Audio/Video/Navigatie

Cum Alimentez aplificatorul?

Cum se poate da muzica mai tare ?

Cum Alimentez aplificatorul?

Mesajde catalin_gym » 30 Iul 2007, 17:47

Salutare.Azi cred ca ma duc sa imi cumpar o statie.Vreau sa stiu daca alimentarea statiei o fac direct de pe baterie(+ si -),sau pun + pe baterie si - pe caroserie.Pot folosi cablu de prelungitor?.As incerca sa o leg direc la baterie...dar vreau sa vad cat consuma in stand by....nu vreau sa raman fara batereie peste noapte.Sau as putea sa leg + la baterie si - sa-l iau de pe contact(statia sa mearga doar cu contactul pus pe prima treapta,asa imi merge si mp3-ul),dar imi este cam frica sa nu mi se inpuste firul din cauza consumatorului mare.Daca aveti deja instalata o statie sau va pricepeti...va rog sa ma ajutati.
app...la electronica ma pricep(sunt un inpatimit) dar cand vine vb de masina....cam am emotii
Respect...
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde Ecstaz » 30 Iul 2007, 18:16

Pui plusul la baterie si minusul pe caroserie. Minusul de la baterie comunica cu caroseria. Daca vrei tu inca un cablu de - pana la baterie e treaba ta, dar nu isi are rostul.

NU lasa statia legata la baterie peste noapte. Ea se alimentaeaza continuu. De fapt, la statiile noi sunt 2 alimentari. E cea principala de la baterie, care se face cu un cablu gros, si inca una secundara sa ii zicem, care se face cu orice fir (oricat de subtire) care are rol de "comutator" sa zicem. Deci, alimentarea se face efectiv de la plusul bateriei, iar firul celalat se leaga la player. In momentul in care e playerul pornit trimite curent si la statie prin firul secundar care se va porni. Daca playerul e oprit nu va da curent prin acel fir seundar de alimtare si statia nu este pornita. Daca pui amandoua firele de la baterie direct inseamna ca va fi alementata mereu. Asta inseamna ca in maxim 2 zile sa ramai fara baterie. Fara firul seicndar care sa plece da la player, statia nu va porni. Decat daca il legi la baterie. In acest fel se face dependenta statiei de player. Iar daca tu ai curent la player doar cand e contactul pe pozitia x inseamna ca nu ai curent la player cand e luat contactul. Asta nu va duce la terminarea bateriei. Dar ai grija sa vezi daca e curent pe mufa de player cand e luat contactul!
Cred ca ti-am raspuns la toate intrebarile. Daca mai ai nevoie de ajutor cu cea mai mare placere.
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Mesajde catalin_gym » 30 Iul 2007, 20:04

Ecstaz iti multumesc mult.mi-ai fost de ajutor.acum am cuparat statia.este cum ai zis tu,dubla alimentare.maine ma duc sa cumpar cablu gros.La astia aici costa 55 mi lei(zic eu...SCUMP)ma duc la stelux si cumpar acelasi cablu mult mai ieftin,doar ca nu are invelis transparent(nu ma afecteaza cu nimic).Mai am cateva intrebari...dar postez putin mai incolo.am sa pun o poza cu statia
Fişiere ataşate
Statie.jpg
(43.72 KiB) Descărcat de 226 ori
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde BV04EDF » 30 Iul 2007, 22:33

Nu este dubla alimentare, "firul" respectiv se numeste "REM" (remote), si pe el vin 12V pozitiv de la casetofon in momentul in care acesta porneste. Cand statia simte 12V pe firul REM cupleaza alimentarea principala si statia intra in functiune, pana atunci nu consuma nimic. Doar daca tii neaparat ca statia sa fie in functiune non-stop legi firul de alimentare principala 12V impreuna cu REM. In alta ordine de idei, un amplificator are curent de mers in gol de regula undeva intre 45-100 miliamperi, deci in nici un caz nu-ti consuma bateria daca ramane alimentata non-stop, desi nu e deloc recomandat sa o tii asa. Oricum, pune neaparat siguranta pe alimentarea cu plus, vezi in cartea tehnica a amplificatorului ca trebuie sa specifice acolo ce valoare trebuie sa aiba siguranta respectiva.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Mesajde catalin_gym » 30 Iul 2007, 22:42

Da..stiu ca este REM.Am citit,insfarsit.Statia are o siguranta de 25 A,deci nu stiu daca mai e necesar sa pun siguranta.Cat despre consum...nu mai imi trebuie,alarma are ceva..si imi consuma bateria,asa ca am desfintat-o.Am dat modulu jos si am sa-l desfac sa vad daca e vreun condensator dus.
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde CTT » 30 Iul 2007, 23:12

Siguranta de pe statie este pentru a proteja statia. In plus fata de aceasta iti mai trebuie o siguranta cat mai aproape de baterie, pentru a proteja traseul de la baterie la statie. Daca firul de plus face conntact (din orice motive) cu sasiul (minus), ori iti "fierbe" bateria ori se incalzeste de se topeste plasticul pe el si/sau ia foc.
CTT
Member
 
Mesaje: 254
Membru din: 03 Noi 2006, 12:06
Localitate: Arad/Timisoara
Maşina: Mondeo 2.0i, 2004, automatic

Mesajde catalin_gym » 30 Iul 2007, 23:38

ok...am sa pun o siguranta.de cat spuneti sa o pun,15A ,20A??
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 30 Iul 2007, 23:42

sau???
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde CTT » 30 Iul 2007, 23:54

Pai ar trebui sa fie de minim cat are statia (altfel s-ar putea sa se arda cand statia e la putere maxima) si suficient de mica incat sa se arda semnificativ mai repede ca firul. Eu zic ca una de 30 A e ok.
Firul de la baterie la statie e preferabil sa fie cat mai gros (asta insemnand de la ~10 mm^2 in sus). Daca pui un fir subtire va avea rezistenta mare ceea ce inseamna o cadere de tensiune mare (altfel spus firul "consuma" curent si statia va debita o putere mai mica).
CTT
Member
 
Mesaje: 254
Membru din: 03 Noi 2006, 12:06
Localitate: Arad/Timisoara
Maşina: Mondeo 2.0i, 2004, automatic

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:02

da...Maine ma duc sa cumpar cablu gros de la stelux.Astia aici aveau la 55 mi lei m.scumppp.la stelux e mai ieftin,numai ca nu are invelisu invisibil,pe mine nu ma afecteaza.DEABEA ASTEPT SA O MONTEZ MAINE,CRED CA LA NOAPTE NICI NU DORM ;)).Am sa caut o cutiuta,ceva sa pun sigurnata ptr cablu.si am avut asa ceva,special...dar cine stie daca o mai am
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde BV04EDF » 31 Iul 2007, 00:02

Categoric iti trebuie o siguranta in plus cum a spus si CTT. Cat despre valoarea ei nu pot sa ma pronunt. Siguranta aia de 25A mi se pare cam mare, nu cred ca statia aia are asa putere sa arda siguranta aia. Incearca cu una de 15A, daca se arde imediat ce-ai dat pe la maxim si cu ceva bas pune una mai mare, cum ar fi de 20A. Mare atentie cu cablul ala de alimentare, poate nu ti se pare nici o diferenta ca unul e transparent si celalalt nu, dar este. Cablul transparent este cablu siliconat (asta in cazul in care nu este un fake, ca e plina piata) si este foarte rezistent la variatiile de temperatura. Il poti recunoaste prin faptul ca e foarte maleabil, si izolatia aia aduce foarte mult cu siliconul transparent daca te-ai jucat vreodata cu asa ceva. Cablul cu izolatie normala iti va face probleme in sensul ca la iarna pe ger izolatia aia devine casanta, si de aici riscul mare de a face un scurt circuit. Pretul de 55.000 nu mi se pare deloc mare, in brasov cablul siliconat e 90.000 metrul.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:05

Da...dar ce cablu iau eu de la stelux...astia il folosesc la instalatii de 380 V,deci trebuie sa fie bun.si infelisul il are destul de gros ...si chiar e maleabil
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:07

si daca zici ca nu e scump..inseamna ca e chici...
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:07

Ma hotaresc maine ce fac...imi trebuie cam 5 m,sa fiu sigur ca imi ajunge
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde BV04EDF » 31 Iul 2007, 00:22

Stiu ce cablu vrei sa pui, sunt electrician de meserie. Oricat de maleabil ti se pare cablul ala la un ger daca il indoi sau il lovesti usor cu ceva a ramas fara izolatie. Cablul de exterior are dubla izolatie, una dura de plastic ca cea care ti se pare maleabila, una foarte moale peste, asemanatoare cu plastilina ca consistenta, care este si ignifuga pe deasupra, si o camasa de otel peste care mai vine o izolatie de PVC. Cablul de care spui tu nu il va monta nici un electrician intreg la minte pe exteriorul unei cladiri expus la variatii mari de temperatura.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:28

:)))))).Am vazut eu ce instalatie mi-au facut astia la casa.Dupa ce au plecat a trebuie sa o refac eu.deci,...,exista si "electricieni"tembeli.oricum...cablu il trag pe sub praguri,unde nu il misca nimeni.si in portbagaj il fixez bine.si daca ma supar cumpar o banda izolatoare si il izolez tot...sa fiu sigu ca in cazul in care crapa nu am pb
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde BV04EDF » 31 Iul 2007, 00:31

A, si ca sa te conving o sa-ti dau un exemplu foarte des intalnit de mine. Taximetristii care se uita la 20-30 de ron in plus si nu cumpara un cablu siliconat ci ceva de genul a ce ai descris tu. Cand isi monteaza aparatul de taxat in masina cumpara un cablu normal (dar gros ca asa i s-a recomandat lui de cine stie cine) pe care nu are pe unde sa-l traga de la baterie in interiorul masinii ca doar n-o sa-si gaureasca mandria lui de Logan pe sub bord, asa ca-l duce frumos si "mascat" pe la coltul portierei din stanga intre chederul masinii si portiera. Bine-nteles ca in timp si fara ger cablul ala se roade acolo si face scurt cu masa masinii, dar iarna am cele mai multe ciubucuri de genul... :D

P.S. Unii nu-si mai pun nici macar o siguranta pe respectivul cablu ca..."ce rost mai are" in viziunea lui :lol:
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:34

Da..ai dreptate.Sunt fraieri,isi pot gaurii masina in asa fel incat sa nu se vada.eu mi-am pus un buzz ptr faruri,,,si + lam luat de pe pozitie si - de pe comutatoru de la usa.Cand deschid usa si am farurile aprinse imi bazaie ala.Mi-am mai pus sub bord niste "neoane" ce se aprind cand aprind farurile
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:35

Deeci...cu putina grija poti face ceva bine
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 00:36

siguranta am sa o pun imediat dupa borna,,,am sa o pun intr-o cutiuta de plastic
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 01:53

In primu rand sa va spun ...statia o voi lega la 2 subwoofere MNC 250W,10"
Acum am mici intrebari despre cum sa reglez statia:

-Level.am urmatoarele optiuni:5V,2V, 0.5V , 0.2V ,0.15V
-x-OVER:urmatoarele optiuni:LPF,FULL,HPF
-Low pass:intre:50Hz - 500Hz
-hi pass:intre:50Hz - 500Hz
-bass:urmatoarele optiuni: 0db, 5db, 12 db

Va rog frumos sa imi spuneti cum trebuie sa setez...si daca se poate cam ce inseamna fiecare(in mare parte stiu,,dar vreau sa vad ce spuneti si voi.

Respect
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde Ecstaz » 31 Iul 2007, 13:23

La voltaj nu ma pricep si nu iti pot da sfaturi. Probabil se refera la curentul dat de iesirea playerului, dar NU te lua dupa mine sa nu iti bulesti ceva. Sa zica cineva mai priceput.
LPF - low pass frequencies (sau filter)
FULL - all frequencies
HPF - high pass frequencies (sau filter)

LPF lasa frecventele joase sa treaca, deci le trimite la subwoofer. Ideea e sa vezi ce raspuns de frecventa are wooferul si ce frecvente taie statia. Dar in principiu trebuie sa il lasi pe LPF ca sa iti dea drumul numai la bass spre woofer. Daca il lasi pe full iti baga si inalte spre woofer si va altera sunetul iar daca bagi pe full nu mai taie nimic. Iti trimite tot sunetul si la fel iti altereaza acustica. Cel mai bine e pe LPF si iti trimite doar bass-ul spre woofer.

Sa il stapanesti sanatos, spor si pune sigurante :P
Ultima oară modificat de Ecstaz pe 31 Iul 2007, 18:32, modificat 1 dată în total.
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Mesajde catalin_gym » 31 Iul 2007, 14:19

Multumesc mult.Acum am terminat de mufat,am pus pe fir si o siguranta de 15 A(am zis sa fie mai mica decat cea a astatie,de 25A).Dupa ce termin de montat am sa fac niste poze sa va arat cum a iesit.Cat despre voltaj am sa ma uit in cartea de la mp3 sa vad cat zic ei ca am voltaju pe iesire.
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde BV04EDF » 01 Aug 2007, 01:47

Daca folosesti iesirea de linie de la player vei lega pe intrarea de 2V, de regula iesirea de linie este undeva sub 1,5V, depinde de fabricant. Intrarea de 5V este pentru cazul in care playerul tau nu are o iesire de linie si atunci vei lega semnal de putere adica direct iesirea pe difuzoare din player.
ex Sierra 1,6 hatchback `82
Granada mk II 2.3 V6 '84
Nissan Serena 1.6 2000
Opel zafira 1.8 (shit, dar consuma putin :) )
Toyota Celica 1.8 160 HP
FB : tata fiarelor :))
Avatar utilizator
BV04EDF
1nsane Member
 
Mesaje: 4065
Membru din: 12 Iun 2007, 17:15
Localitate: Brasov
Maşina: Granada 2.3 GL V6 '84

Mesajde catalin_gym » 01 Aug 2007, 12:17

BV04EDF...am selectat pe 5V.Aici era semnalu maxim.
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde catalin_gym » 01 Aug 2007, 12:19

mi-as cumpara si un condensator...injur de 1 mil,ieri am reusit sa descarc bateria cat am reglat amplificatoru.Condensatorul cum se leaga la amplificator,paralel?parca asa mi-a spus cineva
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde deejay_xb » 01 Aug 2007, 12:21

in paralel +la+ si -la-
te va ajuta in sensul ca va ajunge un curent mai continuu la statie...la basi puternici condensatorul va tine curentul mai stabil!
Imagine
Imagine
Avatar utilizator
deejay_xb
1nsane Member
 
Mesaje: 2463
Membru din: 18 Apr 2007, 12:07
Localitate: Bucuresti
Maşina: Porsche Cayenne Turbo twin-turbocharged 4.8L V8 500+ hp

Mesajde Ecstaz » 01 Aug 2007, 13:02

Pana in 300W nu prea ai nevoie de condensator. Eu am 200W si nu am condensator si nici nu simt nevoia :P
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Mesajde catalin_gym » 01 Aug 2007, 14:41

statia mea e un Xtreme de 300W.Ieri dupa 10 minute nu mi-a mai pornit masina.ALternatoru incarca perfec.
Avatar utilizator
catalin_gym
1nsane Member
 
Mesaje: 3451
Membru din: 02 Iun 2007, 20:52
Localitate: Resita-Bucuresti
Maşina: Ex:Ford Sierra hatchback, 1.8 Actual: Citroen C4 hatchback

Mesajde Ecstaz » 01 Aug 2007, 14:59

Inseamna ca e bateria pe duca. Eu l-am lasat si juma de ora si mi-a pornit la sfert de cheie. Ce-i drept bateria are juma de an la mine :D Dar nu as face experiemnte sa vad cat ma duce numai pe baterie.
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Următorul

Înapoi la Audio/Video/Navigatie

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login