15 Apr 2010, 00:53
15 Apr 2010, 14:56
15 Apr 2010, 15:02
15 Apr 2010, 15:33
15 Apr 2010, 15:38
15 Apr 2010, 15:47
15 Apr 2010, 16:00
15 Apr 2010, 16:22
$1 scrie:$2oricum am inceput sa merg cu ratb-ul
15 Apr 2010, 16:53
16 Apr 2010, 09:42
16 Apr 2010, 09:58
16 Apr 2010, 10:08
16 Apr 2010, 14:45
17 Apr 2010, 09:02
17 Apr 2010, 20:34
17 Apr 2010, 20:51
dar care a fost abrogata de ORDONANŢA nr.3 din 9 ianuarie 2003 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 158/2001 privind regimul accizelor şi pentru instituirea unor măsuri de îmbunătăţire a colectării unor venituri bugetare, care prevedea$1 scrie:$2rt. 4. - Sursele Fondului special al drumurilor publice se constituie după cum urmează:
1. prin aplicarea unei cote de 25% asupra:
a) preţului cu ridicata, exclusiv accizele, pentru carburanţii auto livraţi la intern de către producători;
b) valorii în vamă, stabilită potrivit legii, pentru carburanţii auto importaţi;
dar care la randul ei (OUG 158/2001) a fost abrogata de LEGEA nr.571 din 22 decembrie 2003 privind Codul fiscal, care nu mai prevede absolut nimic legat de "taxa speciala de drum".$1 scrie:$2 Art. II. - Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, cotele unice aplicate asupra carburanţilor auto pentru finanţarea drumurilor publice sunt incluse în accizele pentru uleiuri minerale prevăzute la art. I pct. 2.
Art. III. - (1) În anul 2003 o cotă de 20% din accizele încasate la bugetul de stat pentru uleiuri minerale se utilizează în scopul finanţării unor cheltuieli privind drumurile publice, în limita prevederilor bugetare cu destinaţie specială, astfel:
a) 65% pentru drumurile naţionale;
b) 35% pentru drumurile judeţene, comunale şi pentru străzile care se vor amenaja în perimetrele destinate construcţiilor de cvartale de locuinţe noi în localităţi rurale şi urbane.
(2) Începând cu anul 2004, pentru finanţarea drumurilor judeţene, comunale şi a străzilor care se vor amenaja în perimetrele destinate construcţiilor de cvartale de locuinţe noi din localităţi rurale şi urbane, se acordă bugetelor locale sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, urmând ca alocarea fondurilor pentru finanţarea drumurilor naţionale să se stabilească în cadrul procesului elaborării bugetului de stat.
17 Apr 2010, 20:56
17 Apr 2010, 22:02
17 Apr 2010, 22:52
Chiar si asa, diferenta efectiva in acciza pe motorina la RON/L 2008 vs 2010 este de 0.33RON (0.92RON/L vs 1.25RON/L).$1 scrie:$24. comparatia cu 2008, cand s-a inregistrat cel mai mare pret al titeiului e un pic hazardata - atunci foloseaza Euro 4, acum Euro 5, atunci dolarul era la 2 lei, acum e la 3 lei, atunci erau alte accize - atat ca si cuantum cat si a cursul valutar la care se calculau ( accizele sunt exprimate in euro, cursul respectiv e fix si se stabileste la 1 octombrie pt anul urmator, de ex. cursul pt 2009 a fost de 3,72 lei, pt 2010 e 4,3 lei)
18 Apr 2010, 01:21
$1 scrie:$21. Nu pot decat sa-ti explic printr-un exemplu, asa cum am inteles eu. Eu, companie, cumpar titei la 1 leu (in conditiile in care inainte cu 2 zile era 0,75 bani), rezulta un pret final al carbrauntul de 2 lei. In piata, pretul e de 1,5, eu ce fac?...sa vand in pierdere sau sa raman cu marfa in galantar?..vind in pierdere..rezulta pierdere pt mine. Reversul, eu cumpar titei cu 1 lei (dupa 2 zile pretul titeiul sare la 1,5 lei datorita contextul international - razboi, crize, chinezii se hotareasc sa merga toti cu masinile, etc) eu pret carburanti 2 lei, piata 2,5. Vand in castig si acopar sau nu pierderea anterioara. Nu trebuie omis si impactul cursului valutar - eu iau marfa in dolari si o vand in lei.
18 Apr 2010, 01:39
18 Apr 2010, 08:53
10 Sep 2010, 18:24
10 Sep 2010, 18:33
10 Sep 2010, 19:34
13 Sep 2010, 10:57
13 Sep 2010, 11:34
15 Sep 2010, 15:46
17 Sep 2010, 21:27
$1 scrie:$2eekendul acesta îţi poţi face plinul cu 40% mai ieftin, sâmbătă, 18 septembrie, la staţia Mihai Vodă, din Bucureşti, Splaiul Independenţei nr.2 , sector 5 şi duminică, 19 septembrie, la staţia Timişoarei, din Bucureşti, bd Timisoara, nr 8 C, sector 6.
23 Dec 2010, 10:30
$1 scrie:$2onstantin Tampiza, coordonatorul strategiei de dezvoltare a Lukoil România, ne-a explicat că "nu taxele fac benzina și motorina atât de scumpe în România [...]"