de octa » 30 Sep 2011, 21:33
-daca ai garaj e super
-umple rezervorul - un rezervor gol poate rugini in interior, fapt ce duce la multe probleme.
-spala masina. daca n-ai garaj, pune o prelata pe ea. nu o parca sub copaci - gainatul de pasari si unele secretii vegetale nu prind bine vopselei. cauta totusi un loc umbros - langa fatada nordica a unei cladiri, de exemplu.
-demonteaza bujiile, pune cate 3-5 ml de ulei (cu o siringa) in fiecare cilindru si actioneaza electromotorul 2-3 secunde. pune inapoi bujiile. cilindrii, pistoanele si supapele se ung astfel si nu sunt expuse ruginii pe perioada stationarii.
-astupa teava de esapament - umezeala din aer nu intra in sistemul de esapament si in cilindrii ale caror supape de evacuare sunt eventual deschise.
-astupa admisia de aer a motorului - considerente similare punctului de mai sus.
-bateria - du-o in casa. o vei remonta dupa o reincarcare la intoarcere.
-unge cu ulei de mecanica fina sau spray wd40 toate incuietorile si balamalele.
-unge toate chederele cu solutii de intretinut cauciuc.
-demonteaza stergatoarele de parbriz.
-umfla rotile cu 1/2 bari in plus fata de cat zice cartea. nu uita sa le verifici la intoarcere.
-ideal ar fi sa sui masina pe cale sau butuci - anvelopele ce stau cu sarcina mult timp in aceeasi pozitie se pot deforma ireversibil ducand la probleme de echilibrare si rulare. nu e de recomandat daca nu ai garaj.
-nu lasa in masina zone umede sau materiale ce pot crea umezeala.
-nu lasa la vedere (daca nu ai garaj), obiecte ce pot atrage spargatorii de masini.
-pune un parasolar pe parbriz - protejeaza bordul de razele soarelui.
-daca e posibil nu trage frana de mana.
-la intoarcere sa ai grija cum actionezi frana - pacutele pot fi blocate si se pot deteriora.
ford focus turnier ghia 1,6 16v duratec ti-vct 2005 GPLford focus turnier ghia exclusive 1,8 16v zetec 2002 GPLawo simson 425s super custom - 'lucille' - 1961
yamaha virago xv535 custom low rider - 1993
>>>
REGULAMENT FORUM