Help/Troubleshooting

Frana de motor - dezbatere

Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Moderator: Huffy

Reguli forum
Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.

Frana de motor - dezbatere

Mesajde Cornel001 » 16 Mai 2007, 10:10

Din punct de vedere al uzurii, e mai bine sau nu sa folosim frana de motor, sa zicem in oras ? (excludem cazurile unde e recomandata pe mediu alunecos, serpentine la coborare sau la viteze mari)
In principiu in frana de motor ai consum 0 si mai protejezi placutele de frana, insa uzezi suplimentar cutia de viteze/ambreiajul.
In ciuda acestui din urma lucru am vazut ca multi folosesc frana de motor. Conteaza prea putin uzura la cutie/ambreiaj ?
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde irsido » 16 Mai 2007, 10:17

Eu o folosesc destul de des indiferent de anotimp....ideea e sa dai foarte usor drumul la ambreiaj ca sa nu se zdruncine masina cand se tureaza in viteza inferioara...pana acuma am facut 10000km si nu simt vreo uzura in plus
Daca stie cineva mai multe detalii despre porblema ar fi minunat
Cu stima!
Mondeo Mk4 2.0i
Avatar utilizator
irsido
1nsane Member
 
Mesaje: 1159
Membru din: 24 Mar 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk4 2.0i

Mesajde Ecstaz » 16 Mai 2007, 10:33

Daca nu bruschezi masina frana de motor e recomandata, indiferent de anotimp.
My ride: Ford Mondeo 2003 1.8L 125HP (gas)

Sa aveti o zi FORDmidabila.
Avatar utilizator
Ecstaz
Gold Member
 
Mesaje: 721
Membru din: 08 Mai 2006, 16:14
Localitate: Somewhere in Bucharest

Mesajde verga_Cip » 16 Mai 2007, 10:41

Cred ca intrebarea trebui formulata si asa:
Fiind in viteza a 4-a, si trebuie sa franezi in .. sa zic 20 km/h (maxim vit. 2), vei trece prin toate vitezele intermediare?!?! Sau franezi si bagi apoi a doua, facand putina frana de motor!?!?!
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde irsido » 16 Mai 2007, 10:48

Eu cred ca se referea la faza cand se ajunge la semafor...reduce viteza din timp...baga viteza inferioara si cand se reduce muuult viteza at sa calce frana....
Mondeo Mk4 2.0i
Avatar utilizator
irsido
1nsane Member
 
Mesaje: 1159
Membru din: 24 Mar 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk4 2.0i

Mesajde Cornel001 » 16 Mai 2007, 10:51

Pai si eu am aproape 14.000 si nu simt uzura, ideea e ca daca pica la 30.000 km in loc de 50.000 (valori total arbitrare).

PS eu ma refeream asa:
Daca cand te aproprii de semafor sa zicem:
-iei piciorul de pe acceleratie si franezi numai din frana de picior, scotand din viteza direct din treapta in care esti, imediat ce incepi franarea sau dupa ce te-ai oprit sau undeva intre (de ex 4->0 unde 0 e punctu mort)
SAU
-retrogradezi intr-o treapta inferioara pt a actiona frana de motor si abia apoi cand te-ai oprit sau esti f aprope sa te opresti, o scoti din viteza (4->2->0 ca exemplu).

In al doilea caz mai actionezi o data suplimentar cutia+ambreiajul+alte componente implicate eventual.
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde ciocrosu » 16 Mai 2007, 13:36

Daca cand te aproprii de semafor corect ar fi sa zicem:
-iei piciorul de pe acceleratie si franezi numai din frana de picior, fara sa apesi ambreajul si o scoti din viteza numai in momentul in care turatia motorului ajunge la minim,adica la relanti.
Protejezi si franele si cutia si motorul.
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde irsido » 16 Mai 2007, 14:42

$1 scrie:$2aca cand te aproprii de semafor corect ar fi sa zicem:
-iei piciorul de pe acceleratie si franezi numai din frana de picior, fara sa apesi ambreajul si o scoti din viteza numai in momentul in care turatia motorului ajunge la minim,adica la relanti.
Protejezi si franele si cutia si motorul.



CORECTIBUS!
Mondeo Mk4 2.0i
Avatar utilizator
irsido
1nsane Member
 
Mesaje: 1159
Membru din: 24 Mar 2007, 16:45
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk4 2.0i

Mesajde verga_Cip » 16 Mai 2007, 14:53

da, teoretic.. .si poate si corect asa ar fi...insa eu va propun un scenariu (ca eu de obicei scot din viteza atunci cand ma pregatesc sa opresc, deci... oarecum "gresit" fata de procedura spusa de voi...):
ma pregatesc sa franez, nu scot din viteza si franez ... franez... si la un moment dat, cel din fata franeaza brusc - mie mi s-a intamplat - ce fac?? cat de repede trebuie eu sa ma misc sa apas ambreiajul sa scot din viteza si sa franez pana opresc!?!?!? ca doar nu stau cu piciorul deasupra ambreiajului pregatit sa apas si nici cu mana pe schimbator pregatit sa trag sau sa imping de schimbator...

varianta cu frana, ajutat de motor, este recomandata pe suprafete umede... desi.. practic fiecare conduce asa cum s-a invatat.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde Alen » 16 Mai 2007, 15:53

depinde si de circumstante, daca spre exemplu vezi semaforul rosu de departe, poti trece prin 2 trepte inferioare pana sa opresti......daca nu mai ai timp, scoti pe liber si folosesti frana de picior...se poate intampla ca lucrurile sa se petreaca atat de brusc, incat nici nu mai apuci sa calci ambreiajul, frana de picior, cateodata chiar si frana de mana (pt. cine are prezenta de spirit necesara...), motor oprit, etc. , dar daca ai evitat o posibila busitura, merita....
Avatar utilizator
Alen
 
Mesaje: 7364
Membru din: 15 Apr 2007, 20:19
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Fiesta 2007 1.4 TDCi

Mesajde valifocus » 16 Mai 2007, 16:54

Eu folosesc la greu frana de motor mai ales cand am chef sa merg lejer (mai tot timpul-am un puisor de doua luni) si nu imi fac nici un fel de griji.
Din punctul meu de vedere cutia de viteze este printre cele mai durabile piese (asta daca nu baga vreun berbec a doua la 80 km/h frecvent).
FOCUS hatch 1.6 16v dec. 2000, zetec-s, motor tip FYDA
Avatar utilizator
valifocus
Ford Freak
 
Mesaje: 224
Membru din: 22 Mar 2007, 12:27
Localitate: Constanta
Maşina: Focus 1.6 100CP

Mesajde ff-ghia-136 » 16 Mai 2007, 23:29

ciocrosu are dreptate si eu franez ca si el cand pot,nu vad de ce sa turez motorul aiurea (4-2) daca jos nu e gheta.
FF.2.GHIA.2.0 TDCI 136.CP SEDAN.ARGINTIU
ff-ghia-136
Warned
 
Mesaje: 296
Membru din: 30 Noi 2006, 20:50
Localitate: BUCURESTI

Mesajde levis » 17 Mai 2007, 01:11

Eu cand ma apropiu de semafor rosu o las in viteza in care am fost,frana de motor pana ajung la relantiu,dupa care scos din viteza si frana picior.Mie mi se pare o varianta mai buna decat,schimbatul in viteza inferioara,frana motor dupa care frana de picior.
MONDEO 2001 tddi 90cp 4usi,gri metalizat
Avatar utilizator
levis
Gold Member
 
Mesaje: 785
Membru din: 19 Feb 2007, 06:24
Localitate: ORADEA

Mesajde bkraptor » 17 Mai 2007, 01:13

Cand vad semaforul rosu, las a 4-a sau a 5-a (depinde in ce sunt) pana ajunge pe la ~1250 ture, dupa care scot pe liber.
Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP
Benzina FTW!
Avatar utilizator
bkraptor
Gold Member
 
Mesaje: 547
Membru din: 01 Noi 2006, 10:48
Maşina: Focus 2 Hatchback Trend CL2007 Duratec 1.6 100CP

Mesajde toxicristi » 17 Mai 2007, 07:51

Pe mine instructorul m-a invatat sa opresc masina doar intr-a doua (deci daca merg cu a 4-a, voi scade treptat treapta de viteza (4->3 , 3-> 2 ; normal, atunci cand ii vine randul) ). Nu zic ca fac asa tot timpul, dar de obicei scot din viteza cand e subturata in a 3-a.

Nu se poate face o regula generala, dar frana de motor este binevenita. Depinde foarte demult de situatie.

Nu cred ca apare o uzura cu mult mai puternica cand se face frana de motor ca atunci cand e scoasa din viteza, deoarece toate angreanjele de la ambreiaj la roata oricum se invart (viteza rotii) , iar motorul va merge la ralanti.

Ambreiajul daca nu e deloc apasat, atunci nu este supus efortului. Se uzeaza eventual cand schimbi in treapta inferioara, dar nici atunci nu este extrem de solicitat.

Cel mai mare avantaj cred ca apare la placutele de frana plus la jenti (ies mai curate :) ).

Numai bine!
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Mesajde ciocrosu » 17 Mai 2007, 09:07

$1 scrie:$2a, teoretic.. .si poate si corect asa ar fi...insa eu va propun un scenariu (ca eu de obicei scot din viteza atunci cand ma pregatesc sa opresc, deci... oarecum "gresit" fata de procedura spusa de voi...):
ma pregatesc sa franez, nu scot din viteza si franez ... franez... si la un moment dat, cel din fata franeaza brusc - mie mi s-a intamplat - ce fac?? cat de repede trebuie eu sa ma misc sa apas ambreiajul sa scot din viteza si sa franez pana opresc!?!?!? ca doar nu stau cu piciorul deasupra ambreiajului pregatit sa apas si nici cu mana pe schimbator pregatit sa trag sau sa imping de schimbator...

varianta cu frana, ajutat de motor, este recomandata pe suprafete umede... desi.. practic fiecare conduce asa cum s-a invatat.


De ce te complici ? trebuie sa-o scoti din viteza ?? pai daca se intampla ceva neprevazut in trafic tu mai stai sa faci tot ce ai scris ??? calci frana salvezi situatia si dupa acea vezi ce si cum.
Iar la motorul meu, verificat de dimineata, in tr. 3 merge lejer cu 60 , pentru oras suficient daca nu faci liniute :D, iar la relanti are 25 km/ora , deci ce sa mai retrogradez ? iar daca imping finut maneta o scot lejer din viteza fara sa ating ambreiajul :wink:

Nu este o regula, dar 90% asta ar fi solutia, nu ?? :roll: :roll:
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde verga_Cip » 17 Mai 2007, 09:30

Mai oameni buni, eu nu vreau sa ma declar impotriva, sunt de acord cu ce ati spus.
@Ciocrosu: In trafic NU fac asa, pentru ca apasa ambreiajul si termin povestea. INsa la semafor NU sat cu ambreiajul apasat. Deci.. scot din viteza. Ma refeream la oportunitatea de a scoate din viteza cu 10 metri inainte de semafor, sau sa franez pana la relanti si sa scot din viteza.

Concluzia!??!? Eu scot din viteza! Si... indiferent ce as spune sau ce argumente as aduce intotdeauna vor fi pro si contra. Sa zicem ca sunt ceva mai comod.
Pana la urma vreau sa conduc BINE si nu perfect si sunt constient de faptul ca am de invatat, insa...
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde ciocrosu » 17 Mai 2007, 11:46

$1 scrie:$2ai oameni buni, eu nu vreau sa ma declar impotriva, sunt de acord cu ce ati spus.
@Ciocrosu: In trafic NU fac asa, pentru ca apasa ambreiajul si termin povestea. INsa la semafor NU sat cu ambreiajul apasat. Deci.. scot din viteza. Ma refeream la oportunitatea de a scoate din viteza cu 10 metri inainte de semafor, sau sa franez pana la relanti si sa scot din viteza.



Ai perfecta dreptate la semafor nu se sta cu piciorul pe ambreiaj, defapt dupa parerea mea ambreiajul se foloseste numai la pornirea de pe loc si la schimbarea treptelor, dar din pacate am avut surpriza sa ma uit in oglinda si sa observ ca cel din spate vine prea optimist si sa fiu nevoit sa calc acceleratia sau chiar sa ma inghesui langa cel din fata sa scap cu masina intreaga.
Parerea mea este ca daca masina este in miscare e bine sa fie intr-o trepta de viteza. :wink:
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde Officer » 17 Mai 2007, 12:43

dragi confrati...eu folosesc frana de motor la greu...nu am nicio problema la masina...si mai am prieteni care fac la fel..si toti am schimbat mai multe masini si nu am avut probleme din cauza asta cu motorul sau cutia de viteze...ba chiar reduce consumul de combustibil si uzura placutelor si discurilor de frana dar in acelasi timp mareste si uzura ambreiajului deoarece se schimba vitezele mai des...
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde Mihai L » 17 Mai 2007, 12:54

$1 scrie:$2ragi confrati...eu folosesc frana de motor la greu...nu am nicio problema la masina...si mai am prieteni care fac la fel..si toti am schimbat mai multe masini si nu am avut probleme din cauza asta cu motorul sau cutia de viteze...ba chiar reduce consumul de combustibil si uzura placutelor si discurilor de frana dar in acelasi timp mareste si uzura ambreiajului deoarece se schimba vitezele mai des...


Nu vad de ce ar reduce consumul... Practic te duci dintr-o treapta superioara de viteza intr-una inferioara si motorul va fi turat.
Asa e?
Focus. Ford Focus. Sea Grey.
2006 Ford Focus Wagon TDCi, 1.6/109 CP
Imagine
Imagine
My pictures on Flikr
Avatar utilizator
Mihai L
 
Mesaje: 10794
Membru din: 25 Apr 2006, 17:53
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Wagon Trend CL 2006, 1.6l/109CP, Sea Grey

Mesajde verga_Cip » 17 Mai 2007, 12:58

Si eu zic ca nu reduce consumul!!!

Indicatia CDB-ului este eronata la ridicarea piciorului de pe acceleratie.. .la mine arata cateodata si 0 (ZERO).. .ceea ce e mai mult decat ciudat.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Mesajde Officer » 17 Mai 2007, 13:04

eu va zic din practica si nu din teorie...nu stiu sa va explic ca nu sunt specialist dar eu am simtit la buzunar... ;)
Obsedat de ordine si disciplina.
Avatar utilizator
Officer
Elodia
 
Mesaje: 5942
Membru din: 21 Mai 2006, 14:38
Localitate: Ilfov
Maşina: Nu mai am ford :(

Mesajde alex230ro » 17 Mai 2007, 13:09

$1 scrie:$2i eu zic ca nu reduce consumul!!!

Indicatia CDB-ului este eronata la ridicarea piciorului de pe acceleratie.. .la mine arata cateodata si 0 (ZERO).. .ceea ce e mai mult decat ciudat.

se reduce consumul in frana de motor injectoarele sunt inchise :D
alex230ro
Gold Member
 
Mesaje: 549
Membru din: 25 Feb 2007, 18:35
Localitate: Bucuresti

Mesajde aannyy » 17 Mai 2007, 13:57

Fratilor, avand in vedere cunostintele mele despre motoare care tind catre 0 as dori sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare> Cum adica, este 0 consumul la frana de motor? Motorul ala pe ce mai merge? Nu tot pe combustibil? Sau arde aer? Daca ar fi sa gandesc logic, pe principiul ca un motor functioneaza daca are combustibil, atunci are acelasi consum si la frana de motor si la liber lasat. Ma insel?? :?: :?:
Status loading.....99%
Avatar utilizator
aannyy
Gold Member
 
Mesaje: 996
Membru din: 24 Noi 2006, 12:50
Localitate: de pe 15 oct 2009 doar Bucuresti
Maşina: Focus 2, 2007, Hatch, 5 door, sea grey, 1,6, Tdci, 90 cp

Mesajde ddexter » 17 Mai 2007, 14:07

In momentul in care iei piciorul de pe acceleratie si motorul e cuplat la cutie, compul nu mai injecteaza combustibil, deci consum=0 :)
Imagine
Mondeo 2002 TDDI 115,6 CP :))
Avatar utilizator
ddexter
1nsane Member
 
Mesaje: 1436
Membru din: 09 Mar 2006, 17:35
Localitate: Baia Mare
Maşina: Ford, Mondeo, 2002, TDDI 1998cm3, 85 kw, 16"

Mesajde ciocrosu » 17 Mai 2007, 14:48

$1 scrie:$2ratilor, avand in vedere cunostintele mele despre motoare care tind catre 0 as dori sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare> Cum adica, este 0 consumul la frana de motor? Motorul ala pe ce mai merge? Nu tot pe combustibil? Sau arde aer? Daca ar fi sa gandesc logic, pe principiul ca un motor functioneaza daca are combustibil, atunci are acelasi consum si la frana de motor si la liber lasat. Ma insel?? :?: :?:


Cand iei piciorul de pe acceleratie calc. taie alimentarea si o porneste numai la turatia de relanti, poate putin mai sus , ma rog cam asa ceva .
Avatar utilizator
ciocrosu
Member
 
Mesaje: 469
Membru din: 23 Noi 2006, 20:38
Localitate: Sf. Gheorghe

Mesajde robokid » 18 Mai 2007, 08:41

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ratilor, avand in vedere cunostintele mele despre motoare care tind catre 0 as dori sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare> Cum adica, este 0 consumul la frana de motor? Motorul ala pe ce mai merge? Nu tot pe combustibil? Sau arde aer? Daca ar fi sa gandesc logic, pe principiul ca un motor functioneaza daca are combustibil, atunci are acelasi consum si la frana de motor si la liber lasat. Ma insel?? :?: :?:


Cand iei piciorul de pe acceleratie calc. taie alimentarea si o porneste numai la turatia de relanti, poate putin mai sus , ma rog cam asa ceva .


si intre timp mototrul merge in virtutea inertiei, plimba aer de al admisie la evacuare (la mine incepe sa injecteze cand ajunge la 1500 rpm)...
Ford SIERRA 2.0i GLS sedan
Audi A4 2.5tdi, multitronic, break
...si un Cosworth mic de tot...
Avatar utilizator
robokid
Gold Member
 
Mesaje: 529
Membru din: 14 Sep 2005, 17:55
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Sierra '89, 2.0i, 88kW, GLS

Mesajde Cornel001 » 18 Mai 2007, 08:59

De fapt din cate am inteles nu e doar inertia sa propriu-zisa, ci este tinut in miscare de catre rotile care inca se invart, prin intermediul cutiei de viteze, un fel de trasnmisie inversa daca vreti, de asta daca scoateti din viteza nu mai e frana de motor. De asemenea acest lucru este sustinut de faptul ca , cu cat esti intr-o treapta mai inferioara si deci turatia mai mare, cu atat efectul de franare este mai puternic, desi consumul ramane tot 0, dar in acelasi timp ramane asa pt mai mult timp , pt ca dureaza mai mult pana coboara pe la 1000-1500 turatii unde, cum s-a spus si mai sus, deja transmisia e 'slabita' si atunci incepe din nou cb-u sa bage combustibil.

Iar cat despre scosul imediat din viteza, exact asa, avantaje si dezavantaje, e mai comod, dar de multe ori mi s-a intamplat sa trebuiasca sa-l bag repede din nou in viteza pt ca coloana tocmai se misca din nou pana sa apuc sa opresc.

Oricum vad ca nu am reusit sa tragem o concluzie clara, dar oricum parerile/experienta fiecaruia sunt binevenite...
Imagine
Mandru cetatean al republicii bananiere romania.
Silvio Berlusconi: Nu am nimic impotriva homosexualilor. Cu cat sunt mai multi in jurul meu, cu atat e concurenta mai mica.
Avatar utilizator
Cornel001
Membru Belit
 
Mesaje: 6779
Membru din: 16 Aug 2005, 16:40
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus2 sedan 1.6 100 28.12.2005
VIN: dealadecotnarisec

Mesajde dra » 18 Mai 2007, 21:28

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2ragi confrati...eu folosesc frana de motor la greu...nu am nicio problema la masina...si mai am prieteni care fac la fel..si toti am schimbat mai multe masini si nu am avut probleme din cauza asta cu motorul sau cutia de viteze...ba chiar reduce consumul de combustibil si uzura placutelor si discurilor de frana dar in acelasi timp mareste si uzura ambreiajului deoarece se schimba vitezele mai des...


Nu vad de ce ar reduce consumul... Practic te duci dintr-o treapta superioara de viteza intr-una inferioara si motorul va fi turat.
Asa e?


va fi turat , dar fiind din inertie practic se elimina sarcina , surplusul de combustibil intra pe retur , deci rezulta (teoretic ) consum O
broasca testoasa ajunge intotdeauna la destinatie
Avatar utilizator
dra
Gold Member
 
Mesaje: 856
Membru din: 11 Apr 2007, 08:57
Localitate: bv
Maşina: S max 2013, 2.0l, 138 hp, aproape nou la 186000km

Mesajde toxicristi » 18 Mai 2007, 22:27

Cred ca consumul 0 este printre cele mai mari mituri ale motoarelor Ford. (mitul nu ca ceva ireal , ci ca ceva busted/plausable/confirmed, dupa cum vedem in ultimul timp :) )

Eu sunt de parere ca este foarte probabil ca masina sa nu aiba injectie in frana de motor. Cand se schimba sursa miscarii in mod repetitiv si destul de repede (adica lasi acceleratia , apesi acceleratia, lasi acceleratia, apesi..) se observa mari vibratii, care, dupa parerea mea, nu ar fi asa de puternice daca masina ar avea injectia neintrerupta.

Si la ralanti va consuma, deoarece acesta trebuie sa produca miscare chiar si la 800RPM, pe cand, in frana de motor, acesta primeste miscare.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Următorul

Înapoi la Help/Troubleshooting

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login