Discutii libere/forum

Problema VW

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Problema VW

Mesajde ciuca2 » 04 Feb 2021, 19:10

Am postat intrebarea aici pentru ca pe forumul dedicat marcii nu ma lasa sa postez pe motiv ca nu sunt membru vechi(o prostie)
Am un Vw Bora 1.6 16v 2001. Imi apare mereu check engine cauzat de P0106 {Manifold Absolute Pressure/Barometric Pressure Circuit Range/Performance Problem}. Am schimbat senzorul MAP cu unul nou apoi am sters eroarea si dupa 4-5 zile iarasi aceiasi eroare am. Nu m-ar deranja dar masina porneste foarte greu uneori si ma gandesc ca poate si de la senzorul acela. Cum sa il verific sau ce sa ii mai fac? In legatura cu pornirea grea,am schimbat; senzor MAP,pompa benzina,fise,bujii,bobina, curatat clapeta si EGR.
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166

Re: Problema VW

Mesajde bricy » 04 Feb 2021, 20:28

Se verifica punerea la punct, (la motorul tau conteza mult distributia la pornire) si dpmdv iti trage aer fals pe undeva
"Nu întrebaţi ce poate să facă ţara pentru voi, întrebaţi-vă ce puteţi face voi pentru ţară"
Avatar utilizator
bricy
1nsane Member
 
Mesaje: 3377
Membru din: 11 Sep 2009, 12:15
Localitate: Tecuci
Maşina: Focus 2002 2.0i 131cp Brc
VIN: WF0NXXGCDN1P72637

Re: Problema VW

Mesajde ciuca2 » 05 Feb 2021, 08:59

Are logica ce spui tu in legatura cu aerul fals,pentru ca o data am avut eroarea P0171(System too lean bank 1). Ma mira faptul ca dupa ce am schimbat senzorul,vreo cateva zile nu a mai aparut eroarea. Si in general apare cand pornesc la rece.
La partea cu pornirea nustiu cine a pus distributia pentru ca asa am luat-o(defapt tata), eu raman tot la Fordu meu.
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166

Re: Problema VW

Mesajde laurentiu7 » 05 Feb 2021, 10:39

P0106- verifica cu VCDS functionarea MAP-de ex in grupul 003-la campul 2 - la ralanti - cu motorul la temp >80 Gr. C- trebuie sa fie intre 270-550 mbar(valoarea este pentru motoarele:AWY/AZQ/BMD/BME). Cand apesi brusc pe acc- valoarea trebuie sa creasca brusc.

Ai cumva si GPL ?
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Problema VW

Mesajde ciuca2 » 05 Feb 2021, 17:57

Nu am GPL. Motorul este 1.6 16V AUS.
La relanti, apa la 90° cati Mbar(mie imi apare in KPa dar fac eu transformarea)trebuie sa fie aproximativ? Si cand accelerez trebuie sa scada sau sa creasca?
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166

Re: Problema VW

Mesajde ciuca2 » 05 Feb 2021, 18:29

Cand accelerez brusc,valoarea creste brusc pana pe la 70Kpa apoi scade iarasi brusc si se stabilizeaza.Iar LTFT si STFT fluctueaza de la negativ (-30)la pozitiv (+10+15)in functie de acceleratie
Fişiere ataşate
20210205_182554.jpg
20210205_182620.jpg
20210205_182748.jpg
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166

Re: Problema VW

Mesajde ciuca2 » 08 Feb 2021, 06:36

Deja defectul asta ma omoara. Am verificat cam tot ce am gasit pe internet.
Ce am facut pana acum:
Verificat fiecare furtunas vacum
Curatat sondele o2
Curatat si adaptat clapeta acceleratie
Curatat cu calibrat EGR
Schimbat bujii,fise,bobina
Masurat presiunea combustibil in rampa
Verificat injectoare
Curatat plane masa
Schimbat senzor MAP
Verificat cablaj MAP.
Si totusi eroarea P0106 tot reapare.
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166

Re: Problema VW

Mesajde laurentiu7 » 08 Feb 2021, 08:55

nu vreau sa te sperii dar e posibil sa nu scapi asa usor de ea . Eu am luat pentru tine cu copy info de pe forumul unde nu ai acces. Ia cu rabdare la citit toate topicurile,de ex aici se vrb despre un furtunas. Bafta.
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Problema VW

Mesajde ciuca2 » 08 Feb 2021, 12:32

Revin cu un update cred ca foarte important.
Dupa ce sterg eroarea P0106,ea reapare la pornire in general dupa ce masina a stat nepornita multe ore.
Apoi pun aparatul de diagnoza si La "Freeze frame data" imi apare la ECT (engine coolant temp) valoarea -40°C.
Deci sa inteleg ca atunci cand apare eroarea,calculatorul crede ca antigelul este la -40. Dar pe bord indicatorul functioneaza bine,nu a avut niciodata defecte de afisare sau fluctuatii. O avea ceva legatura treaba asta cu P0106?
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166

Re: Problema VW

Mesajde jhonutz » 08 Feb 2021, 22:57

cablajul l-ai verificat pana in ECU? verifica si ceva plane de masa care le-ai putea gasi la motor si ecu. Nu cred ca are legatura ect-ul cu eroarea.
Skoda Fabia 1.6 16V 2008
Ex Ford Focus 1.6 16V 2001
Avatar utilizator
jhonutz
1nsane Member
 
Mesaje: 12445
Membru din: 31 Dec 2009, 12:39
Localitate: Iasi

Re: Problema VW

Mesajde ciuca2 » 08 Feb 2021, 23:17

Am curatat si cerificat toate planele de masa care le-am gasitde pe la motor si Ecu.
Am verificat continuitatea pe fiecare fir ce duce de la MAP pana la ECU.
Am vazut acum o chestie legata de pornirea greoaie. Daca tin apasata acceleratia putin,parca porneste mai usor.
Pana la urma mai am sa chem un preot sa dea cu apa sfintita.
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166

Re: Problema VW

Mesajde jhonutz » 08 Feb 2021, 23:22

da , porneste mai usor cu acceleratia fiindca nu vede MAP-ul. Vezi si ECU sa nu fie defect, daca ai verificat tot inclusiv furtune sparte....

LTFT-ul si STFT-ul aratat de diagnoza tot din cauza MAP-ului care nu e vazut

O alta varianta este sa fi pus un MAP aftermarket care nu e ok de nou. Chiar si pe forumul VAG e stipulat undeva ca nu toate sunt ok, e la noroc.
Skoda Fabia 1.6 16V 2008
Ex Ford Focus 1.6 16V 2001
Avatar utilizator
jhonutz
1nsane Member
 
Mesaje: 12445
Membru din: 31 Dec 2009, 12:39
Localitate: Iasi

Re: Problema VW

Mesajde ciuca2 » 09 Feb 2021, 00:26

Da intradevar am pus un MAP aftermarket comandat dupa codul celui vechi si original (acela clar era dus). Pornirea greoaie se manifesta si cand era functional senzorul original.
ciuca2
Ford Freak
 
Mesaje: 228
Membru din: 25 Mai 2015, 06:30
Localitate: Tg Jiu
Maşina: Ford Focus 1.6 zetec. 2001
VIN: WF0AXXGCDA1M14166


Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 16 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 16 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login