Desi e topic de vanzari, imi permit o remarca:
Poate in America merge sa-l cureti din 30 in 30 mii de km, dar la noi dupa 12-15000 e imbacsit de praf, muste si de vaporii de la gazele de carter (poate alea conice scapa de vapori, dar iau mai muta mizerie).
Mi-am curatat filtrul pentru prima data aseara, mersesem cu el cca 15.000km si abia mai trecea aerul prin el, in conditiile in care merg 90% interurban cu masina.
Kit-ul de curatare contine 2 spray-uri, un detergent si un ulei. Daca filtrul e foarte murdar, detrgentul ala e o jucarie, nu va spala niciodata filtrul, oricat ai da si oricat l-ai lasa in solutie. Cand am vazut ca dupa ce am folosit 1/2 din spray abia se curatase, am trecut la apa calda cu detergent Ariel.
Dupa ce a stat o ora scufundat intr-o tava de prajituri in apa calda cu Ariel, s-a curatat perfect. Au mai ramas cateva muste prinse intre lamelele filtrului, dar le-am scos cu o scobitoare.
Uleiul cu care se imptregneaza e rosu, astfel incat sa se vada cat de uniform s-a aplicat. Sprayul ala e suficient pentru cel putin 3-4 aplicari.
Inainte sa-mi iau filtrul, ma intrebam de ce oare filtrele astea nu sunt mai raspandite lin randul masinilor de strada.
Raspunsul mi s-a cristalizat ieri:
- pierzi 1 ora cu demontarea si montarea. Stiu ca se desface in 5 min, dar daca tot ridici capota, mai pui apa la spalator, te mai uiti la ulei, mai verifici un furtun etc. Uite asa trece timpul si ti se umplu mainile si unghiile de mizerie.
- apoi te duci in casa cu filtrul jegos (eventual si cu carcasa in care sta), te certi cu nevasta sa-ti dea un vas in care sa-l speli.
- dupa ce obtii un vas, te duci in baie si incepi operatiunea. Evident ca vei umple chiuveta si/sau cada cu jeg.
- dupa ce intr-un final speli filtrul, il pui la uscat. Intre timp speli baia si vasele pe care le-ai folosit.
- dupa ce se usuca, il dai cu ulei, dupa care iar cureti in jurul tau si folosesti niste lavete sa-i stergi marginile.
- apoi il lasi 10-20 min sa se absoarba si sa vezi cat de uniform ai aplicat uleiul, dava mai trebuie sau daca ai pus prea mult. In varianta din urma, vei spala din nou filtrul, daca tii la debitmetrul de aer.
- apoi te intorci la masina si il montezi la loc.
- cand crezi ca ai scapat, observi ca e absolut necesar sa te incui in baie si sa-ti freci mainile si unghiile cu peria, ca sa nu te banuiasca seful la birou a doua zi ca ti-ai luat un al 2-le job de mecanic.
- si uite asa se duce o dupa amiaza + seara cu spalarea unui filtru de aer.
Nu-mi pare rau ca mi-am luat filtru permisiv, dar minunea tine cateva zile sau cateva sute de km, pana se va umple suficient cat sa filtreze ca un filtru normal, de hartie.
Asa arata kit-ul si instructiunile de curatare:
