauza a accidentelor e prostia, nu viteza. Viteza e o necesitate in zilele noastre. Nu pot merge cu viteza legala in Romania, pentru ca fac o medie de 30-40 Km/h. Si am si alte lucruri mai bune de facut decat sa-mi petrec viata in masina.
MaÅŸina: Scorpio Mk I, '94, 2.0I DOHC, 115cp + GPL
VIN: WFOAXXGAGARL07091
Re: It's now safe to turn off Romania
01 Mar 2012, 16:05
$1 scrie:$2....... Eu nu consider ca e periculos sa mergi pe autostrada cu 160-170 Km/h (pe autostrada). E periculos sa mergi cu o masina neingrijita. Eu verific tot timpul masina, folosesc doar anvelope de buna calitate si daca scad sub jumatate le schimb, verific periodic presiunea, nu folosec decat placute de frana si discuri originale, nu merg prosteste si nu risc nicodata inutil. Nu merg niciodata "la ambitie" si sunt politicos intotdeauna in trafic, nu ma iau cu nimeni la intrecere si nu am nimic de dovedit nimanui. Cred ca esti mai in siguranta intr-o masina buna la 150 Km/h decat intr-un tomberon la 100 la ora. Merg atat cat ma simt in siguranta. In Germania nu exista limita de viteza pe autostrazi, si sunt considerate printre cele mai sigure autostrazi din Europa. Deci accidentele nu se intampla in marea lor majoritate din cauza vitezei luate in modul. De multe ori prostia, neatentia, soselele proaste, alcoolul, masinile in stare tehnica precara, etc sunt cauzele accidentelor.
eu de aici inteleg altceva....
aaa, sa nu crezi acum ca eu merg numai cu 50 km/h.... dar nu cu 150
MaÅŸina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849
Re: It's now safe to turn off Romania
02 Mar 2012, 11:46
Fiecare merge cum crede. Eu am spus ce am crezut. Cine crede ca e normal sa mearga cu 80 la ora pe a doua banda pe autostrada ii doresc mult succes in continuare.
MaÅŸina: Scorpio Mk I, '94, 2.0I DOHC, 115cp + GPL
VIN: WFOAXXGAGARL07091
Re: It's now safe to turn off Romania
02 Mar 2012, 14:42
Nu hai sa clarificam putin treaba.
Eu (noi) nu spunem asa ceva. Am crezut ca s-a lamurit : respectarea vitezei legale, pe de o parte si faptul ca banda a doua trebuie folosita pentru depasire.
Cred ca tu ai interpretat ceea ce s-a spus pana acum intr-un mod mai personal.
Acuma as spune sa nu se astepte cineva ca pe un asemenea forum sa se incurajeze viteze de 150 km/h pe strazile patriei noastre ! Asta nu !!!
MaÅŸina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849
Re: It's now safe to turn off Romania
02 Mar 2012, 15:49
Eu am sustinut ca nu viteza este principala cauza a accidentelor. Asta am sustinut. Se intampla mult mai multe accidente din cauza prostiei, a neatentiei, a consumului de alcool, a infrastructurei proaste, a masinilor in stare tehnica precara, etc. Pe mine ma enerveaza la culmea ca in opinia multor oameni, inclusiv de pe acest forum, unica cauza a accidentelor e viteza. Daca faci un accident la 40 la ora, o sa spuna: un cretin vitezoman, trebuie sa mearga mai incet. Eu nu sustin sa mearga toata lumea cu toate masinile, indiferent cat de cazane sunt, indiferent cat de buna sau de proasta e soseaua, cat de aglomerata, etc cu 150 K/h ! Cand am vorbit de viteze mari, gen 150 Km/h era vorba de autostrada, atunci cand traficul permite. Si ti-am dat exemplu cand limita de viteza (vezi podul cu restrictie 30 la ora) e una cretina!
Gluma: nu viteza ucide, ci oprirea brusca. Lasand gluma la o parte, cred ca daca am avea autostrazi, ar fi mai putine accidente: lumea nu s-ar mai grabi sa "recupereze" timpul pierdut prin localitati.
Prin drumurile mele prin tara, am vazut linie continua de 5 km in drum drept (dupa Brasov inspre Tg. Secuiesc) pusa pt painea politistilor, dar am vazut si linie discontinua unde nu ai curaj nici cu un ferrari sa te bagi (pasul Oituz).
Pe drumul E85 (intre Buzau si Bacau) in nicio localitate nu poti merge cu mai mult de 50 km/h, cu toate ca drumul e turnat de nemti, e lat de 16 metri si iti vine sa te dai jos din masina la 50 de km/h (pe acest drum, in afara localitatii am mers cu 200 de km/h ( am avut o urgenta) si iti venea sa te dai jos: adica nici nu se misca masina). Unde nu mai pui ca pe marginea drumului nu rasare casa, ci e un sant din beton, o alee, gardul omului, gradina si apoi casa care e la vreo 50 de metri de marginea drumului (traditia locului: oameni nu-si fac casa in drum ca in ardeal, a nu se intelege ca am o problema cu acesti oameni). In zona asta sunt si localitati (ma refer la sate) de 5-6 km lungime.
In concluzie: si autoritatile ne fac viata grea, ne fac/ne obliga uneori sa incalcam legea.
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: It's now safe to turn off Romania
03 Mar 2012, 10:09
$1 scrie:$2.. Eu nu sustin sa mearga toata lumea cu toate masinile, indiferent cat de cazane sunt, indiferent cat de buna sau de proasta e soseaua, cat de aglomerata, etc cu 150 K/h ! ...
Poti defini o lege viabila in conditiile pe care le doresti?
O lege trebuie sa acopere cat mai multe aspecte, dar nu poate rezolva totul. Cine crezi ca sta sa verifice ca daca masina ta are 170 CP, doi ani vechime, revizii OK si pilotul in buna stare, poate trece cu 150 km/h pe DN1? Ia in calcul si timpul de reactie al pilotului, experienta lui, starea asfaltului si distanta de franare si vei ajunge la niste diferente extrem de mari. 150km/h inseamna 41m/s; o secunda daca ti-a fost distrasa atentia, pana iei si decizia de a frana sau nu, deja trecem de 100m. O curba mica pe traseu astfel incat cel care iese din lateral nu te vede de la 500m ca sa nu intre in fata ta iarasi e o mana de 'ajutor'... Ia in calcul ca pe strada merge cu masina si Vasile care a iesit dupa un schimb epuizant de 12 ore de la munca, si Maricica pentru care 50km/h este dincolo de limitele ei de control Apropo, ai facut vreodata socoteala cat castigi la un drum lung mergand cu 'extra' viteza? Nu intotdeauna merita riscurile. In ultimii ani au marit totusi viteza in destule comune mari si unde se poate merge in siguranta de la 50 la 70km/h, dar de aici pana a permite oricui sa merga la aprecierea lui e cale lunga. Probabil ca realizezi ca intre aprecierea lui Titi Aur despre un drum si un sofer oarecare sunt diferente majore, fara sa punem la socoteala experienta in controlul masinii.
Infrastructura si mentalitatea este problema accidentelor,autoritatile sant de vina pt nu aveam drumuri si nu se aplica legea la fel pt fiecare,iar noi pt ca santem necivilizati si fuduli. se poate lua exemplul germanilor la care se intampla foarte putine accidente pe tronsoanele unde nu exista limitare de viteza.
MaÅŸina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849
Re: It's now safe to turn off Romania
03 Mar 2012, 11:12
Mihai L cred ca faci o confuzie intre viteza maxima legala si viteza minima legala. Nu te obliga nimeni sa mergi cu 130 Km/h pe autostrada daca nu te crezi in stare! Daca Vasile care e absolut epuizat dupa un schimb de 12 ore si el nu realizeaza acest lucru si totusi merge cu viteza mare, ma intreb de ce Vasilica, care evident e retard mai are carnet. El o sa faca un accident nu pentru ca merge tare, ci pentru ca e idiot. Ca poti sa omori un om si la 30 Km/h. Sunt forte multi oameni care nu gandesc niciodata cu capul lor, asteapta sa vina altcineva sa le spuna ce trebuie sa faca si cum trebuie sa conduca. cornel mondeo 97 spunea mai devreme : "Prin drumurile mele prin tara, am vazut linie continua de 5 km in drum drept (dupa Brasov inspre Tg. Secuiesc) pusa pt painea politistilor, dar am vazut si linie discontinua unde nu ai curaj nici cu un ferrari sa te bagi (pasul Oituz)." Dupa parerea mea sunt mult mai periculosi cei care depasesc pe linie discontinua indiferent ca au sau nu vizibilitate, ca doar a zis organul e e voie, decat cei care conduc mai tare dar gandesc cu capul lor fiecare situatie si adapteaza stilul de condus la conditiile de trafic. Legea pe care o vreau eu aplicata foarte drastic suna asa: Daca mergi pe autostrada pe a doua banda fara sa depasesti pe nimeni si cu mai putin de 90 Km/h - permis suspendat, daca mergi cu farurile stinse in afara orasului - permis suspendat, daca mergi cu viteza mult mai mica decat limita legala - permis suspendat, daca mergi cu o masina care nu coresunde tehnic - permis suspendat, daca conduci cu o alcolemie > 0.8 in sange permis anulat. Sunt cateva reguli care imi vin in minte pe loc. Eu cred ca ar reduce accidentele mult mai drastic decat o face politia acum cu milione de radare si de camere si de restrictii cretine.
daca mergi cu alcoolemie >0.00 ,permis suspendat!chiar si un pahar cu bere altereaza viteza de reactie,creste nivelul de adrenalina si conducatorii se simt superman!asa ca 0! legat de tronsonul ala cu linie continua dintr bv si tg secuiesc,chiar ca e pus aiurea.am prins odata o coloana care mergea cu 30 km/h,bara la bara,din cauza unor epave de camioane,se putea depasi,dar cei din fata nu depaseau de frica politiei,iar ca sa depasesti toata coloana nu ai timp.eu nu mai depasesc in viata mea o coloana mai lunga,din cauza amabililor cu tiruri,care merg unul in curu' altuia(le-o face placere!).am depasit odata 3 tiruri,pe al 4 lea nu am riscat,era la mustata,dar abia m-am putut baga intre ei,cu toate ca legea spune ca nu au voie sa mearga asa de apropiati unul de celalalt,tocmai ptr a putea fi depasiti!
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: It's now safe to turn off Romania
03 Mar 2012, 14:21
$1 scrie:$2ihai L cred ca faci o confuzie intre viteza maxima legala si viteza minima legala. Nu te obliga nimeni sa mergi cu 130 Km/h pe autostrada daca nu te crezi in stare!
Exact aici voiam sa ajung...
$1 scrie:$2aca Vasile care e absolut epuizat dupa un schimb de 12 ore si el nu realizeaza acest lucru si totusi merge cu viteza mare, ma intreb de ce Vasilica, care evident e retard mai are carnet. El o sa faca un accident nu pentru ca merge tare, ci pentru ca e idiot.
Vasilica e un sofer bun, dar nu are experienta multa. Si crede el (ca legea ta ii permite) ca poate merge la fel ca la prima ora, cand este odihnit... Plus ca se grabeste ca se duce in club la distractie.
$1 scrie:$2a poti sa omori un om si la 30 Km/h. Sunt forte multi oameni care nu gandesc niciodata cu capul lor...
Evident. Si totusi, statistic vorbind, cati pietoni scapa pentru ca se merge cu viteza redusa si cati sunt spulberati literalmente de vitejii care ignora traficul, starea drumurilor, masina, etc?
$1 scrie:$2Dupa parerea mea sunt mult mai periculosi cei care depasesc pe linie discontinua indiferent ca au sau nu vizibilitate, ca doar a zis organul e e voie
Oops... Si in acest caz, ce crezi ca vor face cu viteza 'nelimitata' de organ...? Vezi, este exact situatia foarte probabila, iar din punct de vedere legal nu-i poti face nimic. Asa a apreciat el ca poate, nu?
$1 scrie:$2unt cateva reguli care imi vin in minte pe loc...
Daca asa ai impresia ca se fac legile, te cam inseli. Sunt multe situatiile prin care nu ai trecut niciodata, asa ca se poate sa te inseli amarnic. Pana la urma, nu legile sunt problema la noi, ci aplicarea lor.
MaÅŸina: Ford Focus Trend Collection 1.6 TDCi 90 CP 5 dr
VIN: WF05XXWPD57U34849
Re: It's now safe to turn off Romania
03 Mar 2012, 15:25
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ihai L cred ca faci o confuzie intre viteza maxima legala si viteza minima legala. Nu te obliga nimeni sa mergi cu 130 Km/h pe autostrada daca nu te crezi in stare!
Exact aici voiam sa ajung... Am citit de 100 de ori. Oricat as vrea sa inteleg ce-ai vrut sa spui, chiar nu inteleg. Fii mai "citet" te rog.
$1 scrie:$2aca Vasile care e absolut epuizat dupa un schimb de 12 ore si el nu realizeaza acest lucru si totusi merge cu viteza mare, ma intreb de ce Vasilica, care evident e retard mai are carnet. El o sa faca un accident nu pentru ca merge tare, ci pentru ca e idiot.
Vasilica e un sofer bun, dar nu are experienta multa. Si crede el (ca legea ta ii permite) ca poate merge la fel ca la prima ora, cand este odihnit... Plus ca se grabeste ca se duce in club la distractie. Ai citit ce am scris de 100 de ori pana acum? Daca el crede ca poate merge mai tare pantru ca legea ii permite, desi nu e in stare, o sa faca un accident pentru ca e prost, nu pentru ca merge cu nu stiu ce viteza. Sofer bun fara experienta eu personal nu am vazut. Mi se pare ca notiunile se bat cap in cap. Poate ai vazut tu soferi buni, dar fara experianta. Te rog sa ne descri astfel de sofer.
$1 scrie:$2a poti sa omori un om si la 30 Km/h. Sunt forte multi oameni care nu gandesc niciodata cu capul lor...
Evident. Si totusi, statistic vorbind, cati pietoni scapa pentru ca se merge cu viteza redusa si cati sunt spulberati literalmente de vitejii care ignora traficul, starea drumurilor, masina, etc?
Sunt de acord ca un pieton lovit la 100 la ora are sanse mult mai mici sa scape decat unul lovit la 30 la ora. Eu spun doar ca prostu' e mai periculos ca pusca. Si poate sa omoare pe cineva si la 30 la ora. Nu trebuie sa obligi pe toata lumea sa mearga cu 30 la ora ca sunt cativa prosti pe strazi. Am mai spus de 100 de ori : mergi cu o viteza adaptata traficului, soselei, masinii pe care o conduci, experientei pe care o ai, etc. Pentru a mia oara, eu vorbesc de viteza pe autostrada, pe drumuri extraurbane unde traficul permite si tu raspunzi cu viteza mare in oras in zone aglomerate! Sau la auzul cuvantului "viteza" ai un reflex neconditionat si incepi sa spui ca viteza e cel mai mare rau posibil.
$1 scrie:$2Dupa parerea mea sunt mult mai periculosi cei care depasesc pe linie discontinua indiferent ca au sau nu vizibilitate, ca doar a zis organul e e voie
Oops... Si in acest caz, ce crezi ca vor face cu viteza 'nelimitata' de organ...? Vezi, este exact situatia foarte probabila, iar din punct de vedere legal nu-i poti face nimic. Asa a apreciat el ca poate, nu?
Inca o data ai citit ce-am scris? Ai inteles ce am vrut sa spun? Pe tine nu te deranjeaza oamenii care nu gandesc si depasesc doar pentru ca au voie, fiind linie discountinua, fara sa se asigure ca au si vizibilitate? Ii consideri mai periculosi pe cei care depasesc pe o linie continua de 4 km pusa pentru ca militenii sa poata dea amenzi pe un drum perfect drept unde ai o vizibilitate perfecta?
$1 scrie:$2unt cateva reguli care imi vin in minte pe loc...
Daca asa ai impresia ca se fac legile, te cam inseli. Sunt multe situatiile prin care nu ai trecut niciodata, asa ca se poate sa te inseli amarnic. Pana la urma, nu legile sunt problema la noi, ci aplicarea lor.
Am spus eu ca legile se fac pe forum? Mi-ai cerut sa-ti dau exemple ceea ce am si facut.
Te rog frumos sa citesti cu atentie ce scriu. Daca nu esti sigur ca intelegi ce am vrut sa spun, si ti se pare ca ceea ce am spus poate avea mai multe sensuri, intreaba-ma si o sa incerc sa reformulez mai "citet". Am impresia
MaÅŸina: Scorpio Mk I, '94, 2.0I DOHC, 115cp + GPL
VIN: WFOAXXGAGARL07091
Re: It's now safe to turn off Romania
03 Mar 2012, 17:35
Cred ca discutia poate dura la nesfarsit. ma gandeam ca mai sus o sa spui si ca ar trebui impuscati cei care au luat permisul pe pile
Razvan, sa nu crezi acum ca personal (si cred ca nici colegii de forum) ne dorim sa mergem cu 40 km/h; din contra...
numai ca, in urma anilor de condus, a kilometrilor parcursi (nu foarte multi) am realizat ca, pentru infrastructura noastra, viteza de deplasare trebuie redusa... asta e;
a, nu discutam acum de panda politistilor cu radar-ul.... sa zicem ca alea sunt exceptii care confirma regula....
... dar am trecut de etapa cand mi se parea o supervitejie sa mergi cu 150... ba din contra, as spune, personal, ma felicit cand reusesc sa merg linistit, cu cei 50-70 la ora regulamentari ... crede-ma ca esti muuult peste "Vasile" daca reusesti sa faci asta....
MaÅŸina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey
Re: It's now safe to turn off Romania
03 Mar 2012, 17:37
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ihai L cred ca faci o confuzie intre viteza maxima legala si viteza minima legala. Nu te obliga nimeni sa mergi cu 130 Km/h pe autostrada daca nu te crezi in stare!
Exact aici voiam sa ajung... Am citit de 100 de ori. Oricat as vrea sa inteleg ce-ai vrut sa spui, chiar nu inteleg. Fii mai "citet" te rog.
OK, hai sa 'traducem'... Asta inseamna ca nici nu te impiedica cineva daca tu ai impresia ca poti merge cu asemenea viteza.
$1 scrie:$2Ai citit ce am scris de 100 de ori pana acum? Daca el crede ca poate merge mai tare pantru ca legea ii permite, desi nu e in stare, o sa faca un accident pentru ca e prost, nu pentru ca merge cu nu stiu ce viteza.
OK, si atunci ce avem? Un sofer inconstient si cateva victime, nu? Dar nu-i bai, ca asa e normal.
$1 scrie:$2Sofer bun fara experienta eu personal nu am vazut. Mi se pare ca notiunile se bat cap in cap. Poate ai vazut tu soferi buni, dar fara experianta. Te rog sa ne descri astfel de sofer.
Sofer bun si fara experienta poate ai fost si tu, la inceput... E vorba de un sofer care simte masina, o manevreaza OK, dar nu are acea experienta in trafic, astfel incat sa prevada actiuni/incidente. Cu timpul sesizezi 'berbecii' din trafic, eviti anumite situatii limita.
$1 scrie:$2.. Sunt de acord ca un pieton lovit la 100 la ora are sanse mult mai mici sa scape decat unul lovit la 30 la ora. Eu spun doar ca prostu' e mai periculos ca pusca. Si poate sa omoare pe cineva si la 30 la ora. Nu trebuie sa obligi pe toata lumea sa mearga cu 30 la ora ca sunt cativa prosti pe strazi. Am mai spus de 100 de ori : mergi cu o viteza adaptata traficului, soselei, masinii pe care o conduci, experientei pe care o ai, etc. Pentru a mia oara, eu vorbesc de viteza pe autostrada, pe drumuri extraurbane unde traficul permite si tu raspunzi cu viteza mare in oras in zone aglomerate! Sau la auzul cuvantului "viteza" ai un reflex neconditionat si incepi sa spui ca viteza e cel mai mare rau posibil.
Problema este 'adaptarea'... cati dintre soferii pe care ii stii esti 100% sigur ca isi adapteaza perfect viteza??? Si ca sa te parafrazez 'Nu trebuie sa permiti la toata lumea sa mearga cu 150 la ora pentru ca sunt cativa meseriasi pe strazi'
$1 scrie:$2Ii consideri mai periculosi pe cei care depasesc pe o linie continua de 4 km pusa pentru ca militenii sa poata dea amenzi pe un drum perfect drept unde ai o vizibilitate perfecta?
Evident ca nu, dar sunt mai putine cazurile in care sunt limitari excesive. Sunt zone in care s-au intamplat multe accidente si atunci se recurge la solutii drastice.
$1 scrie:$2Te rog frumos sa citesti cu atentie ce scriu. Daca nu esti sigur ca intelegi ce am vrut sa spun, si ti se pare ca ceea ce am spus poate avea mai multe sensuri, intreaba-ma si o sa incerc sa reformulez mai "citet".
Mie mi s-a parut ca eu trebuie sa traduc, dar in fine, cum crezi si tu.