VERIFICARI LA CUMPARAREA SECON HAND
Salut !
Am vrut sa vin in ajutorul celor care intentioneza sa-si cumpere o masina second hand.
M-am documentat din mai multe surse ( initial ptr mine ) si am vrut sa public cateva repere mai importante care trebuie parcurse la cumpararea unei masini folosite.
Acestea ar fi urmatoarele verificari :
Esapament- se acopera cu mana capatul tevii si se asculta zgomotul ; se misca cu mana ptr a verifica fixarea.
Inst electrica- functionarea semnalizatoarelor, farurilor, becului marsarierre,integritatea farurilor si stopurilor.
Frana – uzura placutelor ( vizibile ) ; cursa pedalei frana ; nivelul lichidului de frana; frana de mana
Izolatie – starea garniturilor ( chederelor ) usilor si geamurilor- sa nu fie poroase.
Jenti – aceeasi dimensiune ca si in talon ; se verifica starea lor , eventuale deformatii.
Coroziune – starea caroseriei in special in jurul chederelor si partea inferioara a masinii.
Anvelope – dimensiuni ca in talon ; inaltimea minima a profilului 3 mm ; uzura uniforma a anvelopelor !
Usi – buna inchidere a usilor si a capotei ; aceeasi ecart intre toate usile si stalpi centrali – caroserie.
Partea inferioara a caroseriei – pete de rugina ; lovituri ale galeriei de evacuare sau alte parti;
Parbriz- eventuale fisuri , ciobituri.
Acumulator- sa nu fie urme de rugina sau acid pe borne.
Lichid frana – nivelul ; chiar si culoarea ;
Radiator – porniti motorul si verificati etanseitatea radiatorului; VERIF APA –FARA ULEI !
Ulei motor – scoateti capacul de umplere si verif sa nu fie un gel alb sub acesta- pana motor
Motor- sa nu fie spalat motorul; poate anunta o spalare in scopul ascunderii unor scurgeri
verificati deasemenea pete de ulei.
Distributie – solicitati info despre tipul distributiei si ultima schimbare a curelei/ lantului
Electric – verificati stergatoarele de parbriz/luneta ; incalzire; climatizare; radio; claxon; geamuri
elctrice; oglinzi electrice ; avarie ;dezaburire
Scaune- sa nu aiba joc; sa fie usor reglabile; scoateti husele si verificati starea lor, uzura.
Centuri – fara urme de taieturi sau zgarieturi; verif retragerea lor.
Pedalier – VERIFICATI UZURA GUMELOR DE PE PEDALIER ! uzura mare - km multi
Bord – verificati functionarea tuturor indicatorilor de pe bord
Umezeala in habitaclu- scoateti covorasele si cautati urme de umezeala.
Pentru a ajuta viitorii posesori de Ford :
ROG CEILALTI MEMBRII DE PE ACEST FORUM SA CONTRIBUIE SI EI , DOAR DACA VOR , CU INFORMATII/VERIFICARI SUPLIMENTARE CARE NU APAR DESCRISE MAI SUS !
Multumim
Am vrut sa vin in ajutorul celor care intentioneza sa-si cumpere o masina second hand.
M-am documentat din mai multe surse ( initial ptr mine ) si am vrut sa public cateva repere mai importante care trebuie parcurse la cumpararea unei masini folosite.
Acestea ar fi urmatoarele verificari :
Esapament- se acopera cu mana capatul tevii si se asculta zgomotul ; se misca cu mana ptr a verifica fixarea.
Inst electrica- functionarea semnalizatoarelor, farurilor, becului marsarierre,integritatea farurilor si stopurilor.
Frana – uzura placutelor ( vizibile ) ; cursa pedalei frana ; nivelul lichidului de frana; frana de mana
Izolatie – starea garniturilor ( chederelor ) usilor si geamurilor- sa nu fie poroase.
Jenti – aceeasi dimensiune ca si in talon ; se verifica starea lor , eventuale deformatii.
Coroziune – starea caroseriei in special in jurul chederelor si partea inferioara a masinii.
Anvelope – dimensiuni ca in talon ; inaltimea minima a profilului 3 mm ; uzura uniforma a anvelopelor !
Usi – buna inchidere a usilor si a capotei ; aceeasi ecart intre toate usile si stalpi centrali – caroserie.
Partea inferioara a caroseriei – pete de rugina ; lovituri ale galeriei de evacuare sau alte parti;
Parbriz- eventuale fisuri , ciobituri.
Acumulator- sa nu fie urme de rugina sau acid pe borne.
Lichid frana – nivelul ; chiar si culoarea ;
Radiator – porniti motorul si verificati etanseitatea radiatorului; VERIF APA –FARA ULEI !
Ulei motor – scoateti capacul de umplere si verif sa nu fie un gel alb sub acesta- pana motor
Motor- sa nu fie spalat motorul; poate anunta o spalare in scopul ascunderii unor scurgeri
verificati deasemenea pete de ulei.
Distributie – solicitati info despre tipul distributiei si ultima schimbare a curelei/ lantului
Electric – verificati stergatoarele de parbriz/luneta ; incalzire; climatizare; radio; claxon; geamuri
elctrice; oglinzi electrice ; avarie ;dezaburire
Scaune- sa nu aiba joc; sa fie usor reglabile; scoateti husele si verificati starea lor, uzura.
Centuri – fara urme de taieturi sau zgarieturi; verif retragerea lor.
Pedalier – VERIFICATI UZURA GUMELOR DE PE PEDALIER ! uzura mare - km multi
Bord – verificati functionarea tuturor indicatorilor de pe bord
Umezeala in habitaclu- scoateti covorasele si cautati urme de umezeala.
Pentru a ajuta viitorii posesori de Ford :
ROG CEILALTI MEMBRII DE PE ACEST FORUM SA CONTRIBUIE SI EI , DOAR DACA VOR , CU INFORMATII/VERIFICARI SUPLIMENTARE CARE NU APAR DESCRISE MAI SUS !
Multumim
STRANGER ON THIS PLANET....
not yet a ford owner...
not yet a ford owner...
-
genius - Ford Freak
- Mesaje: 128
- Membru din: 02 Mar 2007, 21:59
- Localitate: arad