Discutii libere/forum

Am nevoie de un ELECTRONIST

ATENTIE: topicurile care nu isi au locul aici sunt sterse sau inchise fara avertizare, iar userii care continua sa greseasca risca suspendarea contului !

Moderator: Automatistul

Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 05 Aug 2013, 14:26

Asa cum spune si titlul, am nevoie de un electronist care sa ma ajute sa diagnostichez si remediez o instalatie electrica moto/auto. Pentru ca lucrurile sunt destul de complicate, rog numar de telefon si eu sun! Doar disponibilitate sa fie ...

Multumesc.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde DGAlexandru » 05 Aug 2013, 20:12

Si sa fie din Bacau.. sau sa aiba drum pe acolo ;)
---------------Tel: 0722.120.128 / 0741.741.608 - Alexandru - Bucuresti---------------
--- !!! --- MP / PM dezactivat --- !!! ---

Imagine
Avatar utilizator
DGAlexandru
 
Mesaje: 8406
Membru din: 14 Feb 2008, 12:42
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo 4 HatchBack, TITANIUM X, 2.0 TDCi 143cp, AT6, Thunder Metallic, 05.2008

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 05 Aug 2013, 20:14

nu Alex. Am nevoie sa ii explic/sa imi explice niste principii pe care eu nu le inteleg! pare simplu dar nu e, de-aia se face facultate :))
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde Alen » 06 Aug 2013, 11:52

N-ai vorbit cu Iulian ? Sau nu stie/nu se baga ?
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 06 Aug 2013, 12:44

ceea ce vreau sa fac eu e o improvizatie. mai am un prieten care lucreaza in domeniu, dar cand vine vorba de asa ceva .. nu se baga NIMENI!

eu vreau sa ii arat ceva, sa ii explic ce inteleg eu, apoi el sa imi explice si dupa sa aplic.
cand vine vorba de auto/moto, toata lumea e cu: mergi si cumpara piesa. eu nu, vreau s-o fac, adica vreau sa ma joc ca pe timpul lui ceasca, cu pasiune, cu pistolul de lipit in mana ...

Ca idee .. ma intereseaza urmatoarele lucruri:
LM317K/LM317T sau seria U7815/7915 si termistori ... printre cele mai importante.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde BV04EDF » 06 Aug 2013, 13:53

LM317 sunt regulatoare de tensiune reglabile care suporta maxim consumatori de maxim 1A. Dar e o greseala sa folosesti asa ceva, din moment ce LM 317 are nevoie de componente pasive pe langa el pentru a-l pune la treaba, spre deosebire de stabilizatoarele de tensiune fixa care fac acelasi lucru fara nimic altceva pe langa.

U7815 / LA7815 / LM7815 / M7815, sunt unul si acelasi lucru, si anume stabilizator de tensiune 15V. Pinii sunt de la stanga la dreapta dupa cum urmeaza: input - masa - output.

U7915 (si restul de indicative) ATENTIE : sunt stabilizatoare de tensiune pe minus. Esti sigur ca ai nevoie de asa ceva?

P.S. la impovizatii ma bag eu :D viewtopic.php?p=1166378#p1166378
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 06 Aug 2013, 15:15

ceva totusi nu e in regula intrucat din schema tehnica reiese ca LM317 poate scoate cativa A buni si ma refer la simularea asta
http://electrodb.ro/tutoriale/calculul- ... ment-10388

Partea de 2 ca partea de sus e simularea pe tensiune.

Ideea e ca am un alterator de motor, care imi scoate fix 15V. Conform principiilor enuntate mai sus si la cum arata alternatorul, lucrurile ar trebui sa stea asa:
1. alternatorul are releul incorporat, are 2 fire de iesire, ambele + ;
2. tensiunea de iesire este 14.8V fara consumatori, 15V cu;
3. de 3 zile stau cu instalatia electrica in casa, am masurat aproape toate firele, am desfacut banda izolatoare si am puricat firele sa nu fie strapunse sau sa aiba belele;
4. firele masurate au in general 0.1 Ohmi, deci o rezistivitate BUNA, nu sunt probleme aici;
Singurul lucru la care ma gandesc ca ar putea sa influenteze incarcarea este excitatia. Cum cele de mai sus sunt asa cum au fost descrise, exista "ceva" care cere alternatorului sa urce tensiunea.
Masurand AMPERAJUL lucrurile stau un pic macabru :))
1. fara cheie in contact, 0A
2. cu cheie, fara far, 5.27A;
3. cu cheie, fara al doilea fir de masa, 2,20A;
4. cu cheie, cu far si al doilea fir de masa, 8A;
al doilea fir de masa este masa principala de pe consumatori: relee, far, stop, parbriz;
primul fir de masa este IMPARTIT in 2 fire, groase, schimbate anul trecut intrucat erau PRAF si: 1 se duce direct pe masa electromotorului si celalalt pe masa motocicletei, unde venea si firul initial de masa, adica cel schimbat;
Mie mi se pare un consum MARE.
Deseara sunt calare pe motor, montez inapoi instalatia electrica si incep testele :D
Daca ai idei, te rog frumos sa le impartasesti.
Multumesc.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde BV04EDF » 06 Aug 2013, 16:00

Bun, acum.. sa le iau pe rand.

LM317 e un regulator de tensiune care poate suporta un consum maxim de 1,5A. Asa spune producatorul, dar daca nu-l vrei prajit nu-l solicita la mai mult de 1A. Nu cred ca ai postat link-ul corect, nu am vazut acolo decat schema LM317 cu componentele aferente functionarii in functie de tensiunea dorita la iesire. Oricum, citeste cu atentie, peste tot se vorbeste de mA (miliamperi), nu amperi.
Acum, cred ca e timpul sa aflam ce vrei tu sa faci cu acel alternator. Pentru ca singurul lucru care influenteaza tensiunea de incarcare este excitatia. Care este controlata de releul de incarcare.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde werty8 » 06 Aug 2013, 18:53

Capacitatea firelor de a transporta curentul necesar instalatiei nu se verifica cu ohm-metru, se verifica voltage drop-ul pe acel segment de cablu ( cu aparatul de masura se verifica voltajul la capetele firului testat cu circuitul in functiune, optim este aproape de 0V). Din cate ai scris tind sa cred ca este regulatorul defect, nu am inteles unde ai masurat consumul in amperi, borna B+ la alternator?. Am sa atasez un fisier care explica mai pe indelete cum functioneaza sistemul de incarcare si tipurile de control al voltajului.
Cu lm317 se pot face regulatoare care sa suporte multi amperi (cu tranzistori suplimentari in configuratie Darlington) sau si mai eficient cu o sursa PWM cu tranzistori FET care pot controla si 100amperi fara mari probleme.
Fişiere ataşate
AEE.part5.rar
(317.44 KiB) Descărcat de 268 ori
AEE.part4.rar
(790 KiB) Descărcat de 252 ori
AEE.part3.rar
(790 KiB) Descărcat de 243 ori
AEE.part2.rar
(790 KiB) Descărcat de 236 ori
AEE.part1.rar
(790 KiB) Descărcat de 253 ori
mondeo 3, 2.0, benzin/gpl
Avatar utilizator
werty8
1nsane Member
 
Mesaje: 1430
Membru din: 17 Sep 2008, 20:02
Localitate: cluj-N
Maşina: mondeo, 2.0l, 145cp.
VIN: wf04xxgbb41u38551

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde BV04EDF » 06 Aug 2013, 19:25

Desigur, dar din descriere eu am inteles ca doreste sa repare o instalatie de incarcare a unei motociclete. Si nu am inteles bine despre ce tensiune este vorba. Daca are nevoie de 6V inseamna ca zenner-ul de 6V din regulatorul de incarcare e defect. Dificil de reparat, e mai comod de inlocuit regulatorul de incarcare si gata !

Dar asteptam detalii !!
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 06 Aug 2013, 21:52

Nu e releul. E deja alt releu. Mai mult de 15V nu incarca nici daca ma duc la 11 mi de rpm! este clar ca reguleaza. Totul e ca reguleaza prea sus. Cum releul are un tensiune de excitatie, singurul lucru la care ma gandesc este ca tensiunea de excitatie este peste parametri.

spune-mi exact ce nu ai inteles referitor la masurare .. ca nu inteleg ce nu ai inteles tu.

PS: 12V ca la masina, nu 6V, ca la motoarele vechi.

Nu are zenner in releu/rectificator/punte de diode. este un alternator asemanator cu cel de masina, are stator cu magneti, doar rotorul este bobinat, are rectificator/punte de diode si releu incorporat.
Fişiere ataşate
ic_regulator2.jpg
test regulator
ic_regulator_schema.jpg
schema
ic_regulator.jpg
regulator
Ultima oară modificat de verga_Cip pe 06 Aug 2013, 22:05, modificat 1 dată în total.
Motiv: edit foto
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde BV04EDF » 06 Aug 2013, 22:54

Dupa vechea vorba, o poza face cat 1000 de cuvinte.. chiar astept una. E o mica / mare contradictie intre ceea ce spui si pozele postate. Mai exact, in poze este un alternator, dar tu spui ca ai ceva cu stator cu magneti. Ceea ce este de fapt un dinam, nu un alternator. Nu ai tensiune de excitatie, este pur si simplu un generator. Ne auzim maine la un telefon, probabil dupa-amiaza, la birou sunt destul de ocupat.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde werty8 » 07 Aug 2013, 07:50

$1 scrie:$2eea ce este de fapt un dinam, nu un alternator.

Deacord asa reiese.
Reglarea voltajului depinde exclusiv de regulator nu are de a aface cu factorii externi (doar in cazul cand voltajul scade sub tensiunea normala). Poate asa este calibrat la 15v.
mondeo 3, 2.0, benzin/gpl
Avatar utilizator
werty8
1nsane Member
 
Mesaje: 1430
Membru din: 17 Sep 2008, 20:02
Localitate: cluj-N
Maşina: mondeo, 2.0l, 145cp.
VIN: wf04xxgbb41u38551

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 07 Aug 2013, 08:21

Eu cand am desfacut vechiul alternator, asa parea ca nu are deloc bobinaj pe stator.
Acum .. poate fi calibrat pe 15V, dar exista vreo metoda de a-l cobora ...
Manualul ati vazut cum scrie, minim 13.5V


PS: daca nu am exitatie, presupunand ca nu am, de ce am 2 fire de + din alternator? masa si-o ia de pe carcasa!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde BV04EDF » 07 Aug 2013, 14:43

E foarte simplu sa afli daca tii in mana un dinam sau un alternator. Pune aparatul de masura pe fire, pe scala de cc, si invarte-l la mana. Daca genereaza tensiune ai un dinam. Alternatorul nu genereaza nimic pana nu aplici o tensiune pe infasurarea de excitatie.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde danysg74 » 07 Aug 2013, 14:51

nu sunt electronist, dar m-am bagat pina acum in toate chestiile de genul DIY (pe unele le-am rezolvat dupa ce le-am stricat prima data :) ). Oricum, daca "utilajul" tau este cel din pozele de mai sus, adica un alternator si ceea ce doresti este sa-i reduci tensiunea de iesire, atunci trebuie sa faci urmatoarea chestiune:
- elimina ceea ce in schema se numeste IC regulator, probabil este un ansamblu capsulat.
- introdu in locul lui un regulator de voltaj pe tensiunea pe care ti-o doresti (gasesti scheme fara numar pe net) si capabil sa suporte curentul maxim necesar.
Daca te deranjeaza tensiunea de 15V obtinuta acum si vrei sa reduci la 12V, atunci:
- vrei fix 12V pentru incarcare acumulatori ? in acest caz ca cei 15V sunt OK, nu ar trebui sa-ti bati capul
- vrei fix 12V pentru alti consumatori "pretentiosi": in primul rand fii sigur ca cei 15V actuali sunt chiar 15V. In al doilea rand, poate e foarte simplu sa pui doar un regulator de tensiune care sa reduca cei 15V la 12V. Iarasi.. scheme sunt o groaza si simple.

LE: sau toate de mai sus sunt foarte clare si vrei doar o schema de regulator de tensiune ?
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 07 Aug 2013, 15:20

Nu Dany. Eu am 15V masurati pe bornele de la acumulator, cu motorul pornit. Treaba e ca la aceasta tensiune, pentru un drum de cateva sute de KM duce la fierberea bateriei. Am schimbat un acumulator anul trecut, asta e al doilea. Si l-am gasit cu nivel sub (e fara intretinere si totusi lichidul se evapora).

Regulatorul vine in continuarea puntii redresoare si arata asa: http://images.cmsnl.com/img/products/re ... 2_9856.jpg
Conform celor de mai sus, eu nu inteleg ceva:
pe un regulator trebuie sa am 4 fire, principial vorbind: 2 intrare, 2 iesire. Daca masa e comuna, sunt 3.
Explicati-mi si mie, din desenul cu testarea regulatorului ... minus/masa e E. Cum se aprinde becul in conditiile in care IG este + ? Inseamna ca F e minus, adica cum? terminalul de la rotor e negativ?? :-O Nu ma prind ...

Acum, referitor la tensiune .. 15V nominal ar fi fost o tensiune buna, dar ea este deja "cuplat". Fie regulatorul are tensiune FIXA de iesire, fie iesirea lui e mai mare si cu "caderea" de rigoare ramane la 15. Ciudat ..

PS: eu vreau sa duc tensiunea de incarcare a bateriei in jurul a 14.2 V.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde danysg74 » 07 Aug 2013, 18:19

Ok, am pricipit acum. Cel mai probabil regulatorul de tensiune este ars.
Daca pe IG are tensiune de 14,2V, regulatorul trebuie sa intrerupa circuitul (in functionare asta inseamna ca bateria este incarcata si regulatorul taie complet circuitul). Daca pe IG tensiunea este sub 14,2V, regulatorul lasa sa curentul sa treaca.
In ultima poza, sub tranzistorul de putere se afla comparatorul de tensiune. Mi-e greu sa cred ca poti ajunge la el sau ca il poti chiar inlocui ce ceva disponibil local. Variantele pe care le vad eu:
- cauta regulatorul (eventual la dezmembrari ?)
- construieste un nou regulator
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde werty8 » 07 Aug 2013, 19:01

http://www.niqro.3x.ro/regtens/regtens.htm
Uite aici daca ai chef de inventii, poti regla ce voltaj vrei (daca vrei sa folosesti schemele asa cum sunt trebuie mutat celalalt fir de pe rotor de la + la -)
sau poti modifica un regulator de alt alternator de masina daca ai cumva prin "casa" care e setat la 14,2v.
mondeo 3, 2.0, benzin/gpl
Avatar utilizator
werty8
1nsane Member
 
Mesaje: 1430
Membru din: 17 Sep 2008, 20:02
Localitate: cluj-N
Maşina: mondeo, 2.0l, 145cp.
VIN: wf04xxgbb41u38551

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 07 Aug 2013, 19:31

$1 scrie:$2- cauta regulatorul (eventual la dezmembrari ?)
- construieste un nou regulator

regulator am luat la dezmembrari cu tot cu alternator. asta face asa. cel vechi incarca 18V la 5000 rpm. La 11000 nu am incercat :)) deci ... nu cred ca mai pot face ceva...
ramane varianta 2. sau ... inventez ceva :D

mai sap ...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde danysg74 » 07 Aug 2013, 20:19

Dar ai reusit sa-l testezi ca in ultima poza atasata de tine ? In fapt, doar asa poti fi sigur ca regulatorul are o problema. Gasesti sigur cateva baterii prin casa sa le inseriezi. Nu ai nevoie de curenti mari pentru test, doar de tensiune. Cu doua baterii de noua volti ai facut testul: in prima etapa doar cu o baterie sa vezi ca regulatorul lasa curentul sa treaca, iar in a doua etapa cu doua baterii inseriate si atunci regulatorul ar trebui sa intrerupa. Poti merge apoi la fineturi sa obtii aproape 14,2 volti dintr-o baterie de 9v si mai multe de 1,2 v.

LE: regulatorul trebuie sa aiba tensiune fixa la iesire. Incerc maine sa pun o explicatie pe firele regulatorului cu +uri si -uri. Nu ma descurc cu grafica pe tableta.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 07 Aug 2013, 20:26

mda, am mers pana intr-acolo incat eram pregatit sa-mi fac o sursa variabila de tensiune :)).
nu am facut testul pentru ca nu am sursa de 15-16 v. tot ce aveam de pe la calculatoare erau fie de 12, fie de 24 V. cum mie imi sta tensiunea la 15V .. degeaba aveam tensiuni asa mari :)
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde danysg74 » 07 Aug 2013, 20:35

Poate ca totusi n-am nevoie de grafica: pe schema de test a regulatorului, E este masa si se conecteaza la minusul sursei de test ( ca in practica la masina). F si IG se conecteaza la plusul sursei, dar F dupa bec. Asta inseamna ca atunci cand inchizi circuitul, becul se va aprinde doar daca trece curentul prin regulator, excitat fiind de plusul din IG. Chiar daca pe IG nu este tensiune (fata de E) becul tot trebuie sa se aprinda, simuland incarcarea unei baterii complet descarcate. Dar daca pe IG tensiunea este de 14,2V sau mai mult, regulatorul ar trebui sa stinga becul, sa nu mai dea voie curentului sa treaca- adica sa opreasca incarcarea.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 07 Aug 2013, 20:46

imi cer scuze, eu sunt blond. eu stiu ca la DC ai nevoie de + si - ca un consumator sa "mearga". becul e legat pe plus. de unde are masa??? regulatorul reguleaza tensiunea, adica + sau cel putin eu asa inteleg. de unde ia masa becul ala?
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 07 Aug 2013, 21:03

OK, hai ca incepe sa apara soarele. Ascultati o teorie ... investigat un pic pe un site strain cu modelul de motor asemanator. Eu am Katana cea mai mare, cea de 1100, dar au existat si de 600 si 750. Se pare ca la aceste modele sunt plangeri referitoare la tensiuni mari de incarcare, marea majoritate 14.7-14.8V, sunt si cu 15.2V.
Problema cica ar proveni de la faptul ca citirea tensiunii de pe baterie se face prin toata instalatia. Altfel spus, cand pui contactul, plusul care duce la alternator trece prin consumatori.
Eu avand 7.5A consum, tensiunea pe baterie nu e niciodata la o valoare satisfacatoare, astfel alternatorul considera ca trebuie sa incarce suplimentar.
O solutie ingenioasa dar simpla ar fi ca citirea s-o faca printr-un releu, cand pui contactul sa trimita direct de pe plusul bateriei.

mesajul original
$1 scrie:$2 found a solution to the overcharging issues with my (and likely most) pre (1992) Kat. The problem is that the alternator needs to see battery voltage to know when to shut off. Maybe a better way to say it is that the alternator voltage will be too high if return voltage is lower than the output (charging) voltage. The easiest, simplest way to fix this condition is to use a solenoid to deliver battery voltage to the field sensor wire (orange wire to alternator). This negates having to rewire the switch, loom, etc. just cut the orange wire coming from the loom to the alternator and use the loom side to trigger the solenoid and then feed the alternator with battery voltage from the switched side of the solenoid. This would have saved me a bunch of aggravation, money and time. My voltage is running between 14.6 and 14.7, it may be this high due to the "Ricks" voltage regulator I installed, not sure. For now it is fine and I can ride without killing the battery. I have more parts coming so I will play with it some more when I have time to see if I can get the voltage to run no more than the specified 14.5. I have a Shorai battery to replace the lead acid battery but, they say 14.7 is max and that is where I'm at, so until I can talk with them and Ricks I will stick to the lead acid battery. The ricks regulator has instructions that say the resistance between the two slip rings on the alternator needs to be between 3.5 and 4.5 ohms, mine is 6 ohms? Has anyone ever tested theirs and if so what was it? I have attached a couple of photos of the solenoid setup.



sper sa fi inteles eu bine....
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde danysg74 » 07 Aug 2013, 22:11

Ok, am mai inteles ceva in plus acum. O intrebare suplimentara: esti sigur ca instalatia electrica nu a fost modificata .. "custom made" ? Poate vreun consumator pus gresit, care sa duca la cadere de tensiune pe bornele de incarcare ? Acesta a putea face regulatorul sa livreze o tensiune mai mare. Mi-e greu sa cred ca inginerii au proiectat sistemul electric cu aceasta problema. Ar fi trebuit sa fie evidenta si imediata problema. Nu sunt familiar cu motocicletele dar... e o motocicleta pentru drum lung ? (scuze daca e o intrebare prosteasca.. Poate a fost proiectata sa functioneze perioade scurte)

Sau poate au fost montati consumatori suplimentari, peste specificatiile proiectate sistemului proiectat.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde verga_Cip » 07 Aug 2013, 22:19

au gandit ei ceva atunci. dar nu stiu ce ... in 1988 bateriile erau doar cu acid si intretinere. nu era greu sa completezi cu apa distilata ...

da, este un motor de drum lung. iar instalatia pare cea originala. doar ce am schimbat eu zilele trecute niste fire de masa care mi s-au parut mai oxidate ...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde danysg74 » 07 Aug 2013, 22:27

Bun, macar acum stim ca 15v nu inseamna musai un regulator defect (doar proiectat .. gresit).
In plus, stim si ca nu e suficient sa reduci tensiunea de incarcare pe alternator: chiar la 14,2v in continuu, bateria va fierbe, mai incet dar sigur.
Atunci ne trebuie de fapt schema electrica a motocicletei. Pentru a intelege exact cum putem duce plusul bateriei "curat" in excitatia regulatorului.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde BV04EDF » 07 Aug 2013, 22:30

$1 scrie:$2 solutie ingenioasa dar simpla ar fi ca citirea s-o faca printr-un releu, cand pui contactul sa trimita direct de pe plusul bateriei.


Excelenta idee ! Si probabil rezolvarea problemei.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Re: Am nevoie de un ELECTRONIST

Mesajde danysg74 » 07 Aug 2013, 22:36

Pe cat de simpla si ingenioasa pare solutia, pe atat e de greu de realizat: o data ce consumatorii si releul au legatura pe aceeasi borna de plus a bateriei, in regulator va intra ... aceeasi tensiune.
Kuga 2.0TDCI 163CP
Avatar utilizator
danysg74
Gold Member
 
Mesaje: 809
Membru din: 28 Mar 2006, 18:21
Localitate: Braila
Maşina: Ford Focus 2003 1,8TDCI 100CP

Următorul

Înapoi la Discutii libere/forum

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 9 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 9 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login