ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !
11 Ian 2008, 00:49
Zilele astea, cum a fost nenorocirea din Bucuresti, am remarcat ca la plecarea de pe loc pe gheata sau zapada cu ale mele cauciucuri de vara masina are intotdeauna tendinta sa traga sau sa alunece spre dreapta, indiferent de inclinatia drumului. Exista vreo explicatie mecanica/fizica pentru asta?
11 Ian 2008, 00:51
Da. Greutatea mai mare de pe partea stanga.
11 Ian 2008, 01:57
Nu cred ca asta este motivul. Chiar am fost zilele astea 3 in masina, eu pe stanga si 2 persoane pe dreapta, si tot spre dreapta aluneca.
11 Ian 2008, 01:59
a vrut cu siguranta sa scrie: greutate mai mare pe partea dreapta.
11 Ian 2008, 02:01
Eu zic ca explicatia ar fi stratul de zapada, sensibil mai mare pe partea dreapta.
Asa ceva se intampla si vare de exemplu, atunci cand treci doar cu rotile din dreapta printr-o balta mai mare - simti cum iti trage volanul in dreapta.
11 Ian 2008, 02:13
Au fost si momente cand nu era zapada pe jos ci doar mazga alunecoasa, deci nu cred ca are nici asta legatura.
Acum mi-am dat seama ca vorbeam cu cineva zilele trecute si mi-a zis ca una din planetare este mai "mare" decat cealalta si din acest motiv primeste mai mult cuplu. Oare asta ar fi suficient?
11 Ian 2008, 02:21
$1 scrie:$2u fost si momente cand nu era zapada pe jos ci doar mazga alunecoasa, deci nu cred ca are nici asta legatura.
Acum mi-am dat seama ca vorbeam cu cineva zilele trecute si mi-a zis ca una din planetare este mai "mare" decat cealalta si din acest motiv primeste mai mult cuplu. Oare asta ar fi suficient?
Si ca sa corectezi asta trebuie ca toata din dreapta sa fie mai ingusta...
Haidi bre'... Adica e ca in caricatura aia a lui Popeye cand avea mana dreapta plina de muschi si mana stanga piele si os?
11 Ian 2008, 02:23
Mie nu mi s-a intamplat niciodata asa. MihaiL, cu trecutul prin apa este alta mancare de peste, acolo masina se infraneaza. bkraptor vorbeste de plecarea dupa loc. In cazul asta, fiecare roata trage independent, in asa fel incat masina sa aiba o traiectorie dreapta.
Dovada, daca suspenzi o roata de tractiune, masina nu va pleca dupa loc.
11 Ian 2008, 02:25
Atunci astept o varianta care sa explice de ce trage dreapta indiferent ce e pe jos (zapada mica, mare, gheata, mazga alunecoasa) si orice inclinatie ar avea drumul, la prima rupere a aderentei la demaraj. Explicatii de genul ca era mai grea pe stanga sau pe dreapta nu se aplica, pentru ca am mers si singur in masina, si cu alti 2 pe dreapta (deci mai grea si pe stanga si pe dreapta) si in ambele cazuri tragea tot spre dreapta. Cauciucurile sunt uzate uniform, in caz ca va gandeati la asta
Ultima oară modificat de
bkraptor pe 11 Ian 2008, 02:27, modificat de 2 ori în total.
11 Ian 2008, 02:27
$1 scrie:$2ie nu mi s-a intamplat niciodata asa. MihaiL, cu trecutul prin apa este alta mancare de peste, acolo masina se infraneaza. bkraptor vorbeste de plecarea dupa loc. In cazul asta, fiecare roata trage independent, in asa fel incat masina sa aiba o traiectorie dreapta.
Dovada, daca suspenzi o roata de tractiune, masina nu va pleca dupa loc.
Daca ai roata din dreapta pe zapada si roata din stanga pe teren uscat, ghici in ce parte se va duce masina cand pleci de pe loc...?
11 Ian 2008, 02:28
Mihai, am specificat ca nu asta e cazul. Am mers destul zilele astea cat sa pot concluziona ca nu e un caz particular cum incerci tu sa explici. N-am mers numai pe prima banda.
Si in aceeasi idee, pe la 40-50 km/h, pe drum alunecos, daca turez motorul cat sa rup aderenta masina are tendinta sa se duca in dreapta.
11 Ian 2008, 02:29
Ai verificat si presiunea din roti?
11 Ian 2008, 02:31
Presiunea am verificat-o acum mai mult de o luna. Dar ma indoiesc ca s-a schimbat ceva intrucat am azot in roti si in mod normal nu-mi pierde presiune.
11 Ian 2008, 02:33
Un cui/ciob/surub iti schimba opiniile...
11 Ian 2008, 02:34
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ie nu mi s-a intamplat niciodata asa. MihaiL, cu trecutul prin apa este alta mancare de peste, acolo masina se infraneaza. bkraptor vorbeste de plecarea dupa loc. In cazul asta, fiecare roata trage independent, in asa fel incat masina sa aiba o traiectorie dreapta.
Dovada, daca suspenzi o roata de tractiune, masina nu va pleca dupa loc.
Daca ai roata din dreapta pe zapada si roata din stanga pe teren uscat, ghici in ce parte se va duce masina cand pleci de pe loc...?

Te inseli daca tu crezi ca va trage roata de pe teren uscat. Ti-am dat exemplu, ridica masina pe cric, baga in vit.1 si incearca sa pleci dupa loc. O sa vezi ca nu poti.
Ultima oară modificat de
raszvan pe 11 Ian 2008, 02:37, modificat 1 dată în total.
11 Ian 2008, 02:35
$1 scrie:$2
Te inseli daca tu crezi ca va trage roata care are aderenta
Stiu, toata puterea se duce in roata care se invarte in gol ca sa curete zapada...
11 Ian 2008, 02:35
$1 scrie:$2n cui/ciob/surub iti schimba opiniile...

Cert este ca n-am asa ceva deocamdata.
11 Ian 2008, 02:39
$1 scrie:$2
$1 scrie:$2
Te inseli daca tu crezi ca va trage roata care are aderenta
Stiu, toata puterea se duce in roata care se invarte in gol ca sa curete zapada...

Tu chiar nu crezi, nu-i asa?
11 Ian 2008, 03:38
motor diesel, trimite cuplu mare la roata si pe suprafete foarte alunecoase asa se intampla, si mie la fel imi face si daca ma ceva viteza si ii dua blana la fel o ia dreapta.
nu stiu daca a-ti jucat NFS dar si in acest joc masinile super puternice la plecarea de pe loc in forja trag dreapta (prea mult cuplu/putere la roata) fenomenul poarta si un nume da nu imi vine acum.
stai relax nu e nici o pb.
sfat ptr condus iarna diesel-uri, nu accelerati, plecati de pe loc numai din ambreiaj si mergeti cat mai subturat. daca ii dai gaz rupi aderenta, daca accelerezi in mers normal pe turbina la fel rupi aderenta.
la benzina cuplu e sus si plaja de turatie mult mai mare deci e mult mai usor.
11 Ian 2008, 03:45
Eu am benzinar.
Fenomenul de care zici tu cred ca se cheama torque-steer, dar din cate stiu eu se intampla doar la masinile care au motorul montat longitudinal datorita inclinarii pe care o ia masina in momentul in care se tureaza motorul in sarcina.
<edit>
Se pare ca ma insel.
Torque steering nu se intampla doar la masini cu motoare montate longitudinal. Click pentru mai multe detalii.
Asta este cel mai probabil fenomenul pe care l-am simtit. Intrebarea este care din motivele listate la link-ul de mai sus s-ar putea aplica la masinile noastre, care numai puternice nu sunt.
Din ce am citit acolo,
driveshaft zic ei ca ar fi denumirea folosita si pentru planetare. Una dintre posibilele cauze este:
$1 scrie:$2onsymmetric driveshaft angles, e.g. due to:
* Nonsymmetric design of the vehicle, e.g. different driveshaft length
* Transient movement of the engine
* Tolerances in engine mounts
In cazul asta, suspiciunea mea ca planetare de lungimi inegale primesc cupluri diferite este adevarata.
Ultima oară modificat de
bkraptor pe 11 Ian 2008, 03:51, modificat de 2 ori în total.
11 Ian 2008, 03:46
nu are treaba ca-i diesel sau benzina.
11 Ian 2008, 05:09
TCS rullz

in limitele normalului pleci super calumea de pe loc.....daca ii dai 5000 de ture... cu tot TCS-ul se duce naibii
11 Ian 2008, 08:42
$1 scrie:$2a benzina cuplu e sus si plaja de turatie mult mai mare deci e mult mai usor.
Asta s-o crezi tu. Mie imi rupe aderenta de la 2300-2400 RPM, si asta doar daca e umed
11 Ian 2008, 13:30
$1 scrie:$2CS rullz

in limitele normalului pleci super calumea de pe loc.....daca ii dai 5000 de ture... cu tot TCS-ul se duce naibii
Hmm...eu daca incerc sa plec cu 5000 RPM cu TCS-ul activat si are tendinta de a derapa, imi reduce automat turatia la motor.
11 Ian 2008, 16:24
tu 2300-2400 aici tine si de cauciucuri, mie de la 1000 si unpicmax 1300, cei drept pe zapada
15 Ian 2008, 13:30
Adipit are dreptate, bravo! am remarcat clar asta si nu conduc un diesel decat de vreo cateva luni. asta e prima iarna. am in vatat-o si pe nevasta-mea kestia asta! Nu stiam k sunt destept!!
18 Ian 2008, 05:37
cel mai bine s-ar vedea la o masina care are diferentialul blocabil.......pacat ce de obicei acele maisni sunt 4x4 si mai greu sa le faci pe alea sa plece cu fluierat:P.
18 Ian 2008, 06:49
Alea cu integrala pleaca direct sideways, depinde cum se blocheaza diferentialul. Am un amic cu Golf 5 4x4 si cat a fost zapada mergea mai mult pe lateral
18 Ian 2008, 13:55
sa nu fie cumva acelasi sistem ca la dacia pick up 4x4. M-a amuzam bine cand am vazut ce sistem 4x4 are. Trag in felul urmator, roata fata cu roata spate si pe cealalta parte la fel. e tare ciudat si f f f ineficient sistemul. Daca are un esp care sigur il are nu mai pleaca nici cum.......el merge frumos si linsitit si noi....stam si dam la lopata si lanturi
18 Ian 2008, 14:35
stai linistit...nu`i prbl....la mine tot spre dreapta fuge....putin cei drept....ca eu am tc si ma ajunta mult.....dar tot spre dreapta aluneca!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.