de octa » 31 Aug 2010, 09:58
pot sa-ti spun una-alta pe tema asta. cunosc un nene ce are o vulcanizare de succes in arad si am mai aflat cate ceva...
pt. o simpla vulcanizare iti trebuie minim:
-aparat de jantat/dejantat anvelope cu accesorii
-aparat de echilibrat roti cu accesorii
-compresor minim 100 l cu accesorii
-manometre (2)
-pistol pneumatic prezoane/piulite
-cricuri hidraulice laterale profi (ideal 2) cu accesorii
-pt. masinile mai vechi, cu camera - aparat vulcanizat la cald
-chei pt. prezoane/piulite
-cheie dinamometrica pt. strangere finala
-leviere
-alte scule marunte (surubelnite, scule pt. snururi vulcanizare, cutite, etc.)
-bazin cu apa pt. probe
-stoc ventile, petice, snururi de vulcanizare
-stoc valve
-stoc adezivi si alte chimicale pt. curatat si lubrifiat
-stoc plumbi de diferite feluri pt. echilibrari
-spatiu de lucru in care sa incapa toate astea plus zona de vestiar cu minim chiuveta
-spatiu pt. masina in lucru
-spatiu pt. masini in asteptare (clientul ce n-are loc de parcare si pleaca, putine sanse sa se intoarca)
-apa si curent electric
-sistem incalzire (pt. iarna)
-un angajat priceput + un ucenic (optional)
-ideal un loc de asteptare cu masa si scaune pt. clienti, optional un aparat de cafea.
cu toate astea vei fi capabil sa repari anvelope.
din pacate toate astea nu sunt suficiente pt. o afacere de minim succes...
cei ce se ocupa doar cu reparat anvelope pot spune ca au orar facultativ...
pt. ca vulcanizarea sa aibe succes, iti trebuie mai multe. partea asta te va deceptiona putin...
vulcanizarile de succes ofera spre vanzare anvelope. noi sau uzate, baza fiind cele uzate.
pt. asta iti trebuie un spatiu mult mai mare pt. depozitare, cu rasteluri pt. anvelope. iti mai trebuie o relatie prin vestul europei de unde sa aduci gumele - asta ca sa poti practica niste preturi pt. toata lumea. iti mai trebuie minim o duba pt. transport si sofer de cursa lunga (braila - austria minim). poti apela la firme de transport dar pretul anvelopei va creste in curtea ta si clientii te vor evita. mai poti cumpara anvelope uzate aduse de altii de prin vestul tarii, dar tot asa, vei avea preturi mari.
pt. toate astea trebuie o logistica bine pusa la punct pt. fluenta maxima. nu poti spune "ma duc sa vad ce gasesc". trebuie sa sti ca gasesti ce vrei.
e bine sa ai si un loc de prezentare de anvelope noi. macar doo branduri.
normal ca ultima parte presupune investitie serioasa, cu un stoc mic nu convingi pe nimeni.
mai trebuie un loc in care sa expui jante de aluminiu - se fac si din asta bani, mai putin importanti, dar reclama e fara pret.
in arad sunt 4-5 vulcanizari de succes, care au tot ce am scris mai sus sau mai mult. practicand preturi decente la anvelope uzate, e coada mai tot timpul la ei. cei cu preturi doar cu 20% mai mari, cu stocuri mici de gume sau cei care numa' repara anvelope sunt pe nicaieri... bate vantu' pe la ei, eventual le mai intra pe usa vecinii.
cei "mari" au multe reclame pe stalpii din apropiere (pe o anumita raza) gen "vulcanizare la 200 m". la "pravalie" au banere imense in care scriu inclusiv un pret informativ pt. gumele mai uzuale (ex: anvelope sh 13, 14, 15" la 32 lei, montaj inclus).
fluturasele de publicitate si brosurile imprastiate prin oras sunt deasemenea necesare.
cu investitia minima pt. reparat anvelope nu faci treaba.
investitia substantiala in logistica si stocuri iti aduce succes.
din pacate asa sta treaba.
si inca n-am pomenit de firma/autorizatia in sine, ce aduce alte cheltuieli initiale mari.
o vulcanizare are maxima fluenta de clienti primavara devreme si toamna tarziu, cand se schimba gumele vara/iarna.
bafta!
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPLford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPLawo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993
>>>
REGULAMENT FORUM