Discutii libere/forum

presiune cu azot(avantaje, dezavantaje)

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 06:00

Ai dreptate leontet...
Totusi eu cred ca diferenta intre umplerea cu aerul normal vs azot este mai mare decat de ex. diferenta intre benzina CO95 vs CO98. Ce facem in cazul asta, e tot o smecherie inutila? :mrgreen:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde VIPER » 27 Iun 2007, 08:12

Da, e o smecherie inutila... De aia la toate cursele de Formula 1 sau altele asemanatoare le umfla cu azot... Asa, inutil...

In link-ul pus de mine se explica stiintific ce si cum. Daca si aia e smecherie inutila...

Iar 70% nu va fi niciodata la fel cu 90-95%...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 08:43

Viper, oamenii nu merg toti la F1.
Am vazut pe aici discutii despre diferenta de stabilitate la jentile pe 195 fata de cele pe 205... Ai zice ca toti merg numai la limita aderentei.
Ii si vad iesind dimineata de la bloc pe Iuliu Maniu in derapaj cu frana de mana trasa.
Astea sunt discutii pentru pasionati.
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 08:46

Oricat de pasionat sau nu ai fi, cred ca o diferenta de 30-50 grade in timpul zilei (cca 20 noaptea/dimineata si catre 50-70 in miezul zilei la nivelul asfaltului...) se simte la cauciucuri
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 08:52

Da, dar lumea nu merge in mod frecvent 24 de ore din 24.
Putem spune asadar ca temperatura e relativ constanta in timpul mersului.
Daca plec dimineata la 8 si ma intorc seara la 7 variatia de care zici nu exista.
Corect ?
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 09:01

$1 scrie:$2a, dar lumea nu merge in mod frecvent 24 de ore din 24.
Putem spune asadar ca temperatura e relativ constanta in timpul mersului.
Daca plec dimineata la 8 si ma intorc seara la 7 variatia de care zici nu exista.
Corect ?


Oarecum... Daca socotim ca masina sta in soare pe asfalt 11 ore si eu cred ca nu este nici o diferenta; ba chiar la 7 seara am constatat ca este foarte rece in masina si a trebuit sa dau drumul la incalzire. :lol: :lol: :lol:
Tot ce este in masina se incinge, inclusiv ce nu a stat in bataia directa a soarelui; geamurile cu tenta verzuie erau incinse, pana si schimbatorul de viteze era cald.
Aseara pe la 7 am trecut pe la Plaza si era cumplit de cald in parcarea de deasupra, simteai cum transpiri "online", asa ca teoria ta nu prea sta in picioare (si asta cred ca de la caldura i se trage). :mrgreen:
In oras la drumuri scurte nu prea simti, dar daca ai merge pe autostrada la 40 grade macar 100km si apoi sa pui mana pe gume probabil ti-ai schimba impresia.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 09:12

Voiam doar sa zic ca nimeni de pe topicul asta nu m-a convins ca merita efortul sa umfli cu azot pentru uzul de zi cu zi al masinii.
Doua masini, una cu azot alta cu aer care stau in soare vreme de 2 ore vor avea aceeasi temperatura la cauciucuri. (Azotul nu e aer conditionat)
In mers, lucrurile stau altfel intr-adevar.
Cred ca azotul se justifica la cei care fac in mod frecvent drumuri lungi cum ar fi sa zicem TIR-urile.
De asemenea, azotul este extrem de bun la raliuri si Formula 1 :D
Ultima oară modificat de Rumburak pe 27 Iun 2007, 09:16, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde SliceofLife » 27 Iun 2007, 09:14

$1 scrie:$2lus ca te poti si ridica......exact cum e si cu baloanele... :D


Acela e heliu. :D
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 09:20

$1 scrie:$2oua masini, una cu azot alta cu aer care stau in soare vreme de 2 ore vor avea aceeasi temperatura la cauciucuri. (Azotul nu e aer conditionat)
In mers, lucrurile stau altfel intr-adevar.
:D


Sa nu confundam temperatura cu dilatarea... :lol: Ca sa te convingi umfla doua baloane: unul cu aer si unul cu azot si tine-le in soare; la temperaturi egale vei vedea marimi diferite.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 09:28

N-am zis nimic de dilatare...
Apropo, cam cat ar fi diferenta de dilatare data de cei 30% azot in loc de 30% aer dintr-o anvelopa 195/60/R15 ?
Asta ca sa stim despre ce vorbim aici.
E vizibila? E de 1mm, 2mm ?
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 09:51

$1 scrie:$2-am zis nimic de dilatare...
Apropo, cam cat ar fi diferenta de dilatare data de cei 30% azot in loc de 30% aer dintr-o anvelopa 195/60/R15 ?
Asta ca sa stim despre ce vorbim aici.
E vizibila? E de 1mm, 2mm ?


Nu mai stiu sa fac calcule exacte, dar putem folosi bunul simt... Dilatarea mai mare s-ar traduce prin cresterea presiunii intr-un pneu, corect?
Iar daca socotim cantitativ, un procent de 30% suna suficient de mare...
Un alt avantaj este reducerea riscului de explozie prin lipsa oxigenului.
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 10:32

$1 scrie:$2Dilatarea mai mare s-ar traduce prin cresterea presiunii intr-un pneu, corect?


Uite aici cred ca te-am prins !
:D
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 10:38

Numai din variatia temperaturii care duce la dilatare nu poti sa cresti presiunea in pneuri. Trebuie sa bagi si ceva aer in ele !
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 10:48

$1 scrie:$2umai din variatia temperaturii care duce la dilatare nu poti sa cresti presiunea in pneuri. Trebuie sa bagi si ceva aer in ele !


???? I-auzi domnu'... :lol: Pai daca aerul se dilata mai mult decat cauciucul (cum cred :mrgreen: ca se intampla normal) ce face dansul???
Poti sa faci un test simplu si sa ne spui rezultatele? Verifica presiunea in roti la 7-8 dimineata si apoi pe la 4-5 dupa ce a stat masina in soare 9-10 ore.
Alt test ajutator: cand este mai cald ia o sticla de 2l goala si pune-i capacul, dupa care o pui in masina. Ce forma are dimineata? :mrgreen:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 10:53

Ai dreptate, da.

De regula fac explozie pneurile uzate (sau cele noi din Formula 1).
Omului cu pneuri uzate nu cred ca-i sta mintea la cum sa le umple mai bine cu azot ci la cum sa-si ia unele noi.

Asadar revin: cred ca azotul e pentru Formula 1, raliuri, TIR-uri, cei care fac peste 30-40 000km pe an, cei care merg frecvent cu viteze mari si pentru cei pasionati sau cu fitze.
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 10:56

OK, parerea ta, desi nu numai rotile uzate pot face explozie (daca freaca un sabot sau o placuta pe roata pe distanta de 30-50 km la viteza mare poate sa fie cauciucul abia scos din fabricatie ca tot poate sa-ti explodeze)...

Dar cu afirmatia de mai jos cum ramane, o mai sustii? :lol:
"Numai din variatia temperaturii care duce la dilatare nu poti sa cresti presiunea in pneuri. Trebuie sa bagi si ceva aer in ele !"
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde kevyn_str8 » 27 Iun 2007, 10:57

azotul e folosit doar ptr pneurile care sufera o dif mare de temperatura .la avioane pneurile inaintea aterizarii au temp sub 0 grade in momentul aterizarii ajung de la 0 la 280 km/h in 0,1 sec. iar temp depaseste 240 grade ,daca ar avea aer ar exploda deoarece aerul la temp mari isi mareste volumul ,azotul nu. la formula 1 tot acesta e motivul folosirii azotului . nu vad motivul folosirii lui la masinile de serie
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde Rumburak » 27 Iun 2007, 11:22

Da Mihai, inca o data, ai dreptate.
N-am fost atent.
Ultima oară modificat de Rumburak pe 27 Iun 2007, 11:48, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Rumburak
Member
 
Mesaje: 419
Membru din: 12 Iun 2007, 14:21

Mesajde VIPER » 27 Iun 2007, 11:29

Tocmai spusesem mai devreme ca am facut test pe vrema cand le aveam umflate standard. In zi de vara (caniculara): dimineata la 7 jumatate aveam 1.7, la pranz 1.9 si dupa-amiaza 2.1 (cand afara era focul maxim). Testat la aceeasi benzinarie, cu acelasi manometru. Fiecare crede ce vrea, fizica insa e aceeasi pentru toti. Nu cred ca e mare problema la buzunar o umflare cu azot. De asemenea, nu cred ca e necesara :P. Fiecare face ce crede cu masina lui, nu?
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Mesajde Alen » 27 Iun 2007, 14:44

$1 scrie:$2Acela e heliu. :D


ai dreptate, am inceput sa am scapari....de gaz.... :D
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Mesajde kevyn_str8 » 27 Iun 2007, 14:52

eu nu as avea incredere ca imi baga azot sau aer chior , cum ne dam seama ca baga chiar azot in pneuri?
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde SliceofLife » 27 Iun 2007, 14:59

$1 scrie:$2u nu as avea incredere ca imi baga azot sau aer chior , cum ne dam seama ca baga chiar azot in pneuri?

Cum iti dai seama ca esti tatal copilului sotiei tale? :lol:
The only way out is in!
SliceofLife
Gold Member
 
Mesaje: 762
Membru din: 18 Iun 2007, 18:31
Localitate: Bucuresti
Maşina: Fiat Grande Punto, 2007, 1248cc, 75cp - M-Jet

Mesajde kevyn_str8 » 27 Iun 2007, 15:11

la asta ma gandeam si eu ca nu ai de unde sa stii , poti avea surprize
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde Mihai L » 27 Iun 2007, 15:25

Ai putea incerca sa inhalezi ca sa fii sigur... Pentru rezultate optime e buna o casca etansa unde sa-ti "odihnesti" capul cca 10 min pentru un test complet. :mrgreen:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde notice » 27 Iun 2007, 22:44

mam distrat pe cinste citind ras voastre pt mine este suficient sa stiu ca nu are variati de presiune si ca peste 3-4-5 luni un an rotile mele au aceeasi cantitate de azot cat iam bagat ma scapa de batai de cap si de verificat toata ziua bunaziua presiunea si nu cred ca este o fita sa faci ceva util si practic in acelasi timp(nu te mai doare capu') nu stiu cine este atat de pasionat de verificat presiunea in gume daca mai este si zgarcit pe deasupra si nu vrea sa incerce azotul spor la pompa :)
Ford focus II titanium 1.6 16V 115hp Alb
B-60-KPD
notice
Incepator
 
Mesaje: 67
Membru din: 02 Iun 2007, 15:06
Localitate: Bucuresti

Mesajde kevyn_str8 » 28 Iun 2007, 09:17

notice dar de unde stii ca odata ce ai bagat azot in roti nu mai ai pierderi si nu mai umbli la presiune 1 an?cine te-a informat?unul si altul care spun ca molecula azotului este mai mare ca a aerului si nu iese prin porii cauciucului? :) m-am amuzat tare cu aceasta explicatie
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde VIPER » 28 Iun 2007, 09:23

Nu a zis nimeni ca nu iese ci ca iese mai greu. O fi tare amuzant, dar fizica e tot aceeasi indiferent cum privesti problema...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

Mesajde kevyn_str8 » 28 Iun 2007, 09:25

Mihai L as putea incerca dar tot nu stiu ca e azot pur , aerul contine 78.81% azot ,as fii multumit daca mi-ar baga azot lichid atunci sigur se va simti o diferenta si nu tocmai in bine , producatorii de pneuri spun ca este frectie la picior de lemn azotul in pneuri.
FORD FOCUS 1.8 TDDI 90 CP
FORD FOCUS 2.0 TDCI 136 CP
Avatar utilizator
kevyn_str8
1nsane Member
 
Mesaje: 1080
Membru din: 04 Iun 2007, 22:35
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 1.8 TDDI ; 90 CP / FORD FOCUS 2.0 TDCI ; 136 CP

Mesajde Mihai L » 28 Iun 2007, 09:27

Dupa 10 minute de respirat doar azot nu cred ca te mai intereseaza daca a fost sau nu pur... :lol:
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde VIPER » 28 Iun 2007, 09:29

$1 scrie:$2ihai L as putea incerca dar tot nu stiu ca e azot pur , aerul contine 78.81% azot ,as fii multumit daca mi-ar baga azot lichid atunci sigur se va simti o diferenta si nu tocmai in bine , producatorii de pneuri spun ca este frectie la picior de lemn azotul in pneuri.


Zau? Link, ceva? Link-ul pus de mine mai sus (pe care se pare ca nu-l citeste nimeni) e fix de la un producator de gume...
"Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success." - Henry Ford
Mondeo Mk3 2.0TDCi 2002 Superchipped
Focus Mk3.5 1.5TDCi 120CP PowerShift 2017
Imagine
Avatar utilizator
VIPER
 
Mesaje: 7389
Membru din: 01 Mar 2007, 23:41
Localitate: Bucuresti, RO
Maşina: Ford Focus Mk3.5, 1.5 TDCi, Titanium

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login