Re: Taxa de inmatriculare si ptr masinile deja inmatriculate
$1 scrie:$2mi pare rau dar nu sunt de-acord [...] pentru ca principiul aplicat nu mi se pare ok.
Ok, dar atunci raman trei probleme:
1. Care sunt argumentele tale? Nu mi se pare ok nu este un argument valid.
2. Cum propui tu sa se taxeze poluarea cat mai corect?
3. Eu mi-am propus doar sa arat ca o taxa care se prezinta drept "taxa de poluare" dar care nu tine cont de rulaj este o ipocrizie. Ca pare ok, ca nu pare ok, ca ce fac si ce nu fac alte tari nu ma intereseaza.
Hint: Emisiile de CO2 ale unei masini (care intra si acum in calculul taxei) sunt direct proportionale cu consumul de combustibil.
De exemplu, pentru motoarele pe benzina, constanta de proportionalitate este aproximativ 2.3 Kg CO2 dintr-un litru de benzina, cu mici abateri (< 10 %).
Deci: atat stevethegreat cu Focus 1.0 Ecoboost cat si Zvony cu Focus 2.5 turbo vor emite aproximativ 2.3 Kg CO2 pentru fiecare litru de benzina consumat. Daca vrem sa taxam poluarea, de ce pe Zvony il taxam mult mai dur?
Daca ai consumat 100 de litri de benzina intr-un an, ai emis 230 Kg de CO2 in acel an, aproximativ indiferent daca acea benzina te-a dus 1000 Km (motor de 2.5 turbo) sau 2000 Km (motor de 1.0 turbo).
-
DanielArdelian2 - Membru al Asociaţiei ClubFord
Brainiac - Mesaje: 10723
- Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
- Localitate: Timisoara
- Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
- VIN: WF04XXGBB44E42077