ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
27 Ian 2013, 20:01
Teoria ca teoria, numai ca practica ne omoara.
Am un amic cu o Fiesta cumparata la inceputul lui 2009 in leasing, caruia acum i'a venit randul sa o inmatriculeze pe persoana fizica. Cum in 2009 masinile Euro4 cu capacitate cilindrica sub 2000cc erau scutite de taxa, acum de la ANAF nu i se elibereaza nici un fel de hartie, ca nu e clar ce si cum, daca e sau nu nevoie sa mai plateasca ceva la transcrierea proprietarului ... deci n'o fi dracul negru, da'i p'aproape
28 Ian 2013, 09:47
Cred ca tot timpul taxa auto a fost o forma de subventionare a industriei auto locale, atat productie cat si import. Initial Tariceanu care detine ATS si importator Citroen la vremea aceea a introdus aceasta taxa tocmai pentru a isi proteja afacerea, acum ATS este dealear Ford. Dupa 5 ani si cred ca 6 sau 7 forme ale taxei s-a ajuns la un efect de "bulgare de zapada" nu stiu cum sa ii zic altfel, in acest moment nu cred ca o sa mai renunte vre-o guvernare la taxa asta, practic sunt dependenti de incasari, Ford si Dacia ii preseaza sa o pastreze, au impreuna enorm de multi angajati plus firmele adiacente care traiesc tot din asta, pentru programul rabla nu au de unde sa ia bani din alta parte, practic tot bugetul pentru Ministerul Mediului provine din aceasta taxa si amenzile de mediu. Parerea mea e ca daca tot e sa avem o taxa de mediu pe masini, macar sa fie una definitiva si sa stiu cum stau daca imi cumpar o masina SH, nu sa ma trezesc ca am o masina adusa in 2006 la care am platit vama 1000E si acum cand o vand mai trebuie si o taxa de inca 1000E.
28 Ian 2013, 11:58
Vin si eu cu o problema: pentru o masina fabricata in 2008 luata in leasing de o firma din constanta si cumparata de mine in 2013 ianuarie platesc noua taxa?
28 Ian 2013, 12:08
@balhas ... citesti ce se scrie p'aici sau nu?
@psicho1986: si cum crezi ca se poate garanta ca taxa e una definitiva?
Timbrul de mediu, in forma in care este acum, in nici un caz nu va stimula producatorii interni, pentru ca va bloca si vanzarile de SH'uri E3/E4, ai caror posesori ar fi putut deveni clienti de masini noi. Asa, respectivii vor prefera (sau vor fi nevoiti) sa pastreze masinile pe care le au in prezent si cu siguranta nu vor cumpara si o alta masina noua
Oficialii Dacia au declarat pana la urma ca a fost o neintelegere, ca ei nu ar fi cerut (direct sau indirect) dublarea cuatumului timbrului de mediu pentru E3/E4
28 Ian 2013, 12:49
majoritatea celor care aduc masini de afara sa le vanda isi recupereaza taxa in instanta.
deci daca ati cumparat o masina "recent adusa" si gata inmatriculata, mari sanse sa se plateasca timbru de mediu la revanzare

.
28 Ian 2013, 13:58
@andrei0241 - sunt convins si eu ca forma in care este acum acest timbru de mediu nu este definitiva, dar faptul ca nu pot sa stabileasca o taxa definitiva, care sa respecte si legislatia europeana este una din probleme. Primele variante ale taxei nu au fost legale, UE a amenintat cu infringement daca nu se renunta la discriminarea intre masinile din tara cu cele din afara, asta fiind si baza in care se castiga procesele pentru recuperat taxa. Acum situatia sta in doua feluri, producatorii straini care aduc masini la noi in tara nu ii prea intereseaza de taxa, pentru ei e important sa se pastreze programul rabla si sa existe o taxa oarecare pentru masinile straine SH, pentru Dacia in schimb interesul este sa se pastreze programul rabla si sa existe o taxa de inmatriculare dar care sa nu afecteze masinile inmatriculate pana in prezent in special Logan-urile SH, doar gandeste-te cati romani sunt care acum termina leasing-ul si trebuie sa isi inmatriculeze masinile, Logan-ul de acum 5 ani era euro4, deci pentru Dacia era mult mai avantajoasa vechea taxa.
28 Ian 2013, 21:33
Ce legatura are uzina Dacia cu Loganurile pe leasing? Poate'mi scapa ceva ...
29 Ian 2013, 10:06
Ai dreptate, nu m-am exprimat eu corect, ma refeream ca multi care au masini in leasing, cand termina perioada contractata, vand masinile si cumpara altele noi, tot in leasing. Firma mea spre exemplu are o flota de Logan-uri, luate in leasing pe perioada de 5 ani, la o mare parte din ele acum se termina perioada contractuala, totodata angajatii au posibilitatea sa isi cumpere masinile care le-au folosit, iar firma sa cumpere masini noi. Acum cu noua taxa oare cati isi vor cumpara masini gata inmatriclate dar la care mai platesc si taxa, da au fost intretinute dar tot nu se merita. Iar firma nu innoieste parcul auto atat timp ca nu scapa de cele vechi, si Dacia pierde. Mai avem parteneri in aceeasi situatie, deci ma indoiesc ca nu ar avea impact in vanzari. Totodata persoanele fizice, sunt sigur ca procedeaza la fel, va fi greu sa isi inmatriculeze masina pe numele lui la terminarea contractului, iar costurile care le suporta cu inmatricularea vor face aceea persoana sa pastreze mai multa vreme masina. La nivel de tara asta ar afecta masiv Dacia, de aici si legatura cu Logan-uril pe leasing, totodata aceasta situatie ar afecta si alti producatori dar mult mai putin decat Dacia. In 2012 s-au vandut 11255 Logan-uri in Romania, pe locul 2 este Skoda Octavia cu 3974 si pe 3 Duster cu 3580 (aici informatiile
http://www.masini.ro/stiri/noutati-auto ... 012/19978/ ), daca taxa aceasta ramane ar fi curios sa comparam la anul vanzarile pe 2013, care in mod normal ar trebui sa fie mai mari avand in vedere ca s-a lansat si un model nou de Logan.
29 Ian 2013, 10:21
si totusi este ilegal....cand cineva a primit certificatul de inmatriculare...nu platise tot ce era de platit !!???
asta inseamna aplicarea retroactiva a legii...tara p....ca iar iau ban...
31 Ian 2013, 11:04
De pe un alt forum, legat de inmatricularea unei masini, in Sectorul 1, daca retin bine
Cu taxa e asa cum spuneam zilele trecute, pentru masinile care in functie de norma Euro au avut taxa de prima inmatriculare 0 in anumite perioade nu trebuie si hartia de la ANAF care sa certifice ca pentru masina respectiva nu s-a solicitat returnarea taxei de catre fostul/fostii proprietar/i.
Taxa talon 37 lei, taxa inmatriculare 60 lei, fisa de inmatriculare cu stampilele de la financiar atat de la fostul proprietar cat si de actualul, contract de vanzare-cumparare sau factura, act de identitate, Certificat de autenticitate, ITP valabil, carte de identitate masina, CI proprietar, hartie de la ANAF - dupa caz. Cam atat imi amintesc sa fi fost nevoie. A, plus copii dupa toate actele.
Daca masina este pe firma, CUI, procura pentru cel care se prezinta la politie, plus copii.
Si multa rabdare.
02 Feb 2013, 08:09
Salutare tuturor.
Am si eu urmatoarea dilema:
Sa presupunem ca achizitionez un autovehicul inmatriculat in Romania dupa 2007.
Inmatriculez masina pe numele meu cu adevarinta de la ANAF care arata ca in momentul vanzarii vanzatorul nu si-a recuperat vechea taxa de poluare,dar dupa o luna aflu ca acesta a dat statul in judecata in septembrie 2012 si are termen in iunie 2013.
Ce se intampla in cazul in care acesta castiga procesul si isi recupreaza vechea taxa?
In momentul in care o sa vreau sa vand masina o sa apara la ANAF ca s-a recuperat taxa,si o sa fie obligat noul cumparator sa o achite,aducandu-mi mie prejudicii.
Trebuia sa cer vanzatorului declaratie pe propie raspundere ca nu a dat statul in judecata,sau acesta daca castiga procesul o sa fie nevoit sa faca dovada ca este inca propietarul masinii si in consecinta nu o sa poata sa-si recupereze taxa?
02 Feb 2013, 11:15
in momentul in care iti recuperezi taxa nu trebuie sa mai fi neaparat proprietar al masinii respective.
toti samsarii care aduc masini de dincolo si le inmatriculeaza isi recupereaza mai apoi taxa in instanta.
02 Feb 2013, 13:38
In consecinta atat eu cat si viitorii propietari ai masinii vor trai cu speranta ca cel care a inmatriculat masina pt prima data in tara nu va da vreodata statul in judecata pt recuperarea taxei.
02 Feb 2013, 15:16
la recuperarea taxei auto trebuie sa atesi calitatea de proprietar
02 Feb 2013, 17:14
Trebuie sa actele masinii cand deschizi procesul. la terminarea lui iti trebuie doar buletinul sa ridici banii de la ANAF
03 Feb 2013, 01:04
stiu personal caz in care si-a recuperat banii in 2012 pt masini vandute in 2011.
cum a zis si cj86sef, trebuie sa fi proprietar doar cand incepe procesul.
03 Feb 2013, 11:49
Variatie pe aceeasi tema: eu n-am intentie sa-mi vand masina (ma rog, as schimba-o sa-mi iau ceva cu cutie automata dar la cat iau pe a mea imi dispare repede cheful). Pe de alta parte as vrea sa stiu cum stau la o adica, in caz ca ma hotarasc s-o vand. Pot merge acum la ANAF sa cer o astfel de adeverinta? Pur si simplu doar pentru a sti daca fostul proprietar n-a facut vreo gluma proasta de genul asta.
03 Feb 2013, 12:10
Recupererarea taxei se poate face si daca nu esti proprietar, deci poate fi o astfel de solicitare in curs pentru masina ta. Personal nu ai treaba in acest moment , dar surpriza va fi la vanzarea masinii .
03 Feb 2013, 12:40
Din 2008 si pana acum s-a recuperat de mult daca s-a avut in intentie. O adeverinta de la ANAF m-ar cam linisti ca sa zic asa

Asta presupunand ca atunci cand voi dori sa vand masina va mai fi taxa intr-o forma similara
03 Feb 2013, 14:47
Salut,
am o masina inmatriculata pentru prima data in RO in 2006 si pe atunci nu s-a platit taxa. Eu am cumparat-o si inmatriculat-o in 2008, fara sa platesc taxa pentru ca asa era legea pe atunci.
Daca vand acum masina si se inmatriculeaza in RO, va trebui platita taxa?
03 Feb 2013, 15:00
ezact!
03 Feb 2013, 18:49
da mergi la ANAF este cerere tip si platesti un timbru fiscal de 2 lei si in cateva zile iti da raspunsul
04 Feb 2013, 16:04
daca masina este inscrisa deja, are taxa platita nerecuperata ( demonstrat prin adeverinta de la circa financiara) mai trebuie platita vreo taxa de timbru??? din cate stiu eu nu
04 Feb 2013, 20:53
Numai proprietarul poate. Ideea e ca el putea sa initieze actiunea cat era inca proprietar si sa-si recupereze taxa dupa ce ti-a vandut-o tie. Un proces din asta am inteles ca dureaza cca 1 an de zile. Odata ce si-a pierdut dreptul de proprietar nu prea mai are cum sa initieze actiunea.
11 Feb 2013, 22:07
un coleg a depus cererea la finante turda asta a fost joia si lunea urmatoare i-au dat raspunsul.
12 Feb 2013, 10:07
Confirm cele spuse de "seful din Cj" si la Curtea de Arges. S-a depus cererea la finante miercuri iar adeverinta s-a eliberat luni. Mai trebuie mentionat ca vanzatoarea (fosta proprietara a masinii) era din Bucuresti.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.