problema ciudata cu o eroare motor
Postez aici ca intotdeauna am primit sfaturi bune cand am avut nevoie...chiar daca de data asta nu e vorba de un ford
..sigur sunt oameni pe aici care sunt mai in tema decat mine 
De ceva timp am luat a doua masina - fiat punto 1.3 jtd 2006. Masina ok, merge bine..dar a aparut o problema :
saptamana trecuta cand a fost perioada aia cu multa ploaie, cam in ultimele zile cu ploaie, am aparut o eroare in bord. Eram in mers, 5-a, se ducea spre 3000 ture cand am simtit o pierdere de putere si a aparut martorul engine aprins. Masina se comporta normal dar de cate ori ajunge spre 3000 ture se face simtita limitarea respectiva.
Bun - am zis ca e ceva de la umezeala/filtru de aer imbacsit. Am scos filtrul de aer..care e ok. Am mai mers cu masina asa 2 zile pana mi-a venit interfata sa vad ce eroare a dat. Intre timp eroarea din bord a disparut.
Cand a venit interfata am pus-o sa vad ce e, am presupus (corect) ca eroarea a fost stocata undeva.
acu problema se pune asa :
am folosit fiatecuscan ver 3.6.2 luat de pe net cu serial.
interfata VAG KKL cu comutator pt diferite module.
Probleme :
1. Nu am gasit exact modelul de Punto in program - deci am luat prin incercari.
caz A - m-am conectat pe modelul Punto '03 1.3 jtd - Marelli 6JF EOBD Diesel injection
Nu da nici o eroare la conectare. eroarea detectata - P0238 - o puteti vedea atasata - legat de o eroare pe partea de aer
caz B - m-am conectat si pe modelul Punto Intern. 1.3 jtd - Marelli 6F3 EOBD Diesel injection
Aici programul imi da o eroare - ISO code wrong ..dar pot trece de ea si se conecteaza.
eroarea citita este acelasi numar P0238 - dar cu alta explicatie - atasez si eroarea 2 sa vedeti.
explicatiile sunt asemanatoare ..as vrea totusi mai multe lamuriri - care versiune de Punto e cea corecta ? care din erori e cea corecta ? ce trebuie sa verific ?
eroarea am sters-o odata ca sa vad daca a fost doar de la vremea urata sau reapare. A reaparut la 2 zile...tot in aceeasi situatie de turatie si cu acelasi comportament...imi taie din putere si nu mai urca peste 3000. timpul de data asta era frumos .
2. M-am conectat si cu o interfata generica ELM 327...si cu un program generic ..am uitat cum ii zice dar cand ajung la laptop il pun...eroarea a fost similara cu eroare numarul 2 - cea cu turbo.
3. fiat ecu scan se tot deconecteaza cand accesez tab-ul de parametri si im tot spune ca latenta e mare. Am incercat sa bifez casuta de latenta mare..face la fel. Am incercat sa schimb si parametrii portului com - face la fel. Pot sa ii fac ceva ? A mai patit cineva asta ? am si o versiune mai veche a programului da nu se poate instala in paralel dect probabil cu ceva modificari in registri...nu amavut timp sa testez.
ms


De ceva timp am luat a doua masina - fiat punto 1.3 jtd 2006. Masina ok, merge bine..dar a aparut o problema :
saptamana trecuta cand a fost perioada aia cu multa ploaie, cam in ultimele zile cu ploaie, am aparut o eroare in bord. Eram in mers, 5-a, se ducea spre 3000 ture cand am simtit o pierdere de putere si a aparut martorul engine aprins. Masina se comporta normal dar de cate ori ajunge spre 3000 ture se face simtita limitarea respectiva.
Bun - am zis ca e ceva de la umezeala/filtru de aer imbacsit. Am scos filtrul de aer..care e ok. Am mai mers cu masina asa 2 zile pana mi-a venit interfata sa vad ce eroare a dat. Intre timp eroarea din bord a disparut.
Cand a venit interfata am pus-o sa vad ce e, am presupus (corect) ca eroarea a fost stocata undeva.
acu problema se pune asa :
am folosit fiatecuscan ver 3.6.2 luat de pe net cu serial.
interfata VAG KKL cu comutator pt diferite module.
Probleme :
1. Nu am gasit exact modelul de Punto in program - deci am luat prin incercari.
caz A - m-am conectat pe modelul Punto '03 1.3 jtd - Marelli 6JF EOBD Diesel injection
Nu da nici o eroare la conectare. eroarea detectata - P0238 - o puteti vedea atasata - legat de o eroare pe partea de aer
caz B - m-am conectat si pe modelul Punto Intern. 1.3 jtd - Marelli 6F3 EOBD Diesel injection
Aici programul imi da o eroare - ISO code wrong ..dar pot trece de ea si se conecteaza.
eroarea citita este acelasi numar P0238 - dar cu alta explicatie - atasez si eroarea 2 sa vedeti.
explicatiile sunt asemanatoare ..as vrea totusi mai multe lamuriri - care versiune de Punto e cea corecta ? care din erori e cea corecta ? ce trebuie sa verific ?
eroarea am sters-o odata ca sa vad daca a fost doar de la vremea urata sau reapare. A reaparut la 2 zile...tot in aceeasi situatie de turatie si cu acelasi comportament...imi taie din putere si nu mai urca peste 3000. timpul de data asta era frumos .
2. M-am conectat si cu o interfata generica ELM 327...si cu un program generic ..am uitat cum ii zice dar cand ajung la laptop il pun...eroarea a fost similara cu eroare numarul 2 - cea cu turbo.
3. fiat ecu scan se tot deconecteaza cand accesez tab-ul de parametri si im tot spune ca latenta e mare. Am incercat sa bifez casuta de latenta mare..face la fel. Am incercat sa schimb si parametrii portului com - face la fel. Pot sa ii fac ceva ? A mai patit cineva asta ? am si o versiune mai veche a programului da nu se poate instala in paralel dect probabil cu ceva modificari in registri...nu amavut timp sa testez.
ms

- smokefield
- Membru al Asociaţiei ClubFord
- Mesaje: 393
- Membru din: 12 Sep 2011, 15:40
- Localitate: Ploiesti
- Maşina: c-max