După luptă seculare, care au durat cam vreo 2 luni, mi-am făcut și eu creștere de putere (stage 1) la băbuța din semnătură....evident cu ajutorul celor de la OBD Tuning.
Inițial, am fost la ei cu programare prealabilă și toate cele, mi s-a rescris softul și după aprox 2 ore am plecat liniștit (e un fel de a spune)...
E adevărat că dl Bogdan, care s-a ocupat de mașina mea mi-a spus că are o problemă pe la 2000 de turații iar eu i-m spus că știu despre ce este vorba, însă mă refeream la faptul, cunoscut aproape tuturor posesorilor de Mondeo cu motorizarea pe care o am eu pe mașină (90Cp, TDDi), că de pe la 2000 de turații simți cum intră turbina și are un foarte mic lag în accelerare. Însă dl Bogdan se referea la cu totul altceva, lucru pe care aveam să-l descopăr la drum întins.
Zilele care au urmat am fost mulțumit de cum trăgea mașina prin oraș, de cum urca în turații și cât de ”responsive” era motorul la apăsarea pedalei de accelerație. DAAAR....când am ieșit la drum lung, s-a schimbat total povestea: după 2500 de turații motorul „dădea efectiv în nas”. Avea o mare pauză chiar dacă apăsam pedala până la podea. Dacă insistam, abia pe la 4000 de turații revenea și mă băga efectiv în scaun. Ce să mai...„moarte” curată la depășiri.
Am sunat să mă plâng iar dl Alex, după ce m-a ascultat, a spus că se poate remedia. M-am mai liniștit puțin și am continuat să merg așa cu mașina prin oraș fără să fac abuz de pedală
După alte 3 sau 4 încercări de a ajunge din nou la băieți (programele noastre nu au coincis: când puteam eu, nu puteau ei și invers), am găsit de comun acord o zi în care am ajuns la ei. Mi-au rescris soft-ul original pe mașină, am reieșit cu ea în teste și ce să vezi? Nu mai trăgea nici cum trăgea înainte după 2000 de turații. Concluzia d-lui Bogdan, turbină care necesită recondiționare pt că nu mai funcționează în parametri.
Mi-a căzut cerul în cap. Chiar nu stăteam în loc de 2000 și ceva de lei necesari recondiionării.
Dar nici eu nu m-am lăsat mai prejos. Am sunat și eu la cine se ocupase înainte de întreținerea motorului d.p.d.v. mecanic, persoană care mi-a comunicat că la turbina cu geometrie fixă pe care o am, nu prea are ce să se strice...astfel de turbine nu sunt atât de sensibile ca cele cu geometrie variabilă, iar dacă va crăpa se vede de la o poștă...nu e cazul de nefuncționat în parametri.
Urmează o nouă discuție cu băieții de la OBD Tuning în care le explic ce și cum. Se uită din nou și ei apoi constată că s-au grăbit cu diagnosticul...totuși ar putea fi probleme la actuator....
I-am rugat, am insistat, să mă ajute și mi-au spus să am răbdare.
După încă vreo 2 ore de așteptat, eram deja de vreo 2 ore și jumătate la ei (noroc că ajunsesem dimineață pe la 11:00) timp în care am tot vrut să mă duc să-i întreb de ce durează atât, apare dl. Bogdan cu un zâmbet larg pe față, îmi întinde cheile și îmi spune: „ready to reace”.
Evident că a urmat întrebarea: „ați reușit să îi dați de cap?” Iar răspunsul a fost ceva de genul „după o jumătate de zi de stat călare pe ea, normal că i-am dat de cap.”
„Dar ce a avut?”, am continuat eu? „Ce să aibă.....un furtun de la vacuum care era obturat de un gunoi...de asta nu funcționa turbina în parametri.” Așadar, dl. Bogdan știa el ce știa.
La întrebarea mea logică „cât mă costă toată distracția” mi-au spus să fiu sănătos și să am drumuri bune.
Concluziile:
- băieții sunt fff ok,
- când vă duceți la ei tb. să aveți ceva timp la dispoziție în caz că mai apare „ceva”,
- vă oferă răspunsuri detaliate la întrebări (numai să aibă și ei timp, că-s foarte ocupați),
- știu ce fac,
- sunt muncitori și pasionați în același timp,
- mașina mea parcă are acum un alt motorRECOMAND DIN TOT SUFLETUL, CU TOATĂ ÎNCREDEREA