23 Sep 2008, 12:07
Maddogul,6342 scrie:Am aflat ceva de pe un ukfiestanetwork
poate va intereseaza se refera la modelul Mk5 nu stiu la altele cum e
Deci
1 cu motorul oprit se tine apasat butonul de reset al Kilometrajului mic
2 Se tine apasat in continuare si se porneste motorul si se mai tine putin apasat
3 Apare un test in ordine Gauge, Bulb test samd
4 Se navigheaza prin apasare de buton
5 Atentie kilometrii mici se reseteaza la aceasta operatie
E marfa ca ai viteza reala Digital si cat mai mergi cu masina cu combustibilul pe care il ai si alte chestii pe care nu le-am descoperit inca ce inseamna
BAfta
Sper sa va foloseasca
23 Sep 2008, 12:44
23 Sep 2008, 23:43
01 Oct 2008, 21:32
02 Oct 2008, 00:18
02 Ian 2009, 11:55
02 Ian 2009, 16:03
17 Feb 2009, 22:28
20 Feb 2009, 13:24
24 Mar 2009, 00:07
11 Iun 2009, 02:20
14 Iun 2009, 12:08
14 Iun 2009, 20:25
14 Iun 2009, 22:38
jo_2k,476869 scrie:Calculatorul functioneaza in felul urmator:
1. debit combustibil tur - debit combustibil retur = consum (instantaneu).
27 Iun 2009, 12:16
25 Sep 2009, 16:44
25 Sep 2009, 23:37
25 Oct 2009, 21:19
27 Oct 2009, 22:03
27 Oct 2009, 23:14
29 Oct 2009, 00:35
mihai_florescu_09,571170 scrie:ai remapare? evacuare schimbata? sa nu fie o sonda lambda ceva..
28 Dec 2009, 09:01
28 Dec 2009, 11:06
28 Dec 2009, 18:09
26 Feb 2010, 21:18
26 Feb 2010, 21:36
DanielArdelian2,479545 scrie:jo_2k,476869 scrie:Calculatorul functioneaza in felul urmator:
1. debit combustibil tur - debit combustibil retur = consum (instantaneu).
Teoretic, ideea este perfecta. Atata doar ca nu exista nici un debitmetru nici pe tur, nici pe retur.![]()
Debitmetrele sunt
1) Foarte scumpe pentru utilitatea vizata
2) Cam neliniare (un debitmetru care masoara cu precizie debite mari va da rezultate eronate la debite mici si invers)
3) Restrictioneaza curgerea fluidului pe care-l masoara
Indicatie:
Cantitatea de combustibil injectat in cilindru trebuie calculata la miligram in raport cu cantitatea de aer inghitit de motor. Calculatorul motorului (PCM) este cel care comanda injectoarele, calculand timpul cat deschide injectoarele la milisecunda, astfel incat sa poata controla cantitatea de combustibil injectat la miligram. Iar consumul il estimeaza insumand cantitatile injectate pe o anumita perioada de timp.
02 Mar 2010, 10:22
MirceaMM,657713 scrie:Bun, dar ECU (sau PCM) nu stie initial de cantitate (volum), el stie si poate insuma pe o perioada de timp mare (exemplu: 1 sec) intervalele de timp (posibil micute) in care injectorul este deschis (stropeste, pulverizeaza).
De aici pana la cantitate (volum) mai este nevoie exact de debitul in amonte de injector, pe ideea
V=Q*T
cu V=volum, Q=debit, T=timp curgere (pulverizare).
MirceaMM,657713 scrie:Debitul fie ca este constant (asa era la Peugeot 405 benzina, injectie monopunct - dar nu cred ca este constant la masini mai noi) fie ca poate fi determinat (calculat) cumva. Cred ca mai este si regulator de presiune fuel care face si el ce poate.
De acord, in general?
MirceaMM,657713 scrie:Cum este la masina mea de exemplu?
MirceaMM,657713 scrie:Cum se poate calcula consumul instant?
Se poate afla consumul instant numai prin discutie cu PCM plus ceva calcule?
03 Mar 2010, 22:14
04 Mar 2010, 13:48
MirceaMM,661961 scrie:1. Cat de des un anumit injector (la masina mea) isi poate schimba starea? nu ca specificatie ce poate sa faca ci efectiv, practic, la masina mea.
MirceaMM,661961 scrie:2. Se mai tine seama la masina mea de "Peak and Hold"? Exemplu: un curent mai mare (circa 5A) pt un interval de timp fix, egal cu 1.3 miliSec si apoi injectorul mentinut deschis (Hold) un interval de timp dorit de ECU, cu un curent mai mic, in jur de 1 amper. La masina mea mai este asa ceva?
MirceaMM,661961 scrie:3. Pot sa vin cu 2 fire de pe unul din injectoare, cu rez de circa 1k2 in serie, apoi intrare intr-un sistemas propriu, separare cu un optocuplor, citire stare injector in controller, calcule necesare cu scop de aflare consum instant (in litri pe ora, pentru inceput)?
MirceaMM,661961 scrie:4. Daca metoda de la 3 este barbara, care este marimea a carei valoare se poate obtine prin dialog cu ECU (PCM) urmand a fi folosita la calculare consum instant? Ce PID ID, ai unele detalii?
MirceaMM,661961 scrie:PS.
Una lume spune ca ECU este abreviere de la Engine Control Unit, altii (mai putini) ca ar veni de la Electronic Control Unit. Eu inclin pentru prima varianta.
Exprimari ca pe masina sunt mai multe ECU-uri le consider gresite.
ECU este unul singur (chiar daca uneori este numit PCM), calculatorul "de injectie" al motorului. Toate celelalte se numesc Control Unit-uri, abreviat CU.
Deci un singur ECU si mai multe CU-uri (de ordinul zecilor la masini moderne) .
Spun asta ca sa nu ne corecteze cineva cum ca nu stim despre ce vorbim cand ii zicem fie ECU fie PCM.
03 Apr 2010, 20:20