de Zanga » 01 Oct 2007, 15:01
Eu va recomand sa aveti grija cand mai aveti nevoie de Laur.
Sa va povestesc eu ce inseamna sa nu te pricepi si sa iti dai cu parerea pe banii altora.
Pana sa patesc ce am scris mai jos am fost de nenumarate ori la Laur,mi-a schimbat placute de frana, discuri, ceva bucse etc si am crezut ca totul e OK.
Pana in luna mai am strans o suma destul de maricica de bani pentru a rezolva o problema in devenire la al meu Cossie. Trebuia sa ii schimb distributia. Am vorbit cu Laur, i-am dus documentatia de la Ford , ca sa vada care este procedura si ce complicatii pot interveni.
M-a asigurat de nenumarate ori ca poate sa faca el totul si ca nu e nici-o problema. Am dat comanda pentru piese, nu m-am zgarcit la nimic, am cumparat toate piesele noi, garnituri, o-ringuri etc. Mi-am luat concediu ca sa dau si eu o mana de ajutor.
Totul bun si frumos, se parea ca treaba o sa mearga "tzais". Ce sa zic, in 3 zile s-a demontat capacul de plastic de pe motor (5 suruburi), s-a dat jos cureaua de la AC si cureaua de la pompa de apa...fisele de la bujii si bobina de inductie.
Pe urma a inceput distractia : vreo 3 saptamani de zile m-a plimbat ca are nevoie ba de o presa pentru o fulie, ba ca nu are loc pe rampa, etc. Eu i-am spus ca nu ma grabesc, atata timp cat o sa faca treaba buna si masina o sa fie OK.
Dupa 3 saptamani pierdute, am zis sa vad cum mai sta treaba...ce sa zic, masina zacea parasita pe strada, nimeni nu lucra la ea...aceleasi motive, ca nu are loc pe rampa, ca nu a reusit sa faca rost de presa, etc.
M-a cam deranjat lipsa lui de interes si a observat. Si-a facut ambitia si a inceput sa demonteze. Dupa inca o saptamana a reusit sa demonteze admisia de aer, radiatoarele, ventilatoarele, pompa de apa, si capacele de chiulasa.
Dupa alte cateva zile, aproape o saptamana, a facut rost de "presa miraculoasa" pentru a scoate o fulie. A scos capacul de distributie si a dat jos lanturile + intinzatoarele. Ce descoperim atunci...ca imi trebuie pinioane noi pentru axele cu came si pompa de ulei.
Comanda noua, inca 10 zile. Intre timp m-am rugat de el sa imi dea jos instalatia electrica pentru a putea sa o refac, caci era terminata izolatia (datorita temperaturii motorului si a unor cleme lipsa, izolatia de plastic se topise iar in unele locuri devenise casanta).
La extragerea ei de catre "maestru", nu a mai ramas pic de izolatie pe ea. Astfel am zis ca in 10 zile pana vin piesele ma apuc si de instalatie. Gresit, au venit piesele dar instalatia nu o scosese inca. A trebuit sa stau pe capul lui doua zile ca dupa 2 saptamani sa o dea jos.... o treaba de 2 ore !!!! Bun, pe urma am refacut instalatia, eu si cu tatal meu, seara de seara, veneam de la servici si de pe la 6-7 seara lucram pana la 12 -1 noaptea.
In 5 zile a fost gata. Au intrat peste 100 de metri de cablu si vreo 20 de metri de varnis termoconstrictiv.
Am dus instalatia inapoi la Laur si a ramas masca...era ca noua.
Pe urma au mai urmat cateva saptamani de pierdut timpul dupa el, nu avea loc pe rampa + ca trebuiau adaptate doua pinioane de la axele cu came... (2 puncte de sudura, nimic altceva).
Pana la urma a fost "montata"...erau trecute doua luni si ceva. Normal ca masina nu pornea de loc. Laur a chemat un "maestru electrician" care mi-a facut praf jumatate de bord si pana la urma a tras un fir de la contact la demaror, pe direct, pentru ca nu isi dadea seama de ce nu porneste.
Pentru ca asta nu era in regula, masina a fost dusa la Romcar pentru diagnosticare. Dupa tot felul de probleme inexistente gen nu exista programul, sau nu avem timp, sau las ca o facem noi, a fost diagnosticata cu defectiune la instalatia electrica, si mai precis ori un senzor de la cutia de viteze nu mai raspunde ori sunt niste fire intrerupte. Atunci vina a fost data imediat pe mine ca nu am refacut eu instalatia electrica cum trebuie si de-aia nu porneste, de-aia automata schimba extrem de prost si tot de aceea motorul mergea groaznic. Dupa alte cateva zile pierdute de mine pe la Laur si cu ajutorul lui Huffy am decodat o parte din instalatia electrica si am gasit problema: mufele de la instalatia electrica nu erau conectate cum trebuie la cutia de viteze, mai mult atarnau decat erau bagate.
"Specialistii" de la Romcar, cunostiinte bune ale lui Laur au zis ca au verificat si senzorul cu problema... culmea ca nici macar mufa nu au scos-o !!! si nici ca nu era bagata nu i-a interesat.
Ma rog, in momentul ala eram cu nervii la pamant. Distributia a fost "potrivita dupa ureche de 2 ori", pierdea antigel si ulei ca o stropitoare. Raspunsul lui Laur a fost ca daca "nu imi comvine sa o iau la stanga (la remorca) de la el !!!" , asta in conditiile in care am dus masina functionand perfect la el.
Bun, pe urma au urmat ajustarile: gen lipit cu poxilina capacul de distributie ca sa nu mai curga ulei pe la garnitura ...ca de-aia am dat 2 milioane pe o bucata de carton sa o lipeasca cu superglue !.
Partea si mai proasta a lucrurilor a fost ca eu i-am dus manuale de la Ford, unde iti arata pas cu pas ca la prosti cum sa faci. Totodata i-am dus filme din Ford Training cum sa setezi distributia. Raspunsurile lui erau :lasa ma ca stiu eu mai bine.
Bun, astfel Laur, marele mecanic, doctor in motoare desface axele cu came pentru a nu avea compresie in motor si pentru a il rasuci !!!, el nu scoate bujiile, iar cu axele desfacute toate supapele sunt inchise deci...ce face el ?!?!
Intre timp am descoperit si tampoanele de la motor rupte..ce sa zic sunt hidraulice, asta pentru ca a tras de motor si l-a ridicat fara sa desfaca acele tampoane .Cand a vazut ca nu are ce face mi-a zis ca oricum urma sa imi spuna si ca le plateste el ca e greseala lui. Oricum intr-un final tot eu le-am cumparat la 3.2 milioane bucata ! Nu a platit nimic!
Deoarece s-a urcat cu picioarele pe bara de protectie din fata, care e din plastic , a crapat-o. A zis ca o repara el. Nu a reparat nimic !
Astfel dupa doua luni jumatate aveam un 2.9 care mergea ca o trusa de scule aruncata intr-o masina de spalat. El a zis ca mi-o da in teste si ce nu imi place imi repara dupa.
Dupa ceva chinuiala cu masina, am gasit un alt mecanic, care in 4 ore a demontat tot ce a desfacut Laur intr-o luna si a gasit problema: distributia nu era de nici o culoare la locul ei. Norocul a fost ca nu s-au strambat axele cu came sau ca nu au lovit supapele in pistoane ca ar fi fost jale.
Dupa ce distributia s-a rezolvat s-au blocat tachetii hidraulici..cu ciment !!! de unde ?!?!?....pai nu v-am spus, dar cand masina mea statea cu motorul desfacut in garaj pe rampa, Laur isi punea tavan fals, gaurind cu bormasina in tavan !!!
La finalizarea "operatiunii" au mai ramas vreo 20 de suruburi ...de unde ??? nu se stie , plus alte coliere si placute de diverse forme , din metal , pe care nu a mai stiut sa le puna la loc pentru ca nu mai stia de unde sunt. Norocul meu a fost ca am stat dupa el ca altfel nu imi gasea nici suruburile lungi de la baia de ulei !!! si probabil ca nici nu le mai punea daca nu il verificam eu.
Am mai descoperit ca farurile nu se mai aprind datorita smulgerii firelor din mufe..., farurile erau dereglate si cu suruburi lipsa, bancheta din spate a fost intepata si impunsa cu diverse componente de la motor ca le-a pus la intamplare in interior, tapiteria fiind integral din piele naturala.
Erau numai amprente de vaselina pe tot interiorul masinii. Inca mai pierd ulei de la motor pentru ca ordinea de montare si strangere a ansamblului format din baia de ulei, bloc motor, capac distributie si chiulase nu a fost respectata, plus ca "obiectul numit" cheie dinamometrica nu a existat in folosinta lui Laur, pentru ca se pot strange suruburile si dupa ureche.
S-au montat si strans pe proncipiul "lasa ca stiu eu".
Acum, daca vreau sa rezolv cu pierderea de ulei imi trebuie iar un set intreg de garnituri si va asigur ca nu sunt ieftine deloc, numai setul pentru baia de ulei e 3 milioane, plus manopera mecanicului care trebuie sa faca acest lucru.
Astfel toata distractia la Laur, in piese, m-a costat peste 2000 de euro, iar el si-a batut joc de toate lucrurile astea.
Am mai descoperit ca atunci cand mi-a schimbat bucsele de la bascule, anterior aventurii cu distributia, nu le-a strans, iar bascula stanga avea suruburile desfacute, puteam sa raman oricand fara o bascula cu tot cu roata din mers !!!... asta da inconstienta ! Ma intrebam de ce masina era cam instabila la viteza si parca pendula. Asta era motivul !
Deci mare atentie cand va alegeti mecanicul, pentru ca sa nu se joace cu siguranta si cu viata voastra !
Scorpio II 2.0 16V Ultima // Scorpio II 2.3 16V Ghia // Scorpio II 2.9 24V Ghia Cosworth