Switch to full style
Eventualele probleme/nelamuriri tehnice generale.

Reguli forum

Dacă aveţi defecţiuni sau nelămuriri cu privire la maşina dumneavoastră, vă rog să căutaţi răspunsuri sau să deschideţi un subiect nou în Secţiunea dedicată modelului dumneavoastră. Această secţiune este doar pentru generalităţi.
Răspunde

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

19 Aug 2008, 09:48

la VAG daca masina este fabricata in a 2 a decada a anului in acte la noi apare ca si an de fabricatie anul urmator
iul-dec. 2006 in talon va fi 2007

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

19 Aug 2008, 10:46

Almanahe scrie:pe care scria anul fabricatiei 2007 desi in toate actele prezentate la RAR (actele originale ale masinii) scria 2006. Au mai imbatranit-o cu un an :D


Au intinerit-o, nu au imbatranit-o ;).

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

19 Aug 2008, 10:47

asa e da :D

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

19 Aug 2008, 11:05

Atentie norma de poluare D 4 din Germania la noi poate echivala cu euro 2!!! cei de la rar se i-au dupa seria de motor , depinde seria respectiva de motor unde este incadrat de producator!!!
Feriti-va de seria J4J asta e Euro 2 dat da producator.
se poate incadra intr-o norma de poluare superioara doar daca aveti certificat de conformitate cum ca este Euro 3 sau de ce nu Euro 4!!

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

21 Sep 2008, 20:51

Salut. In legatura cu vesnica problema legata de normele de poluare, poate va ajuta la ceva aceasta lista:

http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf

Dati scroll in jos pana ajungeti la Ford. Gasiti acolo toate modele care sunt euro 3, luate dupa codul motor. Daca aveti o masina cu unul dintre codurile motor din aceasta lista, atunci masina este EURO3. Orice masina construita inainte de anul 2000 care nu se regaseste in aceasta lista dupa codul motor este EURO2. Ce e mai nou de 2005 si nu se regaseste in aceasta lista este EURO4.


*Cat despre vechea problema din germania cu D3 si D4:
- in cazul in care masina cumparata este construita in intervalul 1996 - 2000 (chiar daca e construita pe 30.12.1999) iar in talonul ei scrie D3 sau chiar D4, atunci este EURO 2;
- daca masina este construita dupa anul 2000 si scrie D3 sau D4, este EURO 3.
- ca sa fie Euro4 in talonul de germania al unei masini trebuie sa scrie neaparat EURO4, E4 sau X4 si nimic altceva! Asadar, niciodata D3 sau D4 nu vor fi euro4 ptr ca rar-ul nostru pur si simplu nu vrea.

cei de la rar se ghideaza asadar numai dupa lista de mai sus si dupa baremul anilor de constructie a masinii. stiu... este stupid, dar asta este.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

23 Sep 2008, 12:08

gokey,279714 scrie:la VAG daca masina este fabricata in a 2 a decada a anului in acte la noi apare ca si an de fabricatie anul urmator
iul-dec. 2006 in talon va fi 2007


exista o explicatie pt. chestia asta ?

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

24 Sep 2008, 00:06

inu,296914 scrie:
gokey,279714 scrie:la VAG daca masina este fabricata in a 2 a decada a anului in acte la noi apare ca si an de fabricatie anul urmator
iul-dec. 2006 in talon va fi 2007


exista o explicatie pt. chestia asta ?



Da, motive comerciale.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 16:43

Cine ma poate lamuri si pe mine ce euro are masina mea.
Ford mondeo 1.8 16V 116cp benzina anul fabricatiei: 16.11.1999
anul inmatricularii 6.03.2000
Codul VIN: WFOFXXGBBFYR19066
FiÅŸiere ataÅŸate
mondeo.jpg

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 17:51

greu de zis, 6 ala inseamna D4, poate fi euro 4 sau 3 sau 2. Depinde de motor. Nu ai si COC (certificat of conformity) printre actele masinii? Daci COC-ul spune-mi ce scrie la rubrica 4.6.1. Daca nu il ai iti recomand sa incerci sa-l procuri de la un dealer (din tara de provenienta a masinii este cel mai simplu, costa ~75 de euro), care te va scuti de eventuale taxe mai mari pentru poluare. COC-ul este documentul oficial de la producator dupa care RAR iti face CIV-ul, in lispa COC-ului se face CIV dupa actele din tara din care vine masina si dupa baza lor de date, care din pacate nu este chiar completa.
Data fabricatiei este 03.02.2000 model 2000, ce zici tu acolo despre 99 e gresit. Probabil e data la acre a fost dat numarul de omologare gen E1fffxxxgggzzz.
Ultima oară modificat de driver pe 03 Oct 2008, 18:03, modificat 1 dată în total.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 18:35

Inainte sa cumpar masina am fost la un reprezentant Ford din Germania unde mi s-a spus ca masina corespunde euro 3.
Pe talon scrie norma lor Schadstoffarm D4.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 19:00

Norma asta D4 la ei corespunde si cu euro 4. Daca vei merge la RAR aici si le zici ca ti-a zis nu stiu ce dealer nu stiu ce si cum, ii va durea direct in cot de spusele lor. Conteaza doar actele. COC-ul este un act.
Pe scurt s-ar putea sa corespunda cu euro3 in functie de tipul de motor, dar se poate si sa fie euro 2 ceeace la un motor de 1,8 din anul 2000 vei plati o caruta de bani pt poluare. Daca ai cocul si imi spui ce scrie la 4.6.1 ar fi super iti spun exact ce euro vei primi. Sunt foarte interesat sa obtin un coc la o masina cu D4 din anul 2000 (din categoria ford).
Eu am omologat ultimul D4 acum vreo 3 luni doar cu euro 2, si am platit 990 in loc de 300!... So sunt cazuri si cazuri, unele sunt mai nefericite, iti doresc sa nu fie din ultima categorie.
Tipul de motor iti poate spune ce euro vei primi. trebuie sa fie: RKH 85 kw, viteza maxima 190 km/h. Mai sunt 2 motoare de 1,8 cu 81 respectiv 92kw, au alte coduri: CGBAsauCGBB si CHBAsauCHBB.
citat de pe rarom:
""D"-urile sunt norme fiscale germane ce nu au legatura cu omologarile tehnice date de constructori."

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 19:35

Caruta de bani daca e euro 2 ar fi in jur la 2300 euroi.Treaba cu D german o cunosc dar altceva gen euro4,e4 x4 pe talon nu scrie.
Mondeo 85Kw,viteza maxima 195km/h
Daca imi spui si mie unde scrie codul motorului te rog

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 19:38

Poate fi asta Typ:BFP sau este al caroseriei?

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 20:03

Nu este scris in acte. Cauta pe blocul motor, in general e in fata prin apropierea cutiei de viteze.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 20:16

Singurul cod pe care l-am gasit pe blocul motor(la ora asta e cam greu) este 23L99

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

03 Oct 2008, 22:14

Vezi maine pe lumina, s-ar putea sa fie ruginit si nu se vede decat daca cureti zona. Zona in care scrie ford seria este slefuita/aplatizata nu stiu cum sa zic, cam 2x5cm sau usor mai mare, iar cifrele si litere sunt punctate ~4-5 mm inaltime/ litera

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

05 Oct 2008, 16:41

Am gasit in sfarsit codul
Este RKH -deci e euro 3

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

05 Oct 2008, 17:01

Codul motorului
Ford mondeo engine code number
FiÅŸiere ataÅŸate
ford_mondeo_engine number.jpg

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

07 Oct 2008, 20:07

salut la Ford Ka codul motor J4M, stie cineva ? :-t

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

07 Oct 2008, 21:49

fry86,296097 scrie:Salut. In legatura cu vesnica problema legata de normele de poluare, poate va ajuta la ceva aceasta lista:

http://www.rarom.ro/cs-uploads/Liste_euro3.pdf

Dati scroll in jos pana ajungeti la Ford. Gasiti acolo toate modele care sunt euro 3, luate dupa codul motor. Daca aveti o masina cu unul dintre codurile motor din aceasta lista, atunci masina este EURO3. Orice masina construita inainte de anul 2000 care nu se regaseste in aceasta lista dupa codul motor este EURO2. Ce e mai nou de 2005 si nu se regaseste in aceasta lista este EURO4.



Lista respectiva (a mai fost postata chiar in primul mesaj din acest topic) contine autovehiculele care sunt CEL PUTIN Euro 3. Ca exemplu, vedeti CHBA, motorul de 1.8 de pe Mondeo, care este Euro 4 (are socru-meu) dar apare in lista respectiva.

CHBA pe Mondeo Mk3 este Euro 3.

Explicatia este urmatoarea: inainte de aderarea Romaniei la UE (1 Ian 2007), nu se puteau omologa si inscrie masini de import daca nu erau cel putin Euro 3. Va recomand sa cititi primul paragraf din acel document.

Asa ca o masina poate sa fie incadrata ca Euro 4 la RAR chiar daca se regaseste in acel document si a fost produsa inainte de 2005.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

10 Oct 2008, 14:17

Sal,
Eu am un ford escort 1,6 16v 90, benzina, inmatriculat Ro an fabricatie 1997 martie.
Am facut ITP-ul acum 2 luni si ceva.
Conform nr de identificare : WF0AXXGCAAVM87622 scris in talon si raspunsul care l-am primit de la cel care a facut ITP-ul este ca ESTE NON-EURO !!! Conform seriei si info de pe site-ul RAR este NON EURO.(are cifre ultimile caractere)(ITP-ul la noxe, valorile lor, a fost luat in calcul ca NON EURO !!!)
Dar are catalizator+sonda lamda+ injectie electronica si conform site-ul RAR este EURO 2.
Tipul motorului este LIE (acelasi motor ca pe mondeo 1 din cate stiu eu, sper sa nu gresesc)

Poate ma lamuriti si pe mine....
1. La calculul pentru Ro-vinieta se ia ca este non euro ?
2. Ce euro este ? (la masinile identice aduse de afara RAR-ul zice ca sunt euro2)
3.Merita sa fac "ceva" cu RAR-ul sa trec in carte euro 2 ? (asta daca are :) )
4.Posibil ca Ford sa nu o fi omologat-o EURO 2 in RO ?
5. Stiu ca 1997 nu se puteau imatricula decat minim Euro 2, atunci de ce in actele si pe pagina ITP a RAR apare NON EURO ?
......:( :) :(......
Multumesc anticipat pentru informatii.
M.

PS. Am auzit ca nu peste mult timp se vor plati taxe mult mai mari pentru NON EURO....etc....

PS2. Daca ajuta nr de omolgare este ABFRIIIXI1219505, modelul auto Escort 1,6I CLX, cm 1597 66 kw, motorul este original, masina la origine a fost achizitionata la 0 km de la Ford RO (colina....sau altii),

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

11 Oct 2008, 15:28

Am si eu o intrebare Ford Fiesta TDCI din 2005 cu 66 kW / 90 PS e euro 3 sau euro 4?

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

12 Oct 2008, 11:50

Ford Fiesta 2001 60CP, cod motor J4T - Euro 4 (reiese din codul de omologare si actele ei din Germania)

Este dubios... eu stiam ca euro 4 s-a introdus din 2005... sau acum se ia in calcul nivelul de emisii si nu specificatiile producatorului?

Oricum.... e bine :)

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

12 Oct 2008, 17:29

marcellr,306000 scrie:Sal,
Eu am un ford escort 1,6 16v 90, benzina, inmatriculat Ro an fabricatie 1997 martie...
....
3.Merita sa fac "ceva" cu RAR-ul sa trec in carte euro 2 ? (asta daca are :) )
....

...nr de omolgare este ABFRIIIXI1219505, ...


Citat: (de pe situl RAR)
"Dat fiind faptul ca legislatia romana a aplicat reglementarile cu privire la normele de poluare chimica conform directivelor europene incepand cu 1998 ("EURO 2"), pana in acel moment conditiile tehnice de omologare fiind restrictionate doar de vechimea de fabricatie a autovehiculului conform HG 594/1991, in cartile de identitate nu exista o codificare a gradului de poluare "EURO 1". Pentru vehiculele omologate in Europa gradul de poluare generic numit "EURO 1" este reglementat de Directivele 91/441 CEE, respectiv 91/542A CEE acestea fiind aplicabile pentru omologare de tip incepand cu anul 1992. Pentru aceste autovehicule dupa identificarea efectuata la Registrul Auto Roman, la cererea proprietarilor, in cazul in care gradul de poluare chimica este superior celui din cartile de identitate, acestea vor fi modificate conform clasei de emisii poluante pe care o respecta.
Dorim sa precizam ca autovehiculele ce intra in categoria "EURO 1" si/sau "EURO 2" ale caror motoare cu ardere interna sunt cu aprindere prin scanteie trebuie sa aiba sistemul de alimentare cu combustibil prin injectie sau carburator electronic si sa fie dotate cu catalizator si sonda lambda. Aceste conditii trebuiesc indeplinite simultan.

"

marcellr,306000 scrie:
....

PS. Am auzit ca nu peste mult timp se vor plati taxe mult mai mari pentru NON EURO....etc....

...


Daca va fi asa cu siguranta ca merita.

MIHAI770,306523 scrie:Ford Fiesta 2001 60CP, cod motor J4T - Euro 4 (reiese din codul de omologare si actele ei din Germania)

Este dubios... eu stiam ca euro 4 s-a introdus din 2005... sau acum se ia in calcul nivelul de emisii si nu specificatiile producatorului?

Oricum.... e bine :)


Diesel-urile cam din 2005 au inceput sa indeplineasca aceste norme, insa benzinele au fost mai "sprintene" au inceput chiar din 2000. Sunt tipuri de motoare care chiar au sarit o treapta (euro3) direct la euro4.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

12 Oct 2008, 20:31

slick99,306333 scrie:Am si eu o intrebare Ford Fiesta TDCI din 2005 cu 66 kW / 90 PS e euro 3 sau euro 4?


imi raspunde si mie cineva care poate are acest tip de masina? vreau sa stiu sigur

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

13 Oct 2008, 20:09

Daca ne spui tipul motorului... altfel nu stim.

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

13 Oct 2008, 20:28

driver,307304 scrie:Daca ne spui tipul motorului... altfel nu stim.


1,6L TDCI, altceva nu stiu

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

24 Oct 2008, 13:53

Salut!

Am si eu o intrebare: Ce euro are un Mondeo Break 1998, 1.8 16v ? :-S
VIN: WFONXXGBBNXE63213

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

24 Oct 2008, 14:17

slick99,306738 scrie:
slick99,306333 scrie:Am si eu o intrebare Ford Fiesta TDCI din 2005 cu 66 kW / 90 PS e euro 3 sau euro 4?


imi raspunde si mie cineva care poate are acest tip de masina? vreau sa stiu sigur

Re: Ce stim si ce nu stim despre normele de poluare

24 Oct 2008, 15:05

slick99,307325 scrie:
driver,307304 scrie:Daca ne spui tipul motorului... altfel nu stim.
1,6L TDCI, altceva nu stiu
Dar talon / Carte de Identitate a masinii ai ? In ele scrie clar tipul motorului. Daca nu e inmatriculata RO si nu gasesti tipul motorului in documentele din tara respectiva, spune-ne macar VIN-ul.
Răspunde