Atentie la neatentie!!!
Tinand cont ca a venit perioada de iarna cu ninsori scriu aici cateva sfaturi pentru soferii mai putini experimentati, incepatori sau vitezomani feroce :
Deci cum conducem in conditii de iarna cu drum cu zapada si poate si gheata, nu vei sti ca este polei decat cand vezi ca iti pleaca masina aiurea .
1. Folositi pe cat se poate frana de motor (cei cu cutie manuala), la automata in caz de urgenta se trece levierul pe treapta 2 sau 1 , tinand cont ca circulam deja cu viteza redusa, ceea ce ii va imprima masinii o frana de motor. In rest se foloseste frana de picior
2. De franat se franeaza in lung, fara te infingi in pedala. Unii zic " Eee am ABS , ESP.." , pe zapada batatorita sau mai rau gheata poti sa ai mama ABS-ului sau ESP-ului, eventual rupi copacul sau stalpul pe post de oprire . Asistenta la franare si la directie te ajuta doar pana la un punct.
3. Se pastreaza distanta suficienta fata de masina din fata, mai mare ca distanta pe care o aveti vara. Aici intervine experienta fiecarui conductor auto si se aproximeaza.
4. Nu se bruscheaza directia nici frana nici nu se calca pedala de acceleratie brusc si necontrolat. Iarna, in conditii extreme, practic "dansezi vals cu masina".
5 Adaptati viteza la conditiile de trafic. Aici intervine si experieta ce dicteaza cum procedezi.
NU uitati 2 cuvinte : " Conduita preventiva", la asta se rezuma totul, inclusiv si capacitatea de a evita pericole.
Ca fapt divers am o mare experienta de soferie, in 2007 aveam peste 1 milion km, 20 de ani de soferie fara nici un incident si m-am oprit din contorizat , nu ca sa ma laud ci pentru a evita comentarii rautacioase. Sunt sigur ca sunt si alti soferi experimentati pe acest forum .
In speranta ca pentru unii va folositor aceast scurta prezentare , va dorec un drum placut si lipsit de incidente . Daca am mai omis ceva se poate completa
Deci cum conducem in conditii de iarna cu drum cu zapada si poate si gheata, nu vei sti ca este polei decat cand vezi ca iti pleaca masina aiurea .
1. Folositi pe cat se poate frana de motor (cei cu cutie manuala), la automata in caz de urgenta se trece levierul pe treapta 2 sau 1 , tinand cont ca circulam deja cu viteza redusa, ceea ce ii va imprima masinii o frana de motor. In rest se foloseste frana de picior
2. De franat se franeaza in lung, fara te infingi in pedala. Unii zic " Eee am ABS , ESP.." , pe zapada batatorita sau mai rau gheata poti sa ai mama ABS-ului sau ESP-ului, eventual rupi copacul sau stalpul pe post de oprire . Asistenta la franare si la directie te ajuta doar pana la un punct.
3. Se pastreaza distanta suficienta fata de masina din fata, mai mare ca distanta pe care o aveti vara. Aici intervine experienta fiecarui conductor auto si se aproximeaza.
4. Nu se bruscheaza directia nici frana nici nu se calca pedala de acceleratie brusc si necontrolat. Iarna, in conditii extreme, practic "dansezi vals cu masina".
5 Adaptati viteza la conditiile de trafic. Aici intervine si experieta ce dicteaza cum procedezi.
NU uitati 2 cuvinte : " Conduita preventiva", la asta se rezuma totul, inclusiv si capacitatea de a evita pericole.
Ca fapt divers am o mare experienta de soferie, in 2007 aveam peste 1 milion km, 20 de ani de soferie fara nici un incident si m-am oprit din contorizat , nu ca sa ma laud ci pentru a evita comentarii rautacioase. Sunt sigur ca sunt si alti soferi experimentati pe acest forum .
In speranta ca pentru unii va folositor aceast scurta prezentare , va dorec un drum placut si lipsit de incidente . Daca am mai omis ceva se poate completa
Skoda Fabia 1.6 16V 2008
Ex Ford Focus 1.6 16V 2001
Ex Ford Focus 1.6 16V 2001
-
jhonutz - 1nsane Member
- Mesaje: 12445
- Membru din: 31 Dec 2009, 12:39
- Localitate: Iasi